KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

Vorige topic - Volgende topic

katwax

https://www.youtube.com/watch?v=-4EBw-Pug-Q&feature=youtu.be

Degelijke uitleg over wat de Kii Three doet en waarom het makkelijker is in standaard ruimtes.
Ook een beetje vergelijk en iets over BXT.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Een zeer eerlijke review + labtest
https://www.kiiaudio.com/media/GENERAL/docs/reviews/kii3hfn818lowrez.pdf

Om de vraag in de conclusie te beantwoorden -> YES

Tabcam

Een inderdaad eerlijke review. Wel jammer dat ze ze bij de meetresultaten 200-20kHz en geen 20 en dat ze het in de tekst wel benoemen. Misschien omdat tot 200 de ruimte een te grote rol speelt en ze niet anechoïsch meten???
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Citaat van: TabCam op september 14, 2019, 12:32:36
Een inderdaad eerlijke review. Wel jammer dat ze ze bij de meetresultaten 200-20kHz en geen 20 en dat ze het in de tekst wel benoemen. Misschien omdat tot 200 de ruimte een te grote rol speelt en ze niet anechoïsch meten???
Goede vraag, maar ze meten alvast zeer goed zo blijkt.

Voor mensen die niet graag lezen (of slecht met Engels):
-Kii Three is referentie voor DSP in actieve luidsprekers
-Kii Three is geen vloerstaander, maar gedraagt zich zo wel. Dit heeft als nadeel dat je hetzelfde verwacht als een volwaardige vloerstaander. Kortom een groot voordeel van de Three is tevens zijn nadeel :)
-Kii three is bloed eerlijk voor de opnames, wat wil zeggen des te beter des te mooier het klinkt. Gaat opnames niet kleuren (niet ieders smaak)
Dit laatste is wel dubbel, want indien men bij het mixen bv het mid te dun heeft gemaakt kan je via de DSP (Contour) dit wel wat opkrikken of omgekeerd

DofN

Op goede weergevers klinken slechte opnames nog altijd beter dan op slechte weergevers. Slechte weergevers verbloemen geen problemen,  ze vergroten ze alleen maar uit. Daarom zie ik geen nadeel van "bloedeerlijke" weergevers bij slechte opnames.

Ook zie ik het nadeel niet van het gebruik van voicings voor verschillende muziek.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Tabcam

Citaat van: doorofnight op september 14, 2019, 21:53:10
Op goede weergevers klinken slechte opnames nog altijd beter dan op slechte weergevers. Slechte weergevers verbloemen geen problemen,  ze vergroten ze alleen maar uit. Daarom zie ik geen nadeel van "bloedeerlijke" weergevers bij slechte opnames.

Ook zie ik het nadeel niet van het gebruik van voicings voor verschillende muziek.
Heb zelf andere ervaringen. Weet alleen niet of het aan de "bloedeerlijkheid" ligt/lag. De Grimm Audio LS1 klinkt met akoestische muziek super maar pop en rock waren niet te beluisteren. 'Te eerlijk'? Ik weet het niet maar ik had dat niet bij zowel de Kii Three als de Dutch&Dutch 8c.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Citaat van: doorofnight op september 14, 2019, 21:53:10

Het nadeel dat ik zie, is dat "slechte opnames" saai klinken, terwijl dit bij bv radio via de auto niet opvalt.

Is voor jouw dan een slechter weergever één die verbloemt (warmte, ...)?

Voicing (je bedoelt hiermee het mixen) is inderdaad minder belangrijk aangezien je dit met dsp kan aanpakken, bij Kii Control kan je bv presets hiervoor maken, echter moet je dan wel goed weten welke opnames wat nodig hebben.

DofN

Citaat van: TabCam op september 14, 2019, 22:44:42
\ De Grimm Audio LS1 klinkt met akoestische muziek super maar pop en rock waren niet te beluisteren.\

Meten de Grimms goed? Hebben ze niet teveel afval in het laag?
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: katwax op september 15, 2019, 21:51:23
Het nadeel dat ik zie, is dat "slechte opnames" saai klinken, terwijl dit bij bv radio via de auto niet opvalt.

Is voor jouw dan een slechter weergever één die verbloemt (warmte, ...)?

Voicing (je bedoelt hiermee het mixen) is inderdaad minder belangrijk aangezien je dit met dsp kan aanpakken, bij Kii Control kan je bv presets hiervoor maken, echter moet je dan wel goed weten welke opnames wat nodig hebben.

Ik weet niet of dat via de auto niet opvalt..En nu ik erover nadenk... Wat is een slechte opname? Een opname 'speciaal' voor auto's gemixt is een goede opname voor de auto maar een slechte voor een goede set thuis.

Een slechte weergever is voor mij een weergever die niet goed meet, om het makkelijk te houden. Die bijvoorbeeld een te klein frequentiebereik heeft.. Enz.

Tabcam

Citaat van: doorofnight op september 16, 2019, 16:19:29
nee, meet fantastisch als ik dit connect.de review moet geloven en dat doe ik wel.

op eigen verzoek verwijderd.

Heb je ze alle drie in dezelfde ruimte beluisterd?

DofN

Citaat van: TabCam op september 16, 2019, 19:31:57
nee, meet fantastisch als ik dit connect.de review moet geloven en dat doe ik wel.

Dan is het toch gek dat ze klassieke muziek niet goed zouden weergeven (volgens jouw oren). Wat zou een verklaring* kunnen zijn?

*zoals:
Citaat van: Baardmannetje op september 16, 2019, 20:10:05

MAW

Citaat van: doorofnight op september 16, 2019, 16:19:29

Citaat van: TabCam op september 16, 2019, 19:31:57

Die gaan niet heel diep hoor (zonder die bijpassende sub in de stand)
Gr. Martijn

Tabcam

Citaat van: MAW op september 16, 2019, 21:57:22
Die gaan niet heel diep hoor (zonder die bijpassende sub in de stand)
Was met subs. Zonder de subs is het echt niet lekker om muziek met bas te beluisteren.

Citaat van: Baardmannetje op september 16, 2019, 20:10:05
Niet alledrie, wel de Kii Three en Dutch & Dutch 8c en een tijd daarna de Dutch & Dutch 8c en de Grimm Audio LS1 in dezelfde ruimte.

Citaat van: doorofnight op september 16, 2019, 21:51:08
Dan is het toch gek dat ze klassieke muziek niet goed zouden weergeven (volgens jouw oren). Wat zou een verklaring* kunnen zijn?

*zoals:
Ik heb het over pop en rock waarvan een aantal nummers minder klonk waardoor ik met luisteren gestopt ben.

Citaat van: TabCam op september 16, 2019, 22:06:52
Niet alledrie, wel de Kii Three en Dutch & Dutch 8c en een tijd daarna de Dutch & Dutch 8c en de Grimm Audio LS1 in dezelfde ruimte.

Vreemd...

Dan lijkt mij dat er iets niet helemaal lekker af- dan wel ingeregeld was?

MAW

Wat hier gezegd wordt over goede en slechte weergevers en goede en slechte opnames zegt voornamelijk iets over de persoon die het zegt.
Goed en slecht zijn subjectieve waardeoordelen.

Gr. Martijn

Een goede opname is niet objectief te onderscheiden van een slechte?

Om over weergevers maar niet te spreken... dat is gewoon prima te meten.

myself

Citaat van: Baardmannetje op september 17, 2019, 17:36:35

En als je iets meet: wanneer is het dan 'goed'? [emoji849]
Van een kaarsrechte freq. Karakteristiek wordt gezegd dat het niet goed klinkt.
Maw is meten dan wel objectief?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Timvg

Citaat van: myself op september 17, 2019, 21:01:02

Je verwart anechoische metingen met metingen gemaakt in een kamer, algemeen vanop de luisterplek. Geeft niet, doen meer mensen wel. Die eerste zijn wel best vlak.

myself

Citaat van: Timvg op september 17, 2019, 21:16:28
Je verwart anechoische metingen met metingen gemaakt in een kamer, algemeen vanop de luisterplek. Geeft niet, doen meer mensen wel. Die eerste zijn wel best vlak.
In dat geval zou de speaker die op je luisterplek exact hetzelfde meet als in een anechoische kamer, het beste zijn?

Immers: dan hoor je exact de speaker zoals de fabrikant die getuned heeft

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

MAW

Citaat van: Baardmannetje op september 17, 2019, 17:36:35

'goed' of 'slecht' is per definitie een waardeoordeel (een subjectieve waardering).

Goed of slecht kan in verschillende toepassingen bv iets heel anders betekenen.
Een goede nearfield is ws een slechte PA speaker bijv.
Gr. Martijn

bva

Citaat van: MAW op september 17, 2019, 13:24:24
Wat hier gezegd wordt over goede en slechte weergevers en goede en slechte opnames zegt voornamelijk iets over de persoon die het zegt.
Goed en slecht zijn subjectieve waardeoordelen.

Op de eerste cd 'Clannad' van Clannad hoor je gewoon de vervorming om een slechte opname te noemen.

Tevens zijn door de Loudness war sommige opnamen niet meer om aan te horen op een Hifi installatie.
Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

MAW

Citaat van: bva op september 17, 2019, 22:23:47
Op de eerste cd 'Clannad' van Clannad hoor je gewoon de vervorming om een slechte opname te noemen.

Tevens zijn door de Loudness war sommige opnamen niet meer om aan te horen op een Hifi installatie.
Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Ok dus daar zullen veel mensen het dan over eens zijn? Of IS het ook echt zo? ;)

Ik heb wel ongeveer dezelfde mening hoor. Maar als je een opname hoort van een elektrische gitaar dan is die vaak ook (bewust) vervormd. En in vrijwel alle muziek die nu uitkomt is compressie toegepast. Dat is ook vervorming. Sterker nog; iedere bewerking is een vervorming. Dus wat goed is (en wat niet) blijft subjectief.

Citaat van: myself op september 17, 2019, 21:01:02

Exactly! :)

Citeer

Meten is wel objectief, maar een waardeoordeel eraan koppelen niet.
Dus is die rechte speaker goed? In welke omstandigheden is hij gemeten? Zijn dat ook de omstandigheden waarin hij bebruikt gaat worden? Daar zullen de meningen al gaan verschillen van verschillende mensen. Dus is hij goed? Dat is een
mening. :)

[/quote]
Gr. Martijn

Citaat van: MAW op september 17, 2019, 22:19:00
'goed' of 'slecht' is per definitie een waardeoordeel (een subjectieve waardering).

Goed of slecht kan in verschillende toepassingen bv iets heel anders betekenen.
Een goede nearfield is ws een slechte PA speaker bijv.

Dat lijkt mij evident.

Dat goed of slecht enkel een waardeoordeel is, ben ik niet met je eens.

Tabcam

Rare meningen in een topic over de Kii Three die van de objectieve metingen en correcties aan elkaar hangt en waar wel degelijk een waardeoordeel aan hangt. Moeten we het wel over de uitgangspunten eens zijn.
1) Meting is goed/beter als deze de realiteit beter benaderd
2) Een opname is een meting van de realiteit
Een betere opname heeft dus minder ruisniveau, minder wow/flutter/jitter, etc. afhankelijk van de gebruikte opnamemethode etc. Daar is dus wel degelijk iets van te vinden in de vorm van goed en slecht. Zelfs objectief!