JBL LSR305 ELITE Club

Gestart door Tjeb, december 20, 2017, 06:41:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

De grondplaat van de Walker is trouwens van gehard glas, ziet er wel sjiek uit als je het mij vraagt.
Nu die Yamaha nog op de kop tikken en ik ben voorlopig klaar.

mijkie

#226
Ziet er toch netjes uit, als je er net zoveel plezier van hebt als ik, staan ze nog wel even [emoji1]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Dirc

Je hebt in ieder geval niet in je achterhoofd: Hmmm nu heb ik 2500 euro uitgegeven, zijn ze dat wel waard.
Zoals ik aangaf zie ik wel een verschil met de Usher op gebied van ruimte vulling. De Ushers vulde op lag volume mijn hele benedenverdieping (oke het toilet niet  :sigh:). Bij de JBL's lijkt het dichter bij de speakers zelf te blijven.

Maar dat is geen spelbreker, eerder detail.

Sjaudio

Even in laten spelen en wennen.

Grote kans dat wanneer je daarna de ushers terug zet dat juist teveel van het goede is allemaal.

Dirc

Dat denk ik ook. Merkten jullie veel verschil na een bepaalde inspeeltijd?

Trouwens, mocht iemand per se willen kun je dus zoiets onder de stand (walker) plakken:

oud_account_1

De 308's bevallen uitstekend.
Zo uitstekend dat ik een setje witte 305's heb besteld.
Komende week worden ze naar Thailand verscheept, daar (lees: hier  :D) zijn ze niet te koop.
(Zelfs niet in 't zwart.)
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen mbt performance.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Siddartha

@dirc, je schreef eerder dat her geluid meer lokaal bleef. Dat kan kloppen aangezien het nearfield monitoren zijn.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Job

Citaat van: Siddartha op maart 10, 2018, 18:42:02
@dirc, je schreef eerder dat her geluid meer lokaal bleef. Dat kan kloppen aangezien het nearfield monitoren zijn.
Precies. Eigenlijk moet je er niet meer dan twee meter vanaf zitten.

Dirk

ik zit er hier 2m70 van af, klinken perfect en geluidsbeeld staat als een huis
akoestiek is hier wel behoorlijk aangepakt, mogelijk doet dat wel z'n positieve duit in het zakje  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sjaudio

Ik zit er ongeveer 2,5 meter vanaf maar ik ervaar dat niet zo...

Heb ze vergeleken met onder andere een set XTZ 99.36 / Totem Staff / Kef Q350 - Q150 en B&W 685 S1.

Een van de sterkere punten vind ik juist de luchtigheid en ruimtelijkheid / beetje mellow geluid van de JBL's. Ze spreiden mooi. Maar ze zijn wel minder direct (in your face).

Wat ik bij veel "normale" luidsprekers ervaar is dat het geluid van dichtbij vaak onaangenaam klinkt, dat heb ik met de JBL's totaal niet. Misschien dat dat iets met het near field te maken heeft.

Job

#235
Citaat van: Job op maart 10, 2018, 18:43:00
Precies. Eigenlijk moet je er niet meer dan twee meter vanaf zitten.
Daar bedoel ik overigens niets anders mee dan dat ze daarvoor gebouwd zijn. Als ze voor jou ook op grotere afstanden werken, dan is daar natuurlijk niets mis mee.

Zelf heb ik thuis Genelec 1030a speakers als fronts, en dat zijn eigenlijk ook near-fields, en die bevallen mij uitstekend. Genelec verkocht die overigens ook onder een andere naam (HT206B) ook als home theater speakers, dus wat dat betreft geldt: wat werkt, dat werkt. Je oren zijn de baas.

Andersom is ingewikkelder denk ik, als je anderhalve meter van een setje mid-fields of grote mains gaat zitten -- dan valt alles waarschijnlijk uit elkaar.

Timvg

Nergens staat vermeld dat ze enkel als nearfield kunnen ingezet worden.. Het woord nearfield staat zelfs nergens vermeld. Geldt evenzeer voor de 7 serie..

Job

#237
Citaat van: Timvg op maart 10, 2018, 19:23:09
Nergens staat vermeld dat ze enkel als nearfield kunnen ingezet worden.
Dat probeerde ik dus ook nadrukkelijk niet te zeggen.
Citaatde 7 serie
Die serie is wel iets anders natuurlijk -- zeker de 708.

Dirc

Nearfield of niet, deze JBL305 klinken inderdaad op korte afstand (ik zit op zo'n 1,5 - 2 meter) goed. De Ushers leken inderdaad wat overweldigend.
De Ushers klonken beter in de rest van de ruimte omdat ze die goed vulde. Maar goed, de meeste tijd zit ik toch op die 1,5 - 2 meter dus dan kun je spreken van een vooruitgang lijkt me.

Timvg

Citaat van: Job op maart 10, 2018, 19:53:41
Dat probeerde ik dus ook nadrukkelijk niet te zeggen.Die serie is wel iets anders natuurlijk -- zeker de 708.

Ik bedoelde enkel m.b.t. jouw eerdere post.

Citaat van: Job op maart 10, 2018, 19:02:21
Daar bedoel ik overigens niets anders mee dan dat ze daarvoor gebouwd zijn. Als ze voor jou ook op grotere afstanden werken, dan is daar natuurlijk niets mis mee.
.. dat er nergens staat dat ze voor nearfield applicaties gemaakt zijn. Al zullen ze natuurlijk wel veelal zo gebruikt worden. Volgens mij vinden alle metingen bij Harman plaats op 2m

Sjaudio

Citaat van: Dirc op maart 10, 2018, 19:56:17
Nearfield of niet, deze JBL305 klinken inderdaad op korte afstand (ik zit op zo'n 1,5 - 2 meter) goed. De Ushers leken inderdaad wat overweldigend.
De Ushers klonken beter in de rest van de ruimte omdat ze die goed vulde. Maar goed, de meeste tijd zit ik toch op die 1,5 - 2 meter dus dan kun je spreken van een vooruitgang lijkt me.

Eigenlijk mag je het voor dit prijsverschil niet eens vergelijken, het feit dat de JBL's zich staande houden (ook bij mij) naast sets 10 a 20 x de prijs is simpelweg verbazend.

Lodewijk

Ongelofelijk dat ze ´t voor die prijs kunnen maken. Ik zou ze wel eens willen vergelijken met de 308.

Timvg

Slim en praktisch ontwerp. Om even Sean Olive van Harman te quoten:

Citaat
First, the notion that an inexpensive $500 loudspeaker can sound better than an $8000 or even $50,000 loudspeaker should be no surprise. It equally applies to headphones. A recent J. Acoustical Society paper reported no correlation between retail price of 283 headphones and their measured frequency response: the dominant predictor of how good they sound. Price does not guarantee good sound. The question is not whether this true or not, but why companies in 2017 can still get away with selling products that cost so much but under-deliver in performance and sound quality. That is a different thread.

En nog een aanvulling van Floyd Toole

CitaatThe only thing I would add to this is that small, low-cost loudspeakers cannot have the visual industrial-design frills that expensive ones have, and they may not be able to play as loud. However, if a subwoofer is added, and the bass management setup is switched to "small" that is greatly improved. For most people in most places, excellent sound quality is available at affordable prices. If you want cinema reference sound levels in large rooms, it will cost more.

Martijn M

Dutch & Dutch

Dirc

Ook veel niet-enthousiastelingen lees ik.
Er zal vast wel een dipje hier en daar zijn maar ik luister in een woonkamer en niet in een mancave, dus wat wil je.

Sjaudio

Inmiddels aangevuld met een BK XLS200, maakt het geheel toch wat volwassener. Nu nog eventueel een antimode of mini-dsp ertussen.


Dirc

Netjes. Hier blijft het voorlopig zonder sub. Voor de prijs zijn ze inderdaad meer dan prima.
Maar nogmaals, ik vind niet dat je dit kunt vergelijken met een set van 5000 euro ofzo.
Prijs / kwaliteit is zeker beter.

En nog een plusje: omdat het geluid, zoals er hier gezegd wordt, nearby is heb ik geen / weinig last van de slechte akoestiek in mijn kamer.

Kortom: Ik ga pas weer naar iets anders kijken wanneer ik ergens anders woon  ;D

oud_account_1

Citaat van: squadra op maart 10, 2018, 14:31:28
De 308's bevallen uitstekend.
Zo uitstekend dat ik een setje witte 305's heb besteld.
Komende week worden ze naar Thailand verscheept, daar (lees: hier  :D) zijn ze niet te koop.
(Zelfs niet in 't zwart.)
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen mbt performance.
De 305' s zijn eindelijk afgeleverd.
Verzonden via DHL, uiteindelijk bezorgd door Thaise post.
Waar de vertraging zat is niet duidelijk; Tracking info ontbreekt na aankomst in TH, alhoewel ik wel een vermoeden heb  :angel:
En, ondanks de opgave van de werkelijke waarde (ivm verzekeringen) toch geen importheffingen hoeven betalen.
Eind v/d maand gaan we pas weer terug naar TH, dus luisterindrukken blijven even uit...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Lodewijk

#248
Dan ben ik zeer benieuwd naar je luisterindruk. Ik heb ook de 308 en 305. Zelf vind ik het stereobeeld van de 305 beter, vooral als je niet op de sweetspot zit.

Timvg

20180416_130345" border="0


Want wat doet een mens anders op z'n laatste dag verlof.