KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

katwax

Quote from: zegel on June  3, 2018, 09:49:56
Ik was onduidelijk, excuses. Ik bedoelde dat dezelfde Kii's zowel voor muziek als HT in verschillende control-instellingen in 2.0 opstelling worden gebruikt - zo doe ik dat ook. Voor stereo ben ik nu perfect tevreden - maar voor HT zou ik nog wel wat meer druk in het laag willen ervaren. Verder droom ik lekker verder over kleine draadloze Kii-tjes voor achter
Met de BXT krijg je zeker die druk in het laag, dat kan ik je garanderen :)
Kleine Kii komt er voorlopig niet dit omdat de productie kost van een kleiner versie dicht bij die van de Kii Three zit en de verkoopprijs dus ook
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: WifiBob on May 29, 2018, 17:10:26

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 juni speelt bij Wifimedia het nieuwe Kii Three BXT System de sterren van de hemel.


Wie van het forum gaat naar deze demo ( misschien treffen we elkaar)?
Zelf was ik van plan vrijdagmiddag te gaan
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Quote from: zegel on June 13, 2018, 15:28:34
Wie van het forum gaat naar deze demo ( misschien treffen we elkaar)?
Zelf was ik van plan vrijdagmiddag te gaan
Ik kan niet, maar heb ze al mogen horen. Zou het zeker iedereen aanraden, voor mij was het een halve dag genieten :)
Ben benieuw naar jullie beleving alvast.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Roeru117

Het klinkt wel aardig  ;)  :P  Bijzonder wat een toevoeging de BXT zijn op de, toch al erg goed klinkende, Kii Three. Niet alleen het laag wordt nog beter maar ook het midden en hoog klinkt beter. Ik begreep dat ze nog tot aanstaande donderdag bij Wifimedia blijven staan (pin me er niet op vast). En daarbij vind ik de BXT er in het echt een stuk mooier uitzien dan op de plaatsjes en ze zijn minder groot dan ik verwacht had.

Een plaatje bij het praatje...
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

katwax

Quote from: Roeru117 on June 16, 2018, 13:33:20
Het klinkt wel aardig  ;)  :P  Bijzonder wat een toevoeging de BXT zijn op de, toch al erg goed klinkende, Kii Three. Niet alleen het laag wordt nog beter maar ook het midden en hoog klinkt beter. Ik begreep dat ze nog tot aanstaande donderdag bij Wifimedia blijven staan (pin me er niet op vast). En daarbij vind ik de BXT er in het echt een stuk mooier uitzien dan op de plaatsjes en ze zijn minder groot dan ik verwacht had.

Een plaatje bij het praatje...
Helemaal mee eens of ze veel toevoegen in het hoog lijkt mij niet, het is dat het midden en laag nog beter is dat het hoog beter uitkomt denk ik :)
Was mij ook opgevallen dat ze er op foto grotere uitzagen dan in het echt, ze zijn volgens mij wel WAF vriendelijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Roeru117

Quote from: katwax on June 16, 2018, 14:02:11
Helemaal mee eens of ze veel toevoegen in het hoog lijkt mij niet, het is dat het midden en laag nog beter is dat het hoog beter uitkomt denk ik :)

Dat laatste inderdaad  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

minplus

Erg mooie speakers om te zien in het rood. Mogen hier ook wel komen.  :inlove:
Ook al trillen de kleren hier ook met een erg mooi geluid voor 2e hands een tiende van die kostprijs als ik de versterker meereken.
Maar als ik de loterij win met een miljoen...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

bva

#457
Enkele punten:
1. Er was veel vraag naar een vloerstaande luidspreker. Om de kopers van de Kii three niet in de kou te laten staan hebben zij het upgrade pad met de BXT bedacht.
2. BXT is geen subwoofer. De BXT werkt tot 250Hz.
3. De Kii three heeft het -3db punt op 30Hz en het -6db punt op 20Hz. Met de BXT mudule zit het -3db punt op 15Hz.
4. Door de BXT hoeven de luidspreker units minder hard te werken waardoor de vervorming kleiner is geworden.
5. Door de BXT module zouden ook de midden en hoge tonen beter worden.
6. De BXT module zorgt ervoor dat er minder vloer reflecties optreden.
7. Door de BXT module zouden de lage tonen geen compressie meer hebben.
8. De uitlevering voor klanten is vanaf kwartaal 4 2018.
9. De kracht van de Kii three zit hem in de timing en er zouden geen fase draaiingen zijn.


De Kii three inclusief BXT zien er minder massief uit dan je zou verwachten van de foto's.
De Kii three met BXT klinkt erg dynamisch en realistisch. Een directe vergelijking met en zonder BXT was helaas niet mogelijk. Dit zal later nog wel geimplementeerd worden.

Een kompleet systeem systeem kost rond de 30000 Euro.
Voor die prijs lijkt het mij erg moeilijk om een beter kompleet systeem te kopen.

zegel

 Ik was ook erg onder de indruk, maar weer niet zodanig dat ik meteen een bestelling heb geplaatst. De prijs en de looks zijn nog pijnpunten voor mij.
Ik had ooit een Wilson Benesch set met twee torus  infrasonische subs die een schim zijn bij wat ik vandaag hoorde, retestrak en knetterdiep laag, en dat ook bij lage volumes. Heel enthousiast dus.
Meest bijzondere wat ik van Wim hoorde is dat de bxt door Bruno op puur wetenschappelijke basis is ontworpen. Een weekje voor de München show was het eerste prototype klaar, er heeft dus geen enkele luistersessie vooraf plaatsgevonden. Als het wetenschappelijk klopt, dan is het verder alleen een kwestie van smaak, je vind het mooi of niet mooi klinken.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

chansig

Quote from: bva on June 16, 2018, 22:28:47

Een kompleet systeem systeem kost rond de 30000 Euro.
Voor die prijs lijkt het mij erg moeilijk om een beter kompleet systeem te kopen.

Cd speler, platenspeler, streamer zitten er ook allemaal bij ? Qua prijs zullen de mensen die Kii kopen bv geen streamer kopen van 200 euro. Dus helemaal klaar ben je nog niet. Dan komen er nog wat snoeren bij, mogen ws ook niet de goedkoopste zijn.

Ik denk dat je er dus nog 5000 euro bij op mag tellen. En dan mag ik hopen dat je voor dat geld geen betere set kan vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on June 17, 2018, 10:07:27
Cd speler, platenspeler, streamer zitten er ook allemaal bij ? Qua prijs zullen de mensen die Kii kopen bv geen streamer kopen van 200 euro. Dus helemaal klaar ben je nog niet. Dan komen er nog wat snoeren bij, mogen ws ook niet de goedkoopste zijn.

Ik denk dat je er dus nog 5000 euro bij op mag tellen. En dan mag ik hopen dat je voor dat geld geen betere set kan vinden.

Gr. Hans
Dat van de streamer klopt, maar zoals ik aangaf bij mijn post over de BXT zijn de mensen van Kii ervan overtuigd dat je dit gewoon via een laptop ofzo kan doen en dat een dure streamer overkill is op hun systeem aangezien de Kii alles zelf doet behalve het streamen. Vandaar dat ze zelf bij de demo gebruk maakte van een laptop met een gewoon usb snoer.
Alle andere kabels zijn bijgeleverd, dus je moet geen extra kabels kopen.
Volgens mij ben je dus voor max 30K wel helemaal klaar.
Persoonlijk vergelijk ik het graag met Vivid en daar ben je 30K kwijt enkel voor de luidsprekers, daar moet je dan nog wel je versterking, kabels, ... bijkopen dus ben je met gemak 60K kwijt. Dan is de Kii met BXT al 50% goedkoper :)
Hiermee wil ik niet zeggen dat je 30K moet uitgeven om goed geluid te verkrijgen, maar als je 30K kan/wil uitgeven is de Kii met BXT volgens mij nummer 1.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

Ga eens luisteren naar een setje Daudio S1... ;)

Groetjes Walter

zegel

Quote from: chansig on June 17, 2018, 10:07:27
Qua prijs zullen de mensen die Kii kopen bv geen streamer kopen van 200 euro. Dus helemaal klaar ben je nog niet. Dan komen er nog wat snoeren bij, mogen ws ook niet de goedkoopste zijn.

Ik denk dat je er dus nog 5000 euro bij op mag tellen. En dan mag ik hopen dat je voor dat geld geen betere set kan vinden.


De meeste mensen die ik ken met een Kii zijn klaar voor 1000 euro of minder zoals ook Katwax aangeeft ( je hebt geen streamer maar een renderer ( streamer zonder DAC) als de SOTM, Sonore, Antipodes of een nette PC aansluiting nodig). In principe kan je klaar zijn voor 12500 ( Kii + control)  + 1000 euro en dan zal een alternatieve set van goede huize moeten komen. Met de bxt erbij ben ik het met je eens - dan zijn er heel veel alternatieve opties - maar mensen die al een Kii hebben wordt wel een heel logisch upgradepad geboden terwijl je je huidige investering niet verliest.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

chansig

Quote from: katwax on June 17, 2018, 10:18:00
Dat van de streamer klopt, maar zoals ik aangaf bij mijn post over de BXT zijn de mensen van Kii ervan overtuigd dat je dit gewoon via een laptop ofzo kan doen en dat een dure streamer overkill is op hun systeem aangezien de Kii alles zelf doet behalve het streamen. Vandaar dat ze zelf bij de demo gebruk maakte van een laptop met een gewoon usb snoer.
Alle andere kabels zijn bijgeleverd, dus je moet geen extra kabels kopen.
Volgens mij ben je dus voor max 30K wel helemaal klaar.
Persoonlijk vergelijk ik het graag met Vivid en daar ben je 30K kwijt enkel voor de luidsprekers, daar moet je dan nog wel je versterking, kabels, ... bijkopen dus ben je met gemak 60K kwijt. Dan is de Kii met BXT al 50% goedkoper :)
Hiermee wil ik niet zeggen dat je 30K moet uitgeven om goed geluid te verkrijgen, maar als je 30K kan/wil uitgeven is de Kii met BXT volgens mij nummer 1.

Probeer eens in het hoofd van een audiofiel te kruipen.  :D

Ik ben van de goed genoeg gedachte. Iets van 500 euro is voor mij net zo goed als iets van 5000 euro (zeker als het om bv kabels gaat). Maar ik vind de Kii in deze configuratie ook erg duur. Ondanks dat je dan misschien klaar bent. Maar dat ligt aan mijn baas, die wilt me namelijk niet meer betalen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: katwax on June 17, 2018, 10:18:00
Dat van de streamer klopt, maar zoals ik aangaf bij mijn post over de BXT zijn de mensen van Kii ervan overtuigd dat je dit gewoon via een laptop ofzo kan doen en dat een dure streamer overkill is op hun systeem aangezien de Kii alles zelf doet behalve het streamen. Vandaar dat ze zelf bij de demo gebruk maakte van een laptop met een gewoon usb snoer.
Alle andere kabels zijn bijgeleverd, dus je moet geen extra kabels kopen.
Volgens mij ben je dus voor max 30K wel helemaal klaar.
Persoonlijk vergelijk ik het graag met Vivid en daar ben je 30K kwijt enkel voor de luidsprekers, daar moet je dan nog wel je versterking, kabels, ... bijkopen dus ben je met gemak 60K kwijt. Dan is de Kii met BXT al 50% goedkoper :)
Hiermee wil ik niet zeggen dat je 30K moet uitgeven om goed geluid te verkrijgen, maar als je 30K kan/wil uitgeven is de Kii met BXT volgens mij nummer 1.

Wat betreft de Vivid speakers hoef je geen 30 uit te geven, een setje b1 is voldoende en die kosten 16k maar dan ben je wel nog steeds veel meer kwijt.

Contour

#465
Volgens mij zit deze tweeter in de Kii three:

https://www.rumoh.eu/nl/speakers/tweeters/seas-27tbcd-gb-dxt-h1499-06

Prima tweeter hoor, maar best mogelijk in de 30000 euro klasse?

Gr. Walter


chansig

Ach...zo bijzonder is dat toch niet ? Een goedkope unit zegt mij totaal niets als het totaal van de speaker extreem goed is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Uiteindelijk kun je met electronica en aansturing ook niet toveren, echt een prima tweeter hoor deze Seas, begrijp me niet verkeerd, maar echte hi-end aspiraties zou ik hem niet toedichten. Je zou dat eens 1:1 moeten vergelijken met een tweeter uit de >300 euro klasse, een mooie Accuton, Scanspeak of Mundorf AMT, in plaats van naar een tweeter luister je dan ineens naar muziek, zo veel meer natuurlijk.

Groetjes Walter

chansig

Ach, ik denk dat hierbij ook veel in de beleving zit gecombineerd met aannames welke tot stand komen door prijs en verhalen van anderen.

In de Dutch & Dutch zitten volgens mij ook geen dure units. Zowel de Kii als de Dutch & Dutch zijn andere luidspreker concepten dan de door jouw genoemde speaker van Daudio. Die overigens prima klinkt. Maar de Kii en de Dutch & Dutch kunnen makkelijk het vergelijk met de Daudio aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#469
Ik vind de tweeters uit de Kii en de D&D vooral klinken als een traditionele tweeter, jezelf focussen en je hoort de hoge tonen netjes uit de tweeters komen, zoals opgenomen door de microfoon in de studio. De duurdere tweeters zoals een Accuton of Mundorf hoor ik veel minder als de bron van geluid, dat staat in mijn mening dichter bij de echte klank en afbeelding van de instrumenten. Bij gelijke SPL afstemming lijkt er in eerste instantie ook wat minder hoog te zijn, het hoog valt minder op doordat het zo natuurlijk is. Maar smaken verschillen.

Seas maakt trouwens ook veel betere tweeters dan deze DXT:

https://www.rumoh.eu/nl/speakers/tweeters/seas-t29b001-e0058-06b

De keuze van kii voor de DXT zal toch vooral met budget te maken hebben gehad.

Groetjes Walter

Contour


myself

Maar goed, hoe klonken ze nu op de show? Ik kon het helaas niet meer in mijn agenda erbij proppen anders was ik zeker gaan luisteren.

Wat viel op, wat klonk er erg mooi en waar mist men nog iets/kan het nog beter?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#473
Geeft een idee van het kostenplaatje, zo'n woofertje zal normaal iets van 50 euro consumenten prijs zijn. Is een vrij simpel type, goedkope geperste korf, klein spreekspoeltje. Als dit zelfde woofertje in de BXT module zit, dan betaal je er aardig voor...   :laugh:

Gr. Walter

blue-eyes

Blijkbaar typisch Nederlands om alles naar prijs uit te splitten. Beargumenteer vooral redenen om de fabrikant te vertellen dat hij te duur is, niet omdat wij het niet kunnen betalen, nee, de fabrikant is te duur.
Je hebt het geld of niet, en je hebt er het voor over of niet.
Wat wil je bereiken om aan te tonen dat iets te duur is? Of duur is? Laat dat toch los.!


Je koopt een package. En dat koop je, of koop je niet. De fabrikant heeft een prijs bepaald, de consument bepaald door koopgedrag of dit gerechtvaardigd is.



Zoek geen redenen voor je om te bepalen dat iets duur, goedkoop, dan wel gerechtvaardigd is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey