Sim racing

Gestart door Roeland, mei 12, 2017, 19:28:44

« vorige - volgende »

Kwabbernoot

iRacing ben ik nooit aan begonnen. Dat is mij te duur. Daarvoor race ik ook niet vaak genoeg.

Groeten...

RZeemering

Ik heb een aantal jaren gratis mogen rijden vanwege mijn connecties bij Heusinkveld. Met ook nog eens iRacing dollars erbij. Dus ik kon alles wat mijn hartje begeerde aanschaffen. Helaas is dat er nu af voor mij. Dus moet ik ook weer gaan betalen ;)
Wat ik fijn vind aan iRacing is dat ik in kan haken met een race wanneer ik wil. Of het nu in de ochtend is of midden in de nacht. Altijd iets te doen waar ik kan racen met mensen van mijn (niet denderend) niveau.
Bij andere sims ben je meer van leagues afhankelijk. En dan ben je altijd weer een avond of weekend deel kwijt.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

broodro0ster

Leuk, nog simracers op het forum  :pompom:
Sinds corona ben ik ook terug begonnen en het is inmiddels ook een uit de hand gelopen hobby geworden  :angel:
Ik ben begonnen met ACC en iRacing, maar doe enkel nog iRacing. Dat blijft voor mij de sim waar er meest te beleven is en je kunt inderdaad op ieder moment van de dag aanpikken en meeracen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

M@rcel

Nou, ik ben nog maar een "beginnend" rookie 😊.
Ik doe eerst een test-drive om de auto en circuit te leren kennen en dan de AI-race. Dat is wel even anders zeg, tussen andere auto's 😂.
Het is wel verslavend en blijf daardoor te lang door gaan, waardoor ik de volgende dag voor pampus lig #longcovid
Wil wel proberen van rookie naar hogere classes te komen, zie wel hoe ver ik kom.
Ben natuurlijk al een ouwe "wormvormig aanhangsel", tegen die jonge gasten 😬😂
Børresen X1 | Accuphase E-280 | WiiM Ultra | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b |  LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

RZeemering

Geduld is heel belangrijk bij simracen. Op de baan blijven het allerbelangrijkste. De meeste jonge gasten knallen je zo voorbij en liggen 3 bochten later naast de baan. Als je mazzel hebt heb je er geen last van ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

broodro0ster

Citaat van: M@rcel op januari 22, 2025, 15:28:06Nou, ik ben nog maar een "beginnend" rookie 😊.
Ik doe eerst een test-drive om de auto en circuit te leren kennen en dan de AI-race. Dat is wel even anders zeg, tussen andere auto's 😂.
Het is wel verslavend en blijf daardoor te lang door gaan, waardoor ik de volgende dag voor pampus lig #longcovid
Wil wel proberen van rookie naar hogere classes te komen, zie wel hoe ver ik kom.
Ben natuurlijk al een ouwe "wormvormig aanhangsel", tegen die jonge gasten 😬😂

Komt wel met oefenen. Ik doe het ondertussen 4 jaar. A klasse was vrij snel te halen. iRating iets moeilijker, maar zit nu al lange tijd op 3.2 - 3.3k iRating. Het tempo ligt nu hoog en er worden niet veel foutjes mee gemaakt, dus ik ben een beetje gestagneerd. 3.5k lijkt me nog haalbaar, maar 4k is niet meer mijn niveau.

Ik rij vooral GT3 en LMP3 momenteel, maar meest in leagues en soms eens een official.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000

RZeemering

Welke leagues rij je in?

M@rcel

Ik vind SportsCar en formula het leukst.
En het klopt inderdaad dat al die gasten die je in het begin voorbij vliegen er even later naast de baan liggen.
Ik moet toegeven dat ik zelf ook wel eens overmoedig ben, maar ik leer steeds beter mezelf te beheersen. Uiteindelijk levert dat de beste resultaat op.
Børresen X1 | Accuphase E-280 | WiiM Ultra | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b |  LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

broodro0ster

Citaat van: RZeemering op januari 22, 2025, 15:52:03Welke leagues rij je in?
Gathering of Tweakers op maandagavond met de LMP3 en The Wishfull 2025 in de GT3 klasse. En dan nog bij Sim Racing Belgium de Radical league, maar die is volgende week afgelopen.

RZeemering

Ik kan zelf zeer onregelmatig. Hoe gaat GoT daar mee om?
En zit Joep daar nog steeds?