DIY zilveren interlink

Gestart door Sullivan, maart 20, 2004, 15:44:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

s.t.

#250
Dank je voor de info. Ik zag op de soundline site ook deze afscherming:



Is misschien ook een idee (maar wel erg prijzig)

kakabaru

Hallo s.t.,
Ik heb een aantal foto`s van de zilverdraden gemaakt . Helaas is het resultaat bedroevend slecht. Scherpstellen lukt pas vanaf 0,6 meter en dan is de afstand weer te groot voor een close-up. :( :'(

groeten, Kakabaru

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s.t.

Citaat van: kakabaru op november 22, 2004, 08:19:47
Hallo s.t.,
Ik heb een aantal foto`s van de zilverdraden gemaakt . Helaas is het resultaat bedroevend slecht. Scherpstellen lukt pas vanaf 0,6 meter en dan is de afstand weer te groot voor een close-up. :( :'(

groeten, Kakabaru

Jammer, geen macro mogelijkheid met je camera?

Wat gebruik je als afwerking van de plug naar de kabel, een krimpkous?

kakabaru

Hallo s.t.,

Afwerking van plug naar kabel is krimpkous. Dit is bedoeld om een gefixeerde verbinding te maken tussen plug en kabel. Zoals je weet is zilver niet het meest stevige materiaal en een kontaktbreuk na vele keren in- en uitpluggen niet denkbeeldig. ::)
Ik zal nog weer eens een keer met mijn Medion camera gaan stoeien.

greetz, Kakabaru.

Richi

Ik haal dit topic toch maar weer eens naar voren. Afgelopen weekend heb ik weer twee zilveren interlinks gemaakt en ze doen het zo geweldig! Echt een tip voor wie een goede interlink voor weinig wil hebben. En willen we dat niet allemaal! ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

advr

foto's van de pracht examplaren 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Thesqualer

Ik zou graag even dit topic willen kicken.

Hoe makkelijk is het om dit te maken en wat heb exact nodig om een goed resultaat te krijgen.
En wat kost het?
En is het ook mogelijk om er speakers kabels mee te maken.

Ben hier namelijk wel geinteresseerd in voor mijn CD-Speler, speakers, Subwoofer en platenspeler
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

superleo7

Citaat van: Thesqualer op januari 11, 2010, 00:09:47
Ik zou graag even dit topic willen kicken.

Hoe makkelijk is het om dit te maken en wat heb exact nodig om een goed resultaat te krijgen.
En wat kost het?
En is het ook mogelijk om er speakers kabels mee te maken.

Ben hier namelijk wel geinteresseerd in voor mijn CD-Speler, speakers, Subwoofer en platenspeler



Hallo,
De kabels maken is erg makkelijk, kost alleen wat tijd.
Gister weer luidspreker kabel gemaakt met 2 aders van 0.8mm zilver.
Eerst los gespeeld zonder mantel (dus kaal zilver zonder bescherming) Klonk heel open maar iets scherp.
kabels waren al ingespeeld maar ben wat aan het experimenteren geweest.
Toen in teflon geperst 3 meter lang in een stuk.
Gaf een beetje het zelfde idee maar nog iets scherper.
Ivm mijn ervaring met katoen de aders in katoen koord laten verdwijnen.
Resultaat een kabel die iets warmer klingt met totaal geen scherpte.
Het laag is mooi gaat diep en is strak. ;)

Deze ervaring had ik ook met de interlink dat ik hem metkatoen maakte ipv teflon tube, en snap gewoon niet hoe dat kan. Maar belangrijk is dat het werkt.
Als ik het midden hoog en het laag biwired aansluit met 1 ader van 0,8 klingt ook niet verkeert.
Laag neemt iets toe mischien iets teveel van het goede.

Weet iemand het verschil in klank tussen de 0.8 zilver of de zilver goud combinatie die de audio fabriek verkoopt?

dre73

CitaatWeet iemand het verschil in klank tussen de 0.8 zilver of de zilver goud combinatie die de audio fabriek verkoopt?

zilver/goud klinkt iets subtieler door het hele bereik heen,gewoon een tandje rustig zonder in te leveren op dynamiek en detail.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

superleo7

Citaat van: dre73 op januari 11, 2010, 11:47:06
zilver/goud klinkt iets subtieler door het hele bereik heen,gewoon een tandje rustig zonder in te leveren op dynamiek en detail.

Ok bedankt voor je reactie.
Dan hou ik het zo daar ik de kabels op een set martin logan quest heb met accuphase versterking.
Dit is qua subtielie tijd al genoeg.

Dan ga ik de kabel afwerken nog even bedenken wat ik doe twisten of wat dan ook  ;)

Markuzz

#261
Audiovrienden,

Het ziet er naar uit dat dit topic wat nieuw leven nodig heeft, uiteindelijk hebben we allemaal goede interlinks nodig en dit is een goede tread voor het geval je iets fatsoenlijks wilt maken. Gisteren heb ik mijn zilveren interlinks gemaakt, hieronder mijn ervaringen.  
O0

Mijn vorige DIY interlinks waren aardig, maar ik zocht meer lucht en iets analytisch klinkend (klinkt wellicht vreemd maar mijn DIY versterkers zijn erg warm door verschillende modificaties). Daarnaast gebruik ik dezelfde zilver bekabling ook in de versterkers en DAC. Tevens heb ik redelijke ruimte om alles aan te sluiten, er lopen niet veel voeding kabels, digitale kabels en interlinks dicht bij elkaar. Ik heb daarom gekozen voor de meest eenvoudige opzet: 3 aders, 1 voor plus, 2 voor min, zonder isolatie alla Kimber Kable. Wellicht dat er vanuit technisch oogpunt betere ontwerpen zijn maar het idee 'lucht is de beste isolator' spreekt me aan. Door de vlecht constructie word de microfonie en antennevorming enigzinds tegengegaan.

In ieder geval heb ik 6m zilver (0,8mm) met bijbehorende teflon tube besteld bij Kimm van AE. Ik heb de WBT's van mijn vorige interlinks gehaald (die perfect passen op de WBT RCA's) en ben aan het vlechten geslagen. Na een half uurtje had ik 4 strings met 3 aders van ongeveer 40cm (van 50cm ongevlochten). Klem bij het vlechten de 3 aders aan een kant in een lijmtang of bankschroef, dat maakt het erg eenvoudig. Het solderen raad ik aan op je gemak te doen, veel warmte gebruiken hetgeen bij metalen connectors gemakkelijker gaat dan de (overigens goede) Bullet's. Het soldeersel vloeit dan mooier en hecht goed aan.

Voor nu heb ik de 2 min aders aan beide connectors aangesloten, ik kan immers altijd nog 1 doorknippen aan een kant naar keuze.  ;D Voor het vastzetten van de string in de RCA een stukje vulkanisch tape gebruikt: TIP! En voor de afwerking 8 cm krimpkous.

Vervolgens de 4 interlinks aangesloten tussen DAC-voorversterker-eindversterker. De eerste minuten waren niet best, veel te schel en totaal geen balans en plaatsing. Wel heel veel diepte en detail. Ik heb de CD speler op repeat gezet en ben een paar uurtjes gaan motorrijden. Toen ik terug kwam - na 2x te hebben moeten blazen, ongelooflijk :police: - werd ik thuis aangenaam verrast. De interlinks zijn in 4 uurtjes ontpopt tot een heerlijk klinkend geheel, Ze vegen nu al de vloer aan met mijn vorige interlinks. De bas is een heel klein beetje droger geworden (niet minder diep of punchy), en dit is in mijn setup juist erg mooi. Het detail en de lucht is zeer aangenaam! Ik weet uit ervaring dat het best lang duurt voordat deze zilverkabels inspelen, dus ik verwacht dat het nog gaat verbeteren in de aankomende weken.

Zoek je een interlink die dynamisch, luchtig en gebalanceerd klinkt met een strakke droge bas, dan is deze ongeschermde 3-ader uitvoering wellicht iets voor jou. Daarnaast zijn ze snel en eenvoudig te maken. Met een uurtje heb je er 2, het is het experimenteren zeker waard. Zie de foto's. Op de laatste foto zie je trouwens ook mijn DIY coax kabel met Bullet's  :bigsmile:

Groet!

Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

ivo1986

Ziet er goed uit.

Heb je wat meer foto's van je set?

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Markuzz

Citaat van: ivo1986 op mei 29, 2010, 20:41:59
Ziet er goed uit.

Heb je wat meer foto's van je set?

Hi Ivo,

Uiteraard heb ik een hele verzameling foto's van mijn set, van het solderen van het eerste weerstandje tot compleet gebouwde behuizing. Maar om ze hier te posten, is behoorlijk off-topic.  :hehe: Ik ben momenteel mijn voorversterker aan het modificeren. Zodra hij in elkaar zit zal ik een aparte tread openen.

Stay tuned.  :thumbs-up:

Groet, Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

advr

laat maar komen al die montage foto's. ben zelf ook een beetje bezig mijn Audio Innovations te modificeren...  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Grappig, lijkt me een leuk experiment om zelf je interlink te gaan maken.
Ik ben alleen op zoek naar:
Katoenen mantel, zeg maar dikke schoenveters waar je de binnenkoorden uit kan halen.
( ik verkoop zelf schoenveters maar die zijn niet dik genoeg   :()
En rijstpapier om om de zilver draad heen te wikkelen.
Heeft iemand enig idee waar dat online te bestellen is?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

#267
Citaat van: Pjotr27 op mei 31, 2010, 22:20:01
Grappig, lijkt me een leuk experiment om zelf je interlink te gaan maken.
Ik ben alleen op zoek naar:
Katoenen mantel, zeg maar dikke schoenveters waar je de binnenkoorden uit kan halen.
( ik verkoop zelf schoenveters maar die zijn niet dik genoeg   :()
En rijstpapier om om de zilver draad heen te wikkelen.
Heeft iemand enig idee waar dat online te bestellen is?

Katoen en zilver bij audio-life.

http://www.audio-life.nl/index.php?pid=224

Pjotr27

Citaat van: ivo1986 op mei 31, 2010, 23:52:07
Katoen en zilver bij audio-life.

http://www.audio-life.nl/index.php?pid=224

Tja alleen de katoenen mantel is te dun en ik zoek ook nog rijstpapier....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ivo1986

Citaat van: Pjotr27 op juni  1, 2010, 09:34:54
Tja alleen de katoenen mantel is te dun en ik zoek ook nog rijstpapier....

Bedacht ik me later inderdaad dat je er nog rijstpapier tussen wilt krijgen.
Met deze katoen gaat dat niet lukken idd.

phmeijer

Welke diameter katoen zoek je?

Toevallig ben ik er niet mee bezig en kan op korte termijn aan 6, 8 en 10mm diameter komen.
6 in zwart en ecru en 8 en 10 in rood, zwart en ecru.

Citaat van: Pjotr27 op mei 31, 2010, 22:20:01
Katoenen mantel, zeg maar dikke schoenveters waar je de binnenkoorden uit kan halen.
( ik verkoop zelf schoenveters maar die zijn niet dik genoeg   :()
Heeft iemand enig idee waar dat online te bestellen is?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Pjotr27

Citaat van: phmeijer op juni  4, 2010, 20:44:10
Welke diameter katoen zoek je?

Toevallig ben ik er net mee bezig en kan op korte termijn aan 6, 8 en 10mm diameter komen.
6 in zwart en ecru en 8 en 10 in rood, zwart en ecru.

;D

Liefst 10 mm, een meter of 5 en in het ecru..... zou mooi zijn
pm me maar voor de kosten etc..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phmeijer

Pjotr,

ik ben er nog even mee bezig, ik kom er volgende week op terug, dan weet ik meer.

Ik ben ook met 25mm bezig maar dat moet gemaakt worden voor me!

Gr,
Peter
Hifisupply
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Pjotr27

Rijstpapier neemt mijn zoon komende week mee uit Rotterdam...
Zit alleen nog te bedenken wat het handigste is, je kan het in 3 breedtes kopen:
46 cm breed, 65 cm breed of 97 cm breed.
Ik ga het om de draadjes heen wikkelen, dus het handigste is mischien smalle stroken te knippen..
Of zijn er forum`mers die ervaring hebben en dus een beter idee?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Nu nog dunne zilverdraad ( of koper) liefst in zijde gewikkeld..
Zo zijn ook de spreekspoelen van mijn luidsprekerunits gewikkeld...

Iemand daar een tip voor? ( of online leverancier)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.