Adobe Photoshop en Lightroom CC

Gestart door LittleNinja, mei 27, 2017, 10:35:54

« vorige - volgende »

RZeemering

Je hoeft de namen niet gelijk te houden. Als er maar wel iets gelijk in is.
Bestanden die klanten krijgen van mij hebben altijd een eigen naam plus het fotonummer. Zodat ik dat altijd weer kan vinden.
Voor nu lijkt dat voor jou nog niet handig. Maar over een aantal jaar wel mocht je iets terug willen vinden.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

J.A.F._Doorhof

De een bewaart het in een mapje met raw en bewerkt. Nadeel als je mapje weg is ben je beide kwijt.

De ander zegt het maakt niet uit ik doe het als hobby. Tot ze 5 jaar later een foto terug moeten vinden ;)

Ieder doet het op zijn / haar manier. Als je maar altijd zorgt voor Minimaal 2 backups waarvan 1 off site

Zelf heb ik gekozen voor 1 deel RAW en 1 deel bewerkt. Na de shoot word alles meteen hernoemd en vanaf daar geselecteerd en bewerkt. Scheelt ook enorm met databases en zoek opdrachten als een foto al bv de naam heeft van wat er gebeurt.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 27, 2024, 08:41:18Het is altijd handig namen van RAW en bewerkt gelijk te houden. Ook als hobby trust me ;)

Heeft me weken gekost na een paar jaar om alles gelijk te krijgen ;)

Wellicht heb je daar ook wel een punt. Ik ben het probleem nog niet tegen gekomen, dus daar zal ik wellicht nog tegenaan gaan lopen.

Verder verwijder ik alle RAW bestanden die ik niet bewerk. Ik heb geen oneindige opslagwens.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 27, 2024, 08:41:18Niet getest.
Ik gebruik voornamelijk de 24-70 F2.8 gmaster.

Jammer. Ik kan niet wachten om die lens in handen te krijgen.

Die 24-70 moet er ook uit joh... Daar is straks die f2 voor. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Als de 2 er is komt die wel ;)
Vooral met concerten kan dat handig zijn. In ieder geval betere focus.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Voor degenen die meelezen in dit topic.. Als je nu (of binnenkort) weer een frisse licentie nodig hebt: er zijn weer mooie aanbiedingen beschikbaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Op frankdoorhof.com/discount hebben we een aanbieding die het hele jaar door werkt voor adobe (een aantal andere).
Custom installer