Crown K2 in laag op JBL 4350

Started by Mao, October 12, 2016, 08:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin778

#25
4351, 4354 en dergelijke zijn allemaal eigen concepten van KS, dat klopt. Kenrick gebruikt Be diafragma's in combinatie met de AlNiCo 2440/2441, ferriet doen ze niks mee.
De Be diafragma's zijn al wat jaartjes op de markt - TruExtent maakt ze. kost je alleen 1000,- per stuk  :colgate:
TAD gebruiken ze niet bij JBL.

Arden

Quote from: Mao on November  8, 2016, 10:57:29
Zover ik weet zijn er 3 sets 4350 in Nederland 1 set bij een iemand die handeldrijft in zeer fraaie vintage luidsprekers, deze set staat bij hem ter restauratie, en onlangs is er een set bij de Importeur van Blumerhofer gesignaleerd dit is een Kenrick set te koop voor ca. 30K. Op de Beurs in Veldhoven stond deze set, echter niet aangesloten want dat zo de verkoop van zijn Blumenhofer sets negatief beinvloeden.

4350 zijn alleen met extern xover te gebruiken, je moet je voorstellen wat voor groter spoelen je nodig hebt om passief rond de 200Hz te crossen met een vermogen van ca. 200/ 400 watt.
Zo wie zo passieve filters zijn vieze dingen in je audio keten als het even kan ECHT biampen dus met 2 eindbakken en een fatsoenlijk wisselfilter ervoor.

[...]


Tja, laten die van mij nou gewoon met een passief filter de sterren van de hemel spelen met een 300B versterker... Die paar honderd Watt is een leuke kreet, maar volledige onzin (al ''zondig'' ik zelf ook regelmatig met extreme vermogens op hoog rendements luidsprekers). Het rendement is idd 96 db dus waarom 100 Watt op het mid/hoog bij 8 Ohm en 200 Watt op het laag bij 4 Ohm? Kenrick levert ze trouwens op verzoek ook met een passief filter, hier is al meerdere malen contact over geweest met Rick Riessen, dat filter is uiteindelijk helemaal zo ingewikkeld en kostbaar niet. Over dat actieve filter trouwens, daar heb ik een originele JBL versie en een buizen versie van liggen, het mid/hoog loopt af vanaf 250 Hz, waarom wordt deze bij aktieve filtering ineens gefilterd op 1250 Hz? Dan heb je een passief filter wat aktief wordt gecorrigeerd. Beetje de omgekeerde wereld. Buiten dat, eigenlijk heb je de Kenricks/JBL's nooit echt gehoord als je ze niet een keer met een goede buis hebt gecombineerd...

Een aangaande die show waar mijn Kenricks stonden, ze stonden daar ter decoratie, zo ook de Levinsons en de Teac, maar daar wordt blijkbaar steevast overheen gelezen?

Mao

Quote from: Arden on November 13, 2016, 12:12:00
Tja, laten die van mij nou gewoon met een passief filter de sterren van de hemel spelen met een 300B versterker... Die paar honderd Watt is een leuke kreet, maar volledige onzin (al ''zondig'' ik zelf ook regelmatig met extreme vermogens op hoog rendements luidsprekers). Het rendement is idd 96 db dus waarom 100 Watt op het mid/hoog bij 8 Ohm en 200 Watt op het laag bij 4 Ohm? Kenrick levert ze trouwens op verzoek ook met een passief filter, hier is al meerdere malen contact over geweest met Rick Riessen, dat filter is uiteindelijk helemaal zo ingewikkeld en kostbaar niet. Over dat actieve filter trouwens, daar heb ik een originele JBL versie en een buizen versie van liggen, het mid/hoog loopt af vanaf 250 Hz, waarom wordt deze bij aktieve filtering ineens gefilterd op 1250 Hz? Dan heb je een passief filter wat aktief wordt gecorrigeerd. Beetje de omgekeerde wereld. Buiten dat, eigenlijk heb je de Kenricks/JBL's nooit echt gehoord als je ze niet een keer met een goede buis hebt gecombineerd...

Een aangaande die show waar mijn Kenricks stonden, ze stonden daar ter decoratie, zo ook de Levinsons en de Teac, maar daar wordt blijkbaar steevast overheen gelezen?

Met de 300B bedoel je daar de mooie Phase Lin. mee ? ook zo een mooie machine uit het verleden.
Ik weet idd dat kenrick ze ook passief maakt, kan zeker zo ingewikkeld is een passief filter bouwen nu ook alweer niet.
Maar ik denk ook dat passief of aktief filteren om het zo maar te schetsen mensen uit de studio/P.A. wereld zijn wild op aktief filteren en in de Hifi high end leeft dat niet echt. Niet zoiets als dat in de pro wereld als sinds 40 jaar en langer bijna alles gebalanceerd is uitgevoerd en dit pas in de high end 20 of 25 jaar aandacht aan wordt geschonken.

Volgens de doc. JBL is 250Hz het aanbevolen kantelpunt. Echter voor de 4350 heb je een aangepaste filterkaart nodig speciaal voor de 4350 kasten. Ben er nooit achter gekomen waarom heb ze gewoon erin zitten.
Thuis filter in op ca. 200 Hz. en met een steilheid van slechts 12dB. (Bryston 10B)

Het is inderdaad niet nodig echt veel vermogen naar deze luidsprekers te brengen immers een idioot hoog rendement wellicht dat een goede hoorn weergever in het laag wat hoger komt (volgens mij waren mijn EAW BH 800 kasten rond de 103dB)

Tja, mijn versterker gedachten van voor tot eind is zeker buizen, maar het geld ontbreekt nog even. Heb in mijn jeugd jaren ooit Altec A7 VOT thuis gehad met jawel Multitone buizen eindversterkers erachter.

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels