Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Wim76

Super triest dat het heden 2017 nog steeds niet plug and play is met een echte 4K speler....ppff..
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

jurgman

Citaat van: Wim76 op januari  4, 2017, 12:16:20
Super triest dat het heden 2017 nog steeds niet plug and play is met een echte 4K speler....ppff..
Hallo Wim, Wat bedoel je met "niet plug and play"?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

master30

Ik plug de stekker erin en hij speelt gewoon  O0
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jurgman

#753
Ik kom zelf van een HTPC en ik ben blij met de OPPO.  Bladeren door netwerkmappen gaat razendsnel. Film starten over netwerk ook. Ik Speel dan ook alleen meestal 100% "originele" rips. Dat wil zeggen. Bluray ISO's in MKV container gezet door MakeMKV. Dat doet de OPPO zeer goed met fantastisch beeld en geluid. Ook heb ik wat 4K rips gevonden die afspelen. Dit zijn dan wel 4K rips die zich aan de UHD standaarden houden.
Dat de OPPO geen HEVC profile 6.* (!) rips speelt lijkt mij logisch. Dit is ook niet standaard. Deze zijn voor 8K bedoeld. We zitten dan ook nog aan het begin van UHD en de meesten pionieren wat af waardoor er behoorlijk wat frankenstein rips verschijnen op het internet.
Er is immers nog geen mogelijkheid om een UHD schijfje op "normale" wijze naar MKV te zetten.  ;)
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

yorkie13

Lees net dat bij verkoop de garantie op een Oppo 203 van €800 niet overdraagbaar zou zijn op een 2de eigenaar  :crazy:

Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie op een dergelijk apparaat zitten.

CineSmurf

Even mijn quote uit andere topic (dat was het verkooptopic):

Even een citaatje van een andere site:

CitaatNaar de mening van de Consumentenbond wordt een garantie verleend aan een product en niet aan een persoon, en is garantie dus overdraagbaar (je zou anders iemand ook niets cadeau kunnen doen), zeker wanneer zoals tegenwoordig gebruikelijk de (niet-gepersonificeerde) kassabon als garantiebewijs dient. Het voordeel van garantie is de 'omgekeerde bewijslast'. Dat wil zeggen dat u, als het product ondeugdelijk blijkt, niet hoeft te bewijzen dat u onschuldig bent aan het probleem. Tijdens de garantieperiode moet juist de fabrikant aantonen dat het product deugdelijk is en dat het niet-functioneren te maken heeft met onjuist gebruik door de koper.

Los daarvan mogen winkeliers die hier moeilijk over doen van mij op een diep-zwarte lijst. Verbaasd me van ITC, dat is toch een redelijke winkel?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

road rebel

Ik had een tijdje geleden gesproken dat de Oppo een UPNP renderer/ client is en dus ook zo te zien is in plex. Dit was een foutje van mij; plex laat enkel plex clients als renderers toe.
Echter kan het wel met Emby. Je hoeft dan niet in een mappenstructuur maar kan op een telefoon/ tablet een mooie interface doorbladeren en het geselecteerde film speelt dan af op de Oppo, tenminste zo deed ik het vroeger op de 105D.

Zoiets:


Da-lite

Er is een nieuwe Beta Firmware vanaf vandaag  -1229B ,  :pompom:
deze zou verschillende problemen al oplossen , wat hij juist allemaal oplost vind je hier.

https://www.oppodigital.co.uk/beta-firmware-UDP20XEU-players.html

Ik kwam er net achter en ga hem er morgenvroeg opzetten.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

master30

Cool, gaat de goede kant alweer op

Comparing to the current Official release version UDP20XEU-29-1209, the major changes included in this version are:

1.  Resolved an issue where the Home Menu was fixed to a 60 Hz frame rate.
2.  Resolved an HDCP 2.2 failure when connecting to an HDCP 2.2 receiver and an older, non-HDCP 2.2 display.
3.  Resolved a black screen issue with certain UHD titles after resuming playback.
4.  Improved a micro-stuttering issue when outputting UHD, BD, and DVD titles at 24 Hz.
5.  Resolved an SACD playback issue where the player would immediately return to the Home Menu.
6.  Optimized disc loader performance for better disc compatibility and spin speed control.
7.  Resolved an issue where the player could not recognize music files when using Serviio server.
8. Resolved an issue where the RS-232 command #SRC would not work on the UDP-203.
9.  Pressing and holding the Resolution button on the remote for three seconds will reset the player's Output Resolution, HDR, Color Space, and Color Depth settings to factory defaults.
10. Improved the gapless playback feature for audio files.
11.   The Home Menu now supports a wrap-around function.
12.   Improved the over-saturation of colors when using the experimental Strip Metadata feature. Please note that the black level is temporarily fixed to a very low level when enabling the Strip Metadata feature.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Da-lite

Weet er iemand wat ze bedoelen bij nr 11 ?  :huh2:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Claudio

Citaat van: Da-lite op januari  5, 2017, 00:19:45
Weet er iemand wat ze bedoelen bij nr 11 ?  :huh2:
Ik denk de carrousel-functie waardoor je niet steeds heen en terug door de menu's hoeft.


Veel problemen zijn al opgelost, maar ik heb bijvoorbeeld nog steeds problemen als ik bepaalde Dolby Atmos-demo-mkv's via USB afspeel. De track stottert dan. Vooral bij sommige audio-only-tracks zoals die Helicopter of enkele klassieke stukken met Atmos.

Maar uiteindelijk, ondanks de feestdagen, best snel gereageerd, maar enigszins slordig was het natuurlijk wel tijdens de release. ;-)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

road rebel

Ik stel voor dat jullie voortaan jullie Oppo's in België kopen, daar onderwerpen de verkopers en de invoerder zich wel aan de Belgische (EU) wetgeving die ervoor zorgt dat elke toestel 2jaar gewaarborgd wordt en dat deze garantie ook doorgegeven wordt aan een derde indien het origineel aankoopbewijs meegeleverd wordt. ;-)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Het is toch belachelijk voor woorden dat je garantie niet over kan dragen...,en dan zeker hier in deze Community,waar de forumsponsors wel gretig gebruik maken van de 'lusten' maar niet willen opdraaien voor de evt 'lasten' 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Citaat van: papaleo op januari  5, 2017, 11:03:28
Het is toch belachelijk voor woorden dat je garantie niet over kan dragen...,en dan zeker hier in deze Community,waar de forumsponsors wel gretig gebruik maken van de 'lusten' maar niet willen opdraaien voor de evt 'lasten' 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻

^^
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Citaat van: papaleo op januari  5, 2017, 11:03:28
Het is toch belachelijk voor woorden dat je garantie niet over kan dragen...,en dan zeker hier in deze Community,waar de forumsponsors wel gretig gebruik maken van de 'lusten' maar niet willen opdraaien voor de evt 'lasten' 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻

Ik heb dit verhaal even niet gevolgd dus ik weet niet waar de heisa vandaan komt maar in ieder geval bij ons is dit absoluut niet aan de orde. Garantie is garantie, als de eigenaar het originele aankoopbewijs kan voorleggen maken wij er absoluut geen enkel probleem van. Ik wist helemaal niet dat dit blijkbaar bij anderen wel zo is, ook overdragen van calibratie bvb is bij ons ook steeds inbegrepen als het toestel van eigenaar wisselt.
Als een klant van ons zijn toestel wil verkopen en en nieuw toestel bij ons aankoopt bieden we trouwens ook steeds gratis een calibratie van het oude toestel aan om de eventuele verkoop wat te bevorderen.
Ik zou dus willen vragen om niet alle forumsponsors en verkopers over dezelfde kam te scheren  ;) ;) ;)

papaleo

Citaat van: home@the movies op januari  5, 2017, 11:20:02
Ik heb dit verhaal even niet gevolgd dus ik weet niet waar de heisa vandaan komt maar in ieder geval bij ons is dit absoluut niet aan de orde. Garantie is garantie, als de eigenaar het originele aankoopbewijs kan voorleggen maken wij er absoluut geen enkel probleem van. Ik wist helemaal niet dat dit blijkbaar bij anderen wel zo is, ook overdragen van calibratie bvb is bij ons ook steeds inbegrepen als het toestel van eigenaar wisselt.
Als een klant van ons zijn toestel wil verkopen en en nieuw toestel bij ons aankoopt bieden we trouwens ook steeds gratis een calibratie van het oude toestel aan om de eventuele verkoop wat te bevorderen.
Ik zou dus willen vragen om niet alle forumsponsors en verkopers over dezelfde kam te scheren  ;) ;) ;)

Kijk,dit is nu zo'n bedrijf die niet alleen voor winstbejag gaat,maar meer aan de de klant denkt...,TOP van jullie!
Daar kunnen de meeste hier een puntje aan zuigen... :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars


edgnoj

Citaat van: home@the movies op januari  5, 2017, 11:20:02
Ik heb dit verhaal even niet gevolgd dus ik weet niet waar de heisa vandaan komt maar in ieder geval bij ons is dit absoluut niet aan de orde. Garantie is garantie, als de eigenaar het originele aankoopbewijs kan voorleggen maken wij er absoluut geen enkel probleem van. Ik wist helemaal niet dat dit blijkbaar bij anderen wel zo is, ook overdragen van calibratie bvb is bij ons ook steeds inbegrepen als het toestel van eigenaar wisselt.
Als een klant van ons zijn toestel wil verkopen en en nieuw toestel bij ons aankoopt bieden we trouwens ook steeds gratis een calibratie van het oude toestel aan om de eventuele verkoop wat te bevorderen.
Ik zou dus willen vragen om niet alle forumsponsors en verkopers over dezelfde kam te scheren  ;) ;) ;)


Maar Home@the movies is toch een belgisch bedrijf en heeft dus te maken met de belgische wetgeving?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Marco66

Citaat van: edgnoj op januari  5, 2017, 11:51:16

Maar Home@the movies is toch een belgisch bedrijf en heeft dus te maken met de belgische wetgeving?

Volgens mij vallen we onder de Europese wetgeving.

Marco
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

master30

Weinig  Oppo nieuws hier laatste tijd.
Iemand al bezig geweest met de nieuwe firmware?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

home@the movies

Citaat van: edgnoj op januari  5, 2017, 11:51:16

Maar Home@the movies is toch een belgisch bedrijf en heeft dus te maken met de belgische wetgeving?

Bij mijn weten is garantie een Europese wetgeving, maar los van wetgeving heb ik er gewoon nooit bij stilgestaan waarom je überhaupt niet zou willen ingaan om een garantie over te dragen? Ik snap het niet helemaal wat je daar als zaak kan bij winnen, het is niet zo dat je zelf voor de kosten dient op te draaien, je moet gewoon de moeite willen doen om het toestel op te sturen naar het service center.
Waarom je dat als winkelier niet zou willen doen als het toestel van eigenaar zou veranderen is mij een raadsel, enkel omdat die persoon het toestel tweedehands heeft gekocht en je er dus niets aan verdient?
Nogmaals ik heb het verhaal niet gevolgd en weet dus niet waar het hier om gaat, ik reageer gewoon omdat wij het nooit als vreemd of raar hebben beschowd om garanties over te dragen, dat leek ons steeds evident, en nu nog trouwens.

Bas Akkerman

Citaat van: RA SUBS op januari  4, 2017, 16:05:12
Lees net dat bij verkoop de garantie op een Oppo 203 van €800 niet overdraagbaar zou zijn op een 2de eigenaar  :crazy:

Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie op een dergelijk apparaat zitten.
Waar las je dat?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

road rebel

#773
Op de plaats waar de spannendste discussies ontstaan (misschien omdat het er niet mag): de markt  ;)

Da-lite

#774
Citaat van: home@the movies op januari  5, 2017, 11:20:02
Ik heb dit verhaal even niet gevolgd dus ik weet niet waar de heisa vandaan komt maar in ieder geval bij ons is dit absoluut niet aan de orde. Garantie is garantie, als de eigenaar het originele aankoopbewijs kan voorleggen maken wij er absoluut geen enkel probleem van. Ik wist helemaal niet dat dit blijkbaar bij anderen wel zo is, ook overdragen van calibratie bvb is bij ons ook steeds inbegrepen als het toestel van eigenaar wisselt.
Als een klant van ons zijn toestel wil verkopen en en nieuw toestel bij ons aankoopt bieden we trouwens ook steeds gratis een calibratie van het oude toestel aan om de eventuele verkoop wat te bevorderen.
Ik zou dus willen vragen om niet alle forumsponsors en verkopers over dezelfde kam te scheren  ;) ;) ;)

Ben ik blij dat ik bij juiste heb gekocht  :P
Het is niet correct wat daar in Nederland gebeurd door bepaalde winkels en zeker niet fijn voor de Nederlandse forum members .

Terug on topic :, ik heb net " Lucy " gekeken op de Oppo....enkele stukjes van zo 5 minuten elks . Dit is echt referentie materiaal, super scherp , heel mooie kleuren .
En dan heb ik nog niet eens HDR , ..dus diegene die deze film in 4K kunnen zien met HDR , die likken duimen en vingers af .
Zo zou elke UHD film moeten zijn.
Ik heb daarnet ook de update gedaan , maar kreeg geen bevestiging dat dit geïnstalleerd was. Ik ben dan even gaan kijken in het Oppo menu ,en ja hoor het is nu -1229B.
Ik krijg de indruk dat het beeld ook iets verbeterd is , ( iets lichter en de kleuren mooier ) , maar dat kan een verkeerde indruk zijn ...door dat ik naar Lucy keek.
Morgen is terug naar " Sicario " kijken , want daar heb ik 2 dagen geleden naar gekeken ( voor de update ) en vond hem toen iets donkerder lijken dan de bluray versie.

Heeft er al iemand van jullie naar " Lucy " gekeken op de Oppo ( volledig )? want ik lees overal dat deze blijft stilstaan of vast zit op 1 uur en 12min +/- .
Ik ga hem dit weekend volledig kijken en hoop dat hij niet vast zit op 1uur en 12 min.

@ Claudio : Dank je .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4