Roon Labs

Gestart door rovinggecko, mei 15, 2015, 14:20:38

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Sommige oudere Linux distributies ook zo te lezen, alsmede een aantal besturingssystemen voor NAS'en.
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

brt

De update schijnt wel nog weer minder van het systeem te vragen, dat zijn mooie ontwikkelingen.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

AudioEnZo

Dat is sowieso altijd welkom ja, alhoewel het op mijn NUC prima draait.
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Broem

Sinds langere tijd (ook na laatste update) last van uitval van live radio. Roon werk hier verder prima. Als ik bv het Hi online of Paradise radio aan heb staan valt hij na enige tijd (varieert in tijd) weg en krijg ik de melding dat het station niet beschikbaar meer is. Vraag aan Roon via technical support gesteld. Het antwoord hieronder;

"We have seen users have a better experience in the past if they change their Router's DNS servers from the ISP provided ones to Cloudflare DNS, Quad9 or Google DNS. Can you please give this a try and let me know if it helps?"

En nou komt mijn vraag...ik heb Ziggo als provider. Voorzover ik weet kan ik dat toch niet wijzigen in mijn router? Of mis ik iets? Als ik betreffende stations bv via de Sonos app speel heb ik die uitval niet. Vreemd toch? Voor de rest een ontzettend stabiel netwerk hier in huis. Heb dan ook niet veel zin om te gaan kloten  :colgate: Daar ben ik onvoldoende technisch voor.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Richi

Ik speel ook regelmatig live radio via Roon, ook Radio Paradise en ik heb nooit problemen of drop-outs. Het lijkt mij eerder iets in je interne netwerk in huis, of inderdaad je service provider, maar dat lijkt me sterk. Kijk je ook TV via internet? Heb je daar wel eens problemen mee?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Broem

Citaat van: Richi op Gisteren om 10:16:40Ik speel ook regelmatig live radio via Roon, ook Radio Paradise en ik heb nooit problemen of drop-outs. Het lijkt mij eerder iets in je interne netwerk in huis, of inderdaad je service provider, maar dat lijkt me sterk. Kijk je ook TV via internet? Heb je daar wel eens problemen mee?

Nope. Ik heb nergens problemen mee (w.b. Netwerk) Ook streaming via Roon op alle apparaten en zones gaat probleemloos. Behalve dus Live Radio. Soms melding dat hij controle over het apparaat is verloren, soms melding dat het station mogelijk is verplaatst. Erg vreemd dus. Blijft mijn vraag overeind of het advies wat Roon geeft op te volgen is met een Ziggo router voor particulieren.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

fietser

Ben geen techneut maar dit is het standaard Roon support antwoord. Heb eigenlijk nooit gevonden of dit daadwerkelijk de oplossing is. Bij mij hapert soms de radio ook maar te weinig om echt actie te ondernemen.

Mao

Radio speelt hier ook zonder problemen luister eigenlijk alleen naar Radio 5 via Roon.
Provider kpn glasvezel.
Routing > kpn modem> mediamarkt switch van 30 euro>Lumin U2 streamer.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

hatfylld

Citaat van: Broem op Gisteren om 10:07:43Sinds langere tijd (ook na laatste update) last van uitval van live radio. Roon werk hier verder prima. Als ik bv het Hi online of Paradise radio aan heb staan valt hij na enige tijd (varieert in tijd) weg en krijg ik de melding dat het station niet beschikbaar meer is. Vraag aan Roon via technical support gesteld. Het antwoord hieronder;

"We have seen users have a better experience in the past if they change their Router's DNS servers from the ISP provided ones to Cloudflare DNS, Quad9 or Google DNS. Can you please give this a try and let me know if it helps?"

En nou komt mijn vraag...ik heb Ziggo als provider. Voorzover ik weet kan ik dat toch niet wijzigen in mijn router? Of mis ik iets? Als ik betreffende stations bv via de Sonos app speel heb ik die uitval niet. Vreemd toch? Voor de rest een ontzettend stabiel netwerk hier in huis. Heb dan ook niet veel zin om te gaan kloten  :colgate: Daar ben ik onvoldoende technisch voor.
Ik heb ook vaker last van hetzelfde probleem. Ik luister Studio Brussel en die houdt er ook sporadisch vanzelf mee op.
DNS instellingen kun je eigenlijk op iedere router wel zelf aanpassen. Weet je hoe je bij de instellingen van je router/modem moet komen?  Dan kun je zelf zien welke DNS gebruikt wordt.  Vaak is dit al 1.1.1.1 (Cloudflare) of 8.8.8.8 (Google).
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)