KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zegel

Citaat van: simonp op mei 31, 2016, 17:27:26
@zegel, welke usb-spdif converter gebruik je?


De SOtM dx-USB, tijdelijk geleend van Wifimedia. Verder Audioquest Cinnamon AES bekabeling en gevoed door mijn nieuwste baby, de Microrendu van Sonore.  Daardoor geen gedoe meer om PC servers een "schone" output te laten leveren middels audiofiele USB kaarten en andere tweaks; je sluit 'm gewoon op de UTP aan en je hebt topgeluid. Ik experimenteer nu ook met HQ player,waarmee ik de Aurender H100/ N10 of overtref ( het is even te lang geleden dat ik een Linn Klimax hoorde om te vergelijken - maar voor 1/17 van de prijs en tig keer flexibeler ;D weet ik het wel)

Leuke is dat je zo op een heel minimalistische manier een volwaardige set hebt; erg blij met mijn keuze voor het Kii concept
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

#176
Goed om te horen. Misschien moet ook een microrendu gaan bestellen, heb je 'm kunnen vergelijken met de auralic aries?
Ben nu bezig met de stands, deze las ik zelf in elkaar. Ik vind de originele stand wat te hoog.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

MAW

#177
Citaat van: jazzman op september 20, 2015, 22:22:29
Volume regelen op een MAC? Volume regelen via een computer staat nog in de kinderschoenen. Ik laat me graag overtuigen maar dan wel via mijn eigen luisterruimte ;)

Volume regelen op een mac of pc is super eenvoudig en daar is geen ontwikkeling meer voor nodig. Dat ga je overigens niet horen in je luisterruimte want digitale volumeregeling kun je niet horen.
Gr. Martijn

bva

Citaat van: Bama op mei 22, 2016, 14:41:02
Ik heb ze ook diverse keren gehoord met diverse bronnen met wisselende resultaten. 2x erg goed 1x matig en 1x ook nog eens op mijn favoriet de trinnov en dat was het minste.
Toen besloten om het niet te doen maar ze zijn nog niet helemaal uit de picture bij mij. Mijn vrouw zit me soms wel te pushen om ze te kopen maar dat is puur om het formaat denk ik.

Is er al nieuws over de voorversterker want er zou er ook een komen met een phono aansluiting?

Heb jij enig idee waarom de Kii three met de trinnov zo matig presteerde?
Was het system ingeregeld op de trinnov en wat was het verschil met roomcorrection aan en uit?
Tijdens de demo bij wifimedia hoorde ik van de Kii mensen dat hij juist goed te combineren valt met de trinnov!
Ik heb zelf een trinnov en denk er over na om deze te combineren met de Ki three

bva

Citaat van: zegel op mei 31, 2016, 22:13:06

De SOtM dx-USB, tijdelijk geleend van Wifimedia. Verder Audioquest Cinnamon AES bekabeling en gevoed door mijn nieuwste baby, de Microrendu van Sonore.  Daardoor geen gedoe meer om PC servers een "schone" output te laten leveren middels audiofiele USB kaarten en andere tweaks; je sluit 'm gewoon op de UTP aan en je hebt topgeluid. Ik experimenteer nu ook met HQ player,waarmee ik de Aurender H100/ N10 of overtref ( het is even te lang geleden dat ik een Linn Klimax hoorde om te vergelijken - maar voor 1/17 van de prijs en tig keer flexibeler ;D weet ik het wel)

Leuke is dat je zo op een heel minimalistische manier een volwaardige set hebt; erg blij met mijn keuze voor het Kii concept

Heb je de Microrendu rechtstreeks bij Sonore besteld?

zegel

Citaat van: bva op juni  4, 2016, 21:21:44
Heb je de Microrendu rechtstreeks bij Sonore besteld?

Yep, de enige manier nu. Je bent inc verzending en inklaring ruim 700 euro kwijt. Over niet al te lange tijd komt SOTM met een vergelijkbaar concept, goedkoper , maar nog niemand heeft het gehoord. En in de grote controller van de Kii zou een eveneens vergelijkbare roon ready ontvanger zitten.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

zegel

Sinds lange tijd weer wat berichtgeving over de control. Timing nog steeds met onzekerheid omgeven. Overigens van het what's best forum uit een maaltje van Kii geciteerd:

"In the last quarter of 2016 (at least this is our plan up until now) we will indeed introduce the Kii Control, which is a tabletop device, connected via CAT5 (and IR remote controlled) that will offer internal lossless volume control within the Kii THREE and also offer additional digital inputs. These inputs will most likely comprise 1x SPDIF, 1x Toslink, 1x USB (up until 384kHz and 2fs DSD). For pricing info in the U.S. you´ll have to ask GTT Audio, once we have calculated a final price.

The WISA support was/is planned for a future product, a bigger control unit, which is not yet in development. While it would of course be a nice option for the Kii THREE, it seems that WISA as a standard has not really taken off yet. There are really few products on the market yet and implementation/documentation also seems not really easy and accessible, we will investigate further of course, so there´s no definitive answer as of now, if it will or will not be implemented in the future."

Of dit onvolledig is, ik weet het niet - maar geen spoor van analoge of Bluetooth ingangen. 
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Komt overeen met info die ik mocht ontvangen van dealer ivm de controller.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

whoknows

Is er een mogelijkheid om deze speakers te integreren in een Av-oplossing ? Loop je dan niet tegen het probleem aan dat de dsp processing extra delay introduceert wat wellicht moeilijk te compenseren valt ?
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Dirk

hangt volgens mij helemaal van je soort "av-oplosing" af die je gebruikt, maar als je bvb een surround-receiver of processor gebruikt (en dat hoeft echt geen "hi-end" te zijn), dan is die altijd wel voorzien van een lipsync instelling waar je eea mee kan bijtrekken qua ongewenste delay.
ik gebruik hier (niet specifiek met de Kii maar ook met DSP/actief gefilterde speakers) aardig wat DSP die voor vertraging zorgt, maar daar heb ik geen last van als ik met de lipsync van de Denon AV alles netjes bijtrek ;)

ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel vertraging de Kii op dat vlak tgv z'n DSP genereert in de weergave-keten, vind er op 't eerste zicht ook niet meteen wat van in hun specs.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

etienne v

Citaat van: whoknows op juli  2, 2016, 10:48:56
Is er een mogelijkheid om deze speakers te integreren in een Av-oplossing ? Loop je dan niet tegen het probleem aan dat de dsp processing extra delay introduceert wat wellicht moeilijk te compenseren valt ?

Op gearslutz schreven ze :
CitaatIt has nearly 90ms throughput delay. .. It does have a mode with low latency (single digit), but that pretty much removes all the processing that makes the unit special.


Dirk

hm...90ms is wel meer dan ik verwachtte, maar in de meeste AV processors nog steeds op te vangen met lipsync volgens mij.
katwax kan hier wslk wel iets meer over zeggen, want hij kijkt (tenzij dat inmiddels gewijzigd is ;D) naar een PJ-beeld icm de Kii's op de fronts, die op dat moment ook via z'n AVR worden aangestuurd...denk ik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

whoknows

#187
 Ik weet niet  of 90 ms door lipsync is bij te stellen. Zeg dat je tv 30 ms vertraging heeft, dan moet er het beeld signaal door je reciever met lipsync  het beeld 60 ms vertraagd worden.Volgens mij loop je dan tegen problemen aan, lipsync is toch bedoeld dat je de audio vertraagd om deze af te stemmen op de vertraging van de tv/beeldbewerking, uitgangspunt daarbij is het tv  signaal trager is dan je audio signaal en dat met de KII juist andersom (ten minste dat was mijn beeld van lipsync  :blink: )
Stel dat je achter kanalen passief zijn en een kleine latency heben van een paar ms ( bijv 3) dan moet je dit apart voor deze kanalen instellen en daar is het verschil dan  87. Volgens mij loop je dan tegen problemen aan omdat je het apart moet instellen voor deze kanalen.

Kan me voorstellen dat een KII controller met HDMI ervoor zorgt dat dat het beeld vertraagd uitgestuurd word echter dan zal je het beeldsignaal er ook doorheen moeten sturen en kun je dan ook je andere kanalen hier mee afstemmen (qwa vertraging)?
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

katwax

Ondertussen is de AV ertussen uit en vervangen door een hdmi switch, maar ik had er inderdaad geen problemen mee.
Tevens is er bij de Kii de optie om dit aan te passen waardoor je naar low latency kan gaan zie faq:
http://kiiaudio.com/en/faq-en.html#

Nu voor muziek raden ze aan om dit niet te gebruiken, persoonlijk heb ik zelf geen last ondervonden, dus heb dit nog niet gebruikt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

#189
How, latency? Dat maakt ze ook wel wat minder geschikt als studiomonitors dan. Tenminste, als je op een keyboard speelt en hoorbare latency hebt is dat nogal irritant. Maar gelukkig voor de gebruikers hier; voor hifi maakt het niets uit natuurlijk! :)
Gr. Martijn

whoknows

Ik bedoel met latency = throughput delay die 90 ms schijnt te zijn. Dit is volgens mij geen issue bi studio werk
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Dirk

als je ze als monitors (cq retour bij de live muzikant) wil gebruiken wel, al zie ik dat persoonlijk zo snel niet gebeuren met Kii's  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Citaat van: whoknows op juli  3, 2016, 17:07:10
Ik bedoel met latency = throughput delay die 90 ms schijnt te zijn. Dit is volgens mij geen issue bi studio werk
Nou als je geluid bij beeld doet ??

MAW

#193
Citaat van: Dynky op juli  3, 2016, 17:18:28
als je ze als monitors (cq retour bij de live muzikant) wil gebruiken wel, al zie ik dat persoonlijk zo snel niet gebeuren met Kii's  ;)

Ze positioneren de Kii als high-end speaker in de hifimarkt en als high-end monitor in de pro audio markt. Zie deze subpage op hun website:

Citaat
Work with Kii


Today's studio business is constantly evolving. Audio software has enabled a democratization of music production, along with some great possibilities and also a lot of challenging changes to overcome for professional engineers. Yet for recording, producing, mixing and mastering a single piece of gear still is as important as it has ever been: the monitoring system! Having a transparent and revealing monitor system that translates your work perfectly to the outside world has become more important than ever. It is the centerpiece of the modern studio. As an audio professional you're always looking for ways to raise the bar of sonic performance. You want a clear, reliable and consistent advantage over your competition. The Kii THREE system is that advantage.

Whether you work in a major facility, independent recording studio, or from your home studio, a good monitoring situation enables you to work faster, easier and achieve better results everyday. It takes the guesswork out of any decision during a production, so you can be safe and bold with your decisions and move through a project quickly, focusing on what´s really important in the studio: the musical ideas, the artistic expression and the interaction with your clients!

http://kii.audio/en/prod-pro.html
Gr. Martijn

MAW

#194
Citaat van: whoknows op juli  3, 2016, 17:07:10
Ik bedoel met latency = throughput delay die 90 ms schijnt te zijn. Dit is volgens mij geen issue bi studio werk

90db is erg veel hoor. Als je op een midi keyboard speelt over studio monitors is een delay groter dan 20ms al merkbaar. Als delay merkbaar is, is het irritant. En hoe langer de delay hoe irritanter het werkt.

Ik gebruik zelf midi voor deck control als ik mix. Ik heb een +5jaar oude cpu in mijn pc en ik draai met <6ms delay. Als ik de delay handmatig op 50ms instel is het super irritant. Ik beweeg de jog en de track gaat niet op het moment dat ik hem beweeg. 90dB is echt een flaw voor studio use.

en zelf zien ze dat bij Kii duidelijk ook in. Waarom zouden ze anders uberhaubt low-latency mode geintroduceerd hebben?! ;) Maar hoeveel ms playback delay er is in low-latency mode zeggen ze er alleen niet bij. Daar ben ik op zich wel benieuwd naar. Hij moet wel echt een stuk lager zijn dan Of je zou het deel van de functionaliteit in de dsp moeten kunnen bypassen om geen delay te hebben.

Ik had er nog niet bij stilgestaan als nadeel van het dsp design waarmee ze de cardioid output realiseren. Maar voor hifi-use is er geen enkele reden om dit als nadeel te zien. 90ms is voor music playback geen enkel probleem. Zelfs een paar 100 ms is daarvoor (wat mij betreft) geen probleem.
Gr. Martijn

Dirk

Citaat van: MAW op juli 12, 2016, 14:41:54
Ze positioneren de Kii als high-end speaker in de hifimarkt en als high-end monitor in de pro audio markt. Zie deze subpage op hun website:

http://kii.audio/en/prod-pro.html
ik kom meer uit de hoek vh "live" gebeuren (vorige leven/job  ;)) dus dan dacht ik bij een "monitor" voor muzikanten aan een "wedge" waarop je de muzikant in kwestie z'n live retourgeluid geeft.
daarvoor zie ik een Kii echt niet toegepast worden...en imo richten ze zich daar ook helemaal niet op, wel op het "monitoren" door de mixer achter z'n desk.

dat het ook daar (voor de mixer dus) een probleem stelt zoals je verder aangeeft is idd 100% waar, maar we hadden het in die eerdere quote nog ff over de muzikant...later pas over de mixer/engineer, zoals oa. jijzelf.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

Ah zo.. Ja daar zie ik de Kii's ook niet voor gebruikt worden inderdaad.

Ik heb het er net met een vriend van me over die een keyboard in de studio gebruikt en hij speelt op met 64 samples latency (RME audio interface / MEG monitoring). (512 is ~10ms zegt hij net). Volgens hem is 10ms merkbaar en 20ms al irritant.

Met live performance wil je delay overigens ook voorkomen. Als je live aan het zingen bent moet de achtergrond muziek waar je op zingt wel zonder delay worden weergegeven anders klinkt de zang later dan de rest vd muziek.

Maar nogmaals voor hifi maakt het niks uit. Volgens mij heb ik in winamp hele hoge buffer size (= hoge latency). Dus voor muziek luisteren heb ik zelf ook een hoge latency.  :music:
Gr. Martijn

MAW

#197
Hier nog een actieve cardioid trouwens:

Genelec 8351A SAM
Gr. Martijn

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

marconist

Citaat van: MAW op juli 17, 2016, 11:19:12
Hier nog een actieve cardioid trouwens:



Ja, da's ook een interessant ding. De latency kan daarbij uiteraard gering zijn omdat bassreflex wordt toegepast i.p.v een. actief gestuurde slave woofer (en de rest :) ).
Dat leidt uiteraard tot minder electronica en geringere kostprijs (bijna Euro 2000 per box). En je vindt het ook terug in de specs.
Voor zaalgebruik (zoals ze 'm ook marketen) lijkt deze mij een stuk eenvoudiger op te nemen in een tijdgecorrigeerd netwerk.

De Kii lijkt zich te richten op de HiFimarkt en typisch studiogebruik omdat zowel elk timingaspect aangepakt kan worden. Hetgeen de zaak uitermate complex (kan) maken als je  (net als Genelec) wilt pretenderen een netwerk van 32 monitors te beheersen.

Maar zoals DON zegt: interessant spul.
Dit haalt i.i.g. de luidspreker uit zijn hoekje van: afwachten hoe het 'zooitje' klinkt.  :bigsmile: