Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

GerritZ

Citaat van: garmtz op november  8, 2004, 08:41:11
Yep, de Dreadnaught is toch wel één van de allermooiste multi-kanaals versterkers...  8)

;D

Ik kan het weten  ;) Heb hem zelf ook in een 5 kanaals uitvoering (3x225W en 2x100W)

Groet Gerrit

Teejoo

BenQ PE 8700 projector, ISF gecalibreerd. :) Nu staat beeldkwaliteit tenminste weer in verhouding met de kwaliteit van het geluid. ;) Nu staat beeldkwaliteit tenminste weer een beetje in verhouding met de kwaliteit van het geluid. (edit naar aanleiding van Garmtz z'n opmerking  ;))
Serieus, voor het geld is het een van de mooiste projectors van dit moment.

garmtz

Citaat van: Teejoo op november  8, 2004, 16:05:42
BenQ PE 8700 projector, ISF gecalibreerd. :) Nu staat beeldkwaliteit tenminste weer in verhouding met de kwaliteit van het geluid. ;)

Hoezo? Het is immers geen CRT...? ;D

Grindtegel

Misschien is zijn MacLaren spul toch niet zo goed  :o

;) ;) ;) ;) ;) ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Teejoo

Citaat van: Grindtegel op november  8, 2004, 16:22:16
Misschien is zijn MacLaren spul toch niet zo goed  :o

;) ;) ;) ;) ;) ;)
Ok ok  ;D Ik pas de post meteen aan met iets in de trant van "een beetje in de buurt" ;D ;D

(p.s., het is McLaren)

Grindtegel

Lol, excuus voor de spelfout!

Jij hebt zowat de een van de mooiste sets hier op het forum, ik zou wel met je willen ruilen hoor (en dan heb je wèl een crt projector  ;D )
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

papaleo

Citaat van: Grindtegel op november  8, 2004, 16:41:28
Jij hebt zowat de een van de mooiste sets hier op het forum, ik zou wel met je willen ruilen hoor (en dan heb je wèl een crt projector  ;D )
gefeliciteerd

Je maak me nieuwschierig.....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: Grindtegel op november  8, 2004, 16:41:28

ik zou wel met je willen ruilen hoor (en dan heb je wèl een crt projector  ;D )
;D ;D ;D ;D ;D ;D

blue-eyes

Gefeliciteerd Teejoo!

En idd, TAG rules ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Jij ook gefeliciteerd Blue?
Gaat de koop door voor jou?

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op november  8, 2004, 17:51:41
Jij ook gefeliciteerd Blue?
Gaat de koop door voor jou?

Grtz,
Rens

iK wacht op een mail. Ik ga iig vanavond bellen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

wil

Dropveters tussen de Marantz (als pre) en de Acurus eindamp vervangen door Van den Hul D102 III interlinks. Nu nog op proef voor de 2 frontkanalen. Ze moeten nog ingespeeld worden en als ze bevallen komt er nog een derde bij voor het centerkanaal. Hoelang speelt zo'n Cu/Ag/carbon kabel in?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

luistervinkje

wat is je eerste indruk, ben daar wel nieuwschierig naar omdat ik zelf ook nog dropveters er tussen heb en daar ook nog wel eens wat anders tussen wil??
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

wil

Citaat van: luistervinkje op november 10, 2004, 10:46:35
wat is je eerste indruk, ben daar wel nieuwschierig naar omdat ik zelf ook nog dropveters er tussen heb en daar ook nog wel eens wat anders tussen wil??
De eerste indruk was dat de kabel maar net lang genoeg was  ::). Ik had eerst een kabel van 0,8 m en die was dus veel te kort. Dan maar een van 1,2 m besteld en die haalde het wel. Maar zonder gekheid.
Ik heb hem gisteravond opgehaald en vanochtend aangesloten. Hij staat nu met de radio aan in te spelen terwijl ik niet thuis ben en heb dus nog geen eerste indruk. Ik ga er maar van uit dat hij minstens een dag of 4 moet inspelen voordat je er iets van kan zeggen. Ik laat mijn ervaring over deze kabel wel weten in mijn "wil's woonkamer set" topic.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Ik zou de kabel lekker laten inspelen door een bron als CD op repeat te zetten. De versterker kun je zelfs eventueel wel uitlaten, anders gewoon zachtjes zetten. Gewoon 7 dagen fulltime op repeat en je hoort meteen het verschil.

Voor wat betreft een derde kabel voor de center: moet je eigenlijk meteen doen, vanwege het belang van gelijkheid van de fronts. Hoe meer gelijkheid, hoe beter. Zelfde speaker, zelfde amp, zelfde luidfsprekerkabel, zelfde interlink.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op november 10, 2004, 10:59:49
Ik zou de kabel lekker laten inspelen door een bron als CD op repeat te zetten. De versterker kun je zelfs eventueel wel uitlaten, anders gewoon zachtjes zetten. Gewoon 7 dagen fulltime op repeat en je hoort meteen het verschil.
7 dagen fulltime inspelen dus  :o Ik neem het gelijk van je aan. Ik mocht van de dealer alle tijd nemen voor het uittesten, een maand was geen probleem "want de kabel wordt er toch alleen maar beter van". Daar heb je nog eens wat aan, zo'n dealer :).

Citaat van: Audiofiel op november 10, 2004, 10:59:49
Voor wat betreft een derde kabel voor de center: moet je eigenlijk meteen doen, vanwege het belang van gelijkheid van de fronts. Hoe meer gelijkheid, hoe beter. Zelfde speaker, zelfde amp, zelfde luidfsprekerkabel, zelfde interlink.
Dat zal ik ook beslist doen hoor, uiteindelijk wil ik ook weer voor alle kanalen dezelfde versterking en bekabeling. Alleen, maakt het voor de toekomst (laten we zeggen na 3 maanden) verschil dat de ene kabel (center) een maandje jonger is dan de ander? Een derde kabel moet nl. apart besteld worden omdat het om een oneven aantal gaat. Is verder geen probleem hoor, maar voor het uittesten is dat voor een winkel heel onhandig voor het geval ik straks 3 kabels terug wil brengen. Hoe verkoop je dan weer een enkele interlink.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op november 10, 2004, 11:07:11
een maand was geen probleem "want de kabel wordt er toch alleen maar beter van". Daar heb je nog eens wat aan, zo'n dealer :).
Helemaal gelijk natuurlijk, want hij heeft daarna een betere demo kabel dan daarvoor!  ;D

CiteerAlleen, maakt het voor de toekomst (laten we zeggen na 3 maanden) verschil dat de ene kabel (center) een maandje jonger is dan de ander?
Helemaal niks, nadat je hem hebt ingespeeld. Bovendien is een center ook nog eens extra actief! 8)
Voor een surround-kabel geldt hooguit een iets langere inspeeltijd, maar dan nog zit er echt geen verschil tussen 2 maand en 2 jaar ingespeeld zijn van een kabel. Misschien wel tussen een kabel van 2 jaar en 20 jaar... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TubeKees

Jawel, vanmiddag opgehaald:

de Mitsubishi HC900E projector. Nu ff lekker installeren én nog een filmpje kijken!

VlisChris

Kijk.
Dat gaat lekker film kijken worden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PietB

Db meter om de boel af te stellen, gaat perfect trouwens
(vanuit de versterker, DVE test dvd in de nalevering)

blue-eyes

Een nieuwe LS kabel, de MIT Magnum M3 luidsprekerkabel. En ja ik heb weer eens mazzel :D ;D

BOUBOU

Citaat van: Blue-Eyes op november 10, 2004, 20:54:07
Een nieuwe LS kabel van MIT, de MIT Magnum M3 luidsprekerkabel. En ja ik heb weer eens mazzel :D ;D

Je moet toch wel met iets beters op de proppen komen, wil je je vorige nieuwe aanwinst overtreffen  >:D  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

wil

Draak, Piet en B-E, gefeliciteerd met de genotsverhogers!  O0

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op november 10, 2004, 20:54:07
Een nieuwe LS kabel, de MIT Magnum M3 luidsprekerkabel. En ja ik heb weer eens mazzel :D ;D

En dan wordt het nu tijd voor een paar Oracles... Dan neem ik die Magnum M3 wel over voor een zacht prijsje..  ;D

blue-eyes

Bedankt allemaal :)

En Bjorn, de prijzen zijn altijd zacht ;D Alleen je ligt er wel eens wakker van ;)

Oracles..... Tja, nooit gehoord, jij wel? In ieder geval behoorlijk onbetaalbaar met nieuwprijzen ruim boven de 10.000 euro..... Ik moet eerst maar eens kijken of ik tzt deze single wire kan omwisselen voor een bi-wire versie. Iemand? ;D