Epson 7200 schakelt zichzelf uit

Gestart door Richard70…, mei 27, 2015, 23:54:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m9

zou zo maar kunnen zijn inderdaad dat het voltage te laag is bij omschakelen (<1,5v oid) dat de epson denkt bekijk het maar (current sensing circuit).
een versterker tussen avr en pj zou misschien uitkomst kunnen bieden, dus misschien dat er een sponsor is die je er een wil verstrekken om het eerst uit te proberen alvorens tot koop over te gaan.

of er moet in de epson een speciaal service menu zijn (alleen toegankelijk voor technici zoals je dat vroeger had bij philips tv`s) waarin de gevoeligheid van het hdmi signaal ingesteld kan worden.


Richard70…

Citaat van: m9 op mei 30, 2015, 14:22:11
zou zo maar kunnen zijn inderdaad dat het voltage te laag is bij omschakelen (<1,5v oid) dat de epson denkt bekijk het maar (current sensing circuit).
een versterker tussen avr en pj zou misschien uitkomst kunnen bieden, dus misschien dat er een sponsor is die je er een wil verstrekken om het eerst uit te proberen alvorens tot koop over te gaan.

of er moet in de epson een speciaal service menu zijn (alleen toegankelijk voor technici zoals je dat vroeger had bij philips tv`s) waarin de gevoeligheid van het hdmi signaal ingesteld kan worden.

Ik zal Frank even raadplegen
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

m9


Richard70…

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

hdnoob

Ik heb een dr hdmi en daar zit een ARC schakelaartje op.

Als je TV het wel goed doet zou je de EDID van je TV in je dr hdmi kunnen kopieren en die vervolgens voor je projector kunnen plaatsen. Dan heb voor wat je Arcam betreft op beide hdmi uitgangen dezelfde TV's aangesloten (iedere bron ziet dan trouwens dezelfde TV's, dat werkt echt superhandig).

Je hebt een bijzonder irritant probleem trouwens, en omdat je internet aankopen toch mag proberen zou ik zeker een dr hdmi proberen.

Mocht je de hotplug verdenken van je probleem dan zou je op je hdmi kabeltje dat pinnetje kunnen afplakken met een stukje tape. Dat deed ik vroeger bij een Windows PC.