Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: Stef op oktober 31, 2017, 18:07:08
Top service van Werner (home@themovies)/Epson: projector wordt omgeruild voor een gloednieuw exemplaar incl 3 x ISF  :clapping:
:worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ppeter

Top service van Werner (home@themovies)/Epson: projector wordt omgeruild voor een gloednieuw exemplaar incl 3 x ISF  :clapping:
Super Stef!
Wederom geweldige service van Werner! 👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

nielvm

Ik krijg de firmware van mijn TW9300 niet geupdate.

Ik heb de nieuwe gedownload en op een FAT-geformatteerde USB drive gezet.
Stroomkabel uit de projector, USB erin.
Aan-knop ingedrukt en terwijl de stroomkabel er terug in.
Aan-knop loslaten

Alle lichtjes gaan aan, projector begint te blazen zonder dat de lenscover open gaat. Dit blijft zo'n 10 seconden en dan schakelt de projector zich weer uit.

Ik merk dat firmware 1.09 in het zip-bestand gewoon nog "104" als extensie heeft. Kan het zijn dat de projector denkt dat er geen nieuwere versie opstaat?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

home@the movies

Citaat van: nielvm op november  2, 2017, 20:59:21
Ik krijg de firmware van mijn TW9300 niet geupdate.

Ik heb de nieuwe gedownload en op een FAT-geformatteerde USB drive gezet.
Stroomkabel uit de projector, USB erin.
Aan-knop ingedrukt en terwijl de stroomkabel er terug in.
Aan-knop loslaten

Alle lichtjes gaan aan, projector begint te blazen zonder dat de lenscover open gaat. Dit blijft zo'n 10 seconden en dan schakelt de projector zich weer uit.

Ik merk dat firmware 1.09 in het zip-bestand gewoon nog "104" als extensie heeft. Kan het zijn dat de projector denkt dat er geen nieuwere versie opstaat?

Dat is niet de juiste procedure, je moet de pc via een usb kabel aan de projector hangen, de projector herkent de pc dan als een externe drive. De firmware moet dan in de root folder van die drive staan.
De juiste procedure kan je vinden op de website van Epson in pdf formaat.

nielvm

Die pdf heb ik gevonden. Er zijn 2 procedures, waarvan ik de eerste dus geprobeerd heb.

Zal straks ook eens met een pc proberen...
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

wolfkampf

Bij die van mij is het laatst ook gedaan bij ITC door middel van een usb stick. Dus dat moet kunnen.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

nielvm

In heel het huis natuurlijk geen usb => usb kabel te vinden  :huh2:
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Stef

Afteen naar zondag...dan komt Werner de nieuwe 9300 ophangen en isf'en :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

master30

Citaat van: Stef op november 10, 2017, 07:05:21
Afteen naar zondag...dan komt Werner de nieuwe 9300 ophangen en isf'en :)

:clapping: :clapping: :clapping:
Top, goede service van Werner
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Stef

Blijkbaar is er sinds eind vorige week weer een nieuwe firmware 1.11 met nogmaals aanpassingen in de HDR presets ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

wolfkampf

Citaat van: Stef op december 11, 2017, 22:36:32
Blijkbaar is er sinds eind vorige week weer een nieuwe firmware 1.11 met nogmaals aanpassingen in de HDR presets ;)
Oké,  weet je toevallig ook wat?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs

nielvm

Er is bij de hdr instellingen een standaard helder bijgekomen. Ik denk dat die voor sdr de juiste instellingen kiest en voor hdr staat die automatisch op hdr1. Ik zie bij hdr materiaal immers geen verschil tussen hdr 1 en die standaard heldereacties.

Edit: ik heb firmware 109 overgeslagen, weet niet of dit er toen al in zat..

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

home@the movies

HDR helder clipt ergens rond de 350 Nits, wat ik persoonlijk wat van het goede teveel vindt, hier is wel een aanpassing nodig.
Met de juiste testpatronen kan je hier een goede waarde instellen die zelfs met gebruik van het DCI filter op een 2m30 scherm mooie HDR resultaten kan neerzetten.
Wel moet er even opnieuw gekalibreerd worden met deze aanpassingen.

Stef

Citaat van: home@the movies op december 12, 2017, 08:44:27
HDR helder clipt ergens rond de 350 Nits, wat ik persoonlijk wat van het goede teveel vindt, hier is wel een aanpassing nodig.
Met de juiste testpatronen kan je hier een goede waarde instellen die zelfs met gebruik van het DCI filter op een 2m30 scherm mooie HDR resultaten kan neerzetten.

Merci, Werner (iets wat ik graag meeneem binnen een 150h voor mijn 2e ISF).
Stef

Stef

Citaat van: nielvm op december 12, 2017, 07:38:33
Er is bij de hdr instellingen een standaard helder bijgekomen. Ik denk dat die voor sdr de juiste instellingen kiest en voor hdr staat die automatisch op hdr1. Ik zie bij hdr materiaal immers geen verschil tussen hdr 1 en die standaard heldereacties.

Edit: ik heb firmware 109 overgeslagen, weet niet of dit er toen al in zat..

1.11 is beschikbaar vanaf 08/12 (en helder zitr in vanaf 1.09 maar ze hebben de hdr settings nog verder getweaked in 1.11).

wolfkampf

Dus als ik het goed begrijp moet ik niet updaten i.v.m calibratie.
  ???

home@the movies

Citaat van: wolfkampf op december 12, 2017, 10:35:07
Dus als ik het goed begrijp moet ik niet updaten i.v.m calibratie.
  ???
Je mag wel updaten uiteraard maar als je de juiste combinaties wil met gebruik van het DCI filter dan moet je een calibratie doen.

nielvm

Citaat van: home@the movies op december 12, 2017, 08:44:27

Ik kan verkeerd zijn Werner, maar mij lijkt hdr1 (helder) tov hdr2 even laag of hoog te clippen... indien je super white uitschalelt, clipt het idd rond 350...
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Wat vinden de mede tw9300-eigenaars van hdr op deze projector?

Ik heb zelf al verschillende instellingen geprobeerd en vind de resultaten erg film-afhankelijk. Bij de meeste films vind ik het resultaat best wel mooi, maar ik heb voorlopig nog geen grote meerwaarde gezien tov sdr. Ook de meerwaarde van wcg vind ik - op uitzondering van planet earth - eerder beperkt.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Heb je hem.wel laten calibreren ?
Zonder goede calibratie is het sowieso heel erg hit and miss
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

nielvm

Voor hdr is hij niet gecalibreerd, voor sdr wel.

Heb zelf al wat proberen in te stellen met mijn meter. Greyscale lukt aardig en kleuren zijn ook duidelijk ruimer dan de rec709. Vooral voor gamma schiet mijn kennis, de mogelijkheden binnen hcfr en wie weet ook mijn meter wat te kort. Heb er al veel over gelezen, maar ik kan niet zeggen dat ik de materie al helemaal begrijp.

Daarom vraag ik mij af of andere tw9300-eigenaren hdr een echte meerwaarde vinden, of het hiervoor misschien nog een generatie te vroeg is... Als andere eigenaren er laaiend enthousiast over zijn, zal ik nog eens naar Breendonk moeten rijden...  ;)
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

RonG

Heb geregeld het probleem dat de beamer niet doorstart cq de lamp niet ontsteekt.
Vaak komt het voor dat de beamer lang (30+ seconden, vaak langer, een keer zelfs 3 minuten) eerst hard blaast alvorens hij uiteindelijk aan is. Dit ook wanneer de beamer bv een week niet in gebruik is geweest. Dit schijnt een normaal iets te zijn maar niemand kan verklaren, collega heeft dezelfde beamer en hetalfde euvel. Hij heeft Epson gebeld en kunnen hem dat ook niet uitleggen.

Nu heb ik een 3tal maanden geleden meegemaakt dat het blauwe led en het oranje led knipperden na aanzetten, dus dacht, oei, lampballast probleem gezien ik dat al bij 2 voormalige beamers ook had. De handleiding gaf echter aan dat ht een "internal error" is
Echter na het even stroomloos maken was het probleem niet meer voorgekomen.

Afgelopen Zondag het volgende, zet de beamer aan en deed niks, enkel het blauwe led alsook het lamp ledje bleven branden maar de beamer deed niks.
Dus dacht over en uit, echter ook hier was het probleem verholpen door de beamer weer even stroomloos te maken.

Ik ga er nu van uit dat het nier meer lang zal duren voor het echt over en uit is. Kan hem wel ter reparatie aanbieden maar grote kans dat ze niets zullen vinden natuurlijk en gelijk retour krijg.

Wat kan ik het beste doen? Frank?, Werner?

J.A.F._Doorhof

Contact op nemen met je dealer en die het op laten lossen.
Goed documenteren is belangrijk eventueel.met video
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2018, 14:40:56
Contact op nemen met je dealer en die het op laten lossen.
Goed documenteren is belangrijk eventueel.met video

Dat ben jij :). Denk dat ik het wel goed geformuleerd heb toch?

J.A.F._Doorhof

Dan gewoon voor garantie inleveren
Custom installer