A poor man's Kharma

Gestart door knubbe, augustus 30, 2015, 20:59:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

#250
Een voordeel van zo'n DIY cabine/tent ding gebeuren achtig iets is dat er minder stof in aanwezig is.
En hoe minder stof = hoe minder schuren. Ook bij rollen ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

knubbe

Dat begrijp ik.

Alleen is het niet zo makkelijk binnen te spuiten, of je moet dus een dergelijke tent gaan bouwen waar ik weinig zin in heb :) dan maar wat meer schuren..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Plus dat je na 3 seconden niets meer ziet in zo'n tent! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Mn verf is weer op ! Alles op de speakers geplakt :)
Als ik er nu doorgeen ga moet ik dus weer een nieuwe pot kopen :P

Maandag beginnen met schuren  :nopompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Begin je weer met een grindtegel te schuren? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Haha neej deze keer doet ik het netjes volgens Dre zn advies  :thumbs-up:

Kan niet misgaan  :headbanging:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Tussen de schuurgangen alles weer goed stof vrij maken. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Gaan we zeker doen  :pompom:

Zit een beetje rond te kijken naar eindversterking. De accuton is 6 Ohm en staat 120W bij. De Seas W18 is 8 Ohm en 100W de 22W 8 Ohm 120W.

Nu leveren mn eindtrappen 40W bij 8 Ohm en 60 bij 4.
Moet ik heel vlug kijken naar iets anders of me niet zo focussen op deze specs?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Vet is het niet te noemen....
Maar eerst maar eens proberen toch!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Klopt! Maar staat iets leuks te koop op het andere forum ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Jep, al vaker willen proberen maar nooit van gekomen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Eerst maar even inlezen wat dit type betreft.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Maar wellicht moet ik eerst maar eens de speakers afbouwen, meten, inregelen en dan besluiten if ze uberhaupt blijven voordat ik weer geld in eindversterkers ga steken..  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

#264
Dat laatste is de beste optie denk ik !

We willen eerst de speakers wel eens in volle glorie bewonderen [emoji3]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

rovinggecko

Dat laatste is intellectueel de juiste stap natuurlijk, gevoelsmatig, emotioneel en ongeduld perspectief hoeft daar niet geheel mee te stroken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

op eigen verzoek verwijderd.

Fijne versterkers die Icepowers, ook nog een blauwe maandag mee gespeeld.


knubbe

Citaat van: mijkie op februari 10, 2016, 22:08:06
Dat laatste is de beste optie denk ik !

We willen eerst de speakers wel eens in volle glorie bewonderen [emoji3]

Anders ik wel :) Eind volgende week gaan ze sowieso mee naar huis. Half maart wordt er waarschijnlijk gemeten dus dan moeten ze wel af zijn!

Citaat van: rovinggecko op februari 10, 2016, 22:26:15
Dat laatste is intellectueel de juiste stap natuurlijk, gevoelsmatig, emotioneel en ongeduld perspectief hoeft daar niet geheel mee te stroken.

Haha heb je helemaal gelijk in.. Ik kan me helaas goed in je laatste steekwoorden vinden ;)

Citaat van: Baardmannetje op februari 10, 2016, 23:37:53
Fijne versterkers die Icepowers, ook nog een blauwe maandag mee gespeeld.



Lees er toch wel wat verschillende dingen over dus zowel positief als negatief  :nopompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Deze versie heeft niet de mooiste complimenten......
De zwaardere versies komen er een stuk beter uit.

Ze hebben ook een 7 kanaals versie,die zou ik wel willen testen trouwens.

http://www.icepower.bang-olufsen.com/files/solutions/icetheater7_brochure_web_icepower_class_d_amplifier.pdf

Maar is de prijs....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

#269
Oh oke, dus je raad die te koop staan niet aan? Mooi, maakt het makkelijker :)

Wat kost die 7ch? Kan er zo vlug niks over vinden?

Staat ook een mooie Linn Majik 6100 te koop. Maar met 56watt per kanaal op 8ohm ga ik er qua vermogen niet op vooruit :D

Kan me niet zo goed voorstellen dat een dergelijke Linn veel te kort zou komen eigenlijk, dus waarom mn huidige ampjes dan wel.. we gaan het gewoon proberen en zal later eens testen met meer vermogen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: knubbe op februari 11, 2016, 07:04:36
Lees er toch wel wat verschillende dingen over dus zowel positief als negatief  :nopompom:

Ik kan me niet heugen dat ze anders klinken dan bijvoorbeeld mijn huidige Hypex.

Maar ik geloof sowieso niet echt een grootse  klankverschillen tussen gelijkwaardige versterkers.

i2Paq

Ik speel met 2x CI Audio D 200 (Custom made by Hypex).

Klinken waanzinnig.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dre73

Citaat van: knubbe op februari 11, 2016, 08:04:22
Oh oke, dus je raad die te koop staan niet aan? Mooi, maakt het makkelijker :)

Wat kost die 7ch? Kan er zo vlug niks over vinden?

Staat ook een mooie Linn Majik 6100 te koop. Maar met 56watt per kanaal op 8ohm ga ik er qua vermogen niet op vooruit :D

Kan me niet zo goed voorstellen dat een dergelijke Linn veel te kort zou komen eigenlijk, dus waarom mn huidige ampjes dan wel.. we gaan het gewoon proberen en zal later eens testen met meer vermogen.

Inderdaad niets over de prijs te vinden......

Maar probeer eerst maar even je eigen versterker,misschien is het wel fantastisch!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Citaat van: Baardmannetje op februari 11, 2016, 08:45:56
Ik kan me niet heugen dat ze anders klinken dan bijvoorbeeld mijn huidige Hypex.

Maar ik geloof sowieso niet echt een grootse  klankverschillen tussen gelijkwaardige versterkers.

De vraag is dan enigszins wanneer zijn versterker gelijkwaardig? Qua specs?

Citaat van: i2Paq op februari 11, 2016, 13:24:14
Ik speel met 2x CI Audio D 200 (Custom made by Hypex).

Klinken waanzinnig.

12k is me helaas net iets te veel ;) Bovendien heb ik dan toch moeite met dat er 'maar' gewoon hypex modules inzitten :)

Citaat van: dre73 op februari 11, 2016, 18:56:13
Inderdaad niets over de prijs te vinden......

Maar probeer eerst maar even je eigen versterker,misschien is het wel fantastisch!

Gaan we zeker doen! Speel nu met 1 en daar ben ik behoorlijk tevreden over eigenlijk, dus we zullen wel zien.


Ik krijg alleen geen foto's meer geupload via tapatalk ;( weet zo nog even geen andere handige manier om foto's op het forum te krijgen vanaf mn mobiel..

Ook even reminder om een 2e accu mee te nemen.. 1 kast geschuurd met 1 korrel en accu is leeg :D machientje werkt toch wel fijn Dre ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

R