Denon PMA 1500R krachtig genoeg ?

Gestart door audio_stabilo, februari 24, 2016, 21:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Meten en zien wat er gebeurt ?

Vervolgens schuiven, draaien, passen etc...meten. Akoestische aanpassingen, subs gaan gebruiken, DSP ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

#26
Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 15:21:53
Meten en zien wat er gebeurt ?

Vervolgens schuiven, draaien, passen etc...meten. Akoestische aanpassingen, subs gaan gebruiken, DSP ?

Gr Hans

Huh dat was mijn vraag niet... Mijn vraag was of een PMA 2000 mooier geluid gaat geven tegen over de 1500r. Of wellicht een ander merk ? Of een krachtige eindversterker tussen de Vifas

chansig

Zie het dan maar als een idee out of the box.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 15:47:57
Zie het dan maar als een idee out of the box.

Gr Hans

Kan geen kwaad om dat eens te testen inderdaad. Maar zal ik ook nog verschil gaan merken met een zwaardere versterker er tussen ?

chansig

Zelf zou ik niet voor die oplossing kiezen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 15:58:43
Zelf zou ik niet voor die oplossing kiezen.

Gr Hans

Maar inpricipe lusten deze speakers wel wat meer toch ? Het gaat me niet zo zeer meer om het laag. Het gaat erom dat ik het geluid misschien mooier kan krijgen door een krachtigere versterker of een ander merk dan denon. Misschien meer detail met bijvoorbeeld Primare ?

chansig

#31
Ik zou afgaan op wat de fabrikant hierover aangeeft. Ik neem aan dat die mannen wel weten wat ze adviseren. Problemen die je dan ervaart lijken mij dan eerder voort te komen uit de wisselwerking speakers akoestiek.

Owww...en dan ga ik er vanuit dat de speakers op de juiste manier gebouwd is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

#32
Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 16:19:23
Ik zou afgaan op wat de fabrikant hierover aangeeft. Ik neem aan dat die mannen wel weten wat ze adviseren. Problemen die je dan ervaart lijken mij dan eerder voort te komen uit de wisselwerking speakers akoestiek.

Gr Hans

Nogmaals die problemen heb ik niet meer. Dat is al opgelost. Ik wil weten of ik met een andere versterker meer eruit kan halen of mooier geluid. Misschien wat opener, meer detail. Vifa zijn inpricipe zelfbouw pakketten. Dus er wordt niks aangegeven wat je het beste kan nemen

chansig

Ja...zag te laat dat het zelfbouwers zijn. Maar maakt allemaal niet uit. Mijn inziens (nogmaals) gaat een andere versterker niet meer zus of zo geven. Tenzij de Denon een prut ontwerp is...zou kunnen.

Gewoon een keer proberen en ws weet je het dan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 16:39:47
Ja...zag te laat dat het zelfbouwers zijn. Maar maakt allemaal niet uit. Mijn inziens (nogmaals) gaat een andere versterker niet meer zus of zo geven. Tenzij de Denon een prut ontwerp is...zou kunnen.

Gewoon een keer proberen en ws weet je het dan.

Gr. Hans

Een versterker doet toch ook wel wat met het geluid ? Anders zou niemand een zwaardere of ander merk proberen :p soms kan een ander merk toch opener klinken of meer detail geven ?

chansig

Een goede voeding ed zijn mijn inziens belangrijk. Vaak wegen die wel wat. Zwaarder in de zin van wattjes (al zijn er uitzonderingen maar die zijn te verklaren) en de positieve effecten daarvan ervaar ik niet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juni  1, 2016, 17:41:00
Een goede voeding ed zijn mijn inziens belangrijk. Vaak wegen die wel wat. Zwaarder in de zin van wattjes (al zijn er uitzonderingen maar die zijn te verklaren) en de positieve effecten daarvan ervaar ik niet.

Gr Hans

Nee aantal watt boeit mij ook niet om. Ik zou willen kijken of ik een mooiere sound kan krijgen met een PMA 2000 of een ander merk

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Wat is een mooiere sound en wat mis je nu, wat hoop je te bereiken?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

audio_stabilo

Citaat van: Siddartha op juni  1, 2016, 21:45:58
Wat is een mooiere sound en wat mis je nu, wat hoop je te bereiken?

Ik zou willen dat het iets opener klinkt en misschien wat meer detail. Zou Primare bijvoorbeeld een goede match kunnen zijn ? Ik snap bij een PMA 2000 ik hooguit wat meer controle krijg. Maar geen andere sound

audio_stabilo

Het lijkt mij toch niet dat perse de speakers weg moeten om iets beter geluid er uit te krijgen? Een andere versterker die mooier detail weer kan geven kan toch ook? Of geeft een versterker maar weinig kleur aan het geheel? Ik hou van alle soorten muziek, dance, dire straits, Diana Krall, Micheal Jackson, soms wat klassiek. Ik hou van een mooi rustig geluid met mooi diep laag (dat kunnen ze) evt zal ik eens kunnen denken aan een sub erbij. Maar ik hou ook van mooi detail kunnen horen.

Veeleisend dus ;)

Arcenon

Veeleisend of niet weten wat je wilt.. je blijft rommelen in de marge met de versterking.

Optie A: Dit is nu eenmaal het geluid van je speakers. Deal with it :coffee:
Optie B: Je akoestiek is aan het vervelen binnen de bass regionen. Dit wil je niet meten of nader bekijken > terug naar optie A
Optie C: Een hele dikke versterker kopen, aansluiten, luisteren, beseffen dat je er grof geld in hebt gestoken >gedachten forceren dat de bass ineens nu wel meer aanwezig moet zijn, eind goed al goed.
Optie D: Aangezien je over het algemeen wel tevreden lijkt over tweeter en het middengebied, simpelweg een ''muzikale'' sub bijzetten, dit hoeft helemaal geen monster te zijn, het zal nog onder de prijs van je andere denon versterker die je op het oog hebt liggen en daadwerkelijk wel iets toevoegen.

Ik zou voor optie D gaan  ;)
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

#42
Citaat van: Arcenon op juni  1, 2016, 23:51:55
Veeleisend of niet weten wat je wilt.. je blijft rommelen in de marge met de versterking.

Optie A: Dit is nu eenmaal het geluid van je speakers. Deal with it :coffee:
Optie B: Je akoestiek is aan het vervelen binnen de bass regionen. Dit wil je niet meten of nader bekijken > terug naar optie A
Optie C: Een hele dikke versterker kopen, aansluiten, luisteren, beseffen dat je er grof geld in hebt gestoken >gedachten forceren dat de bass ineens nu wel meer aanwezig moet zijn, eind goed al goed.
Optie D: Aangezien je over het algemeen wel tevreden lijkt over tweeter en het middengebied, simpelweg een ''muzikale'' sub bijzetten, dit hoeft helemaal geen monster te zijn, het zal nog onder de prijs van je andere denon versterker die je op het oog hebt liggen en daadwerkelijk wel iets toevoegen.

Ik zou voor optie D gaan  ;)

Kijk een antwoord waar ik wat aan heb :p ja want volgens mij moet deze versterker verder wel krachtig genoeg zijn toch voor deze luidsprekers ? Overigens gaat het niet alleen om de bass hoor. Ik dacht er misschien iets meer openheid en detail uit te kunnen halen met een andere versterker? Er bestaan niet voor niets verschillende versterkers lijkt mij. Hoe denk je daarover ? Of zou dat maar een kleine verbetering zijn ? En wat zou evt een goede Sub zijn ? Moet ook wel een beetje krachtig zijn aangezien deze speakers ook aardig krachtig kunnen zijn als het moet

mijkie

#43
foutje Taptalk, was reactie in ander topic ..... :wacko:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
* Focal Alpha 50 * under construction *

audio_stabilo

#44
Citaat van: mijkie op juni  2, 2016, 00:29:54
Als je van hoogglans rood houdt [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Wat bedoel je

audio_stabilo

Ben wel benieuwd naar mijn vraag waarom er dan verschillende versterkers bestaan. Toch ook om de klankkleur wat aan te passen van je speakers ? Detail etc? Bijvoorbeeld Primare tegenover de Denon die ik nu heb

Ejorne

Citaat van: audiogek op juni  2, 2016, 00:42:56
Ben wel benieuwd naar mijn vraag waarom er dan verschillende versterkers bestaan. Toch ook om de klankkleur wat aan te passen van je speakers ? Detail etc? Bijvoorbeeld Primare tegenover de Denon die ik nu heb

Tja, er bestaan ook verschillende merken auto's...

chansig

Citaat van: audiogek op juni  2, 2016, 00:42:56
Ben wel benieuwd naar mijn vraag waarom er dan verschillende versterkers bestaan.

Omdat er audiofielen bestaan die er verschillen tussen menen te horen.

Ga gewoon bij iemand een dikke versterker lenen en laat je overtuigen van het een of het ander.

Het erover posten gaat je niets opleveren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Het antwoord wilt maar niet komen wat ik vraag.... Een versterker doet toch wel iets met de klankkleur ? De ene versterker geeft toch een ander soort geluid dan de ander?

Het antwoord dat er ook verschillende auto's bestaan heb ik niks aan.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juni  2, 2016, 07:44:35
Omdat er audiofielen bestaan die er verschillen tussen menen te horen.

Ga gewoon bij iemand een dikke versterker lenen en laat je overtuigen van het een of het ander.

Het erover posten gaat je niets opleveren.

Gr Hans

Oké. Dus elke versterker klinkt het zelfde wil je zeggen? Nad, denon, marantz, Yamaha, Naïm etc.