Bijna gereed

Started by Gompy51, March 11, 2004, 23:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gompy51

Hallo ,
Langzaam aan begint mijn LowBudget cinema armen en benen te krijgen  :D
http://home.tiscali.nl/~ram/myhc/ (Gewijzigd 26-03-2004)

Moet alleen nog een goed sub aanschaffen, maar ben nu al tevreden met wat ik heb .
Dankzij enkele adviezen die ik elders op dit forum gekregen heb, besloot ik toch maar m'n magnat frontspeakers te behouden , en een klipsch setje toe te voegen.
Als scherm heb ik gewoon een verduisterings rolgordijn op maat laten maken 2.85 x 2.10. en valt eigenlijk voor mij niet tegen.
Zoals je bij de sateliet schotel kunt zien treden de regenbogen alleen buiten op . :)

Natuurlijk zijn er veel betere installaties , maar ik ben maar een beetje in de middenmoot gaan zitten.
HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)

Rob_Dingen

Hoi Gompy

Mooi voor elkaar.
Maar er is nog veel winst in beeldkwaliteit te halen als je gewoon kabels trekt naar je beamer en wel component of RGB nu word het signaal via composite verstuurd waardoor de kwaliteit echt een stuk achteruit gaat zeker op zo'n groot scherm.
Mooi he zo'n dreambox O0

Rob

Gompy51

Quote from: Rob_Dingen on March 12, 2004, 08:47:24
Hoi Gompy

Mooi voor elkaar.
Maar er is nog veel winst in beeldkwaliteit te halen als je gewoon kabels trekt naar je beamer en wel component of RGB nu word het signaal via composite verstuurd waardoor de kwaliteit echt een stuk achteruit gaat zeker op zo'n groot scherm.
Mooi he zo'n dreambox O0

Rob

Hallo Rob,
Bedankt voor je reactie, en ja..ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de component aansluiting , echter de dreambox heeft geen componentuitgang dus vandaar dat ik gekozen heb voor de draadloze scart met een optische audio kabel naar m'n 1804 reciever.
Ik denk toch dat ik voor m'n dvd 1400 een test ga doen in het weekend om te kijken wat het brengt, Ik weet alleen nog niet wat het beste is ....direct naar de beamer of eerst naar de reciever en vandaar uit naar de beamer.
Ik zie trouwens dat ik 4 compinent ingangen op m'n beamer heb  ??? nl.
rood - PR/R ; Groen - Y/C; Blauw - PB/B ; en Grijs - S.
Kan in m'n handleiding niet terug vinden waar de grijze voor dient..klinkt misschien stom maar zou iemand mij dat kunnen vertellen en wat de beste optie is...rechtstreeks of via de reciever ?

groetjes,
Gompy

HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)

mrmilksop84

heb je leuk voor elkaar mooi setje zo :)

ff offtopic vind het wel grappig dat je een screenshot hebt gemaakt van een familielid van mij :) Esther Duller is mijn achternicht zie d'r volgende week weer

Rogier1988

ziet er tof uit:)

mvg
rogier

Popular

Quote from: mrmilksop84 on March 13, 2004, 02:03:18
heb je leuk voor elkaar mooi setje zo :)

Esther Duller is mijn achternicht

Ehm... oke, goeie info!  ::)

Charly

Volgens mij zijn je surrounds een stuk beter dan je fronts. Je zou een keer kunnen proberen die met elkaar om te wisselen, op die manier krijg je dnek ik ook wel een beter match met je center
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

Gompy51

#7
Quote from: DjCharly on March 14, 2004, 22:21:44
Volgens mij zijn je surrounds een stuk beter dan je fronts. Je zou een keer kunnen proberen die met elkaar om te wisselen, op die manier krijg je dnek ik ook wel een beter match met je center

Een geweldig forum hier. Houden beginnelingen zoals ik lekker aan het werk..LOL
Na het advies van Rob opgevolgd te hebben en m'n dvd speler met de component uitgangen aan m'n beamer te knopen had ik het in een paar minuten al bekeken.
Jammer dat de hifi zaak geen langere kabel dan 5 meter beschikbaar had , dus heb maar 10 meter Oehlbach kabel 10 meter besteld hier op het net. Ik was werkelijk verbaasd wat een verschil in beeldkwaliteit dit geeft . De kabel waar ik de test mee gedaan heb was van het merk PROFIGOLD en een stuk duurder dan de Oehlbach kabel, maar gezien de positieve topics die ik hier gelezen heb zullen deze kabels qua kwaliteit niet ver van elkaar liggen.
Nogmaals bedankt voor je tip Rob.

DjCharly ,
Het voorstel om mijn surrounds  om te wisselen met m'n front speakers zal ik ook eens uit proberen voordat ik de bekabeling netjes weg ga werken en de naam van deze topic "Bijna Gereed" eindelijk kan veranderen en uiteindelijk dankzij jullie hulp kan gaan genieten van m'n bios. :)  (Ik zal binnenkort wat betere foto's maken van de uiteindelijke setup.
Ik heb inmiddels een sub (klipsch  KSW-10) aangeschaft  :) welke toevallig in de aanbieding was, dus zoetjes aan is het eind in zicht.
HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)

Charly

Leuk he dat spelen :D

Die kleine dingetjes zijn soms nog leuker dan dure nieuwe apparatuur
Primare I15 / Audio Physic Tempo 25 / Bluesound Node / LG55C9PLA

Gompy51

Hallo allemaal,
Haastige spoed is zelden goed, daar ben ik intussen wel achter gekomen LOL.
Maar het is en blijft een hobby voor me en vorder met m'n setup beetje bij beetje en de resultaten zijn verbluffend.
Mijn wijzigingen zien er als volgt uit:
De satelliet ontvanger. Deze heb ik van de ScartTV uitgang met een 3RCA – SCART (Scart--->component) en met een optische audio kabel aan m'n AVR-1804 verbonden.
De SCART video uitgang gaat nu naar de draadloze scart waarmee ik zowel beneden als boven TV kan kijken via de schotel
De video recorder zit ook op deze draadloze scart .
De DVD-1400 is met een component kabel en met een coax audiokabel op de AVR-1804 aangesloten.
Vanuit de AVR-1804 ga ik nu met 10 meter component kabel naar m'n beamer en kan dus nu met 1 afstandbediening het hele handeltje bedienen.
Tevens heb ik nu een sub ( Klipsch KSW-10) aangeschaft.
Voor foto's zie m'n homepage under construction.

http://home.tiscali.nl/~ram/myhc

Ruud
HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)

Mark C00len

Mooie HT heb je daar. Netjes geintergreerd in je woonkamer.

Rappie

mooie undercover HT idd. Slim aangepakt met scherm enzo .. hoge WAF factor :)
Eigenaar van Paulthé

Rob_Dingen

Hoi Rappie

Uit de Dreambox komt gewoon component als je wilt kijk maar in het menu.

Rob

Tim_

wat is een dreambox  ???

Gompy51

Hallo Tim,
Een dreambox is een satteliet ontvanger (ook wel eens hobbybox genoemd) welke ik aangeschaft heb omdat hier het kabelnet op diverse kanalen zeer slechte beeldkwaliteit geeft.
Met een 78cm schoteltje heb ik nu perfect beeld 'met m'n beamer.

Gr. Ruud
HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)

Tim_

aahaa, en kun je dan ook buitenlandse tv aan?

en wat kost dat samen?

Gompy51

Quote from: Tim_ on March 28, 2004, 19:55:59
aahaa, en kun je dan ook buitenlandse tv aan?

en wat kost dat samen?

Ja...buitenland ook....maar als je op google ff zoekt vind je genoeg info, anders ben ik bang dat we offtopic raken hier.
:)
HT: Philips Astaire LC6281 / Verduistering rolgordijn 2.80x2.00 :-)