Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: jurgman op januari  8, 2017, 08:29:14
Een passief agressieve reactie nodigt niet echt uit om te reageren. Het was een legitieme vraag. Wat is namelijk jouw definitie van "Plug and Play"? Er zullen altijd "overgangsfases" zijn in bepaalde technieken die uitgekristaliseerd moeten worden. We hebben nu jaren met 1080P kunnen draaien. Nu gaan we naar 4K, maar worden ook veel andere "standaarden" ingevoerd. Er is dus een periode nu waarin iedereen zich weer comfortabel moet gaan voelen met als eindresultaat dat er weer een periode rust is.
Dit heet "vooruitgang".
Als je dat dus met "niet-plug and play" bedoelt dan kun je wachten tot het welbekende plaatje hieronder:
http://s2.quickmeme.com/img/b7/b769e5c99f9441e5bfd96687128eff71a75ba76a37fcd4193a5b3d109c107ec4.jpg

Mijn definitie van plug and play bij dit apparaat is:
1. Men neme het apparaat.
2. Stopt alle stekkers in de juiste ontvangers.
3. Stopt het UHD schijfje in de lade.
4. Drukt op Play.

Dit werkt naar behoren. Het apparaat doet wat het belooft.

De pagina's staan vol met experimenten van geoefende tweakers. Leuk (en ook leerzaam), maar niet noodzakelijk voor de werking van het apparaat. Ook zijn er nog wat bugs in de firmware. Elk apparaat heeft dat.
Ook zijn er problemen met rips. Tja. Als je je bedenkt dat er nog geen rips gemaakt kunnen worden van UHD schijfjes, maar dat deze rips gecaptured worden via andere methodes. Daar kun je fabrikanten zoals OPPO (die zich aan standaarden moet houden) niet van betichten.   



Bugs is wat anders, maar plug and play is elk apparaat.

Echter op dit forum wil men uit alles het optimale halen, dus tweaken. Je kan er best een schijfje in stoppen en op play drukken. Echter heb je niet het beste beeld, niet het beste geluid. Misschien ook wel. Dat is de fine tuning.


Ik denk niet dat het apparaat weet welke keuzes jij wil maken, welke uitgang je kiest met welke output, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jurgman

#801
De automatische standen geven prima beeld.  Plug and play dus.  Er zijn zat apparaten zoals HTPC's die meer plug and pRay zijn.  [emoji6]
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

simsatit

Citaat van: jurgman op januari  8, 2017, 10:37:34
De automatische standen geven prima beeld.  Plug and play dus.  Er zijn zat apparaten zoals HTPC's die meer plug and pRay zijn.  [emoji6]

LOL
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ik heb mijn HTPC van het internet gehaald, het draaid perfect nu en dat wik ik niet door een of andere 'update' van welk programma dan ook de soep in hebben gedraaid, dit is mijn keuze, alles draaid op hoogste settings, draaid vlekkenloos, goed dus.
Dan maar geen internet op mijn HTPC, want idd dan wordt het in mijn ervaring vanzelf weer plug en pray... (na een of andere 'essential' update haha)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#804
Citaat van: Blue-Eyes op januari  8, 2017, 10:26:25

Echter op dit forum wil men uit alles het optimale halen, dus tweaken. Je kan er best een schijfje in stoppen en op play drukken. Echter heb je niet het beste beeld, niet het beste geluid. Misschien ook wel. Dat is de fine tuning.


Zijn er dan geavaceerde beeldinstellingen met de Oppo?

Ik weet dat je voor UHD HDR je uitgang signaal voor in het geval van de JVC Xx000 (your miles may vary) serie best op verbeterd RGB zet en hoge kleur bit diepte op uit en afhankelijk van HDR strip wel of niet uiteraard maar wat voor geavaceerde instellingen zijn er verder dan?
Ik heb geen Oppo maar een Sams maar zitten er ook nog allerlei kleur en contrast grappen op de Oppo?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

R

Sinds een paar dagen ook de oppo in huis. Wat een mooi apparaat zeg. Hij hangt hier als cd/blu-ray/uhd blu-ray/media player in de set. Zowel vanaf schijf als vanaf rip doet het ie heel goed. Nog weinig getweaked aan de instellingen, maar eerste ervaring is top. Met name de native uhd is top, maar ook upscalen van BR en rips (ook 720P als test) doet hij erg goed. Ik heb ervoor gekozen om alle downmix naar 2.0 door de oppo te laten doen. Ook daar stelt hij niet teleur.

Enige issue tot nu toe is het 'vastlopen' van hoofdstuk skippen in een mkv file. Hij buffert soms en lijkt te hangen.

jurgman

Citaat van: R op januari  9, 2017, 08:49:52
Sinds een paar dagen ook de oppo in huis. Wat een mooi apparaat zeg. Hij hangt hier als cd/blu-ray/uhd blu-ray/media player in de set. Zowel vanaf schijf als vanaf rip doet het ie heel goed. Nog weinig getweaked aan de instellingen, maar eerste ervaring is top. Met name de native uhd is top, maar ook upscalen van BR en rips (ook 720P als test) doet hij erg goed. Ik heb ervoor gekozen om alle downmix naar 2.0 door de oppo te laten doen. Ook daar stelt hij niet teleur.

Enige issue tot nu toe is het 'vastlopen' van hoofdstuk skippen in een mkv file. Hij buffert soms en lijkt te hangen.
Ook een Plug and Play ervaring dus.  :pompom:
Hier ook de HTPC de deur uit gedaan. Deze OPPO voldoet prima. Je kan ook nog Emby als interface gebruiken!
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

road rebel

#807
Oppo met emby werkt goed, je moet wel een profiel aanmaken voor de Oppo; er stond eentje op het emby forum.

The Forest Stars

Dus als ik het goed begrijp kan je ondanks alle "horror" verhalen, deze risicoloos in zetten als allrounder (cd/blu-ray/uhd blu-ray/media player)?

jurgman

Citaat van: The Forest Stars op januari  9, 2017, 10:35:10
Dus als ik het goed begrijp kan je ondanks alle "horror" verhalen, deze risicoloos in zetten als allrounder (cd/blu-ray/uhd blu-ray/media player)?
Ja hoor. Sterker nog. Ik heb de laatste tijd diverse apparaten thuis gehad om te testen. Zelf gebruikte ik altijd een windows HTPC om kodi met MadVR te kunnen draaien. Het is zeg maar de enige die qua beeldkwaliteit zich met een OPPO kon meten.
Daarnaast heb ik de afgelopen maanden de Zidoo xs9, Himedia Q10 en de hier alom geprezen Dune 4K solo getest.
Ik heb ze allen de deur gewezen. Ik gebruik nu deze OPPO thuis, alle andere apparaten de deur uit gedaan. Daarnaast gebruik ik een Rpi3 met Openelec voor alle streaming remote. Dat wil zeggen alles buiten de deur.  ;)
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jurgman

Citaat van: road rebel op januari  9, 2017, 10:15:42
Oppo met emby werkt goed, je moet wel een profiel aanmaken voor de Oppo; er stond eentje op het emby forum.
Heb ik gevonden. Voor de liefhebbers:
https://emby.media/community/index.php?/topic/42010-problems-with-dlna-at-oppo-bdp-103/?p=396834
Wel aanpassen. En nee dit is niet plug and play. hier zal je wat meer expertise voor nodig moeten hebben.,

Kun je deze trouwens ook importeren? Of moet je alles met de hand weer opnieuw maken.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

road rebel

Als ik me niet vergis is het kwestie van kopiëren en plakken in de emby server onder dnla


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

master30

Citaat van: R op januari  9, 2017, 08:49:52

Enige issue tot nu toe is het 'vastlopen' van hoofdstuk skippen in een mkv file. Hij buffert soms en lijkt te hangen.

Heb je de beta firmware er al in gezet?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

The Forest Stars

Citaat
Ja hoor. Sterker nog. Ik heb de laatste tijd diverse apparaten thuis gehad om te testen. Zelf gebruikte ik altijd een windows HTPC om kodi met MadVR te kunnen draaien. Het is zeg maar de enige die qua beeldkwaliteit zich met een OPPO kon meten.
Daarnaast heb ik de afgelopen maanden de Zidoo xs9, Himedia Q10 en de hier alom geprezen Dune 4K solo getest.
Ik heb ze allen de deur gewezen. Ik gebruik nu deze OPPO thuis, alle andere apparaten de deur uit gedaan. Daarnaast gebruik ik een Rpi3 met Openelec voor alle streaming remote. Dat wil zeggen alles buiten de deur.  ;)

Bedankt, en tot aan het rode heb ik het begrepen  :-[

R

Citaat van: master30 op januari  9, 2017, 11:53:11
Heb je de beta firmware er al in gezet?

Nee. Is de beta route veilig?

master30

ja hoor, gewoon op een fat32 usb stick zetten (zip uitpakken)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

R

#816
Citaat van: R op januari  9, 2017, 08:49:52
Sinds een paar dagen ook de oppo in huis. Wat een mooi apparaat zeg. Hij hangt hier als cd/blu-ray/uhd blu-ray/media player in de set. Zowel vanaf schijf als vanaf rip doet het ie heel goed. Nog weinig getweaked aan de instellingen, maar eerste ervaring is top. Met name de native uhd is top, maar ook upscalen van BR en rips (ook 720P als test) doet hij erg goed. Ik heb ervoor gekozen om alle downmix naar 2.0 door de oppo te laten doen. Ook daar stelt hij niet teleur.

Enige issue tot nu toe is het 'vastlopen' van hoofdstuk skippen in een mkv file. Hij buffert soms en lijkt te hangen.

En als je dan HDR input op je TV aan zet... Ook mooi!!

Symtom

Citaat van: jurgman op januari  9, 2017, 11:04:19
Ja hoor. Sterker nog. Ik heb de laatste tijd diverse apparaten thuis gehad om te testen. Zelf gebruikte ik altijd een windows HTPC om kodi met MadVR te kunnen draaien. Het is zeg maar de enige die qua beeldkwaliteit zich met een OPPO kon meten.
Daarnaast heb ik de afgelopen maanden de Zidoo xs9, Himedia Q10 en de hier alom geprezen Dune 4K solo getest.
Ik heb ze allen de deur gewezen. Ik gebruik nu deze OPPO thuis, alle andere apparaten de deur uit gedaan. Daarnaast gebruik ik een Rpi3 met Openelec voor alle streaming remote. Dat wil zeggen alles buiten de deur.  ;)

Wat gebruik je nu als mediaspeler dan toch niet de Oppo neem ik aan?
Niet toevallig al de nieuwe Zappiti getest?
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

jurgman

#818
Citaat van: Symtom op januari 10, 2017, 11:26:16
Wat gebruik je nu als mediaspeler dan toch niet de Oppo neem ik aan?
Niet toevallig al de nieuwe Zappiti getest?
Ik gebruik de OPPO met Emby als frontend. Stuur dus de OPPO met DirectPlay over DLNA aan. Vanaf iPhone of iPad bediend. Best of both worlds zeg maar.

Oppo = Beste beeld en geluid
Emby = Top media management. Beter dan Kodi.

Ik speel geen frankenstein rips, maar alleen rips die zich aan standaarden houden.
In dit geval dus Blu Ray ISO's met MakeMKV naar MKV gezet.Je behoud alle beeld en geluid, maar zet het in een MKV container.
Alhoewel moet ik zeggen dat de Series die ik tot nu toe binnen heb gehaald ook prima werken.

De UHD rips die je momenteel op het internet ziet zijn geen juiste rips. Sommige houden zich wel aan standaarden van 4K UHD. Die kan je afspelen. Anderen gebruiken een te hoog 8K HEVC 6 profile. Die kan je dus schudden.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

master30


Ik moet toegeven ik gebruik ook vrijwel alleen de oppo nog als media player.

Binnenkort komt de verwachte jailbreak en dan moeten alle iso's ook spelen zonder omzetten etc.
Cinavia verwijderd, en alle regio en zone codes.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jurgman

Citaat van: master30 op januari 10, 2017, 14:57:29
Ik moet toegeven ik gebruik ook vrijwel alleen de oppo nog als media player.

Binnenkort komt de verwachte jailbreak en dan moeten alle iso's ook spelen zonder omzetten etc.
Cinavia verwijderd, en alle regio en zone codes.
Kun jij me misschien uitleggen wat het voordeel is van de ISO's spelen? De frustratie om eerst door al die schermen te komen voordat de hoofdfilm eindelijk kan starten heeft mij lang geleden al doen stoppen met discs te gebruiken. Ik creëer mijn eigen "forplay" wel met emby in de vorm van info en trailers et cetera.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

master30

Citaat van: jurgman op januari 10, 2017, 15:00:45
Kun jij me misschien uitleggen wat het voordeel is van de ISO's spelen? De frustratie om eerst door al die schermen te komen voordat de hoofdfilm eindelijk kan starten heeft mij lang geleden al doen stoppen met discs te gebruiken. Ik creëer mijn eigen "forplay" wel met emby in de vorm van info en trailers et cetera.

Voordeel zit hem in muziek en demo bluray disk, die speel je graag met een menu af.
Ook een 3d iso houd ik graag in stand, uitpakken naar mappen maakt hier een 2x zo groot bestand van, das niet handig.

Tegenvraagje
Als je een 3d iso naar mkv omzet, heb je dan nog wel de hoogste 3D kwaliteit?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jurgman

Citaat van: master30 op januari 10, 2017, 15:07:11
Als je een 3d iso naar mkv omzet, heb je dan nog wel de hoogste 3D kwaliteit?

3D ISO's maak ik eigenlijk niet. Wij kijken meer 2D. Daar zou ik naar moeten kijken. Voor de rest doet MKV maar 1 ding. Hij zet gewoon de bluray in een MKV container. Verder niets. Je kan zelf bepaalde streams eruit halen als je wilt. Ik behoud zelf alleen de DTS-MA audio en NL/EN subs.
De rips zitten meestal zo rond 25GB. De grootste die ik zelf heb is 35GB.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

master30

Series disks zet ik ook vaak om naar mkv, hoewel ik er enkele heb waarvan het niet te doen is.
Die hebben de afleveringen in stukjes op de disks gezet, dan moet je alles nakijken en is het verhaal al verpest, afgezien van de tijd die het kost.

Ik kijk wel graag 3D, muziek en demo disks, dus ik heb gewoon die iso's nodig.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jurgman

Duidelijk verhaal. Als die patch er is moet ik dat ook eens gaan bekijken
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround