The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Gestart door SiR-ROUND, maart 29, 2004, 21:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SiR-ROUND

Yes!

De klusbrigade is weer actief! Snel aan de slag...

Allereerst het muurtje van de vorige x afwerken met gips.



Makkelijke eerst en dan de hoeken.



Alvast een test van het 'lichtplan'...
Nogal corny, een lichtslang, d8 ik eerst ook, maar als ik hem er helemaal strak recht op krijg op 1 of andere manier,
dan zal het best mooi worden en de lengte/diepte van de ruimte accentueren.
Makkelijk ook. Een extra balk 'ligt bovenop' de rest van het beschot en stoort onze isolatiewerkzaamheden dus niet,
geen moeilijke bedrading etc.
Het vlak bij de stekker is nog wel vrij gehouden voor de aansluiting, het werkt tenslotte niet op lucht.
De slangen moeten uiteindelijk centraal dimmen en uit gaan.
Er komen er twee per kant. 1 Op de balk en 1 eronder.
Op deze manier beschijn ik het zwart en nachtblauw strax mooi (reflectiewaarde Rockfon Fibral ca. 3%).  ;D



En... Per slangetje 9 meter maar 4 euro p/s bij de Kwantum in de uitverkoopbak.  8)



Hoekjes ook dicht...



De platen komen horizontaal tussen de verticale dragers. D
eze liggen net iets minder dan een meter uit elkaar (verschilt per stuk, oud huis he?)
en de dwarslatten daarop ongeveer dezelfde maat maar net iets meer.
De platen zijn 1 x 0,5 m, dus 2 per vlak.
We versnijden zo haast niks en buigen de Tempex plaat ertussen zodat hij vastgrijpt tussen en onder de verticale dragers,
waar een ruimte zit van enkele centimeters tot het dakbeschot.

Mijn plan voor optimale isolatie met Tempex is het volgende:

Eerst een laag van 5 cm dik. De horizontale dwarsbalken hebben de dezelfde dikte.
Deze vlakken vullen en vervolgens een tweede laag van 4 cm dik, versprongen t.o.v. de eerste laag.
Zo haal ik makkelijk een r-waarde van 2,5 met een zo goed als lekdichte laag.



Eventuele oneffenheden van het dakbeschot uitschrapen zodat de platen uiteindelijk recht staan.
Er zitten aan de linkerkant b.v. flinke balken door het beschot,
die ooit er doorheen geramd zijn voor het afdak langs onze garage.



Tempex en nog eens heel veel Tempex. Bij de Hornbach (Heb ik ze vandaan) ca. 8 euro per pak (klein verschil tussen de 4 en 5 cm),
bij de Gamma 9,99 ongeacht de dikte) en bij de Formido en Praxis 10,95!!! 3 euro per pak verschil!!!



Er breekt er wel eens eentje (bovenin), maar dat is niet zo'n probleem gelukkig, gewoon als twee deurtjes sluiten en het zit weer.



Raad de klusser...  ;D



En deze?



Ook moeilijk te bereiken plaatsen, de vloer is daar nog niet helemaal overdekt.



Het enige raam...



De volgende laag wordt klem gezet tussen twee nieuwe latten (bovenop de eerste laag)
die met de kopse kant o.a. het draagvlak voor de Fibral gaan vormen.



De tweede laag (We hadden geen 5 cm meer...)
De dames moesten een paar x heen en weer rijden met een zeer klein aanhangwagentje van de buren.  ;D
Tussen de Tempex en de Fibral blijft ook nog een luchtlaag, wellicht niet nodig,
maar aangezien deze platen normaal functioneren als systeemplafondplaten, neem ik het zekere voor het onzekere.



Het verschil tussen de eerste en tweede laag.



Het onderste gedeelte van het beschot is helemaal een zooitje. Oude pur en balken etc.
Stuffen met glaswol en daarna afdichten met de tweede laag Tempex die ook klemt op de onderste balk.



Zo'n balk door het beschot kom je dus tegen. Dit vlak blijft nog even vrij t.b.v. de lichtslangen.
Bedrading wordt centraal gelegd via de MDF koof, naar een andere koof rechts, waar de dimmers etc. in zullen komen.



Onderin zie je hoe het Tempex terrein wint van het rommeltje... En ja. Zelf in actie.
Tempex is licht en dus kan ik mijn 'steentje' bijdragen.



Aangezien ik nogal perfectionistisch van aard ben, pur ik zelfs de kleinste tochttwijfels dicht.



Grote gaten worden vakkundig gedicht.



Of wachten daar nog op.



Grote kieren in de eerste laag zal ik ook dicht purren alvorens de tweede laag erop komt.



En toen waren we door het gratis hout heen, shit. FF checken deze week of ik nog meer kan scoren.
Ik vind het nl. doodzonde om voor zo veel hout te betalen wat je nooit meer terugziet.
Toch handig zo'n klusjesman/aannemer die gebruik maakt van onze loods.  ;D



Deze kabel moet nog weg. Deze is voor de TL balk die er nu nog hangt.



De foto doet het geen eer aan, maar nog een sfeerverlichtingsshotje.
Goh, wit reflecteert veel beter dan het hout.



En dan rest er troep! Alles onder de bolletjes.



Ik hoop de komende weken in m'n up nog meer Tempex te verwerken,
tot het volgende klusweekend chez SiR-ROUND aanbreekt.


SpeedyAndré

Da's een voordelige lichtslang, ik was €7 kwijt voor 6m  :-\
Staat er nog een merk op?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND

Neuh geen merk...

Maar ze zijn allemaal gelijk volgens mij. Of je het nou per meter of op rol of geconfectioneerd koopt.

Er zijn wel verschillen in levensduur van de lampjes, je kan speciale krijgen die langer mee gaan als de slang op een hele hoge gevel zou zitten ofzo...

Maar ik denk dat de Kwantum gewoon de cheap stuff heeft. ;)

SpeedyAndré

Dan denk ik dat ik een 'chique' merk heb, de levensduur is 25.000 uur, terwijl ik elders 10.000 tot 15.000 uur zie in advertenties :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND

En dan is 7 euro weer niet zo veel he?

Ik heb er overigens ook nog voor 1 eurie een slang bij waarvan de laatste paar meters niet werken. Naar mijn idee kan je ze best wel repararen. Ik denk dat er een aantal lampjes in serie staan om 220V te halen en vervolgens staan die sets parallel.

Als er dus eentje dood gaat, ben je meteen een meter kwijt maar blijft de rest even fel branden. Met een beetje geknutsel kan je dus een hele meter vervangen of zelfs het defecte lampje. Wordt wel wat doorzichtig krimpkous gebruiken maar ja...

SpeedyAndré

Dat wordt aardig prutsen, slang open snijden, lampje vervangen en dan dicht tapen misschien :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND

Je vervangt gewoon een 'plakje'. Dus niet  het lampje alleen maar een stukje slang.

SiR-ROUND

Dit weekend weer werk...

Alvast wat spullen laten komen. We hebben een aannemer over de vloer ivm oa. de badkamer boven in het huis en die kan dus nog mooi wat bestellen en laten leveren door de groothandel.



Nog meer Tempex, nu platen van 1m2, zou dus sneller moeten gaan, gegegege...



En behoorlijk wat meters hout (4,5 meter per latje 'lawaaihout'). Wat installatiebuis en onderop flink wat 1,2 meter gipsplaat.

Krijgen we er nooit allemaal in dit weekend.

;D


SpeedyAndré

Je kan het spul wel los binnen leggen maar daar heb je zo weinig aan  :P
Waar is dat 'lawaaihout' voor?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND



tbv afwerking. De aannemer noemt het lawaaihout... Weet ook niet waarom.

Ik heb behoorlijk wat nodig voor al die segmenten over de gehele lengte van 9 meter. En de onderste randen van het schuine dak worden met gipsplaat afgewerkt, daar moeten dan nog dwarslatjes op, hetzelfde hout.

Het is maar goed dat ik niet bijhoud wat er allemaal exact in gaat zitten, je schrikt je dan lam...

SiR-ROUND

Fuckzooi.

Net helemaal een reply ingetikt met foto's en al. En pats zomaar weg.

>:( Ik kan daar heeel slecht tegen en dus post ik nu alleen de foto's zonder de altijd leuke teksten...

















Een stuk opgeschoten. Hopelijk kan ik tot de volgende keer zelf wat dwarslatjes etc. plaatsen.

En een hele hoop purren.

SiR-ROUND

Rustig aan nog wat vooruitgang.

De onderste randen zaten dichtgepropt met dikke rollen rockwool.
Dit ivm dat ze het dak daar ooit hebben doorgezet naar een overkapping bij de garage.
Netjes dichtgemaakt, nog een laagje van dat oude wool erin en vervolgens een Tempex plaat erover,
die zichzelf 'vastgrijpt' onderin tijdens het naar beneden duwen.



En daarna wordt het dus zo...



De lastige plekken vanaf de 'steiger'... Gepurd en al.



De nok blijft nog even vrij ivm wat buizen tbv verlichting en spanning naar de pj.
Voorin en achterin de nok komen denk ik twee kleine bouwlampen. Onderhoudslicht...



Nog twee vlakken helemaal maagdelijk...



Ik laat de ventilatiepijp verzetten naar het segment recht boven de pj.
Zit er dan een stuk minder storend uit strax zo'n buis.



Steiger en achterkant HT...



Een heel ander gezicht met al dat wit.



De ruimte is nu zo licht geworden. Jammer bijna dat het uiteindelijk pikzwart moet worden...

;D



Binnenkort meer...

SpeedyAndré

Leuk he, al die witte bolletjes die overal aan plakken  ;D
In een ander topic zag ik dat iemand z'n barco niet aan een draagbalk wilde hangen, deze oplossing met een plaat steunend op 2 balken werkt prima.
Met de draadeinden heb je hoogteverstelling en een mogelijkheid om hem loodrecht te hangen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND

Het enige nadeel is die draadeinden die uitsteken, maar dat was een keuze. Zo kan de pj heel laag in de originele barco beugel geschoven worden ipv hoog boven je hoofd te moeten tillen. Mijn ophanging is heel simpel en idd ook mooi watrepas te krijgen.

En de balken liggen bovenop de steunbalken. Ik ben nooit zo gerust op iets eronder schroeven als er veel gewicht aan komt te hangen.

Man, die bolletjes, helemaal als je even met je vinger besluit wat te schaven...

Maar het resultaat is er wel naar.

Wat is dat andere topic btw?

reza

Lekker veel foto,s daar hou ik van ;)
Trouwens een heel mooi project natuurlijk ook!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SpeedyAndré

Dat andere topic was een verkooptopic voor een crt, volgens mij is ie al verkocht.
Er was iemand die een 1251 of 1252 op het oog had en zeker wist dat zijn (zelf gemaakte) steunbalk hem niet zou kunnen dragen.
Of er een 2e balk in de buurt was weet ik niet meer en het topic ben ik kwijt  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SiR-ROUND

Ok thx. Zelgemaakte steunbalk is weer een ander verhaal. Bij mij hangt het supergoed verdeelt over twee steunbalken. De constructie voelt helemaal niks van die miezerige 60 kilo...

Thanks Reza. Ik zie zelf liever ook te veel pics dan te weinig dus vandaar. Het gaat allemaal misschien niet zo snel, maar ik hoef maar aan de vooruitgang te denken en ik begin al weer verder te dromen.

:)

donaldk

Citaat van: SpeedyAndré op april 11, 2006, 21:51:23
Dat andere topic was een verkooptopic voor een crt, volgens mij is ie al verkocht.
Er was iemand die een 1251 of 1252 op het oog had en zeker wist dat zijn (zelf gemaakte) steunbalk hem niet zou kunnen dragen.
Of er een 2e balk in de buurt was weet ik niet meer en het topic ben ik kwijt  ::)

André  8)


Wolsinkpower, hij heeft zijn nieuwe ouwe Marquee 8111 dan ook netjes op de grond geplaatst (dacht dat er standaard zelfs een paar zwenkwieltjes onder zaten).

SpeedyAndré

Citaat van: donaldk op april 12, 2006, 00:40:14

Wolsinkpower, hij heeft zijn nieuwe ouwe Marquee 8111 dan ook netjes op de grond geplaatst (dacht dat er standaard zelfs een paar zwenkwieltjes onder zaten).

Ik heb het topic gevonden, er waren eerst wel plannen om de boel te verstevigen, maar nu gaat hij kennelijk voor gemak  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bmateijsen

Wow... dat schiet al lekker op! Wat is je planning nu een beetje? (wanneer verwacht je klaar te zijn??)

Movievault

Ik vindt dit echt een prachtige ruimte aan het worden.
Heb je niet een beetje bang voor het stof met die Barco aan het plafond?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Bart_M

Goed bezig  8)

Zo kan je ook je PJ ophangen, heeft bij mij heel goed gewerkt.
Je bent zelf ook nog flexibel om de PJ naar voren of naar achteren te schuiven.

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

Ja, die pic ken ik. Ik zit met een klein beetje marge klem tussen de draagbalken. Het schuiven kan in de Barco beugel zelf. Aangezien het kreng altijd ongeveer op de zitplek hangt moet hij zo hoog mogelijk dus tussen de draagbalken. Op de recente pics zie je hem wat lager hangen, uiteindelijk zit hij zo strak ertussen dat de lenzen onder tegen de voorste balk aanzitten. Later komt er een mooi boxje omheen.

Maar de afstand naar het scherm klopt zo en qua scherm wil ik ook nog kunnen corrigeren (puntjes op de i).

Bang voor stof? Neuh... De boel moet gewoon ff goed doorgeblazen worden met een goede compressor voor het in bedrijf stellen. Stof heb je toch altijd en het valt onder regulier onderhoud (denk aan pc's).

Planning... Hmmm... Ik ben slecht in plannen. De eerstvolgende zwageruitleen is pas in Juni. Tot die tijd kan ik een hele hoop kleine dingen doen en het vragen om evt. hulp(buurman etc.) gaat steeds makkelijker. Alles alleen doen is best depressing... ;D

Het is wel de bedoeling dat ik deze winter wat kan kijken. Maar er moet nog steeds een hoop gebeuren. Ook weer eens een offerte op gaan vragen voor de Fibral. Maar het plaatsen van de Fibral komt als 1 van de laatste dingen. ivm jaja, het stof wat daar op zou komen.

Verder dus nog aardig wat vloergedeelten die open zijn aan de linkerkant bij binnenkomst. En dat verdomde trapgat. Dat moet eerst dicht/afgewerkt voordat de tweede zwevende vloer erop kan. Ziet er naar uit dat we dat ook maar in eigen beheer moeten doen.

Maar goed, kleine stukjes die ik zelf kan doen zal ik de komende tijd gaan aanpakken en posten. Goed voor de motivatie.

;D

SiR-ROUND

Jippie, vandaag goed weer dus de aannemer wilde wel ff het dak op.

Dit is de oude Nefit duo pijp...



En deze had de aannemer toevallig al 4 jaar in de werkplaats liggen!
Van de zaak gekregen...  O0



Daar gaat Lucien...



1 segment opzij dus boven de pj. Pics van binnenuit heb ik nog niet, en het is nog niet afgewerkt.



Precies in het midden van het dak ook nog. Een superstealth ventilatiepannetje, ik ben erg content!



8)

SpeedyAndré

Mooi hoor, alsof ie altijd daar heeft gezeten  ^-^

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp