Welke receiver gebruiken

Started by Balboa., May 31, 2016, 23:14:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balboa.

Hallo forum leden,

Ik heb vandaag een andere receiver gekocht de marantz sr-4001.
Ik wou weten welke ik beter kan gaan gebruiken mijn oude receiver of die marantz
Is er iemand die me helpen kan of wat advies er over geven kan?

Mijn huidige situatie:

Denon avr-2106
B&w m1. 5.1

Wat ik wil gaan doen is dus de marantz gaan gebruiken ipv die denon

Gr martin

Trabuca

Als je hem al hebt gekocht kan je toch proberen welke beter klinkt? Wat wil je bereiken? De marantz heeft hdmi zag ik, verder zal er geen wereld van verschil in klankt zitten verwacht ik.

Maar waarom eerst kopen en dan raad vragen? Beter andersom...
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

hillie

#2
Quote from: Trabuca on June  1, 2016, 08:20:00
Maar waarom eerst kopen en dan raad vragen? Beter andersom...

Ja precies. Dit geeft je richting in wat je mogelijk zoekt. Uiteindelijk en meest belangrijke, zelf luisteren en oordelen, dan kopen.
Waarom ben je niet voor een receiver met TrueHD gegaan aangezien je surround hebt?

Balboa.

Bedankt voor de reacties,

Ik heb gister een nieuwe set speakers aan geschaft de b&w m1, 5 stuks en die man die dat setje verkocht had die marantz receiver er bij en die kon ik overnemen voor 60 euro, dus ik dacht dat kan ik niet laten staan en kijk dan wel welke beter is.
En heb nog niet de tijd gehad om allebeide receivers te testen met deze speakers vandaar dat ik om jullie advies vraag.

In de toekomst is het nog wel de bedoeling om een receiver te halen met treu hd enzo maar dat gaat nu nog niet



hillie

Quote from: Balboa. on June  1, 2016, 13:02:19
Bedankt voor de reacties,

Ik heb gister een nieuwe set speakers aan geschaft de b&w m1, 5 stuks en die man die dat setje verkocht had die marantz receiver er bij en die kon ik overnemen voor 60 euro, dus ik dacht dat kan ik niet laten staan en kijk dan wel welke beter is.
En heb nog niet de tijd gehad om allebeide receivers te testen met deze speakers vandaar dat ik om jullie advies vraag.

In de toekomst is het nog wel de bedoeling om een receiver te halen met treu hd enzo maar dat gaat nu nog niet

Marantz en B&W passen in het algemeen goed bij elkaar. Marantz is muzikaal. Neem de tijd om het geheel aan te sluiten, af te stellen en van te geniet. Laat maar weten hoe je het hebt ervaren.

Balboa.

Heb alles aangesloten, heb de marantz receiver aangesloten op de b&w m1 speakers .
heb nog niks aan de instelling van de receiver gedaan heb alles aangeslotenen getest.
en tot nu toe vind ik het al geweldig klinken  en  na het goed afstellen zal het alleen maar beter worden lijkt mij.

Alleen snap ik de afstands bedining van de marantz niet,soms werken sommige knoppen niet dan moet ik eerst op een knopje AMP drukken dan werken ze wel, is dat normaal?

En nog een vraag 60 euro is geen geld toch voor deze receiver?

mijkie

dat gedoe met de AB is vrij normaal voor een AB die meerdere apparaten aan kan sturen, heb ik ook "last" van bij een Onkyo !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Balboa.

Okee ik dacht dat ligt alleen aan die van mij, dat ik de verkeerde afstands bediening had ofzo haha

Balboa.

Ik heb de denon er ook aan gehad maar ik vond de marantz naar mijn mening mooier klinker.
maar dat is getest zeg maar zondsr fime tuning van de receivers.
dus gewoon aan sluiten en hrt verschil horen

Is dat de goede manier om het te vergelijken of moet ik ze beide perfect afstellen voor ik een oordeel mag geven?
Zoja? Hoe stel ik ze dan goed af? En moet ik dan ook de treble en de bas enzo regelen op de receiver zelf?


Balboa.

Iemand die me dat kan uitleggen? ???

focusR

Ze hebben beiden hun eigen klankkarakteristiek, en ook dat is voor een groot deel persoonlijke smaak. Wat jij bijvoorbeeld schel vindt, kan ik weer als sprankelend helder ervaren.

Wat je nu hoort is zeker het verschil in de verschillende receivers, maar persoonlijk zou ik de verschillende setups eerst dan wel onafhankelijk 'goed' inregelen en even de tijd gunnen met een tijdje tv, film en muziek, om zo uiteindelijk te ervaren wat voor jou persoonlijk de beste klank en het meeste luistergenot geeft.

Mijn idee is dat je toch na verloop van wat meer materiaal geluisterd te hebben (n filmavondje  thuis e.d.) pas echt gaat ontdekken en onderscheiden wat en waarom je het een prettiger vindt dan het andere. Daarna is je keuze waarschijnlijk een stuk makkelijker.
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...