Sony X(D)9305 / X(D)9405

Started by The Forest Stars, May 3, 2016, 19:17:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Die van mij toen bij bcc gehaald, was toen niet tevreden na een week netjes terug gebracht en een ander toestel uitgekozen . Prima service toen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

evilniek

Quote from: riwi on November 19, 2017, 22:10:24
Dat is wel een overweging inderdaad. We weten nog niet of en wanneer Dolby Vision beschikbaar komt op UHD bluray schijven. En hoeveel jij er dan gaat kopen (met een DV compatible UHD speler).
Je zou ook moeten kijken welke van de beide beter beeld geeft door ze gewoon te bekijken en te vergelijken.


Zijn d'r al wel een paar, Power Rangers, Pan, nieuwe Westworld.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Quote from: evilniek on November 21, 2017, 10:53:49
Zijn d'r al wel een paar, Power Rangers, Pan, nieuwe Westworld.

Da's goed nieuws. Ik begreep van Werner de DV voor projectoren nog wel ver weg is. Dat is nog niet zo gemakkelijk.

Blijft dan dat het een keuze is tussen DV ondersteuning en FALD backlight. In de ideale wereld heb je beide natuurlijk, maargoed dan zit je aan een van de duurdere modellen.

treky22

Deze weken de prijzen in de gaten houden dan.
65" moet het echt zijn. Heb nu 50

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

evilniek

Quote from: riwi on November 21, 2017, 15:22:30
Da's goed nieuws. Ik begreep van Werner de DV voor projectoren nog wel ver weg is. Dat is nog niet zo gemakkelijk.

Blijft dan dat het een keuze is tussen DV ondersteuning en FALD backlight. In de ideale wereld heb je beide natuurlijk, maargoed dan zit je aan een van de duurdere modellen.

De XE93 lijkt me persoonlijk ook wel wat(of toch een 2016 LG OLED 3D?) nevermind ;) . De ene tv met FALD is de andere niet natuurlijk, XE94 is niet te vergelijken met een XE90 schat ik zo in, prijstechnisch al helemaal niet. XE90 is wat ik er van weet, wel een prachtige TV voor t geld, helaas niet up te graden naar DV, maar de vraag is hoe erg dat voor nu is. XE93 zal denk ik fantastisch zijn voor HDR op dit moment in iedergeval.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

treky22

https://youtu.be/mBD9ivZPvPc

Deze review kwam ik tegen.
Hier heeft ie het als tip ook over bias-lightning. Iets van een lichtstrip ofzo achter de tv.

Dit is serieus, en helpt echt??


Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

fredenivanca

Na de installatie van een nieuw moederbord in mijn xd9305 blijf ik  problemen houden, met name dat de tv traag reageerd als er een receiver op ia aangesloten. Het probleem ligt hogst waarschijnlijk toch in het android besturingsysteem wat niet niet optimaal communiceerd met mijn Arcam receiver. Ook is het niet mogelijk on naar mijn beamer te kijken zolang de sony zit aangesloten op de receiver, het hele systeem wordt namelijk on de 15 min helemaal weggedrukt. Ik heb een andere tv aan het systeem gehangen zonder android en dan wekt het systeem wel goed. De nieuwere XE9305 heeft hier volgens de MM geen last meer van. Dus maandag maar weer even Sny bellen hoe verder te gaan
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

riwi

Quote from: fredenivanca on November 25, 2017, 14:11:54
Na de installatie van een nieuw moederbord in mijn xd9305 blijf ik  problemen houden, met name dat de tv traag reageerd als er een receiver op ia aangesloten. Het probleem ligt hogst waarschijnlijk toch in het android besturingsysteem wat niet niet optimaal communiceerd met mijn Arcam receiver. Ook is het niet mogelijk on naar mijn beamer te kijken zolang de sony zit aangesloten op de receiver, het hele systeem wordt namelijk on de 15 min helemaal weggedrukt. Ik heb een andere tv aan het systeem gehangen zonder android en dan wekt het systeem wel goed. De nieuwere XE9305 heeft hier volgens de MM geen last meer van. Dus maandag maar weer even Sny bellen hoe verder te gaan

Als ik je verhaal zo lees denk ik eerder dat het issue door de Arcam wordt veroorzaakt. En dat zou gewoon een instelling kunnen zijn die je kan/moet doen.
De Arcam AVR heeft 2 HDMI outputs : 1x naar je TV en 1x naar je projector. Beide doen een handshake via HDMI om te achterhalen wat de mogelijkheden aan weerszijden zijn. Toen ik een Arcam AV888 in huis had moest je kiezen op beide displays hetzelfde signaal krijgen of dat je de output moet kiezen. Als de eigenschappen van de TV en projector verschillend zijn zul je die tweede optie moeten kiezen. Dus niet simultaan op beide weergevers weergeven, maar je moet er dan 1 kiezen.

fredenivanca

#358
Ik heb ook al kontakt gehad met arcam zelf over deze kwestie. echter zijn output 1 en 2 gespiegeld aan elkaar, en zou ik dus  alsik de projector op zone 2 zet, de derde hdmi output van het probleem af moeten zijn. Het is echter niet het geval, probleem blijft. Hetzelfde probleem doet zich voor als ik via de arcam udp411 muziek stream met een ipad als rendener, om de 15 min wordt de versterker weggedrukt. Sterker nog, ik doe dit via sw officiele arcam app en nu heet mijn arcam avr 850 ineens sony 65xd9305 terwijl deze app alleen compatibel is met slechts enkele arcam apparaten.

Boven op de slaapkamer heb ik nog een onkyo receiver met spotify connect staan, die ook door de sony wordt overgenomen. Ik selecteer dus via smartfoon om spotify af te spelen via de onkyo, maar helaas wordt het beneden in de woonkamer overgenomen door de sony smart tv.
Haal vervogens de sony er tussen vandaan en alles wekt weer  als vanouds en zonder problemen.

Ik weet dat je bij de oudere arcams de hdmi moest instellen, de nieuwe niet. Ik heb bijna de hele lijn gehad.

Zaterdag ben ik terug gegaan naar MM en een verkoper van sony gesproken, schijnt dat die lui voor sony werken, en die vertelde mij dat er meer problemen zijn omtrent dit geval en eigenlijk het android nog niet goed door ontwikkeld is voor de eerste toestellen/
Dus morgen maar weer even gaan bellen met sony op aanraden van hem
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

riwi

Quote from: fredenivanca on November 26, 2017, 22:15:16
Ik weet dat je bij de oudere arcams de hdmi moest instellen, de nieuwe niet. Ik heb bijna de hele lijn gehad.

Ik las net de handleiding en inderdaad is dat niet meer in te stellen.

Succes! Het klinkt ook niet als een HDMI probleem zoals e het nu uitgebreider beschrijft. Maar meer DLNA / netwerk / software, dus misschien inderdaad dan toch de Sony.

evilniek

Quote from: fredenivanca on November 26, 2017, 22:15:16
Ik heb ook al kontakt gehad met arcam zelf over deze kwestie. echter zijn output 1 en 2 gespiegeld aan elkaar, en zou ik dus  alsik de projector op zone 2 zet, de derde hdmi output van het probleem af moeten zijn. Het is echter niet het geval, probleem blijft. Hetzelfde probleem doet zich voor als ik via de arcam udp411 muziek stream met een ipad als rendener, om de 15 min wordt de versterker weggedrukt. Sterker nog, ik doe dit via sw officiele arcam app en nu heet mijn arcam avr 850 ineens sony 65xd9305 terwijl deze app alleen compatibel is met slechts enkele arcam apparaten.

Hoi, ik heb zelf ook al behoorlijk wat aanloop problemen gehad omtrent het HDMI-switchen tussen een Sony VW550 en mijn Fullhd Samsung, ook met een Arcam 850. Vergis je niet, HDMI kan de meest vreemde problemen veroorzaken, wat ik uit jouw verhaal herken is het verliezen van de HDMI verbinding, alleen gebeurt het wegvallen in jouw geval binnen een hele korte tijd. Waar het probleem bij mij begon was de combinatie 4K FullHD, ik heb toen besloten om een nieuwe tv aan te schaffen, zodat ik een identiek signaal aan kan bieden aan de Arcam. Ik heb t nog niet in praktijk kunnen brengen, maar ik hoop dat ik straks weer een werkende setup heb, waarmee ik probleemloos 4K kan kijken op m'n PJ. Een ander idee zou nog een HDFURY 4K switch kunnen zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

fredenivanca

voor zover ik weet zijn de specs van beide display's hetzelfde. Ze kunnen beide 4k hdr aan.  Volgens Arcam schakelt de sony in stand by niet geheel de hdmi functie uit en ligt daar het probleem en blijven ze gewoon door communiceren over wat ze aan kunnen.
Haal ik het android toestel er tussen uit en sluit vervolgens een HD samsung scherm aan werkt alles weer prima, dus schiet mij maar lek
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

evilniek

Quote from: fredenivanca on November 27, 2017, 13:43:17
voor zover ik weet zijn de specs van beide display's hetzelfde. Ze kunnen beide 4k hdr aan.  Volgens Arcam schakelt de sony in stand by niet geheel de hdmi functie uit en ligt daar het probleem en blijven ze gewoon door communiceren over wat ze aan kunnen.
Haal ik het android toestel er tussen uit en sluit vervolgens een HD samsung scherm aan werkt alles weer prima, dus schiet mij maar lek

Ik heb ook last van het uitvallen van m'n projector, maar dan altijd halverwege
Misschien toch is checken of je nu wel écht 4K ziet. Ja, de JVC is alleen een apart geval, in zoverre dat het geen echte 4K projector is. Maar welk type Samsung bedoel je precies.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

fredenivanca

Ik weet niet zo direct welk type samsung het is, het is al een oudere HD tv, maar geen smart ofzo. Dus eigelijk ook een totaal verschil met de JVC beamer.  Maar het gebeurt ook tijdens muziek streamen via de udp411 van arcam, ook deze wordt kortstondig weggedrukt. Dus m.i is het echt een besturingsprobleem.  Het is echt een opeenhoping van problemen, cec en arc werkt ook niet optmaal tot helemaal niet.
Los werkt de tv goed, hang er een receiver aan en het wordt net stoffel de schildpad om het maar heel simpel te houden.

In mijn optiek is het een prima toestel waar je een soundbar op aansluit en een sub, de bluray en media speler via de tv, dan zal het goed werken, en daar was de verkoper van sony het eigelik wel schoorvoetend mee eens.
Het toestel leeft nu een beetje een eigen leventje, en na alle foutmeldingen die in het beeld zijn verschenen en dat app's gestopt worden ben ik er vrijwel zeker van dat het een besturings probleem is, maar ook ik kan me vergissen natuurlijk he?
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

Ik heb vandaag de bevestiging van sony gekregen dat ze het toestel om gaan ruilen. Dus ik heb goede hoop dat de problemen dan voorbij zijn.
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

treky22

Wat zou nu jullie advies zijn?
Een KD-65XE9005 of een KD-65XE9305?
Aankoop zit er aan te komen, dus ik wil wel zeker zijn dat ik een goede koop, waar ik weer mee vooruit kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

millon

De 9005
Er is tot 31dec ook een 200euro cashback van Sony.

Staaled

Ik heb zojuist de 9005 besteld.
9005 is FALD , 9305 edge lit.
9305 heeft een hogere peak brightness, maar ook meer last van haloing.
Ik kijk redelijk verduisterd en de 9005 zal mij voldoende geven.

9305 nog iets betere processing en Dolby Vision.
Prijsverschil is echter fors.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fredenivanca

Ik zou nog even heel goed in overweging gaan. Mijn toestel is inmiddels 2 x gerepareerd en daarna vervangen voor een ander toestel. Sony tv schakelen niet geheel uit in de standby stand, maar blijven info vezenden naar en google. De reparatie afdeling waar mee sony tegenwoordig samenwerkt is selctro, jawel dezelfde als samsung.
Ik heb nog steeds dezelfde klachten als voor heen. Sony customerservice bestaat dus uit een callcenter die klachten opnemen, voor zo ver ze de klachten begrijpen, die vervolgens in het engels om zetten en vervolgens naar een andere technische dienst te sturen waar ter wereld ook. Binnen 48 uur moet je dan een oplossing krijgen maar ga er van uit dat je zelf terug moet bellen, en hoe vaker je belt des te langer je in de wacht staat. 
Ik ondervind nog steeds problemen bij integratie in mijn HT en heb inmiddels al alles geprobeerd, zelfs een ander merk receiver, echter de problemen blijven.
Customer relations van Sony die mijn klacht in behandeling heeft doodleuk afgelopen dinsdag gemaild dat ik maar de stekker van het toestel uit het stopkontakt moet halen om van het probleem af te komen.

Inmiddels ben ik dus ook terug gegaan naar media markt, die zijn het volledig met mij eens en dat ik recht zou hebben op een nieuw type, XE daar deze beter zou zijn doorontwikkeld.
Media markt verkoopt tegenwoordig geen toestellen meer van alle grote merken, maar merken als sony LG enz schijnen dus MM te betalen zodat hun eigen personeel de toestellen daar kunnen verkopen. In eerste instantie wordt je dus doorverwezen naar de customerservice van het betreffende merk. ik zie het meer als een soort ontmoedigings beleid.

Hou er dus rekening mee dat het android besturings systeem  de rest aardig kan beinvloeden.
Als stand alone zul je weinig problemen onder vinden
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

treky22

Ik heb in de woonkamer een raamkozijn bijna over de hele breedte, en geen verduisterende gordijnen. Dus overdag is het, ondanks dat de gordijnen dicht zijn, redelijk licht. Savonds moet het echt donker zijn buiten, wil het binnen donker zijn.
De 9305 heeft idd DV. Is dit nodig?
Ik kan de 9305 echt voor een mooie prijs kopen nu.

Bij HDTV.co.uk in de test hadden ze het over bias-lightning, als je een donkere ruimte zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Staaled

Ik kijk ook met bias licht en dat al geruime tijd.
Ben zelfs beducht voor een al te helder scherm ivm slapen ( melatonine  :yawnee:) ,omdat ik er dicht op zit.
65 inch op 2,5 m. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

DV en het belang daarvan is mij nog niet duidelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

treky22

Quote from: Staaled on December 14, 2017, 13:45:14
Ik kijk ook met bias licht en dat al geruime tijd.
Ben zelfs beducht voor een al te helder scherm ivm slapen ( melatonine  :yawnee:) ,omdat ik er dicht op zit.
65 inch op 2,5 m. :D

wij zitten er tussen de 4.5 en 5 mtr vanaf  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

millon

Sony heeft bekendgemaakt dat het een update uitbrengt voor enkele van zijn duurdere televisies. Het gaat daarbij om een oled-model en een paar lcd-televisies. De update met de hdr-standaard van Dolby Laboratories komt beschikbaar vanaf het einde van januari 2018.

https://tweakers.net/nieuws/133079/sony-brengt-volgende-maand-dolby-vision-update-uit-voor-enkele-duurdere-tvs.html

blue-eyes

Soort price watch services: BCC, de 75" versie onder de 3000 euro. Wel het XD9405 model, dus 2016 (2017 = XE9405)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey