Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Gestart door BernHardN, juni 17, 2015, 00:26:40

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

De meeste digibeten downloaden geen films van usenet/torrents.... De mensen die dit wel doen zijn grotendeels de doelgroep van Kodi. En die zijn meestal wat handiger met IT. Er zijn natuurlijk ook mensen die hun eigen BR's rippen en alleen die kijken via hun mp-er, maar dat is echt een minderheid. Op zich is Kodi niet heel moeilijk in te stellen trouwens hoor. Ik zou nooit een Zidoo oid kopen voor honderden euro's. De Shield is ongeveer het enige apparaat dat erg goed kan streamen van Netflixen van deze wereld én die lokale content af kan spelen. Ik zou me niet teveel de kop gek laten maken, in no-time kun ook jij je eigen filmpjes van een schijf afspelen.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

PascalP

Citaat van: lelici op oktober 23, 2024, 13:26:05Dank je voor de hulp,

ik heb eens een email naar Zidoo gestuurt, en ze vertelden mij dat de productie van de Zidoo 1000Pro al 1 jaar is stopgezet, en dat deze waarschijnlijk nergens meer te koop zou zijn.
Je hebt nu dus de keuze uit:Z2000 PRO is 4K HDR media player of de Z3000 PRO is 8K HDR media player.
De Z2000 kost ca.560€ en de Z3000 ca 700€. Dat vindt ik toch wel bijzonder veel geld voor een mediaplayer, jij niet?

Ik heb een Sony KD-55XG9505 van 5 jaar oud, waar nog steeds tevreden over zijn. Inderdaad kun je bij deze tv ook een usb-stick in de usb vd TV steken, mkv/hvec incl subs afspelen, maar ik wil de tv niet onnodig belasten, en daar een kastje voor kopen wat hiervoor speciaal bedoeld is.
Of is dat een rare gedachtengang van mij....??

Maar wanneer ik de prijzen van de Zidoo's zie, dan heb ik daar al bijna een nieuwe 4K TV voor...

Nogmaals bedankt,

Als het rechtstreeks in je tv werkt waarom niet, als ik je berichten lees wil je vooral voor simpliciteit en gebruiksgemak gaan :)

Betreft Zidoo, ik vind het prachtige spelers, zelf een Z1000Pro gehad en zou nu een Z3000Pro of wellicht zelfs UHD8000 overwegen als ik een nieuwe mediaspeler zou kopen, maar gezien ik 95% van mijn content van originele schijfjes afspeel zie ik de meerwaarde niet.
Betreft Zidoo hebben ze ook goedkopere modellen zoals de Z9X, Z30 etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ppeter

Citaat van: lelici op oktober 22, 2024, 22:48:24Mis ik iets in je comment, want ik zie de Zidoo hier gewoon te koop staan. Wel erg prijzig..
https://www.zidoo.tv/Product/index/model/Z1000+PRO/target/1ZYVZZ4zGQhKKmVViAFMcQ%3D%3D.html

Enig idee of dit een plug&play speler is? Externe HDD via USB aansluiten, serie en NL subs kiezen, en gaan...

Bedankt voor je reply!!
Je mist in mijn comment, dat ik toen de Zidoo bij een dealer pre-installed heb kunnen kopen en na de uitleg over gebruik dus plug and play was. Het was achteraf gezien trouwens geen officiële dealer, maar een particulier die van huis werkte. Hij voorzag de speler van Kodi en addon-build en verkocht deze door.

Was toen helaas een leek, maar de vele positieve recensies kon mij toen overtuigen. Het aansluiten van een externe HDD via usb was dan ook geen probleem en werkte ook met de andere spelers probleemloos. De HDD was voorzien van MKV bestanden met films en series.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

lelici

Citaat van: pameijer op oktober 23, 2024, 13:40:22De meeste digibeten downloaden geen films van usenet/torrents.... De mensen die dit wel doen zijn grotendeels de doelgroep van Kodi. En die zijn meestal wat handiger met IT. Er zijn natuurlijk ook mensen die hun eigen BR's rippen en alleen die kijken via hun mp-er, maar dat is echt een minderheid. Op zich is Kodi niet heel moeilijk in te stellen trouwens hoor. Ik zou nooit een Zidoo oid kopen voor honderden euro's. De Shield is ongeveer het enige apparaat dat erg goed kan streamen van Netflixen van deze wereld én die lokale content af kan spelen. Ik zou me niet teveel de kop gek laten maken, in no-time kun ook jij je eigen filmpjes van een schijf afspelen.
Dank je wel,
Streamen van bijv Netflix hoeven wij niet, daar vrijwel alles van Netflix enzo te downen valt in de nieuwsgroepen. Ik heb Kodi ooit eens op onze TV geinstalleerd, maar hem er na een tijdje weer afgegooit, daar ik geen idee had hoe en waarvoor dit te gebruiken.

Ik denk dat ik maar ff wacht totdat de Eminent het begeeft, want zoals gezegd; hij doet het nog goed, al maakt de HDD soms wat rare geluiden.
In de tussentijd kan ik wat meer info inwinnen betreffende Kodi.

Ik vond ook deze informatieve site in het NL: https://www.solcer.nl/kodi-installeren-handleiding/

Hier staat onder het kopje: "Bestanden vanaf je harde schijf toevoegen"
de uitleg hoe dit te doen. op het laatst staat:"Als je veel bestanden hebt, kan dit even duren. Van alle films of series worden namelijk direct afbeeldingen en artwork opgehaald."

Mijn vraag betreffende dit is: moet je Kodi steeds opnieuw je HDD's laten inlezen, daar de inhoud van de HDD's natuurlijk constant veranderd(nieuwe serie/film op de HDD, en wat gezien is wordt verwijderd)?

Ook zag ik dat je Kodi op windows kunt installeren. Is dit naar jouw mening een goed idee om er eens wat mee aan de slag te gaan, of is dit een andere versie dan die op de Shield?

Vriendelijk bedankt voor je hulp! :colgate:

lelici

Citaat van: ppeter op oktober 23, 2024, 20:51:14Je mist in mijn comment, dat ik toen de Zidoo bij een dealer pre-installed heb kunnen kopen en na de uitleg over gebruik dus plug and play was. Het was achteraf gezien trouwens geen officiële dealer, maar een particulier die van huis werkte. Hij voorzag de speler van Kodi en addon-build en verkocht deze door.

Was toen helaas een leek, maar de vele positieve recensies kon mij toen overtuigen. Het aansluiten van een externe HDD via usb was dan ook geen probleem en werkte ook met de andere spelers probleemloos. De HDD was voorzien van MKV bestanden met films en series.
Ah, ok! ik begrijp het nu!!

pameijer

Citaat van: lelici op oktober 23, 2024, 21:45:06Mijn vraag betreffende dit is: moet je Kodi steeds opnieuw je HDD's laten inlezen, daar de inhoud van de HDD's natuurlijk constant veranderd(nieuwe serie/film op de HDD, en wat gezien is wordt verwijderd)?

Ook zag ik dat je Kodi op windows kunt installeren. Is dit naar jouw mening een goed idee om er eens wat mee aan de slag te gaan, of is dit een andere versie dan die op de Shield?

Vriendelijk bedankt voor je hulp! :colgate:

Nee, de bibliotheek die wordt gemaakt van je mediaverzameling staat gewoon in Kodi op de mediaplayer. Hij gaat pas alles weer checken als je je Library updatet.

Kodi op Windows is bijna hetzelfde als op een Shield. Dus ja, daar kun je goed mee spelen om er bekend mee te raken.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

lelici

Citaat van: pameijer op oktober 23, 2024, 22:09:55Nee, de bibliotheek die wordt gemaakt van je mediaverzameling staat gewoon in Kodi op de mediaplayer. Hij gaat pas alles weer checken als je je Library updatet.

Kodi op Windows is bijna hetzelfde als op een Shield. Dus ja, daar kun je goed mee spelen om er bekend mee te raken.
Dank je wel. Ik ga het eens proberen op mijn PC!!

skank1

Ik wil het volgende doen met een shield tv
Lichten aan/uit doen automatisch bij starten van film en stoppen.
MAAR
- Persoon heeft niks van domotica behalve nog een google chromecast (lees google home dus)
- Moet ook werken bij netflix, disney.. en emby

In principe zou je emby kunnen koppelen met bv hue maar dan mis ik dezelfde actie bij bv netflix

Nu dacht ik als volgt, i dunno of het mogelijk is:
De shield koppelen met google home
Een shelly device achter de schakelaar, en deze ook toevoegen aan google home.
Dan in google home een routine steken indien shield status play heeft, licht uit en indien stopped= licht aan

Kan dit?
OF zijn er betere manieren? Wel op voorwaarde dat de persoon niet helemaal into domotica moet gaan...
Thx
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

skank1

Vriend heeft een oude synology ans 1 met hdd slot en 1 hdd erin van 1,5TB
2x niets dus
DSM versie 6 , upgrade naar 7 niet mogelijk waardoor emby al moeilijker installeren is.

Er hangt een shield pro in zijn netwerk. Als test heb ik eens kodi geïnstalleerd op zijn shield... en een externe hdd van 4tb gekoppeld.
Het streamen van die lijkt te lukken (niet uitvoerig getest), zelfs in 4k met hd audio... (atmos etc..)

Nu wil ik voor hem uitbreiden.
Opties
- De grootst mogelijke hdd kopen en die in de nas steken... (zal die zelf rebuilden ? ik vermoed van niet) bv van 12tb en dan streamen vanaf de shield.. Die 12tb is vermoedelijk genoeg voor hem, hij zal zelf geen films downloaden
- Nieuwe nas kopen, met 2 of 4 bay... en dan starten met 1hdd die groot is (mss minder groot dan 12), maar dan hoe vaak zal hij bijstijken.... voordeel is dat het dan wel kan..
- Of gewoon met een grote externe hdd koppelen aan de shield en gaan... zal dat werken een grotere dan 4 want ik dacht gelezen te hebben dat 4tb max is

Wat zouden jullie doen?

Ik overweeg gewoon een wd my book van 16tb te kopen voor hem.
Dump en geen omkijken naar.
Maar die moet straks wel werken met de shield natuurlijk
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Tabcam

Welke NAS je er ook aanhangt, die werkt wel met de Shield en Kodi. Moet je wel via bv. zeroconf opzoeken en configureren. Je kan daarna wel automatisch indexeren.

Een schijf er direct aan hangen kan ook maar werkt veel omslachtiger, dan moet je naar de file manager toe, die is vaak bij settings te vinden. En dat kan je dan, voor zover ik weet, niet automatisch laten indexeren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skank1

Citaat van: Tabcam op december  8, 2024, 16:44:38Welke NAS je er ook aanhangt, die werkt wel met de Shield en Kodi. Moet je wel via bv. zeroconf opzoeken en configureren. Je kan daarna wel automatisch indexeren.

Een schijf er direct aan hangen kan ook maar werkt veel omslachtiger, dan moet je naar de file manager toe, die is vaak bij settings te vinden. En dat kan je dan, voor zover ik weet, niet automatisch laten indexeren.

Mmm jawel hoor, kodi indexeert automatisch de exsterne hdd
Ik moet gewoon zekerheid hebben dat die met grote schijven ook gaat zoals die my book 16tb

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

stevie1

Citaat van: skank1 op december  8, 2024, 14:38:34Vriend heeft een oude synology ans 1 met hdd slot en 1 hdd erin van 1,5TB
2x niets dus
DSM versie 6 , upgrade naar 7 niet mogelijk waardoor emby al moeilijker installeren is.

Er hangt een shield pro in zijn netwerk. Als test heb ik eens kodi geïnstalleerd op zijn shield... en een externe hdd van 4tb gekoppeld.
Het streamen van die lijkt te lukken (niet uitvoerig getest), zelfs in 4k met hd audio... (atmos etc..)

Nu wil ik voor hem uitbreiden.
Opties
- De grootst mogelijke hdd kopen en die in de nas steken... (zal die zelf rebuilden ? ik vermoed van niet) bv van 12tb en dan streamen vanaf de shield.. Die 12tb is vermoedelijk genoeg voor hem, hij zal zelf geen films downloaden
- Nieuwe nas kopen, met 2 of 4 bay... en dan starten met 1hdd die groot is (mss minder groot dan 12), maar dan hoe vaak zal hij bijstijken.... voordeel is dat het dan wel kan..
- Of gewoon met een grote externe hdd koppelen aan de shield en gaan... zal dat werken een grotere dan 4 want ik dacht gelezen te hebben dat 4tb max is

Wat zouden jullie doen?

Ik overweeg gewoon een wd my book van 16tb te kopen voor hem.
Dump en geen omkijken naar.
Maar die moet straks wel werken met de shield natuurlijk

Zelf heb ik mijn oude synology (de 212j) vervangen met de 224+. Met m2ts of 2160p bestanden zag je hem vaak stotteren of geluid die wegviel. Ook vooruit spoelen ging zeer moeizaam of liep vast. 1080p en daar onder liep vlekkeloos qua afspelen. Mijn netwerk van nas naar tv- of main pc gaat over 2 of 3 switches en ben ben van 20-30 Mb/s  naar 110-120 Mb/s bestanden overpompen. Ik kan je zeggen dat dat heel lekker is.
Mijn rauwe BR files van planet earth is een feest en nu gaat de nas van opslag naar home assistant, surveillance station (video deurbellen bv) en naar download station. Iets waar dsm 6 ook zou kunnen misschien, maar met veel meer moeite.
Nu maakt het niet meer uit of er meerdere users van de nas tegelijkertijd (ook 2160p)streamen of content er naar toe pompen van de pc.
De hdds zijn 2 geshuckte WD's essentials 8tb (draaien in SHR) en gemigreerd zonder enige moeite van de 212j 1op1 van de 212j. Die doen echt niet onder voor de western digital red (vergeleken en getest met hd info pro.
Misschien heb je er wat aan.

pameijer

In ieder geval nooit investeren in apparatuur die al EOL is en eigenlijk niet meer mee kan. Optie 1 dus uitsluiten. Verder is het afhankelijk van de IT kennis van je vriend, zijn budget en of hij inderdaad graag veel gaat downloaden de komende periode. 
Een NAS de hele tijd aan hebben staan kost best wat stroom, 60 Watt nonstop een jaar lang tikt wel aan op de hele prijs van die dingen. Een USB-schijf kan prima werken, moet je hem wel heen en weer slepen naar je computer als je weer iets nieuws hebt. 

Ik zou de goedkoopste Synology NAS kopen met 1 grote schijf. Twee schijven heeft geen zin, is toch geen backup. Stop het geld in een even grote USB-schijf voor een regelmatige backup. 

stevie1

Stroomkosten van een nas is praktisch verwaarloosbaar (60w continu????; bij mij niet eens een kwart) en een (grote) usb harde schijf heeft ook extra externe voeding nodig. Behalve dat bij een oude nas de software van de nas ahw wakker moet worden kost de tijd om een externe usb schijf (die hieraan hangt) ook nog extra tijd vergt om te benaderen werkt zeer onprettig.
De ervaring leert mij dat gebruikers van nassen steeds meer gaan ondernemen.
Op marktplaats heb je genoeg keuzes van nassen en dan vnl de 'j'versies van synology.
Bij deze zal je ervaren dat de processor heel snel bij eenvoudige taken zijn max bereikt wat de snelheid nog meer vertraagd.

Je zou ook het hele nas verhaal laten schieten en een snelle ssd van bv 2 tb aan de shield hangen.

pameijer

60 Watt is wat ik bij mezelf gemeten heb. Maar ik heb een HP Microserver met XPenology en 5 HDD's er in. Ik zet hem alleen aan als ik een film ga kijken en dan weer uit. Kijk ik een serie van de NAS dat blijft hij aanstaan tot ik die afgekeken heb. Punt is, we hebben nog geen idee van de usecase van de vragensteller. Hoe gaat de NAS gebruikt worden, hoe savvy zijn ze met IT etc. 

stevie1

Citaat van: pameijer op december 11, 2024, 09:17:3560 Watt is wat ik bij mezelf gemeten heb. Maar ik heb een HP Microserver met XPenology en 5 HDD's er in.

Ahaa, dat verklaart een boel. Btw no offence, maar nas staat voor network attached storage die 24/7 bereikbaar dient te zijn tegen zo laag mogelijke kosten en meest makkelijke accessibility (ook voor de rest van gezin) en niet te vergeten veiligheid (fysiek en digitaal) denk aan warmte ontwikkeling, geluid etc.
Het is ook mogelijk dan een harde schijf in de pc of een map toe te wijzen aan de schield (delen) en klaar. Pc aan; Film kijken en dan uit.
En idd; de gebruiker heeft genoeg info (althans van mijn ervaring) om zelf een keuze te maken ;D

skank1

Het is een externe hdd my book 12tb geworden.
Gewoon aan d shield en kijken maar.

stevie1

Citaat van: skank1 op december 11, 2024, 11:47:51Het is een externe hdd my book 12tb geworden.
Gewoon aan d shield en kijken maar.
Veel plezier toegewenst en laat ook weten hoe die bevalt ;D

skank1

Vraagje

Volgens deze handleiding moet ik zowel de server als client kunnen installeren op de shield
https://emby.media/support/articles/Server-Installation-Shield.html

Ik ga werken met externe hdd
Onderdaan die pagina staat er stap 8 voor een externe hdd.
Nu vraag ik mij af, ik moet die niet perse volgen he?
Das enkel wanneer ik read + write wil wanneer hij aan de shield hangt?
Maar het streamen vanaf die disk heb ik voldoende om gewoon read te hebben he?
En kan ik die skippen?

Als ik dan iets wil verwijderen of toevoegen aan de hdd, kan ik hem gewoon aan pc koppelen toch?

pameijer

Waarom zou je met server-client oplossing gaan werken als je gewoon lokaal streamt? Ik zou Emby niet gebruiken en gewoon Kodi installeren, kan tegenwoordig ook heel mooi Dolby Vision weergeven.

Je kunt inderdaad gewoon de schijf switchen tussen Shield en PC. Ik zou wel exFAT adviseren als bestandssysteem, is het breedst inzetbaar. 

Raymond187

Als je via de shield een serie kijkt en het beeld stottert een beetje bij bewegende beelden. Ligt dat dan aan je TV of SHield?

pameijer

Citaat van: Raymond187 op december 12, 2024, 20:47:57Als je via de shield een serie kijkt en het beeld stottert een beetje bij bewegende beelden. Ligt dat dan aan je TV of SHield?
Had ik ook bij The King's Speech  8)

Maar ff wat meer info: welke app keek je mee? Hoe staan je instellingen op de Shield vwb beeld?

ikkeenjij36

Aan alle heel tevreden gebruiker van de shield pro.
Na de update vd shield naar 9.0 en daarna 9.1.1 kan ik via mijn pc niet meer in de userdata komen vd shield.
Ik heb van alles geprobeer via shield verborgen bestanden leesbaaar maken dat ik niet kan vinden enzovoort
Ik kom in de shield niet verder dan \\SHIELD2019\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files en daarna is het leeg in de verkenner
Is er iemand die mij hierbij kan helpen misschien ,het gaat om advanced settings aan te passen.
Bij voorbaat danjk
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks