Lg oled 4k

Gestart door kroetie, juli 17, 2015, 17:14:03

Vorige topic - Volgende topic

jasjenl

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n monteur daar niks aan zal/mag doen, mede vanwege het garantie verhaal. Als het echter echt zo erg is als in die video, dan zou ik dat toch niet als normaal acceptabel gedrag beschouwen. Ik heb zelf geen OLED dus kan niet uit eigen ervaring beoordelen hoe vaak je dit issue in de praktijk meemaakt, maar dit ziet er wel echt vrij matig uit...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

pameijer

Sinds gisteren kun je de Hue Sync TV app op je LG B4/C4/G4 installeren. Je Hue lampen kleuren dan mee met het beeld. Werkt natuurlijk het beste met een ledstrip achter je TV. Ik heb het voor de gein even geprobeerd, maar de gimmick wordt al snel irritant. Misschien als je wat lampen vlakbij je TV hebt staan is het beter. De app kost 3 euro per maand (voor 3 TV's) of éénmalig 130 euro (voor 1 TV). En je moet dus nog een Hue lightstrip achter je TV hebben, of de Hue Play tafellamp, uiteraard in kleur.

Ik zie ook nog geen optie om het licht aan te passen aan de kleur van je muur achter je TV. En je kunt de gimmick niet makkelijk aan en uit zetten (je moet de app openen op je TV, kan natuurlijk wel met een sneltoets). Ook moeten de lampen in je entertainmentruimte op dezelfde bridge zitten als je TV. 

Veel mitsen en maren, maar je hebt nu wel de mogelijkheid om Ambilight op je LG te krijgen, zonder een duur Hue boxje te kopen. Ik overweeg wel om zo'n strip aan te schaffen, want Ambilight, indien goed uitgevoerd, vind ik wel echt mooi en fijn kijken. Alleen heb ik een donkere grijs-groene muur achter de TV, dus hoe goed dat overkomt weet ik nog niet.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!