Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

« vorige - volgende »

denoontje

Mooie aanschaf!
Ik werd er blij van ;-)

Marcel.B

Een SVS SB16 Ultra om de Kef r11 te ondersteunen en een Denon X3800 voor surround.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30, DUAL SVS SB16 Ultra, Denon X3800, Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, DMP-A6 Master Edition , VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 88, PS5, UMIK.

michel69

Oppo uhd 203 later maar eens aansluiten en vanavond het eerste Uhd schijfje gaan bekijken in surround uiteraard 😎
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Joost80

Een LG 55 G4 Oled  ter vervanging van de C1. C1 was goed. G4 is beter.
- LG 55 G4 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Perfectionist

Tweede setje voor in woonkeuken, NAD C700 en Dali Menuet.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

ajbeefde

Afgelopen maand (juli) de front luidsprekers vervangen door KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition met de S3 stands.

Vandaag de bekabeling vervangen door Chord Shawline X speakerkabel.

Kunnen we er weer een tijdje tegen en opnieuw genieten.... ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Rob_Dingen

Niet voor mijn HT maar voor de woonkamer en nieuwe tv.
Een MINI-LED TLC 98X959 met 5000 dimming zones en 5000 nits.
Heb hem nog niet gekalibreerd maar zo uit de doos met wat basis instellingen een prachtige tv zeker met HDR.

Rob

simsalabim

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 24, 2024, 19:26:56Niet voor mijn HT maar voor de woonkamer en nieuwe tv.
Een MINI-LED TLC 98X959 met 5000 dimming zones en 5000 nits.
Heb hem nog niet gekalibreerd maar zo uit de doos met wat basis instellingen een prachtige tv zeker met HDR.

Rob

Top dat die binnen is!  8)
Veel kijk plezier
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Refie

Gisteren van @MellyVille een Buttkicker incl. amp overgenomen.
Marantz AV10, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Trabuca

Omdat de interne app van mijn Sony TV tekort komen (geen HD audio), de snelheid van de ethernet connector net verder gaat dan 100mbps en dus 80GB UHD rips niet kan bijbenen, en in Kodi op een of andere manier bij HDR10+ de local dimming niet werkt, heb ik maar weer eens een dedicated media player gekocht.

De recent uitgebrachte Zidoo Z9X 8K.

De eerste indruk is zeer goed. Top beeld en geluid en een mooi nieuwe user interface.

Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Sjaak_Banaan

Gisteren bij forumgenoot @Sjors deze mooie Klipsch THX-5000 speakers opgehaald.  :headbanging:

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

pameijer

De huidige nummer 1 Kodi mediaplayer: een Ugoos AM6B Plus. De enige mediaplayer die alles kan: 3D, Dolby Vision in alle vormen, passthrough van alle audio. En lekker snel. Mooi ding, kwaliteit, helemaal van staal. Nu gebruik ik nog mijn Vero V voor Kodi en de Kodi app op mijn Shield Pro voor DV-mkv's. Ze zouden beide weg kunnen.

Echter, Sam Nazarko (de maker van de Vero en OSMC) nam contact met me op waarom ik de Vero vervang voor de Ugoos. Hij vertelde me dat de Vero binnenkort ook Dolby Vision kan afspelen zónder omzetting naar HDR, dus echte DV output. Ik ben benieuwd!

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Marcel.B

Een tweede SB16 Ultra erbij, voorlopig ga ik eerst luisteren hoe het klinkt als ze gestackt zijn en daarna gaat die bovenste achter mijn bank.

Nu nog de Arcam SA45 met Dirac voor twee subwoofers.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30, DUAL SVS SB16 Ultra, Denon X3800, Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, DMP-A6 Master Edition , VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 88, PS5, UMIK.

Sjaak_Banaan

Omdat wij af en toe last hadden van zwart beeld en witte schitteringen hebben we onze oude HDMI-kabels vervangen door de nieuwste kabels van Ru Connected:

De eerste indruk is goed, gisteravond een aantal fragmenten getest welke in het verleden problemen gaven en deze draaien nu gelukkig probleemloos.

@RU connected bedankt voor de snelle service.  :clapping:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

pameijer

Een Rythmik erbij, het iets grotere broertje van mijn E15HP, dus een F15HP-SE. Zoals je op de foto kunt zien is deze doorzichtig  ;) . 
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

pameijer

Aangezien mijn LG OLED55C7 steeds serieuzere inbranding kreeg was het niet meer om aan te gluren. Heb even gewacht tot de Black Friday aanbiedingen kwamen maar viel me beetje tegen in NL. Vanmiddag naar de Mediamarkt in Duitsland gereden en voor €1299 een LG OLED65C4 gekocht, flink goedkoper dan in ons kikkerlandje!

Aandachtspuntje kom ik nu achter: de Logitech Harmony database wordt niet meer geüpdatet, en deze TV staat er niet in. Hopelijk reageert ie ook op een ouder model.

pameijer

Citaat van: pameijer op november 12, 2024, 22:39:10Een Rythmik erbij, het iets grotere broertje van mijn E15HP, dus een F15HP-SE. Zoals je op de foto kunt zien is deze doorzichtig  ;) .
En om deze mooi te integreren en een beetje te spelen een MiniDSP 2x4HD. Kan ik ook mooi gaan spelen met BEQ, daarvoor is ook een Raspberry Pi nog onderweg. Lekker hobbyen!

Raymond187

Hier de Sony XF9005 55 inch naar de slaapkamer van de kleine man en voor papa

LG G4 77 inch voor in de huiskamer.
Hangt mooi strak tegen de muur.

Prachtig beeld :pompom:

Refie

Marantz AV10, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

pameijer

Een Marantz Cinema 40 stond op de stoep vanmiddag, ben heel benieuwd hoe die het gaat doen in huize Meijer. Verder de afgelopen tijd nog een Auralex Subdude HT gekocht, wat kabels voor de 2 subs (3x Oehlbach Performance van 1, 2 en 8 meter voor aansluiten op MiniDSP), 2 boxsets van The Lord of the Rings en The Hobbit. 

En de grootste upgrade afgelopen weekend,  eindelijk, de zelfgemaakte akoestische panelen opgehangen met aansluiting voor de Micca M-8C Atmosspeakers. Die speakers had ik al 4 jaar geleden gekocht, en die panelen stonden al 2 jaar te wachten om opgehangen te worden. Ze hangen nu met echt sterke magneten aan het plafond, zodat ze lijken te zweven. Morgen de speakers er in plaatsen, het weekend de Marantz aansluiten en dan zaterdag hopelijk filmpje kijken.

denoontje

Mooie upgrade

heb je nog meer info mbt de magneet ophangsysteem en hoeveel kg eraan hangt

pameijer

Citaat van: denoontje op januari 15, 2025, 20:11:00Mooie upgrade

heb je nog meer info mbt de magneet ophangsysteem en hoeveel kg eraan hangt
In mijn post is een link naar de magneten. Ze kunnen 30 kg haaks op de magneet houden, en ik heb er 4 per paneel. Als die magneet ergens aan vastzit krijg je het er met geen mogelijkheid van af behalve dan door 'm er af te glijden. Ik heb mijn panelen niet gewogen, zijn niet superzwaar, ik denk dat de grote rond de 10 kilo weegt.
Op de foto zie je nog wel de ijzeren hoeken maar in de woonkamer zelf is dat niet zichtbaar. Groot voordeel is dat als de panelen hangen je nog wat centimeters hebt om ze te verschuiven zodat je ze perfect aligned kan hebben. En één van de problemen die ik had was dat de panelen aardig scheluw waren, vooral die rechtsachter. Mijn fout bij het in elkaar schroeven van de balken. Door die ijzeren hoekplaatjes (eigenlijk hoekankers) op verschillende "hoogtes" aan de panelen vast te schroeven kon ik dat mooi compenseren.

Met een platenlift heb ik ze mooi op hun plek kunnen krijgen en ook de plekken waar de magneten op het plafond kwamen goed af kunnen tekenen.

Raymond187

Genoodzaakt om een andere receiver te kopen. Ivm eigenlijk geen geld te willen uitgeven aan de HT, is het een Denon x3800 geworden.

Goedkope oplossing en ben er erg blij mee, want DTS-HD\DD+ enzo klinkt veeeeeel beter dan ooit te voren met de Anthem.

pameijer

Citaat van: Raymond187 op januari 16, 2025, 14:25:36Genoodzaakt om een andere receiver te kopen. Ivm eigenlijk geen geld te willen uitgeven aan de HT, is het een Denon x3800 geworden.

Goedkope oplossing en ben er erg blij mee, want DTS-HD\DD+ enzo klinkt veeeeeel beter dan ooit te voren met de Anthem.

Je maakt een geintje? 

Raymond187

Citaat van: pameijer op januari 16, 2025, 16:10:20Je maakt een geintje?
Was maar waar. :dry:

Ik had niet zo'n mooie Anthem zoals jij de 1140. Ik had de MRX700. Alles ingemeten, schuiven, meten enzo gedaan. Grote leuk natuurlijk lekker aan de hobby.

Nu de Denon
Maar eerste wat mij opviel toen ik de Denon had aangesloten en ook alles laten inmeten met de standaard software en mic en software, dus niet eens DiraC. Ik had Tron legacy opgezet.....dacht meteen WTF  :popcorn:

De rears heb ik nog nooit zo horen spelen. ALles wat in beeld achterin gebeurd hoor ik zoveel beter en helderder. Meer om mij heen. Voller geluid.

Mijn rears zijn dezelfde floorstanders als de fronts.

Terwijl het mij meer ging om me niet te ergeren aan het geluid van de TV en niet alle speakers willen inruilen voor een Sono ARC oid, dus maar even snel een receivertje kopen voor weinig €, ben ik uitgekomen als onverwachts ENORM tevreden  :pompom:

Gisteren was ik lekker vrij en heb Star wars gekeken, poahh :wub:  Beeld van de G4 vind ik ook echt fantastisch, maar goed komend van een 55"LED => 77"OLD G4 dat is niet zo gek.

Ik zag je topic over de Maranz, daar heb ik ook naar gekeken. Maar ik heb geen spijt va nde keuze en advies forum genoten. :headbanging: