Windows 10.......gratis?

Gestart door peterrr, juni 13, 2015, 17:15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: TopGun2010 op augustus 12, 2015, 16:34:12
Werkt nu al 2 weken zeer stabiel met alle privacy settings op privacy.
Tja, dat denk je, je kan niet alles op privacy zetten, helaas.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Net met behulp van Techradar door de privacy instellingen gelopen. Het staat wat strakker afgeregeld nu allemaal. Moet zeggen dat de snelheid van Windows 10 veel beter is dan Windows 8.1. Het maakt hier onze HP laptop weer beter bruikbaar.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Ik wil dit helemaal niet !
Hoe krijg ik dit weg?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ron_Z

Het is een optionele update. Als je bij "all available updates" kijkt kun je bij de optionele updates deze gewoon uitzetten.

Hanky Panky

Update vanaf 7 naar 10 gedaan, hoop freezes van 10-20-30 seconden dus een clean install gedaan maar zit nu mooi met activatie gezeur....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

dennism

Citaat van: Hanky Panky op augustus 15, 2015, 22:48:31
Update vanaf 7 naar 10 gedaan, hoop freezes van 10-20-30 seconden dus een clean install gedaan maar zit nu mooi met activatie gezeur....

Wat voor activatie gezeur exact? Uit ervaring weet ik dat het na een clean install soms enige tijd kan duren voordat de activatie zichtbaar wordt. Heb nu een systeem of 10 geupgrade en daarna clean install gedaan, en bij sommige issie binnen 5 min geactiveerd, bij andere duurde het tot een paar uur voordat de activatie zichtbaar was.

Het zelfde kan trouwens ook gebeuren na een upgrade, wil je dus een clean install doen, verifieer dan eerst dat er bij settings > updates en security > activation staat "windows is activated" voordat je met een clean install begint, anders kan het zijn dat het system nog niet in de activatie database staat.

DofN

Ik wacht bij voorkeur tot ik de bedoelde procedure kan volgen maar heb nog steeds geen melding ontvangen dat ik de gereserveerde update kan installeren. Is dat normaal?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

peterrr

Ik heb hier in huis 3 dames met een labtop en ik heb er een.......

3 maal raden wie nog geen berichtje heeft gehad... ;)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Raphie

Alle windows BING blijven nog even in de wacht, je kan hier wel de media creation tool voor gebruiken met win home 32
JBL PRX Power!

RobertVanWoerden

Citaat van: peterrr op augustus 16, 2015, 09:40:47
Ik heb hier in huis 3 dames met een labtop en ik heb er een.......

3 maal raden wie nog geen berichtje heeft gehad... ;)
die dames werken in aan laboratorium? ;)

Raymond187

Citaat van: doorofnight op augustus 16, 2015, 09:31:00
Ik wacht bij voorkeur tot ik de bedoelde procedure kan volgen maar heb nog steeds geen melding ontvangen dat ik de gereserveerde update kan installeren. Is dat normaal?
Om de load op de server te beperken zal de update in fases uitgerold worden. Als iedereen gaat downloaden dan blijft er weinig over van de DL speed.

Pjotr

#136
Citaat van: doorofnight op augustus 16, 2015, 09:31:00
Ik wacht bij voorkeur tot ik de bedoelde procedure kan volgen maar heb nog steeds geen melding ontvangen dat ik de gereserveerde update kan installeren. Is dat normaal?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Download de juiste versie en ipv een dvd / usb stick te maken (waar deze tool voornamelijk voor is) kan je gewoon "upgrade now" kiezen.
Bron: tweakers.net
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Hanky Panky

Citaat van: dennism op augustus 16, 2015, 01:41:41
Wat voor activatie gezeur exact? Uit ervaring weet ik dat het na een clean install soms enige tijd kan duren voordat de activatie zichtbaar wordt. Heb nu een systeem of 10 geupgrade en daarna clean install gedaan, en bij sommige issie binnen 5 min geactiveerd, bij andere duurde het tot een paar uur voordat de activatie zichtbaar was.

Het zelfde kan trouwens ook gebeuren na een upgrade, wil je dus een clean install doen, verifieer dan eerst dat er bij settings > updates en security > activation staat "windows is activated" voordat je met een clean install begint, anders kan het zijn dat het system nog niet in de activatie database staat.

Hij was al geactiveerd na de free upgrade. Zal vandaag eens bellen met die koekenbakkers...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Ron_Z

Problemen met de drivers van zowel ethernet als ingebouwde wifi op mijn blijkbaar te oude 2009 Travelmate zodat deze niet geinstalleerd werden. Daarnaast werd er gemeld dat de product key van mijn legale Win7 Pro ongeldig/geblocked was met werkende usb wifi stick erin. Clean install bracht geen oplossing. Snel image van Win 7 maar teruggezet. Vrees dat hier geen driver updates meer voor komen. Jammer, werkte wel netjes illegaal  :( op testdoos. 

dennism

Citaat van: Ron_Z op augustus 17, 2015, 16:12:02
Problemen met de drivers van zowel ethernet als ingebouwde wifi op mijn blijkbaar te oude 2009 Travelmate zodat deze niet geinstalleerd werden. Daarnaast werd er gemeld dat de product key van mijn legale Win7 Pro ongeldig/geblocked was met werkende usb wifi stick erin. Clean install bracht geen oplossing. Snel image van Win 7 maar teruggezet. Vrees dat hier geen driver updates meer voor komen. Jammer, werkte wel netjes illegaal  :( op testdoos.

Je kunnen kijken op de site van de fabrikant van de Ethernet / Wifi chips of deze nog nieuwe drivers hebben uitgebracht. Van de fabrikant zal je waarschijnlijk weinig meer hoeven te verwachten na 6 jaar inderdaad.

Ron_Z

Citaat van: dennism op augustus 17, 2015, 17:04:46
Je kunnen kijken op de site van de fabrikant van de Ethernet / Wifi chips of deze nog nieuwe drivers hebben uitgebracht. Van de fabrikant zal je waarschijnlijk weinig meer hoeven te verwachten na 6 jaar inderdaad.

Al bij Intel en Broadcom langsgeweest, helaas pindakaas. Bij Acer zit de laptop niet bij de types die ze (gaan) ondersteunen voor W10 migratie. Maar bedankt voor het meedenken.

Raphie

Met een clean install je hardware niet gevonden?
Win7 drivers werken gewoon hoor....
Als je alleen win7 x32 drivers hebt dan gewoon de x32 versie van W10 installeren.
JBL PRX Power!

dennism

#143
Citaat van: Raphie op augustus 17, 2015, 18:17:21
Met een clean install je hardware niet gevonden?
Win7 drivers werken gewoon hoor....
Als je alleen win7 x32 drivers hebt dan gewoon de x32 versie van W10 installeren.

Pas hier wel mee op, bepaalde oudere Windows 7 / 8.1 drivers hebben onder W10 Memory leaks, zie ook mijn post hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152568.msg2822777#msg2822777

Helaas komt dit vooral voor bij Netwerk en Videokaart drivers (ben het zelf al tegen gekomen met o.a. Qualcomm, Realtek en Nvidia drivers). Je kan dus niet altijd zomaar iedere oude windows 7 of 8.1 driver gebruiken. De ene driver kan probleemloos werken, terwijl de andere voor grote issue's kan zorgen. Testen of het werkt kan natuurlijk altijd, maar een 100% garantie dat Windows 7 of 8.1 drivers werken is er niet.

Voor zover mijn ervaring tot op heden strekt met dit probleem komt het wel alleen voor bij drivers voor apparatuur die niet standaard bij een clean install herkend wordt.

Ron_Z

Ik krijg in Device Manager te zien dat er "insufficent recources" bechikbaar zijn om de aanwezige drivers te kunnen installeren voor die hardware. Zowel bij upgrade van W7 pro als bij clean install. Vroeger vond ik het nog leuk en interessant om in Biossen te stoeien met interrupts en memory ranges wanneer kaarten elkaar zaten te zieken maar die tijd is wel geweest en in deze laptop is er ook de mogelijkheid niet eens. W7 doet nog steeds prima wat ik wil en zolang er nog veiligheidsupdates beschikbaar komen is er ook niet echt de noodzaak om over te stappen voor mij.

Sopper

Ik kan in microsoft edge, de nieuwe browser, geen smileys meer aanklikken... heeft iemand dat ook?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

jaco

ik ook niet, je kunt ze nog wel maken zo te zien:
:) ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sopper

Citaat van: jaco op augustus 28, 2015, 13:20:43
ik ook niet, je kunt ze nog wel maken zo te zien:
:) ;)

Tja... Maar : pompom: etc. Lastig en omslachtig
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

jaco

Ik ben nu overgestapt naar windows 10.
Start wel snel op hier. Nu aan het testen met Storage spaces, en daar wordt ik niet echt blij van.

Parity zonder tiering met 5 * 3 TB hdd's: 35 MB/sec
Mirror met 6 * 3 TB (in 3 columns): 370 MB/sec

Dus met 1 drive als backup, dikke stront zo traag.
Met zelfde aantal drives voor backup als voor data en redelijk snel. Wel dure oplossing vergeleken bij raid-5.
Wel ReFS mogelijk, en dat is wel een voordeel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Ik heb het al weer gezien met storage spaces: dat werkt nog niet..

3 column mirror met 6 disks en met ReFS en NTFS geprobeerd.
Vullen gaat goed en constant met goede snelheid.
Lezen heeft interupties waar de snelheid naar 0 byte/sec gaat en 20/30 seconcen blijft staan, en dan loopt het weer verder. Dat gebeurd bij 40GB een keer of 5.

Zal wel iets met buffering zijn, maar met dezelfde folder van een SSD naar een andere SSD loopt het gewoon door.

Een parity space zonder tiering is langzamer dan mijn download snelheid, dus dat is niet bruikbaar.
Parity met tiering heb ik wel getest en dan zie ik tot 250MB/sec, maar dat was alleen met een benchmark tool en 10 fysieke hdd's.

Echte snelheid haal je pas als je meerdere columns gebuikt, en dan heb je per column 2 SSD drives nodig. Achtelijk dure oplossing, en als je SSD tier vol is en hij kan maar met 35-50 mb geflushed worden naar spinning media wordt het alsnog traag.

Terug naar raid-5 of raid-6 op hardware controller dan maar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm