Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

RonG

Citaat van: master30 op december  2, 2016, 11:13:54
Dat met hdmi moet lukken, dat kon ook met de 103
Beeldverbetering weet ik niet,
De vraag is ook of se hd-audio formaten nu wel 1 op 1 worden door gelaten en worden gedownmixed.
Dat was een nadeel van de 103.

Als het geen verbetering brengt begin ik er niet eens aan natuurlijk :)

Citaat van: RobertVanWoerden op december  2, 2016, 12:42:42
of beeld via HDMI out rechstreeks naar je beamer en geluid via de tweede HDMI naar je receiver.

Ja, dat zou ook kunnen. Maar eens gaan experimenteren wanneer ik de Oppo heb :(

DVDmartinDVD

Is de speler al pre' orderen bij de aanbieders hier op het forum?
Zonder er aan vast te zitten mocht een andere een betere deal aanbieden. Is 1 van de reden dat ik me niet gelijk wil vast pinnen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Homethx

Nu maar hopen dat deze speler HDR kan "strippen" en enkel het 4K signaal kan doorsturen zoals eerst gesuggereerd was.

RonG


master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

pvd_66

Oh jee en ik wilde op korte termijn eigenlijk niets nieuws kopen ..
Maar hoe meer dingen ik zie die jullie posten, hoe meer ik de kriebels krijg van die Oppo  :o
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest


hully

#157
ik heb een LG oled e6v en gebruik het geluid vd tv zelf (heb geen homecinema receiver en speakers). verder een ps4 pro en een nvidia shield. ben erg tevreden over de netflix app vd tv en streamen van films en 4k hdr demo content gaat ook prima alleen films 4k met hdr (bluray images krijg ik niet via de shield afgespeeld althans niet met hdr). nu zal ik aan een uhd bluray speler moet geloven. is deze oppo geschikt of kan ik met wat goedkopers uit de voeten wat qua beeld nagenoeg even goed is?

en/of is t beter om te wachten op 'n uhd bluray speler die dolby vision ondersteunt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Claudio

Wachten is altijd beter, maar kan je tevens eindeloos blijven doen. Het is gewoon maar net wat je belangrijk vindt. OPPO heeft wel een reputatie hoog te houden, dus de verwachtingen zijn hooggespannen, maar pas als de speler uit is kan je daar wat zinnigs over zeggen. Echter heel veel alternatieven zijn er nu niet. Tweeënhalf om precies te zijn. Het voordeel van wachten is dat je dat probleem kwijt bent... ;-) :-) Mijn voordeel dat ik juist zat te wachten op de OPPO.  ;D
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

RonG


papaleo

#160
Citaat van: hully op december  6, 2016, 21:06:11
ik heb een LG oled e6v en gebruik het geluid vd tv zelf (heb geen homecinema receiver en speakers). verder een ps4 pro en een nvidia shield. ben erg tevreden over de netflix app vd tv en streamen van films en 4k hdr demo content gaat ook prima alleen films 4k met hdr (bluray images krijg ik niet via de shield afgespeeld althans niet met hdr). nu zal ik aan een uhd bluray speler moet geloven. is deze oppo geschikt of kan ik met wat goedkopers uit de voeten wat qua beeld nagenoeg even goed is?

en/of is t beter om te wachten op 'n uhd bluray speler die dolby vision ondersteunt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedoel je hiermee content/films welke van het www is gedownload?
Want ik heb nu al meerdere 4k films binnengehaald welke ook voorzien waren met de HDR metadata en dit speelt de nVidia Shield perfect af op mijn Sony KD-75x9405c
Als dit het bij jouw niet doet dan ligt het waarschijnlijk toch in de combinatie Shield>>LG en dan met name 'LG' want de Shield kan het weergeven.

Ik ben ook bang dat je met de nieuwe Oppo ook geen 4K HDR content welke op een of andere hdd staat via de Oppo kan gaan weergeven,dat ze daar dus een 'stokkie voor gestoken hebben'

Ik heb op dit moment een Panasonic UB900 welke je prima voor mediaplayer kan gebruiken....,maar de kieskeurigheid komt om de hoek kijken wanneer ik deze 4k content aanbied...,dan 'zegt hij promt;doe het zelf maar'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#161
Waar ik ook benieuwd naar ben is met welke verschillende resoluties/framrates je kan uitsturen met de Oppo 203?...
De Panasonic UB900 is namelijk gelimiteerd tot maar 3 keuzes;

-4K(50p/60p)4:4:4 (12bit)
-4K(50p/60p)4:2:0 (8bit)
-UIT
(In beide 4k uitsturingen word wel autom. de framrate aangepast aan het aangeboden uitsturende signaal)

Er staat in de beschrijving dat wanneer je voor de optie 'UIT' kies deze NIET word uigevoerd in 4K(50p/60p), maar dat is wel zo de uitsturing is wel in 4K en niet in 1080p!!
Er is jammer genoeg geen keuze (meer) in fixed 1080p/23,976Hz uitsturing,deze had ik er graag nog bij gezien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

#162
Als deze Oppo ook een goede mediaspeler is met 4k hdr functie en Youtube + Netflix 4k hdr kan, dan ga ik hem zeker bestellen! Ik wacht de eerste reacties even af...
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sleeg023

Citaat van: papaleo op december  7, 2016, 16:06:18
Bedoel je hiermee content/films welke van het www is gedownload?
Want ik heb nu al meerdere 4k films binnengehaald welke ook voorzien waren met de HDR metadata en dit speelt de nVidia Shield perfect af op mijn Sony KD-75x9405c
Als dit het bij jouw niet doet dan ligt het waarschijnlijk toch in de combinatie Shield>>LG en dan met name 'LG' want de Shield kan het weergeven.

Ik ben ook bang dat je met de nieuwe Oppo ook geen 4K HDR content welke op een of andere hdd staat via de Oppo kan gaan weergeven,dat ze daar dus een 'stokkie voor gestoken hebben'

Ik heb op dit moment een Panasonic UB900 welke je prima voor mediaplayer kan gebruiken....,maar de kieskeurigheid komt om de hoek kijken wanneer ik deze 4k content aanbied...,dan 'zegt hij promt;doe het zelf maar'

Ik hoop toch dat 4K HDR vanaf hdd wel afgespeeld kunnen gaan worden, dat is voor mij ook 1 van de belangrijkste opties. mediaplayer en blu-ray 4K speler in 1. duimen dan maar en ff wachten tot die uit komt, hopelijk binnen een paar weken.

muzikant

Citaat van: papaleo op december  7, 2016, 16:06:18
Bedoel je hiermee content/films welke van het www is gedownload?
Want ik heb nu al meerdere 4k films binnengehaald welke ook voorzien waren met de HDR metadata en dit speelt de nVidia Shield perfect af op mijn Sony KD-75x9405c
Als dit het bij jouw niet doet dan ligt het waarschijnlijk toch in de combinatie Shield>>LG en dan met name 'LG' want de Shield kan het weergeven.

Ik ben ook bang dat je met de nieuwe Oppo ook geen 4K HDR content welke op een of andere hdd staat via de Oppo kan gaan weergeven,dat ze daar dus een 'stokkie voor gestoken hebben'

Ik heb op dit moment een Panasonic UB900 welke je prima voor mediaplayer kan gebruiken....,maar de kieskeurigheid komt om de hoek kijken wanneer ik deze 4k content aanbied...,dan 'zegt hij promt;doe het zelf maar'
geeft de panasonic Netflix in HDR weer,

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

Citaat van: evilniek op december  8, 2016, 17:55:30
24Hz dan?

Ja,dacht je anders dan?

Want 'alles' wat er tot nu toe geschoten is in de filmindustrie is in 23,976Hz
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Symtom

Berichtje van JVB Digital:


Nog even geduld...We houden je op de hoogte!

Beste geïnteresseerde, 
Iedereen wacht in spanning af op de release van de OPPO UDP-203 Ultra HD Blu-ray Disc Player. Helaas hebben wij nog geen definitieve informatie over de release datum. Wij verwachten wel dat dit zeer binnenkort zal zijn.

Omdat je op de inschrijflijst staat ben jij de eerste die de kans krijgt om de speler voor kerst in huis te hebben!

We houden je op de hoogte en wachten in spanning op de "GO" van OPPO.

Met vriendelijke groet,

Jan van den Belt


Zou lekker zijn voor de kerst nog te hebben.
Twijfel alleen nog ivm de prijs.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

DVDmartinDVD

Heb de mail ook gehad.

Ik zit bij de eerste lichting spelers die verkocht gaan worden.
Maar kijk wel even uit naar de prijs en wat er nog bij zit zoals regio/zone vrij.

Ben vaak als early adopter genaaid met de prijzen en de extra's
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Da-lite

Kijk is aan ,... wat zit er in deze meneer zijn tas  !!  :-X



Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Da-lite

In Hong Kong gaat alles een beetje sneller blijkbaar , hier is zijn aankoopbon . Omgerekend is dit ongeveer 640, euro . Het adres staat er ook op, voor diegene die hem hier als eerste wilt  :D
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

TopGun2010

Staat nog niet op de website van Bo Acoustic in Hong Kong
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

master30

#173
Verwacht toch in de loop van deze week wel wat meer duidelijkheid wanneer hij hier gaat aankomen.

Zijn plekje staat al klaar, alleen nog een beetje afstoffen  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Symtom

Is er al bekend of hij regio vrij is ?
En dolby vision direct beschikbaar of later via een update ? En Zoja kan dat wel, meen dat dolby vision ook hardware matige aanpassingen nodig heeft. Of hebben ze dit al gedaan maar de software er nog niet voor op gezet.
Had ergens iets gelezen over een licentie waar ze op zaten te wachten......
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.