Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: maximus79 op oktober 17, 2018, 19:21:16
Ok balen, ik heb wel soms dat hij lang blaast voir hij aan gaat maar start altijd op......tot nu toe (1500 uur)

Las al eerder op een ander forum dat veel units een voedings probleem hebben.

Krijg hem vandaag retour, bij het uitlezen waren er errors m.b.t. de lamp te zien, deze is dus vervangen door een nieuwe. Ben benieuwd.

maximus79

Citaat van: RonG op oktober 26, 2018, 08:30:20
Krijg hem vandaag retour, bij het uitlezen waren er errors m.b.t. de lamp te zien, deze is dus vervangen door een nieuwe. Ben benieuwd.

Mooi moment om hem te verkopen voor een upgrade!  :D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

RonG

Citaat van: maximus79 op oktober 26, 2018, 08:43:50
Mooi moment om hem te verkopen voor een upgrade!  :D

Ben me al aan het orienteren :)

Annewiek

De projector doet 3 pogingen om aan te gaan. Meestal lukt dat gewoon de eerste keer.
Zoniet dan gaat hij eerst even afkoelen (blazen) en probeert het nog een keer. Dit is de reden dat hij de ene keer langer blaast dan de andere keer.
Als het na 3x nog niet gelukt is, springt hij in storing. Dat is de stekker eruit en er weer in de enige remedie.

Uitlezen van de foutlog wijst meestal naar de lamp.
Het is niet het cinemafilter motortje in de laatste TW9300s. Dat is in dit model ook aangepast. In oudere modellen zou het cinemafiltermotortje nog wel defect wel kunnen zijn. 
Een handshake probleem is ook onwaarschijnlijk, dan zijn hij toch wel aan moeten gaan.

Nogmaals heb je klachten, bel met Epson of ga naar M-service in Utrecht. Als hij bij ons gekocht is, kun je natuurlijk ook contact met ons opnemen.

www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Christof_G

Kan je ergens de totale uren van de projector bekijken, als de uren gereset zijn via het menu?
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

RonG

Citaat van: Christof_G op oktober 29, 2018, 12:27:57
Kan je ergens de totale uren van de projector bekijken, als de uren gereset zijn via het menu?

Via het normale menu niet mogelijk. Misschien bij het uitlezen van de beamer wat ook de monteurs doen bij reparatie.
In mijn geval zat er nog geen 270 uur op, nu weer 0 maar dat heeft idd betrekking tot enkel de lamp.

Zou wel handig zijn om dit te kunnen in zien, zeker wanneer men wil kopen/verkopen.

bellecoupe

Even een vraagje m.b.t. schermkeuze.

Welk betaalbare scherm kleur/gain matched het beste met een TW9300 of TW9400?

RonG

Citaat van: bellecoupe op oktober 30, 2018, 09:54:13
Even een vraagje m.b.t. schermkeuze.

Welk betaalbare scherm kleur/gain matched het beste met een TW9300 of TW9400?

Ik heb de VFS240 van Kingpin, https://www.kingpinscreens.nl/velvet-frame-screen

Of hij het beste matched weet ik niet maar zeer tevreden en zeker betaalbaar m.i.

maximus79

We
Citaat van: RonG op oktober 30, 2018, 10:18:45
Ik heb de VFS240 van Kingpin, https://www.kingpinscreens.nl/velvet-frame-screen

Of hij het beste matched weet ik niet maar zeer tevreden en zeker betaalbaar m.i.
+1
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

darkrunner

Ga zelf binnenkort voor de Tab-tension van Hivilux gaan in de 21:9 versie

nielvm

Nog eens even terugkomen op HDR met deze projector.

Ik heb al ettelijke uurtjes zitten testen en meten, maar ik was nooit 100% tevreden met het resultaat. Dat het wit clipt vond ik nooit zo heel erg, maar bij mij stoorde het vooral dat zwart dichtslibde. Dat HDR er wat donkerder uitzag vond ik nooit erg, maar de details in de laagste regionen waren ver zoek, tenzij ik helderheid serieus omhoog schroefde, maar dat kwam de rest van het beeld niet echt ten goede.

Nu heb ik een andere methode uitgetest, die op het avsforum erg populair is, namelijk de "Harpervision". Het idee is dat je de projector op SDR forceert en van daaruit begint te calibreren. Om je kleuren te halen, moet je kleur en tint serieus opschroeven, contrast moet op 100 en je moet ook een heel gekke gammacurve instellen, maar het totaalplaatje oogt wel bijzonder natuurlijk. Wit clipt pas op 1200 nits en de details in het zwart gaan niet verloren.

Ik ga deze settings voorlopig houden voor HDR, ben er erg tevreden mee  :)
Hoe kijken jullie naar HDR met deze projector?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

maximus79

Citaat van: nielvm op november 17, 2018, 18:24:35
Nog eens even terugkomen op HDR met deze projector.

Ik heb al ettelijke uurtjes zitten testen en meten, maar ik was nooit 100% tevreden met het resultaat. Dat het wit clipt vond ik nooit zo heel erg, maar bij mij stoorde het vooral dat zwart dichtslibde. Dat HDR er wat donkerder uitzag vond ik nooit erg, maar de details in de laagste regionen waren ver zoek, tenzij ik helderheid serieus omhoog schroefde, maar dat kwam de rest van het beeld niet echt ten goede.

Nu heb ik een andere methode uitgetest, die op het avsforum erg populair is, namelijk de "Harpervision". Het idee is dat je de projector op SDR forceert en van daaruit begint te calibreren. Om je kleuren te halen, moet je kleur en tint serieus opschroeven, contrast moet op 100 en je moet ook een heel gekke gammacurve instellen, maar het totaalplaatje oogt wel bijzonder natuurlijk. Wit clipt pas op 1200 nits en de details in het zwart gaan niet verloren.

Ik ga deze settings voorlopig houden voor HDR, ben er erg tevreden mee  :)
Hoe kijken jullie naar HDR met deze projector?
Heb ook geprobeerd, ben toch toen overgestapt naar zijn custom gamma HDR setting.

maximus79

Dubbel

nielvm

Custom gamma bij HDR heb ik ook al uitgetest, maar er schortte toch altijd wat aan...
Heb het trouwens zelf ingemeten en gecalibreerd, heb enkel zijn denkwijze overgenomen.

Met deze methode moet de lamp trouwens ook niet in high modus, medium volstaat om mijn 280cm breed scherm netjes te verlichten.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Hoe meer ik er naar kijk, hoe briljanter ik de oplossing vind.

Kijk, bij deze projector moest je bij HDR altijd keuzes maken:

- Als je P3 wilt halen, moet hij in een cinema modus waardoor hij licht verliest en donker oogt
- Als je meer licht wilt, laat je hem in natural, maar dan haal je P3 niet
- Om in een cinema modus wat meer licht te hebben, kan je onder andere schuiven met brightness en epson super white off, maar dan verminderen de zwartwaarden/verlaag je het clippunt naar zo'n 500 nits
-...

Met deze instellingen:
- Haal ik netjes P3 (rood zit er nog een klein tikkeltje naast) en ook de saturatiepunten zijn erg netjes.
- Ligt het clippunt rond 1200 nits (dus geen witgewassen wolken)
- Is er voldoende detail in het zwart
- Kan super white off waardoor het beeld nog helderder oogt
- Heb ik op 280cm breed voldoende licht met medium lamp (low zou ook nog kunnen)

Het is een niet-zo koosjere manier om het resultaat te bereiken, maar dit zijn de eerste instellingen waarbij ik HDR films nooit te donker vind EN natuurlijk vind overkomen.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

En dat allemaal na het callibreren van een Optoma :hehe:

nielvm

Heeft er absoluut niets mee te maken.  ;D
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Dirk

ik heb m'n 9300 nu ongeveer een jaar in gebruik en zit net over de 2000h met de originele lamp, die 90% de tijd in de "normal" stand heeft gedraaid...enkel op zonnige zomeravonden (max 10% vd uren schat ik) gaat hij naar high lamp mode.

Begin me stilaan wel af te vragen bij hoeveel uur ik best van lamp zou wisselen, in zoverre daar enige lijn in zit.

Wanneer (na hoeveel uren) switchen jullie naar een nieuwe bulb?

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nico111

WoW dat is flink wat uren in een jaar. Respect!
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz Cinema 40, LG G3, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS5, Pro-Ject RPM Carbon

Dirk

2000/jaar is imo niet zo gek veel, 't is dan ook de enige weergever die hier hangt, heb al enkele jaren terug de (toen 50" plasma) tv de deur gewezen...beste beslissing op audio-gebied ooit  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

nielvm

Omdat de officiele lamp van de TW9300 zo goedkoop is, had ik die voor de lol al eens vervangen op 800uur. Toen was er werkelijk nog GEEN verschil in lichtopbrengst. Ik kan niet bepalen wat het verschil zou zijn bij 2000 uur.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza