Egreat A10 UHD Media Speler met HDR

Gestart door Caesarea, april 15, 2017, 01:27:32

Vorige topic - Volgende topic

Caesarea

Ik ben benieuwd wat op het pakketje staat bij Value en Goods...

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk

fietser

Citaat van: muzikant op mei  4, 2017, 16:32:07
de mijne moet nog toekomen maar 'k moest nu al de duane kosten betalen aan
DPD
beste klant,

Wij informeren u dat er op uw pakket 04561071154980Y gaande van China naar Belgique momenteel nog rechten en taksen verschuldigd zijn, ten bedrage van €19,90 om de verzending voort te zetten naar het volgende leveringsadres:
Betaling gebeurt online aan Chronopost, lid van het DPD-netwerk en douanevertegenwoordiger van de DPD Group

Ik heb het idee dat België strikte is met importregels. Een vriend van mij woont net over grens in België en laat al zijn pakketjes vanuit Nederland bestellen en ook naar een NL adres sturen. Vooral gegevens dragers (dvd,cd harde schijven) werden er bij hem vaak uitgepikt.

Kanariepiet

Nieuwe beta FW uit via het Egreat forum!

Caesarea

Citaat van: kanariepiet op mei  4, 2017, 21:31:10
Nieuwe beta FW uit via het Egreat forum!

Problemen met Google Play heb ik begrepen. Ik heb het zelf nog niet getest. Wat ik bijzonder was, was dat ik een Chinese firmware upgrade kon doen via OTA. Ik heb een thread gestart hierover op de Egreat forum.

http://en.egreatworld.com/comunity/index.php?threads/a10-firmware-version-1-1-2-5-ota.610/

CineSmurf

Hmm. Kom net thuis van mei-vakantie. Staat TNT op het antwoordapparaat dat ze twee keer aan de deur zijn geweest en 'm terug gaan sturen...
Maandag maar eens achteraan.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

rovinggecko

Op de mijne stond value 30.00 CNY

Overigens komt in mijn ervaring de rekening van TNT vaak achteraf.

Hij doet t prima. Nog even een hdfury linker besteld zodat ik de audio in lager resolutie af kan splitsen. Maar zo ver doet ie t prima. Zal eens kijken of er een OTA update te vinden is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Meeuwtje

Zit te denken aan deze speler als vervanger voor m'n Dune Base 2.0.
Vooral een groot pluspunt (voor mij) is de mogelijkheid van het weergeven van het bluray menu.
Heb (nog) geen 4k weergever.
Dus hoe is deze speler op een "gewone" full hd plasma van pana?
Ik lees her en der wel dat de Egreat een stuk sneller is als de Dune, en dat ie natuurlijk de nieuwste codecs ondersteund.

Maar is het ook een volwaardige vervanger voor de Dune?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Caesarea

Vergeleken met de Popcorn Hour A-500 is de Egreat sneller met opstarten en ook in gebruik.

CineSmurf

Gelukkig toch nog kunnen regelen gisteren.

Eerste indruk is positief. Mooi apparaat, de afstandsbediening valt mee, na de eerdere verhalen en prettig dat ie verlicht is.

Ik merk wel dat ik heel erg moet wennen aan de android interface. Tot nu toe altijd met dunes gewerkt.
Ik heb de menu's op NL gezet, maar die ga ik denk ik weer naar Engels zetten, omdat er regelmatig chinese teksten voorbijkomen...
Harddisk installeren ging makkelijk, maar het netwerk herkent de drive nog niet.
Het is me nog niet gelukt de netflix app te installeren.
Zou je op deze speler ook een torrent app kunnen laten draaien?

Al met al nog even een beetje gaan uitzoeken de komende tijd...
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Caesarea

Citaat van: CineSmurf op mei  9, 2017, 10:25:12
Gelukkig toch nog kunnen regelen gisteren.

Eerste indruk is positief. Mooi apparaat, de afstandsbediening valt mee, na de eerdere verhalen en prettig dat ie verlicht is.

Ik merk wel dat ik heel erg moet wennen aan de android interface. Tot nu toe altijd met dunes gewerkt.
Ik heb de menu's op NL gezet, maar die ga ik denk ik weer naar Engels zetten, omdat er regelmatig chinese teksten voorbijkomen...
Harddisk installeren ging makkelijk, maar het netwerk herkent de drive nog niet.
Het is me nog niet gelukt de netflix app te installeren.
Zou je op deze speler ook een torrent app kunnen laten draaien?

Al met al nog even een beetje gaan uitzoeken de komende tijd...
Wat bij werkte wat betreft de netwerk problemen is de firewall op je computer tijdelijk uitzetten en weer aanzetten als de A10 je computer heeft gevonden.

Caesarea

Update: ondanks de mogelijkheid tot ondersteuning van Dolby Vision heeft Egreat nog geen licentie voor het gebruik ervan. Voorlopig zal dit ook niet gebeuren. Op zijn vroegst nadat eerste content met Dolby Vision vrijgegeven wordt.

CineSmurf

Netflix installeren inmiddels gelukt. Het hielp om het apparaat een keer aan/uit te zetten.
Netwerk en harddisk werkt inderdaad prima. Ik moest vooral even zoeken. De harddisk is gemount in de directory structuur dus onder /sda/... te vinden.

Ik moet wel wennen aan de android interface, maar ik vind het een prettig apparaat.

muzikant

Citaat van: CineSmurf op mei 11, 2017, 08:44:34
Netflix installeren inmiddels gelukt. Het hielp om het apparaat een keer aan/uit te zetten.
Netwerk en harddisk werkt inderdaad prima. Ik moest vooral even zoeken. De harddisk is gemount in de directory structuur dus onder /sda/... te vinden.

Ik moet wel wennen aan de android interface, maar ik vind het een prettig apparaat.
ik probeer netflix te installeren maar geraak tot connecting (blauw aangegeven),
wat moet ik verder doen of doe ik het verkeerd?

CineSmurf

Ik heb mijn password een keer gereset en het apparaat uit/aan gezet.

muzikant

dank,welk passwoord bedoeld U,ik kan netflix gewoon niet installeren,het blijft in connecting staan en weet niet hoe het verder moet,
met de handleiding ben je niet veel en op het internet vind jeook al niet veel terug,

CineSmurf

Die heb ik ook gehad. Ik heb 'm uiteindelijk een keer aan en uit gezet (met het knopje, niet met de AB) en opnieuw geprobeerd, toen deed ie het ineens wel.
Daarna ging het netflix opstarten wel, maar het inloggen ook niet vanzelf, hier hielp mijn (netflix) password resetten.

muzikant

bedankt,
'k zal toch maar blijven proberen zeker?

rovinggecko

Doet t hier prima. Wel heb ik de image engine noise reduction op high moeten zetten. Misschien een tip voor anderen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

muzikant

en nog altijd niet gelikt om Netflix te plaatsen,
ik ga naar app store home,
popular
Netflix
klik op dowload,
speler geeft connecting aan en verder niets meer,
wat moet of kan ik anders doen,
Dank

keeskloon

hallo allemaal
Heb een probleem ik heb de zidoo x10 besteld bij mediastore24 met streamnu maar duurt nu al 2 maanden en kan nog wel 3 weken duren.
Nu zat ik te denken aan de egreat a10 om die te pakken in plaats van de zidoo x10.
Ik verwacht niet veel meer van streamnu nu dit niet meer mag en het is ook van de site gehaald ben bang dat streamnu dood bloeit.
Kunt u mij de voor en nadelen van de egreat x10 zeggen
Er zit toch ook kodi op deze speler.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

CineSmurf

Heb je gezien dat er twee app-stores zijn? De foute is de android-appstore, je moet die in het hoofdmenu onderin hebben.

muzikant

ik loop nu op nog een ander probleemp(je),
in kodi 16.1 krijg ik bij dolby digital 5.1 of 7.1 altijd pcm 2.0 op mijn yamaha CX5100 voorversterker,alhoewel zowel de egreat als kodi is ingesteld met  passtrough aan,
DTS werkt zonder probleem,
met de nvidea shield tv heb ik dit probleem niet,

muzikant

Ik geraak er echt niet uit,zou iemand me stap voor stap kunnen helpen met het installeren van een application,na netflix wat me nog niet lukt probeer ik Plex te installeren en verder dan download klikken krijg ik connection maar verder niets war ik ook probeer,ook nadien in manage lukt het niet,wat doe ik toch verkeerd?dank bij voorbaat,