The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Gestart door SiR-ROUND, maart 29, 2004, 21:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Garmir

SiR-ROUND, heb je al je oude prentjes weer geuploaded, want ik ben curieurs hoe de voorgelopen project op benen stond :)

Voor de rest, ziet er een leuke ruimte uit

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

SiR-ROUND

THX. Neen, nog niet. Ze staan vast op de tower, maar die heb ik nooit meer aan sinds de laptop.

Heb wel al gekeken naar hoe of wat qua mappen met die files, heb ik toen helemaal niet handig gedaan. ;D

Zal... NU... even gaan kijken of ik de pics kan vinden.

EDIT: Momenteel zouden er ca. 115 plaatjes online moeten komen.

SiR-ROUND

Ah, na wat spitten in mijn inbox (was vol, sorry GTDesign) weet ik ook weer een beetje waar ik was gebleven.

Bart, ik ben weer op de hoogte van onze geschiedenis. Doet de fan het nog? heb er nog meer, gegege...

SiR-ROUND

Vandaag weer even wat investeringen gedaan om het wat makkelijker te maken.

2 x

En een

+ nog 2 houten schragen.


Garmir

Danku voor de oude foto's online te zetten ^^, je hebt zo te zien al een mooi parkoer door gewandeld. Maar wat ik niet begrijp is; Waarom heb je geen Gloeidraad aangeschaft voor die isolatieplaten te snijden, dan had je nauwelijks troep van die witte bolletjes die overal aan blijven hangen :)

Nuja Keep up to good work!
Deze is zeker waard om ook te volgen!

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

SiR-ROUND

Ur welcome.

Tja, te laat. En dat verkopen ze ook niet bij de bouwmarkten. Ach zagen gaat lekker recht en alles is beter dan rockwool of glaswol.

Damn cirkelzaag blijkt niet te passen!!! So much voor universeel. Maar wat wil je, het is een "Python" no name. Maar wel ruk dus.

SiR-ROUND

Klein beetje vooruitgang.



De elektra koof onder de holle muur.



Daarvoor een lat van 4 cm. Daarvoor komt nog een laag vloerdelen (had ik liggen, zonde om weg te gooien)
Deze smalle koof is ruim genoeg voor de speakerkabels en interlinks voor de sub(s).



De buitenste koof wordt tevens de afwerking van het "podium". Door goed te kijken naar GT topics (Dank Ge!),
heb ik toch enige aandacht voor de looks gekregen. Ik verklap nog niks. Hoop komende week weer wat verder te komen.

Test fit van de sub WCD rechts (Waarom dubbel? Heb het idiote idee dat er of 4 subs in tottaal komen ooit, dus 2 x2 gestacked of PEQ per sub erbij). Links komt hetzelfde, + 2 x front en interlinks voor de sub(s) niet te vergeten. Subs komen...ja, in de hoeken. Zo is het berekend door Toine en in de praktijk werkte het perfect. De ruimte is wel iets veranderd, mede door de koven, maar ik hoop dat de opstellingen niet vernaderd hoeven te worden.

Center aansluiting valt binnen het podium.  8)




SiR-ROUND

Kort klussen.

Vergeten om pics te schieten voor de pur. Rechter subaansluiting zit er in.



Bovenkant signaalkoof zit er op de gehele lengte op.



Moet even bedenken hoe ik de toevoer naar de aansluitingen vanaf de apparatuur ga aanleggen.
Ik wil later kunnen Xperimenteren met speakerkabels and wellicht ook de subinterlinks.



Ben van plan om voor de speaker- en interlink aansluitingen blindplaat WCD's te gebruiken met wartels.
Wellicht lukt dat niet voor de speakeraansluitingen aangezien ik met veel plezier de CAT5 kabels heb gebruikt.
Een dubbele versie staat nog steeds op de wishlist. Dat wordt echter flink dik voor een wartel.

VlisChris

Toch wel één van de langstlopende HT projecten op het forum geloof ik ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

Citaat van: Christiaan S op september 29, 2008, 00:34:04
Toch wel één van de langstlopende HT projecten op het forum geloof ik ;D
ja idd :), als is er ook al iemand meer dan 2 jaar bezig met het uitzoeken van luidsprekers :P

Bart_M

Whahaha, vier subs. ;D

Over een paar maanden heb ik ook een aparte zolder die HT gaat worden, zit zelf ook te denken aan 2 of 4 subs...


SiR-ROUND

Ik kan niet anders zeggen dat ik m'n best doe guys. ;D

Meerdere subs heeft meerdere redenen. Ik wil er in ieder geval 2, aangezien ik ze laat lopen tot 120 Hz. De plaats gevoeligeheid vond ik toch wel erg duidelijk. Dat los ik met twee op. EN, ik heb een rare frequentie waarmee, de sub gaat resoneren. Ik probeer er achter te komen wat het is, maar een tweede zodat het level van beiden omlaag kan, is altijd goed. Hoe meer headroom hoe beter. EN een 7x9 ruimte is een behoorlijke ruimte om te vullen  d8 ik zo.

Ga trouwens die sub WCD gaten even aanpassen, door er nog twee dozen tegenaan te zetten links. Neem ik een 4 raampje met 2 blindplaten. Sla ik 1 doos over, zodat er genog afstand is tussen WCD en interlink. ;D

Maar 2 is het uitgangspunt ja.

SiR-ROUND

Beginnetje gemaakt met het podium. Kan na elk schroefje wel een foto nemen?

;D



De signaalkoof...







Baal een beetje van het gat in de vloer, door de H balk links kan ik net geen twee LX800 naast elkaar als super center zetten.
Maar goed, met 1 klonk het ook erg goed, maar het kon iets "breder".

SiR-ROUND

Nog ff dan.



Moet weer wat MDF laten zagen voor een "box" om het gat mooi af te werken. Ik heb gewoonweg niet het juiste gereedschap om MDF mooi strak te zagen.  :-\ Geleider rail zou dat op moeten lossen maar past dus niet. Vraag me af welke zaag wel...

SiR-ROUND

Xtra speaker!



Geintje. De center speaker will be living in a box (slechte band).
Tip: Laat nooit zagen bij de Multimate te Siddeburen, geen wandzaag voor plaatmateriaal.
Maakt gelukkig voor mijn toepassing niet zo heel veel uit.



Het werd me duidelijk dat ik ooit iets te onbezonnen een gat heb gezaagd.
Komt allemaal goed. De box ligt gelukkig Xact gelijk met de ondervloer. Kan ik mooi de boel naadloos vastzetten later.



Ik kon het niet laten, een snelle test voor de indirecte koofverlichting.



Erg tevreden met de kleine resultaten van vandaag.
Van de week ging het wat minder, gaten gezaagd voor de speakers etc. Foutje gemaakt, vermoeidheid he?
Geeft nix, ga de vloerdelen aan de voorkant vervangen met MDF en probeer het opnieuw.
Deze x zet ik de hartlijn van de inbouwdozen etc. er van te voren op.
Gaten kunnen ook kleiner, aangezien ik liever de WCD's etc. vastzet aan het MDF dan met die rukschroeven van de inbouwdoos.
En trouwens die zijn er alleen voor de elektra, niet de speaker en lijnuitgangen.

Bart_M

Zo'n koof met verlichting ziet er altijd goed uit. :)

Heb je een schets van hoe je het eindresultaat ziet?

SiR-ROUND

Ehm, in m'n hoofd. Ik verzin een hoop dingen gaandeweg. Zoals een twee treden "stage".

Wat ik zover heb verzonnen is aan de overzijde van het scherm, bij de verhoging (waar ook de stoelen komen) zal ik ook een koof met licht maken en ik ga uitzoeken of het lukt om de uitsparing voor de stoelen een tegenovergestelde te maken vergeleken met de center "stage".

De rest van de ruimte zal een soortgelijke behandeling krijgen qua aftimmering zoals aan de zijkanten. En ik zit te denken aan spots op de zijbalken die naar boven en beneden schijnen. Moeilijk om iets leuks en betaalbaars te vinden, dus wellicht worden het DIY's Pijp of buis op maat laten zagen en daar zelf halogeentjes in vrotten ofzo. Nothing fancy.

Zoals een twee treden "stage".

En kudos aan Ge, natuurlijk, kan een hoop afkijken.

Oh ja, de koofverlichting blijft niet geel, ik ga voor blauw. Echter, de kant en klare blauwe lichtslangen zijn me veel matjes. Deze missen zeker een kwart brightness vergeleken met andere kleuren. Het plastic is gewoon te dik en te zwaar door en door getint. Ik ga de witte/gele slangen modden door er lichtfilters op te plakken. Ken dat spul van het werk ooit. Op deze manier hoop ik dus wel felle blauwe verlichting te krijgen.

Qua plafon wil ik een smal rechthoekig stuk in de nok te zetten en die ook met indirecte verlichting zoals dat bij HT inmiddels redelijk standaard is. ;D

Het doel is echter eerst eens te kijken of ik het voorste gedeelte van de bios af kan krijgen. Heb een hoop MDF liggen, maar moet dus de voorste rand vloerdelen er weer af halen, geen zin in he? Hoop vanavond weer wat te kunnen doen, voordat Medium begint. Gegegege.

Oh ja. Qua kleuren... Ik wilde eerst helemaal zwart. Maar met de verlichting etc. ga ik meer spelen. Ik had al zwart qua wandebekleding vanaf de pj naar voren, erachter doe ik nachtblauw Rockfon. Op de stage treden zwarte vloerbedekking en de loopvloer donker grijs. Denk dat het allemaal mooi op de plaats gaat vallen. De ruimte is echter opgesteld door Toine met bitumen tapijt tegels. Maar vloerbedekking onder en op die koven etc. wordt erg sjiek.

Guester

Citaat van: SiR-ROUND op oktober  4, 2008, 23:11:01
Xtra speaker!



Geintje. De center speaker will be living in a box (slechte band).
Tip: Laat nooit zagen bij de Multimate te Siddeburen, geen wandzaag voor plaatmateriaal.
Maakt gelukkig voor mijn toepassing niet zo heel veel uit.



Het werd me duidelijk dat ik ooit iets te onbezonnen een gat heb gezaagd.
Komt allemaal goed. De box ligt gelukkig Xact gelijk met de ondervloer. Kan ik mooi de boel naadloos vastzetten later.



Ik kon het niet laten, een snelle test voor de indirecte koofverlichting.



Erg tevreden met de kleine resultaten van vandaag.
Van de week ging het wat minder, gaten gezaagd voor de speakers etc. Foutje gemaakt, vermoeidheid he?
Geeft nix, ga de vloerdelen aan de voorkant vervangen met MDF en probeer het opnieuw.
Deze x zet ik de hartlijn van de inbouwdozen etc. er van te voren op.
Gaten kunnen ook kleiner, aangezien ik liever de WCD's etc. vastzet aan het MDF dan met die rukschroeven van de inbouwdoos.
En trouwens die zijn er alleen voor de elektra, niet de speaker en lijnuitgangen.


Officieel mag dit niet maar dat wist je misschien al.
Sonos - Spotify

SiR-ROUND

Ja, thx. En als ik die twee schroefjes er ook in zet naast de schroeven in het MDF dan?

En blindplaten mogen wel, maw geen WCD's maar wel de raampjes etc.?

Denk dat mijn plannen voor de stroom voorziening sowieso niet goed gekeurd worden.

Ehhhhhh.

Sorry geen pics, maar wel gewerkt.

Ik heb de voorkant van de koof vervangen, aanvankelijk met flinke tegenzin, maar het was zo gebeurd eigenlijk.
Goede hartlijnen uitgezet, kan niet meer mis gaan.  ::)

Verder wat bracing in de frontstage aangebracht.

Ik heb in dit stadium nog wat xtra verzonnen, ik wil de mogelijkheid van masking voorbereiden. Dat betekend dus een lijntje.
Wat is verstandig? Een gelijkspanningslijntje of 220? Ik kan natuurlijk een buis leggen voorlopig.
Een DIY masking systeem wordt wel krap van onder en boven. Gelukkig heb ik wel ruimte naar achteren toe..

SiR-ROUND

Hmmm, een opmerking en dan geen reactie meer...  ::)

Anyway:

Perfecte bevestiging gevonden voor de lichtslangen nog geen 10 min. rijden naar Siddeburen.  8)



Licht, makkelijk te zagen en te schroeven.
Na montage klik je de slang er gewoon in en kun je die dus ook er weer uithalen mocht er onderhoud nodig zijn.
Ik ga ervan uit dat er wel eens een metertje uit kan gaan vallen in de loop der tijd, dus alle lichtslangen moeten vervangbaar zijn.



De hoofd "stage" compleet met verlichting. Nog geen gaten durven zagen, ik heb nog wel ergens een Merten WCD liggen.
Kan ik mooi gebruiken als mal.

Krijg maar geen antwoord van de lui die blauwfilters verkopen.
Erg vervelend, strax moet ik nog gaan bellen!  ;D



Ben bezig met het kleine podium. Er zit wat buis in om strax de 3 spotjes van stroom te voorzien.
Ik heb spots op een scherm vanaf de vloer altijd al erg mooi gevonden, maakt alles groter.

Het 20th Century Fox gevoel.  O0




Garmir

Mooi mooi, het vlot daar allemaal goed :), ben curieus naar het volgende deel van je proces :D

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

SiR-ROUND

Nou, het zou vlotter kunnen, maar het moet in wat vrije uurtjes. Kids op school, jongste in bed, 's avonds...

En m'n conditie is niet zo best. Maar alle kleine beetjes zijn in ieder geval vooruitgang.

Thx!

VlisChris

Zolang je maar vooruitgang boekt ;)
Maar dat je misschien moet gaan bellen zeg. Het zou ver_bo_den moet worden ;D ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SiR-ROUND

Thx!

Ja... Ik ben nou eenmaal zo'n nerd die niet naar de winkel wil en ook geen menselijk contact. Daarvoor heb je internet toch?

Als je een website online zet met je producten geef dan antwoord!!!

Maar goed, heb het wel nodig, dus bellen dan maar. *Zucht*

VlisChris

Hi,

Zijn er hier nog veranderingen geweest de laatste tijd?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.