Advies gevraagd welke 65 inch tv?

Started by Mausman, January 4, 2017, 13:04:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Quote from: le mans on February  3, 2017, 23:47:46
65EG960v

2.999,00

Als je dan toch al zoveel geld uit geeft kun je beter voor €500 meer de E6 halen bij Foka. Nieuwe serie is een stuk beter dan de oude OLED serie van LG.

le mans

Quote from: LuPo on February  4, 2017, 10:38:12
Als je dan toch al zoveel geld uit geeft kun je beter voor €500 meer de E6 halen bij Foka. Nieuwe serie is een stuk beter dan de oude OLED serie van LG.

:thumbs-up:  in lichtopbrengst  per O led zitten wel verschillen.

RPO

Quote from: le mans on February  4, 2017, 10:25:58
Het kan altijd beter , duurder.!

Lekker onderbouwd ook zo,n reactie.

De uitgebreidere versie: als je de prijs van een model van vorig jaar vergelijkt met een (nog net) courant model en je op basis van dat verschil gaat bepalen of iets wel/niet een goede deal is, dan ben je appelen met peren aan het vergelijken.
Degenen die de ontwikkelingen (of ver-wikkellingen) met de EG's naar de B en E modellen in de  gaten hebben gehouden zouden (mijn mening...) niet zo snel een EG kopen.
Ja, het kan altijd beter en duurder, dat bewijzen de 2016 OLED's t.o.v. de 2015's.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Nicholaz

Ik weet niet of je al iets gekocht hebt maar ik nog wel wat tips voor je.

Ik heb toen ik nog studeerde een tijdje in de MM gewerkt bij de TV sectie en veel training mogen volgen. Daar komt bij dat ik echt een ´´mierenneuker´´ ben als het aankomt op beeldschermen, dus ik weet wel het een en ander over TV´s.

Bepaal de grote van je TV met behulp van de zit afstand tot de tv. (handige link hieronder)
rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

Over de kwaliteit van het beeld kunnen we het volgende zeggen: 1: contrastwaarde en 2: kleur accuratie, dit zijn de meest belangrijke eigenschappen.

Contrast op een OLED scherm is het beste daarna komen vaak VA panelen en daarna IPS panelen (VA en IPS zijn type LED schermen).
Het voordeel van VA panelen is dat ze vaak beter zwart kunnen weergeven maar kleuren wat minder en de kijkhoek is ook wat minder. Bij IPS is dit juist omgedraaid, mindere zwarte waardes betere kleuren en kijkhoek. OLED heeft de beste zwart waardes en kleur en kijkhoek, echter is de prijs vaak erg hoog!

Nu de extra's:

Ik had het al eerder over kleur accuratie, dit wil zeggen dat de TV de juist kleur blauw, rood, groen, etc weergeeft. Vaak zie je in de winkels dat TV's hele vele en coole kleuren hebben. Dit vinden mensen vaak mooi en helpt bij de verkoop. Echter is dit vaak niet de juiste kleurweergave volgens de rec709 of bt2020. Als consument weet je niet of de welke TV's met welke opties de juiste kleurweergaven hebben. Dit weet je alleen door met een kleurmeter de kleuren op het scherm te meten en later zelf te kalibreren. Veel review sites zoeken dit vaak voor je uit, dus het kan de moeite waard zijn om er eens een paar te lezen.

Smart TV's, het besturingssysteem van de televisie kan soms belangrijk zijn, maar dit is erg persoonlijk.

4K, UHD, HDR, Hertz, Dit zijn de nieuwste lokmiddelen van de TV industrie om je over de streep te halen om een nieuwe tv aan te schaffen.


4K en UHD vertellen je iets over de resolutie van het scherm, hoe groter het scherm des te belangrijker de resolutie. Let op! 4K en UHD zijn niet het zelfde er zit een klein verschil in het aantal pixels.

HDR is een contrast trucje, er zijn verschillende soorten HDR, en je moet dus opletten dat je afspeelmedia apparatuur wel je TV's HDR versie ondersteund.

Hertz. Om het kort te houden. Kijk hier niet naar... niet belangrijk....

Inputlag. Dit is weer zo iets wat je in reviews zult moeten lezen, wel is het zo dat TV's vaak een slecht inputlag hebben, in het beste geval zit deze tussen 20 en 30ms en in het ergste geval tussen de 40 en 90ms.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.


mondiaal

Heb je dan aan de hand van je tips :clapping: ook een tv die daarbij hoort? Ik ben zelf ook zoekende en het blijft toch moeilijk (je wilt toch het beste voor de juiste prijs) welke het moet worden. Thx voor je input.

evdwal

Lijkt erop dat hij een OLED aanraadt.

Je kan een 2016 LG 65B6V voor rond de 2900-3100 scoren met wat zoeken/onderhandelen, en met wat beter zoeken en wat mazzel een iets oudere 2015 LG 65EF950V rond de 2500-2900 euro.

Zelf zat ik ook naar Samsungs te kijken rond de 2100-2800 euro, maar uiteindelijk toch de 65B6V besteld voor onder de 3000,=

Nicholaz

tja als je het geld er voor over hebt, zou ik zeggen de OLED65B6P van LG.

blue-eyes

Quote from: evdwal on February 24, 2017, 21:38:31
Lijkt erop dat hij een OLED aanraadt.

Je kan een 2016 LG 65B6V voor rond de 2900-3100 scoren met wat zoeken/onderhandelen, en met wat beter zoeken en wat mazzel een iets oudere 2015 LG 65EF950V rond de 2500-2900 euro.

Zelf zat ik ook naar Samsungs te kijken rond de 2100-2800 euro, maar uiteindelijk toch de 65B6V besteld voor onder de 3000,=

Ik zou toch minimaal de 2016 series kopen. Gaan beter met HDR om, kennen iets betere waarden en de eerste "kinderziektes" zijn eruit.
Idd al meerdere malen opgemerkt, onder de 3000 euro te vinden.
Ik hoop dat de nieuwere 2017 series wat met de prijsstelling gaan doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

En een geweldig 3d er wordt niet vaak over gepraat, maar wij kijken de toppers toch vask in 3d hoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Luciano2008

ik zou voor OLED gaan , zeker geen Samsung ,  ik heb spijt van Samsung .   ik heb 3000 euro betaald voor een samsung led  , je ziet gewoon witte vlekken na een jaar er door heen komen ,wat zwart moet zijn.

modde239

Quote from: Luciano2008 on February 28, 2017, 08:38:52
ik zou voor OLED gaan , zeker geen Samsung ,  ik heb spijt van Samsung .   ik heb 3000 euro betaald voor een samsung led  , je ziet gewoon witte vlekken na een jaar er door heen komen ,wat zwart moet zijn.
Dan heb je pech gehad kan met elk merk gebeuren.....heb zelf al jaren een 65" Samsung led tv en nog steeds erg tevreden zonder problemen met het beeld.....