Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Gestart door BernHardN, juni 17, 2015, 00:26:40

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Citaat van: bask04 op augustus  4, 2025, 22:30:00Weet iemand wanneer er eindelijk iets aan het probleem gedaan word dat de shield geen dts hd en dts x afspeelt met jellyfin??
Op dit forum niemand denk ik  ;). Misschien op het Jellyfin forum dat er meer kennis is!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Jenkins

Vorige week ons Shield buisje vervangen met een Apple TV kastje.
Erg tevreden mee.
Beter beeld, vluggere respons,
geen haperende Spotify.
 :pompom:

Thomasdb

Ik heb ook regelmatig problemen na download via spotnet
Geluid niet afspelen of enkel in stereo
Heb een R_vokution player

Kent iemand betere site ?

ravage

Citaat van: Jenkins op augustus  5, 2025, 15:38:09Vorige week ons Shield buisje vervangen met een Apple TV kastje.
Erg tevreden mee.
Beter beeld, vluggere respons,
geen haperende Spotify.
 :pompom:

Hoe ervaar je dat betere beeld?  heb zelf een shield, is die apple echt zoveel beter dan?
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

Jenkins

Citaat van: ravage op oktober  1, 2025, 11:43:49Hoe ervaar je dat betere beeld?  heb zelf een shield, is die apple echt zoveel beter dan?

Grappig detail: het betere beeld kwam vooral door een kortere HDMI kabel van Supra...

Helaas hadden we de pech een maandagochtend exemplaar te hebben gekregen.
Die begon na een paar weken een andere rare storing te ontwikkelen.
Teruggestuurd naar Coolblue.
En die beweren dat ze ons pakket niet hebben ontvangen.

Alsof de  :devil: ermee speelt, zo'n gezeik we hebben met die dingen.

Inmiddels hebben we een B&W Panorama soundbar en Sony K55XR8M gekocht.

Terwijl ik op ongelakt hout klopt typ ik dat alles nu zonder storingen werkt.

ravage

Aha, gelukkig dat je het ontdekte.

moet toch eens ergens die apple gaan vergelijken met de shield. een maat van me heeft dat apparaat. meem ik mijn shield mee naar hem en dan eens kijken wat er zoveel beter is :sneaky:

laten we hopen dat alles nu goed blijft draaien bij je.
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony NP5 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center: phonar / Rear speakers:  Phonar

fredenivanca

Hier staan beide apparaten, maar het klopt wel. De apple tv geeft beter beeld dan de nvidia.
Echter speelt de Apple tv geen atmos, wat de Nvidia wel doet, vandaar dat ze hier beide staan.
Apple tv zou omstreeks deze tijd met de nieuwe update wel met pass through komen om atmos af te spelen, dit is helaas nog niet het geval
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/inakustik WBT~~stroom AQ nrg Y~~

skank1

Citaat van: fredenivanca op oktober  2, 2025, 10:43:31Hier staan beide apparaten, maar het klopt wel. De apple tv geeft beter beeld dan de nvidia.
Echter speelt de Apple tv geen atmos, wat de Nvidia wel doet, vandaar dat ze hier beide staan.
Apple tv zou omstreeks deze tijd met de nieuwe update wel met pass through komen om atmos af te spelen, dit is helaas nog niet het geval

Ik had gelezen dat die geruchten dat apple tv pasthrough zou doen, ondertussen van tafel geveegd is. Hoop er dus niet op.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ravage

Citaat van: fredenivanca op oktober  2, 2025, 10:43:31Hier staan beide apparaten, maar het klopt wel. De apple tv geeft beter beeld dan de nvidia.

OP de Apple site staat dit:

Ruimtelijke Audio. Laat je onderdompelen in Dolby Atmos,11 surroundsound 5.1 of 7.1

zie ik iets over het hoofd wellicht?

PascalP

Citaat van: ravage op oktober  7, 2025, 12:56:37OP de Apple site staat dit:

Ruimtelijke Audio. Laat je onderdompelen in Dolby Atmos,11 surroundsound 5.1 of 7.1

zie ik iets over het hoofd wellicht?

Dat is Atmos met een lossy Dolby Digital Plus track, niet lossless Dolby TrueHD, dus enige compressie.
Voor streaming prima want alle streaming diensten sturen voor zover ik weet DD+ uit ipv TrueHD.

Voor diegene die rips/downloads van Blu-ray of 4H UDH's spelen is het eigenlijk altijd TrueHD en kan de AppleTV het dus niet native afspelen (bitstream), maar gaat ie dit eerst decoden en als PCM 5.1 of PCM 7.1 uitsturen naar je receiver, en dan heb je dus geen Atmos meer...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ravage

Citaat van: PascalP op oktober  7, 2025, 13:21:56Dat is Atmos met een lossy Dolby Digital Plus track, niet lossless Dolby TrueHD, dus enige compressie.
Voor streaming prima want alle streaming diensten sturen voor zover ik weet DD+ uit ipv TrueHD.

Voor diegene die rips/downloads van Blu-ray of 4H UDH's spelen is het eigenlijk altijd TrueHD en kan de AppleTV het dus niet native afspelen (bitstream), maar gaat ie dit eerst decoden en als PCM 5.1 of PCM 7.1 uitsturen naar je receiver, en dan heb je dus geen Atmos meer...

aha, dat schiet niet op dus. dank voor je uitleg

bask04

Dus eigenlijk als je 5.1 speelt met een mrx 720 zou een Apple tv ook werken op jellyfin? Ipv van een shield

bask04

Citaat van: pameijer op augustus  5, 2025, 00:00:08Op dit forum niemand denk ik  ;). Misschien op het Jellyfin forum dat er meer kennis is!

Heb je hier een link van ?

rijstfj

Hi
Er staat weer een nieuwe update.
Shield Experience Upgrade 9.2.2 (11/12/25)

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/shield-tv/9/577676/shield-experience-upgrade-922-111225/

Raymond187

Zag gisteren een update klaar staan voor de Shield pro 2019 V9.2.2 ofzo

Bug fix geluid Disney+

Tot nu toe bevalt de shield mij prima, lekker snel. Enkele keer loopt het OS vast en dan is een power cycle het enige wat ik kan doen.

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

Dura

Citaat van: ppeter op februari  1, 2026, 10:08:55Eindelijk nog eens nieuws...

https://arstechnica.com/gadgets/2026/01/inside-nvidias-10-year-effort-to-make-the-shield-tv-the-most-updated-android-device-ever/?fbclid=IwdGRleAPr9VRleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZA8xNzM4NDc2NDI2NzAzNzAAAR6G8mWypDHAjHTdBCK5OAKqFuRZ5iCjXXhYIUghhqF5i52AwQOvDp5yiwuBug_aem_bKux3wBpz3ySm7yxzNYcBw

Leuk artikel, en fijn om te lezen dat er nog een enthousiast team achter de Shield staat.
Hopelijk komt er een versie met HDR support voor YouTube, dat was voor mij de reden om afscheid te nemen van de Shield. Mijn toen nieuwe LG G3 gaf native een mooier beeld, vooral op YouTube.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

Raymond187

Zag weer een nieuwe update staan. Nog niet geïnstalleerd, ik wacht even op de eerste ervaringen :)