Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

#1026
Quote from: holco on December 24, 2021, 23:18:55
Serieuze kabel.
Ik heb er al twee, op de dac en voorversterker. Deze gaan ook de bestaande Audioquest Tornado kabels op de netfilter en eindversterker  vervangen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Die Hurricane's zijn zeker serieuze jongens. Ik zie dat er 2 types van zijn, de Source en de High Current, welke heb je gekocht? Gezien de toepassing gok ik de laatste?

vergeerr72

#1028
Quote from: AudioEnZo on December 26, 2021, 09:48:29
Die Hurricane's zijn zeker serieuze jongens. Ik zie dat er 2 types van zijn, de Source en de High Current, welke heb je gekocht? Gezien de toepassing gok ik de laatste?
Ik heb een source op mijn dac. De rest worden de High Current. Daarnaast heb ik op de streamer een Tornado High Current, op de phono versterker zit nu nog een Tornado Source, maar met het doorschuiven ga ik kijken of de High Current hier beter klinkt. Dat was in ieder geval op de streamer wel het geval.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on December 27, 2021, 16:52:32
Eindelijk...

Yes!
Je hebt me nu toch een indrukwekkend stapeltje kabels bij elkaar, mooi hoor!
Ik heb zelf de Tornado en de Hurricane op resp. geintegreerde amp en dac, dat gaf een hele mooie verbetering. Voor op mijn streamer en switch komt nog wel een keer.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on December 27, 2021, 20:56:54
Yes!
Je hebt me nu toch een indrukwekkend stapeltje kabels bij elkaar, mooi hoor!
Ik heb zelf de Tornado en de Hurricane op resp. geintegreerde amp en dac, dat gaf een hele mooie verbetering. Voor op mijn streamer en switch komt nog wel een keer.
Ik heb twee tornados over[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#1033
Dit jaar vooral de puntjes op de I gezet in de set. De volgende wijzigingen doorgevoerd:
- VPI Hrx mini Feet onder de platenspeler
- Allo Shanti voeding op Allo Usbridge Signature streamer
- Synology 220+ Nas
- Minim server gaan gebruiken

Kabelupgrades: lees niet verder indien niet geïnteresseerd[emoji6]
- Glasvezel tussen streamer en modem
- Audioquest Diamond ethernetkabel tussen glasvezeladapter en streamer
- Audioquest Diamond usbkabel tussen streamer en dac
- Audioquest Hurricane Source netsnoer op dac
- Audioquest Hurricane High Current netsnoeren op Voor-,eindversterker en netfilter
- Audioquest Tornado High Current netsnoeren op phono versterker en Allo shanti voeding
- SEEC ASC-2 active interlinks op alle componenten
- Zelfbouw jumpers op speakers
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on December 29, 2021, 19:16:09
Dit jaar vooral de puntjes op de I gezet in de set. De volgende wijzigingen doorgevoerd:
- VPI Hrx mini Feet onder de platenspeler
- Allo Shanti voeding op Allo Usbridge Signature streamer
- Synology 220+ Nas

Kabelupgrades: lees niet verder indien niet geïnteresseerd[emoji6]
- Glasvezel tussen streamer en modem
- Audioquest Diamond ethernetkabel tussen glasvezeladapter en streamer
- Audioquest Diamond usbkabel tussen streamer en dac
- Audioquest Hurricane Source netsnoer op dac
- Audioquest Hurricane High Current netsnoeren op Voor-,eindversterker en netfilter
- Audioquest Tornado High Current netsnoeren op phono versterker en Allo shanti voeding
- SEEC ASC-2 active interlinks op alle componenten
- Zelfbouw jumpers op speakers

Nou dat is wel wat meer dan de puntjes op de i wat mij betreft, je hebt voor een klein fortuin aan kabels aangeschaft en die zullen samen toch wel een flinke impact hebben gehad!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#1035
Quote from: brt on December 29, 2021, 19:40:04
Nou dat is wel wat meer dan de puntjes op de i wat mij betreft, je hebt voor een klein fortuin aan kabels aangeschaft en die zullen samen toch wel een flinke impact hebben gehad!
Ik ben zelf erg tevreden met de uitkomst van de laatste upgrades. De Hurricane is een aardige stap omhoog tov de Tornado.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on December 29, 2021, 19:46:46
Ik ben zelf erg tevreden met de uitkomst van de laatste upgrades. De Hurricane is een aardige stap omhoog tov de Tornado.

Ja helemaal mee eens. Ik heb die ook op mijn dac, was een mooie upgrade (en ik kwam van de Blizzard, moet je nagaan)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#1037
Quote from: brt on December 29, 2021, 19:55:06
Ja helemaal mee eens. Ik heb die ook op mijn dac, was een mooie upgrade (en ik kwam van de Blizzard, moet je nagaan)
Het is loont echt om alle kabels op Hurricane niveau te krijgen. Het geluidsbeeld is ontzettend breed en 3d. Precies hetgeen wat ik nastreefde.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on December 29, 2021, 20:11:08
Het is loont echt om alle kabels op Hurricane niveau te krijgen. Het geluidsbeeld is ontzettend breed en 3d. Precies hetgeen wat ik nastreefde.

Ik geloof je meteen, maar dat is helaas niet haalbaar voor mij, financieel. Heb de Tornado op de versterker en wat andere goede, maar wel mindere dan de AQ's op streamer en switch.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on December 29, 2021, 20:14:10
Ik geloof je meteen, maar dat is helaas niet haalbaar voor mij, financieel. Heb de Tornado op de versterker en wat andere goede, maar wel mindere dan de AQ's op streamer en switch.
Een betere kabel op de switch zou ik weinig verbetering van verwachten.  Kun je beter in een glasvezelnetwerkje investeren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on December 29, 2021, 20:19:57
Een betere kabel op de switch zou ik weinig verbetering van verwachten.  Kun je beter in een glasvezelnetwerkje investeren.

Ja, heb ik al. Ik vond dat de kabel op de switch wel veel invloed had. Veel als in relatief dan hè, maar wel goed hoorbaar.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fugazi_2009

Leuk zo'n jaar overzicht, ga ik ook doen. Zeker na zo'n jaar waarbij als je het mij in januari had gevraagd ik gezegd zou hebben dat ik niks ging veranderen.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on December 29, 2021, 22:29:16
Leuk zo'n jaar overzicht, ga ik ook doen. Zeker na zo'n jaar waarbij als je het mij in januari had gevraagd ik gezegd zou hebben dat ik niks ging veranderen.  ;D
Ik ben ik benieuwd naar het jaaroverzicht van 2022[emoji2]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on December 29, 2021, 22:30:20
Ik ben ik benieuwd naar het jaaroverzicht van 2022[emoji2]
Tja, de eerste dingen zijn al gepland
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#1044
Deze week een  Classe Omega voorversterker op visite gehad. Dit bracht aanzienlijk meer energie in set, duidelijk een verbeterpunt. Aan de andere kant klinkt de Plinius Tautoro net gedetailleerder en ruimtelijker. De toename in energie van de Classe was mij soms toch teveel en ik miste de genuanceerdheid van de Plinius. Maar dat ingetogene, met name in het hoog, moest ik toch wat mee.

Al verbetering gevonden in schuiven van netsnoeren:
1. Begin situatie : AQ Tornado High Current op de streamer, AQ Hurricane Souce op de Dac en AQ Hurricane High Current op de eindversterker.
2. AQ Tornado High Current op de eindversterker, AQ Hurricane High Current op de streamer. Resultaat:  Toename van detaillering, lichte toename van de energie maar  meer 'bloom' in de  weergave.
3. AQ Hurricane High Current op de dac, AQ Hurricane Source op de streamer. Resultaat: Duidelijk meer energie, iets afname in detaillering tov situatie 2.

Duidelijk is dat de Dac het minder goed doet met de AQ Hurricane Source. Ook de streamer leek het beter te doen met de High Current dan met de Source. En de eindversterker, geeft de Tornado meer energie tov van de Hurricane of zat de verbetering in de bronnen?

Het zijn wel de puntjes op de i.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Leuke experimenten, op naar een ARC en wat Shunyata kabels zou ik zeggen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#1046
Vandaag al mijn zekeringen nagelopen.  14 staan er op de lijst voor een upgrade.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy

#1047
Welke type / merk zekeringen ga je nemen?

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on January 18, 2022, 18:21:39
Vandaag al mijn zekeringen nagelopen.  14 staan er op de lijst voor een upgrade.


Tijd voor een power buy!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Ik mik op gebruikte SR oranges, dat maakt het nog betaalbaar.  Heb al vier SR orange, 4 furutechs, 9 SR Blue, 1 amr en 1 standaard. Een SR Blue gaat naar de sub waar nu nog een standaard zekering in zit. Al die SR Blue gekocht tien de orange uitkwam.  Wie niet rijk is  moet slim zijn [emoji2958]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL