Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

maximus79

Iemand nog meer problemen met de firmware upgraden? Krijg hem via usb met geen mogelijkheid geupgraded.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

master30

volgens mij moet je wel de zip file uitpakken op een usb stick
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

yorkie13

Dat las ik in een verkooptopic in de markt, welke mede om die reden gesloten is.

Daarom een melding in dit Oppo 203 topic.

maximus79

Citaat van: master30 op januari  5, 2017, 20:51:49
volgens mij moet je wel de zip file uitpakken op een usb stick
Het is geen zip maar .bin, is het bij jouw wel gelukt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

fugazi_2009

#779
De USB stick moet wel in FAT of FAT32 formaat geformateerd zijn verwacht ik (zo is het in ieder geval wel met de BD spelers), NTFS wordt niet ondersteund.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RobertVanWoerden

Heb je wel van de juiste Oppo site afgehaald? De co.uk denk ik in jouw geval.

maximus79

Citaat van: RobertVanWoerden op januari  5, 2017, 21:51:38
Heb je wel van de juiste Oppo site afgehaald? De co.uk denk ik in jouw geval.
Uuuh ff checken ....thanx
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RobertVanWoerden

#784
Het werkt nu wel of je had je al de juiste EU versie en werkt nog steeds niet?

maximus79

Zat op de verkeerde site, werkt nu wel.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

#786
Ik heb onderstaande ook even in het Epson TW9300 topic gepost maar zet het ook hier even neer, het gaat tenslotte over de Oppo


Ok, ik heb gisteren en vandaag een groot deel van de dag vandaag doorgebracht met het uittesten van de nieuwe firmware en de HDR strip functie van de Oppo 203 UHD speler op de Epson TW9300.

Deze functie zat al geïmplementeerd in de vorige versie maar werkte daar totaal niet zoals het moest met een oversaturatie van kleur (vooral rood) als gevolg.
Voor diegene die nog niet helemaal mee zijn met deze functie, de bedoeling is dat je het volledige 10 Bit signaal inclusief de BT2020 kleuren en uiteraard de UHD resolutie ZONDER HDR op je projector kan laten zien. Kort door de bocht wil dit dus zeggen een SDR signaal met alle goodies van UHD.
Er was al een mogelijkheid om dit te doen met behulp van een extern kastje , de integral HD Fury, die je dan tussen de bron en de projector plaatse. Dit toestelletje zorgde er voor dat de HDR metadata gestript werd maar zonder dat de bron dacht dat er een SDR weergever aan het eind zat.
In de Panasonic en de samsung kan je wel kiezen om geen HDR weer te geven maar dan verlies je ook in één klap het BT2020 signaal en de 10 Bit.
Nu kan je dus met de Oppo hetzelfde bekomen, al direct een waarschuwing, de nieuwe firmware is een Beta release en dus nog niet helemaal 100%.
Dat blijkt ook bij een kleine voetnoot die Oppo meegeeft dat het zwart niveau bij gebruik van deze functie heel erg laag zit, op zich geen enkel probleem met het juiste clipping patroon kan dit perfect worden ingesteld.
De waarde die we uitkomen voor de brightness setting met het strippen van de meat data voor HDR is om en bij de 60.
Contrast waarde mag netjes rond de 50 blijven staan dan zit je perfect op schema, afhankelijk van je projector kan dit een puntje meer of minder zijn.
Zoals eerder aangehaald is het heel erg afhankelijk van wat je zelf als voorkeur hebt in het hele HDR verhaal, maar dit werkt wel.
Concreet ga je dus van de Natural stand en zet je manueel de kleuren in BT2020 en kalibreer je die zo goed als mogelijk, je zet dus geen HDR aan of je zet de projector op auto dan herkent hij het SDR signaal als dusdanig.
In de settings van de Oppo ga je bij de HDR setting kiezen voor STRIP METADATA, en kijk op het display van de Epson komt netjes 12 Bit BT2020 SDR tevoorschijn. ook nog even de output van de Oppos bekeken door de info knop ingedrukt te houden krijg je de informatie van zowel wat er op het schijfje staat als wat er aan de HDMI uitgang aangeboden wordt.
Ook daar lezen we netjes af dat er 4K BT2020 12 Bit en SDR signaal op de connector zit, ons opzet is dus geslaagd, we hebben wat we willen op de uitgang.
Nu is door het gebruik van de Natural stand en het manueel BT2020 kiezen de color space niet zo groot als die met P3 filter, echter we winnen een pak aan licht en kunnen toch van een Rumer kleurbereik genieten.

Ik heb verder ook gebruik gemaakt van het plaatsen van een correctie filter voor de lens en gebruik te maken van de Dynamische stand zonder dat de grey scale hierdoor om zeep wordt geholpen. Geef me nog even de tijd dan zal ik wat metingen doen en de resultaten posten.
Het is zeker de moeite waard om hier even verder mee te gaan, enig nadeel bij de Epson is dat het geluid van de ventilator in deze stand ook weer behoorlijk de hoogte in gaat.

Ik was me ook de bedenking aan het maken of het interessant is om eens een workshop te organiseren waar we al deze dingen eens allemaal naast elkaar laten zien om zo effectief aan te kunnen tonen waar de verschillen zitten en wat nu het voor en nadeel is van de ene oplossing versus de andere.
Ik hoor het graag als er interesse mocht zijn hiervoor, dan steken we weer eens het nodige in elkaar met verschillende Epsons naast elkaar op dezelfde matwitte schermen met "verschillende HDR oplossingen"

Have fun watching


williams

Hoi Werner geweldig leesvoer weer  :clapping:
Zou je eventueel ook gelijk dan een workshop voor de jvc's  in combinatie met HDR/sdr  oppo mee kunnen nemen .
Ik denk dat je gelijk hierdoor meer mensen naar je toe trekt .

Gr .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Citaat van: williams op januari  7, 2017, 17:32:10
Hoi Werner geweldig leesvoer weer  :clapping:
Zou je eventueel ook gelijk dan een workshop voor de jvc's  in combinatie met HDR/sdr  oppo mee kunnen nemen .
Ik denk dat je gelijk hierdoor meer mensen naar je toe trekt .

Gr .

Dat kan uiteraard in één keer mee, we verwachten de nieuwe JVC's zeer binnenkort, ook onze Z1 is komende   :pompom: :pompom: :pompom:

williams

Super .
Schrijf mij maar alvast op .

Gr
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

DVDmartinDVD

Is HDR strip aan te raden voor beamers met 4K e-shift zoals de JVC RS400/5000 en de Epson 9300?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

#791
Wederom Interessant verhaal Werner  8)

Grappig..., daar had ik destijd speciaal de hd fury integral voor aangeschaft....,maar dat is er (nog) nooit van gekomen om deze is een keer aan mijn Sony VW500 te gaan hangen..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

Citaat van: DVDmartinDVD op januari  7, 2017, 18:49:39
Is HDR strip aan te raden voor beamers met 4K e-shift zoals de JVC RS400/5000 en de Epson 9300?

Voor de Epson zeker daar HDR daar toch wel erg donker op is, HDR gaat goed met een JVC Xx000 serie, daar zeer lichtsterk en ruim voldoende afstelmogelijkheden, het hele nits bereik nodig voor HDR is goed te halen op de Xx000 serie en uiteraard de nieuwe nog uit te komen Xx500 serie!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#793
Ohja en er is nog een reden waarvoor het interessnt kan zijn HDR te strippen, de JVC kan dan de di toepassen, dit kan niet met HDR enabled, ook kan de lamp dan op low, er zijn mensen die hun pj niet op high lamp willen hebben draaien met verschillende redenen (de een om het geluid, de ander om zuinig te zijn met de lamp)

Het kan dus zeker nut hebben om HDR te kunnen strippen, als in de toekomst de Oppo dit goed kan met een alpha firmware dan is de Oppo een behoorlijke verbetering tov alle andere verkrijgbare spelers en eigenlijk al reden genoeg om min of meer essential buy te zijn.
Een Hdmi fury integral is toch weer een extra schakel in de keten en met de handshake issues die er nu al zo vaak gemeld worden, is een single unit de mooiste oplossing lijkt mij.

Het is dat ik al een k8500 heb en prima kan leven met high lamp HDR instelling.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Citaat van: simsatit op januari  7, 2017, 21:44:12
Ohja en er is nog een reden waarvoor het interessnt kan zijn HDR te strippen, de JVC kan dan de di toepassen, dit kan niet met HDR enabled, ook kan de lamp dan op low, er zijn mensen die hun pj niet op high lamp willen hebben draaien met verschillende redenen (de een om het geluid, de ander om zuinig te zijn met de lamp)

Het kan dus zeker nut hebben om HDR te kunnen strippen, als in de toekomst de Oppo dit goed kan met een alpha firmware dan is de Oppo een behoorlijke verbetering tov alle andere verkrijgbare spelers en eigenlijk al reden genoeg om min of meer essential buy te zijn.
Een Hdmi fury integral is toch weer een extra schakel in de keten en met de handshake issues die er nu al zo vaak gemeld worden, is een single unit de mooiste oplossing lijkt mij.

Het is dat ik al een k8500 heb en prima kan leven met high lamp HDR instelling.

Allemaal heel erg juist, zoals al vaker aangehaald, de één kan leven met de lamp in hoge stand en het bijhorende HDR plaatje, de ander wil dan weer niet zijn lamp extra belasten. Met HDR gaat ook het black level van de JVc een stuk weggegooid worden omdat je zoveel licht op het scherm gooit, ook dat is voor een aantal mensen een reden om het op een andere manier te doen.

Voor diegene die nog twijfelen over een aankoop is de oppositie met juiste implementatie ven deze functie inderdaad zeker het overwegen waard. je kan dan nog altijd kiezen wat je wil gebruiken, voor ieder zijn smaak een oplossing dus  ;) ;)

williams

Werner waar zou je op dit moment de voorkeur aan geven .
De oppo met de hdr strip optie of de panasonic i.c.m.  de hd fury intergral ?
En dan allebei natuurlijk in SDR met rec 2020
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

De Oppo zal de makkelijkste oplossing zijn,maar of dat deze beter zal presteren dan een Intergral dat betwijfel ik, de intergral is een zeer tweakable device'je.

Ik heb dan wel geen gebruikers ervaring met beide,maar ben ook zeer benieuwd wat Werner hier van vind.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#797
Citaat van: williams op januari  7, 2017, 22:38:51
Werner waar zou je op dit moment de voorkeur aan geven .
De oppo met de hdr strip optie of de panasonic i.c.m.  de hd fury intergral ?
En dan allebei natuurlijk in SDR met rec 2020

Als de Oppo ook nog netflix en VUDU apps zou krijgen dan zou ik voor de Oppo gaan, ik moet toegeven dat sedert de bandbreedte van Netflix is opgetrokken ik best wel aangenaam verrast ben over de UHD streams van verschillende series.
Ik dacht dat ik het nooit over mijn lippen zou krijgen maar ik begin regelmatig series te kijken in UHD via Netflix, ik hoop dus dat Oppo hier nog wat aan gaat doen.
Verder is de Pana ook een heel erg goede speler hoor, ik denk dat ze in absolute beeldkwaliteit elkaar waardig zijn, het is allen zoals al is aangehaald met de HD Fury alweer een extra verhaal in de keten met weer connecties handshaker enz enz.
Afhankelijk van of je de andere vele functies van de Jury ook wil gebruiken is het inderdaad wel een verrekte leuk ding met heel wat mogelijkheden als je met wat oudere apparatuur zit bvb.

Wim76

Citaat van: jurgman op januari  4, 2017, 13:42:28
Hallo Wim, Wat bedoel je met "niet plug and play"?

Oh de 32 pagina's gaan over hoe fantastisch het apparaat werkt? Volgens mij staat er genoeg bij met tegen welke problemen men aan loopt.
Daarom mijn reactie dat het 2017 nog steeds niet plug and play is.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

jurgman

#799
Citaat van: Wim76 op januari  7, 2017, 22:57:20
Oh de 32 pagina's gaan over hoe fantastisch het apparaat werkt? Volgens mij staat er genoeg bij met tegen welke problemen men aan loopt.
Daarom mijn reactie dat het 2017 nog steeds niet plug and play is.
Een passief agressieve reactie nodigt niet echt uit om te reageren. Het was een legitieme vraag. Wat is namelijk jouw definitie van "Plug and Play"? Er zullen altijd "overgangsfases" zijn in bepaalde technieken die uitgekristaliseerd moeten worden. We hebben nu jaren met 1080P kunnen draaien. Nu gaan we naar 4K, maar worden ook veel andere "standaarden" ingevoerd. Er is dus een periode nu waarin iedereen zich weer comfortabel moet gaan voelen met als eindresultaat dat er weer een periode rust is.
Dit heet "vooruitgang".
Als je dat dus met "niet-plug and play" bedoelt dan kun je wachten tot het welbekende plaatje hieronder:
http://s2.quickmeme.com/img/b7/b769e5c99f9441e5bfd96687128eff71a75ba76a37fcd4193a5b3d109c107ec4.jpg

Mijn definitie van plug and play bij dit apparaat is:
1. Men neme het apparaat.
2. Stopt alle stekkers in de juiste ontvangers.
3. Stopt het UHD schijfje in de lade.
4. Drukt op Play.

Dit werkt naar behoren. Het apparaat doet wat het belooft.

De pagina's staan vol met experimenten van geoefende tweakers. Leuk (en ook leerzaam), maar niet noodzakelijk voor de werking van het apparaat. Ook zijn er nog wat bugs in de firmware. Elk apparaat heeft dat.
Ook zijn er problemen met rips. Tja. Als je je bedenkt dat er nog geen rips gemaakt kunnen worden van UHD schijfjes, maar dat deze rips gecaptured worden via andere methodes. Daar kun je fabrikanten zoals OPPO (die zich aan standaarden moet houden) niet van betichten.   

JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround