Sonore microRendu

Gestart door Isflicka, juni 30, 2016, 10:24:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zegel

Het zal daardoor zeker verbeteren, maar als je het nu al niet goed vind, ga je dat met de aanpassingen ook niet goed genoeg vinden. Ik herken het gebrek aan authoriteit overigens niet ( van een Linn Klimax Renew en Nuc komende). De voeding voegt nmm definitie toe, de upgrade dieper laag.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

HuubF

Citaat van: zegel op mei 21, 2017, 13:18:37
Het zal daardoor zeker verbeteren, maar als je het nu al niet goed vind, ga je dat met de aanpassingen ook niet goed genoeg vinden. Ik herken het gebrek aan authoriteit overigens niet ( van een Linn Klimax Renew en Nuc komende). De voeding voegt nmm definitie toe, de upgrade dieper laag.

Ok thanks, laat ik in ieder geval die upgrade maar doen dan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

StereoMike

Als in beginsel het verschil het geluid je niet aanstaat kun je beter naar iets anders uitkijken. Als het op papier allemaal klopt hoeft het voor jou nog niet muzikaal te zijn.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

chansig

https://www.smallgreencomputer.com/pages/sonicorbiter-2-5

Vanuit Sonore hebben ze het in ieder geval niet over een klankverandering door de upgrade.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 21, 2017, 13:38:42
https://www.smallgreencomputer.com/pages/sonicorbiter-2-5

Vanuit Sonore hebben ze het in ieder geval niet over een klankverandering door de upgrade.

Gr. Hans

Zal best, maar mijn ervaring met hifi-apparaten is dat de klank bijna altijd verandert na een grote verandering in de software. Ook als ze dat helemaal niet van plan waren. Als ik de commentaren lees zou het in dit geval goed uit kunnen komen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Succes in ieder geval. Hoop dat het je gaat bevallen.

Gelukkig ben je nu klankmatig weer afhankelijk van updates....en dat wilde je juist niet meer.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 21, 2017, 13:59:02
Succes in ieder geval. Hoop dat het je gaat bevallen.

Gelukkig ben je nu klankmatig weer afhankelijk van updates....en dat wilde je juist niet meer.  :D

Gr. Hans

Ja precies, ik heb er ooit een PS Audio PerfectWave voor weggedaan. :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Ik heb de Microrendu ook aan de tand gevoeld, maar verslag kan je lezen in mijn showcase.
Verwachtingen zitten een vaak ik het hoofd zo blijkt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 14:09:55
Ja precies, ik heb er ooit een PS Audio PerfectWave voor weggedaan. :wacko:

Ws gaat het nu allemaal goed komen. Volgende stap is dat je ook weer een DSP gaat kopen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jaaptina

#359
Huub, als wilt weten wat een goede voeding doet voor microRendu dan kun je dat uitproberen met oplaadbare penlight batterijen in een houder voor 6 stuks. Daar kun je een 9V blok batterij connector op aansluiten met 2,1x5,5 dc connector aan de andere kant. Dat is allemaal zo te koop. Ik vond het geweldig klinken. Maar op lange termijn veel gedoe. Gebruik nu de UpTone LPS-1

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


HuubF

#360
Citaat van: jaaptina op mei 21, 2017, 15:19:53
Huub, als wilt weten wat een goede voeding doet voor microRendu dan kun je dat uitproberen met oplaadbare penlight batterijen in een houder voor 6 stuks. Daar kun je een 9V blok batterij connector op aansluiten met 2,1x5,5 dc connector aan de andere kant. Dat is allemaal zo te koop. Ik vond het geweldig klinken. Maar op lange termijn veel gedoe. Gebruik nu de UpTone LPS-1

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.

Cool ga ik ook proberen.

Besteld. Eigenlijk moet dat dan met 5 batterijen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

#361
Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 13:57:23
Zal best, maar mijn ervaring met hifi-apparaten is dat de klank bijna altijd verandert na een grote verandering in de software.
Snel wegblijven bij dat soort bedrijven of ze moeten er bij zetten dat de het verzonden bestand (origineel) wordt aangetast dmv dsp e.d.
Het is toch wel het laatste wat je wilt dat een sw pakket die alleen maar je bestand in lpcm moet doorsturen naar je dac geluidsmatig gaat zit veranderen.
Muv de UI zou er onderhuids niets mogen veranderen aan het bestand.

Citaat van: jaaptina op mei 21, 2017, 15:19:53
Huub, als wilt weten wat een goede voeding doet voor microRendu dan kun je dat uitproberen met oplaadbare penlight batterijen in een houder voor 6 stuks. Daar kun je een 9V blok batterij connector op aansluiten met 2,1x5,5 dc connector aan de andere kant. Dat is allemaal zo te koop. Ik vond het geweldig klinken. Maar op lange termijn veel gedoe. Gebruik nu de UpTone LPS-1
Batterijen ruisen ook!
Daarnaast hebben deze een vrij hoge inwendige weerstand en geen gestabiliseerde spanning (vermogens drop).
Er zijn betere (wel stukken duurder, dat dan wel) oplossingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: zegel op mei 21, 2017, 13:18:37
Het zal daardoor zeker verbeteren, maar als je het nu al niet goed vind, ga je dat met de aanpassingen ook niet goed genoeg vinden. Ik herken het gebrek aan authoriteit overigens niet (van een Linn Klimax Renew en Nuc komende). De voeding voegt nmm definitie toe, de upgrade dieper laag.

Het probleem 'gebrek aan authoriteit' lijkt weg, op een gegeven moment had ik last van wat hikjes bij de weergave en heb ik alles gereset, ook de hub die al 4 jaar onafgebroken aanstond. En sindsdien zit ik eigenlijk lekker te luisteren.

Vast onzin, maar ik ben wel blij.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

StereoMike

Citaat van: Kingpin op mei 21, 2017, 16:39:16
Snel wegblijven bij dat soort bedrijven of ze moeten er bij zetten dat de het verzonden bestand (origineel) wordt aangetast dmv dsp e.d.
Het hoeft geen dsp te zijn om een ander geluid te krijgen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Citaat van: StereoMike op mei 21, 2017, 20:54:37
Het hoeft geen dsp te zijn om een ander geluid te krijgen.
Was ook maar als voorbeeld. Maar in principe moet het sw pakket onderhuids alleen (of bv flac/wav) of de lpcm data doorsturen naar de dac/renderer, niets meer.
In welk opzicht denk je dat naast dsp het sw pakket de geluidskwaliteit beinvloed ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 19:26:11
Het probleem 'gebrek aan authoriteit' lijkt weg, op een gegeven moment had ik last van wat hikjes bij de weergave en heb ik alles gereset, ook de hub die al 4 jaar onafgebroken aanstond. En sindsdien zit ik eigenlijk lekker te luisteren.

Vast onzin, maar ik ben wel blij.  :)
Hahaha, dat moet wel onzin zijn! :pompom:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

HuubF

Het trucje met het batterij-pak (bedankt Jaaptina) werkt inmiddels dankzij de razendsnelle bezorging van Allekabels. Het geluid verandert er wel behoorlijk door, vooral veel meer laag. De klank vind ik erg mooi, details en instrumenten klinken ook fraai hoewel de totale sound wat weinig verfijnd lijkt. Als het geluid van een 'echte' voeding ook een wat voller geluid geeft met liefst nog iets meer verfijning dan is dit erg veelbelovend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Met een goede voeding moet dat wel lukken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Inmiddels ben ik al weer uren aan het luisteren naar het batterij-pakket. Ik ben er hierdoor dus van overtuigd dat een betere voeding dan de Ifi me een stuk dichter richting hifi-hemel gaat brengen.

De vraag is nu: welke?  :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

StereoMike

Eigenlijk past de Uptone UltraCap™ LPS-1 het best bij de microRendu.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

HuubF

#370
Citaat van: StereoMike op mei 22, 2017, 22:15:48
Eigenlijk past de Uptone UltraCap™ LPS-1 het best bij de microRendu.


Is die ergens hier te krijgen of moet ik 'm bestellen bij de fabrikant?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hpapen


frank2

Of de beste voeding laten bouwen, de kingpin voeding. Heb er zelf ook een voor mijn moon streamer, beter dan Teddy pardo, voltkraft...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jaaptina

#373
Ik heb mijn LPS-1 in de VS besteld. De BTW die ik bij aankomst moest betalen viel een stuk lager uit dan gedacht.

zegel

De eerste specs van de opgewaardeerde Microrendu- de Ultrarendu -  komen mondjesmaat los, evenals de verkoopprijs ( 875 dollar). Nieuwe klok, nieuwe layout met meer ruimte, hoogwaardige swiches. 

Wie gaat direct upgraden? Hoe staan microrendubezitters tegenover deze nieuwe loot aan het firmament?  Ik wacht het even af, ben nog heel tevreden met de microrendu / 2.5 software
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C