A poor man's Kharma

Started by knubbe, August 30, 2015, 20:59:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Spuitplamuur is heel zacht en sluit niet 100% af,epoxy wel dat wordt echt keihard.

De kopse kanten hard ik nog wel geplamuurd om de boel nog wat af te sluiten......
Tegenwoordig alles in verstek,of een laagje mdf er op.

Tegenwoordig werk ik met het groene of buiten mdf.
Dat is veel harder en werkt ook minder.
Je kastjes worden er ook stijver van.

Ik heb ook projecten gezien waarbij het inderdaad wel goed ging,maar veel vaker niet.


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

owkee...helemaal duidelijk nu, héél duidelijke uitleg van Arno  :thumbs-up:

ga denk ik straks maar voor verstek, hoe lastig ik 't ook vind om te assembleren  :sigh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Da's inderdaad lastig. :D

Als je het goed wil doen zaag je je platen te lang en kort je de voor en achterzijde in,de verlopen altijd met zagen.
Maar verstek zagen blijft lastig.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

BuSpu

Laatst nog gedaan, blijft een pittige klus maar een machine is onmisbaar.

Dirk

een goede zaagtafel heb ik wel tot m'n beschikking, 't punt zit hem naar mijn gevoel ook niet in dat zagen as such, wel in de assemblage...dat vind ik zo'n gedoe.
en het feit dat bij mijn kleine baffletje de 2 hoeken geen 90° maar wel 110 moeten worden, maakt het alleen maar nòg moeilijker  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Dan moet je het laten doen! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

naah...dan is het geen DIY meer hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq

Quote from: Dynky on January 25, 2016, 22:53:42
naah...dan is het geen DIY meer hé  ;)

Als je er bij aanwezig bent en helpt dan toch echt wel hoor.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

da's waar, maar ik ben op dat vlak ook wel een beetje (heel :-X) koppig en wil het dus helemaal zelf doen.
maar nu ga ik hierover stoppen, 'k kaap al te lang het topic van knubbe met mijn vraagje  :blush:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Geen probleem :)

Zo heb ik weer geleerd dat alles wat ik nu aan het doen ben over een tijdje voor niks is geweest :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Met jouw tempo is ie allang weer vertrokken! :D

Een langere droog periode doet ook wonderen trouwens.(luchtvochtigheid?)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik1977

Quote from: knubbe on January  8, 2016, 10:48:39
Ga het zelf doen :) En heb helaas geen spuitcabine.
Dus aan de slag met een roller en 2K lak. Met voldoende geduld moet er een mooi resultaat te behalen zijn !

Ik heb even een tijdje niet mee gelezen maar je vordert toch al aardig!
Zeker die outriggers zijn erg mooi.

Ik zat de foto's te bekijken en zag dat sinaasappel huidje wat je ging schuren en ik dacht even dat het fout gegaan was met de DD lak 😖
Hoe kwam je nou op die 2K spuitprimer?
Gebruik je die als ondergrond voor de dd_lak?


i2Paq

#113
Kosten van een meubelspuiter, om je kasten mooi te laten spuiten, vallen reuze mee

Helemaal als je het glad geschuurd aanlevert.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

knubbe

Quote from: dre73 on January 26, 2016, 18:20:15
Met jouw tempo is ie allang weer vertrokken! :D

Een langere droog periode doet ook wonderen trouwens.(luchtvochtigheid?)

Haha daar zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben :D

Quote from: Erik1977 on January 26, 2016, 18:32:15
Ik heb even een tijdje niet mee gelezen maar je vordert toch al aardig!
Zeker die outriggers zijn erg mooi.

Ik zat de foto's te bekijken en zag dat sinaasappel huidje wat je ging schuren en ik dacht even dat het fout gegaan was met de DD lak 😖
Hoe kwam je nou op die 2K spuitprimer?
Gebruik je die als ondergrond voor de dd_lak?



Spuitplamuur was een tip van een wijs man. Die toevallig ook een post boven je heeft geplaatst ;)
Is idd de ondergrond voor de DD lak. Met een roller is het natuurlijk best wel grof opzetten, maar het is fijn spul en prima strak te krijgen!

Gisteren de kabel binnen gekregen, vanavond en morgen even aan knutselen :) Morgen wellicht ook met de DD lak aan de gang  :pompom:

Quote from: i2Paq on January 26, 2016, 19:48:04
Kosten van een meubelspuiter vallen reuze meer.

Helemaal als je het glad geschuurd aanlevert.

?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

knubbe

Quote from: i2Paq on January 26, 2016, 21:48:47
Ik heb mijn tekst even aangepast  ;)

Je tekst was duidelijk, ik begreep alleen je toevoeging niet :D
We zitten tenslotte in het DIY deel van het forum  :pompom:
Als ik ze ook al niet zelf zou gaan afwerken dan had ik beter een fabriekszuiltje kunnen kopen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

i2Paq

Quote from: knubbe on January 27, 2016, 06:09:53
Je tekst was duidelijk, ik begreep alleen je toevoeging niet :D
We zitten tenslotte in het DIY deel van het forum  :pompom:
Als ik ze ook al niet zelf zou gaan afwerken dan had ik beter een fabriekszuiltje kunnen kopen :)

Dat snap ik, maar juist die laatste laag maakt of breekt het resultaat (visueel dan).

Ik heb ooit een complete keuken zelf ingebouwd omdat ik dat wilde, alleen het tegelwerk heb ik laten doen, dat is toch wat opvalt als ze scheef zitten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

knubbe

Klopt, maar ik heb geen twijfels bij het eindresultaat  :colgate:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Zweitse

Wat is dat voor type/merk kabel als ik vragen mag?

knubbe

Natuurlijk mag dat :)

Het is de Van Damme Black Series Tour Grade 6x2.5mm2.
Ben er tijdens mn zoektocht wel achter gekomen dat 6 aderige kabels schaars zijn :)
Deze moest uiteindelijk ook uit de UK komen want was hier nergens op voorraad.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Schiet eens op met die DD lak!
Ik ben echt nieuwsgierig! :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Net ontvet  :pompom: nu drogen en lak aanmaken ;P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase