Roon Labs

Gestart door rovinggecko, mei 15, 2015, 14:20:38

« vorige - volgende »

Mao

Heb eerst oude installatie verwijderd toen de nieuwe soft op dezelfde plek neergezet. Bij installatie vraagt de s/w waar je het wil neerzetten en waar de satabase zich bevind. Dat had ik verkeerd aangegeven. Had even een 2e map aangemaakt die ag hij wel. Uiteindelijk alles van de ene database naar de andere overgezet. Had waarschijnlijk niet gehoeven. Maar het belangrijkste het werk weer. Many thanks voor het advies.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Faxe

Mooi dat het weer werkt. Misschien handig om de automatische backup functionaliteit van Roon te gebruiken. Roon maakt elke dag automatisch een backup van mijn database. Gaat er een keer wat mis zet ik een backup terug .
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

El Nino

Net m'n abonnement weer verlengd met 1 jaar....flink in prijs omhoog gegaan. Betaal nu USD 149,-, dit terwijl 3-4 jaar geleden een lief-time abo net over de USD 600,- was als ik me het goed herinner. Enfin....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

fietser

In 2019 heb ik €499 voor een lifetime betaald. Met de huidige inflatie geen spijt gehad.

El Nino

Dat was een slimme zet.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

RZeemering

Citaat van: fietser op januari  7, 2025, 20:11:02In 2019 heb ik €499 voor een lifetime betaald. Met de huidige inflatie geen spijt gehad.
Idem :) Nog geen dag spijt van gehad. Ik bekeek het destijds als het kopen van een niet hele dure audio component. Gelukkig zijn ze niet failliet gegaan tussendoor. Anders had ik fout gegokt. Maar de komende tijd kan ik er dus 'gratis' van genieten t.o.v. als ik door was gegaan met een abbo.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

fietser

Citaat van: El Nino op januari  7, 2025, 21:18:08Dat was een slimme zet.....

Ja. Maar je liep wel het risico dat de stekker eruit ging want Roon was toen nog niet wat het nu is.

Edit. Zie dat de mening wordt gedeeld.

brt

Citaat van: El Nino op januari  7, 2025, 20:00:58Net m'n abonnement weer verlengd met 1 jaar....flink in prijs omhoog gegaan. Betaal nu USD 149,-, dit terwijl 3-4 jaar geleden een lief-time abo net over de USD 600,- was als ik me het goed herinner. Enfin....

Waarom koop je niet een lifetime abo dan?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Broem

Ik heb mijn lifetime abo in 2017 afgesloten. Ook toen twijfel gehad vanwege de investering in software. Nu blij mee maar ook een behoorlijke periode gehad dat de performance onder de maat was. Irritatie alom. Nu de laatste paar jaren stabiel en hopelijk haalt HK geen vreemde moves uit. Roon is een fantastisch onderdeel van mijn muziekbeleving geworden. Zou het niet meer willen missen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

El Nino

Citaat van: brt op januari  8, 2025, 11:15:31Waarom koop je niet een lifetime abo dan?

Destijds waren er veel nieuwe digitale platformen in opkomst (Tidal, Spotify, Kazoo, Roon) en wilde eerst uitproberen wat nu het beste werkt. Bovendien had ik geen zin om voor "life-time" te gaan met een unicorn bedrijf.

Dus ik houd een mooi Nederlands gezegde in stand: goedkoop is duurkoop...... ;D

brt

Citaat van: El Nino op januari  8, 2025, 11:36:19Destijds waren er veel nieuwe digitale platformen in opkomst (Tidal, Spotify, Kazoo, Roon) en wilde eerst uitproberen wat nu het beste werkt. Bovendien had ik geen zin om voor "life-time" te gaan met een unicorn bedrijf.

Dus ik houd een mooi Nederlands gezegde in stand: goedkoop is duurkoop...... ;D

Snap ik!
Maar elk jaar dat je nu weer verlengt ipv lifetime gaat kost je sowieso extra geld. Als je zeker weet dat je het wilt blijven gebruiken doet het nu even pijn, maar niet elk jaar meer ;)
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

El Nino

Eens, maar afgelopen week was m'n subscription expired, dus heb ik hem "gewoon" verlengd. Dit weekend eens rustig kijken of ik kan switchen naar life-time met verrekening van m'n huidige subscription. Ben wel erg tevreden met Roon.

Richi

Ik zie net dat lifetime nu $829.99 kost. :o
Woonkamer Naim Atom HE • Elac ARB-51 • Focal Elegia & Elear • Philips 55PUS8909
Classé attic (in voorbereiding) Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest Niagara 1200

El Nino

AlainvanDijk

Ik heb regelmatig dat de roon Server de nummers maar 8 seconden speelt, na herstarten van de software is het opgelost!

Citaat van: rovinggecko op mei 15, 2015, 14:20:38Vond het wel een eigen topic waard: Roon Labs.

Waar komen ze vandaan?
Een spinout vanuit Meridian, eigenlijk het originele Sooloos team. Oftewel, wat door velen gezien werd als de beste streaming ervaring, is hier door de 'masters' nog eens flink verbeterd.

Wat is het?
Volgens Roon:
Citaat van: rovinggecko op mei 15, 2015, 14:20:38Vond het wel een eigen topic waard: Roon Labs.

Waar komen ze vandaan?
Een spinout vanuit Meridian, eigenlijk het originele Sooloos team. Oftewel, wat door velen gezien werd als de beste streaming ervaring, is hier door de 'masters' nog eens flink verbeterd.

Wat is het?
Volgens Roon:
Praktisch gezien?
Roon mixed voor mij twee bronnen:
- lokale files op mijn NAS
- Tidal
En levert dat vervolgens op verschillende end points:
- Mijn Meridian 861v6 ID40 end point
- Mijn DDDAC
- Mijn apple tv
- Mijn imac
Het draait bij mij op een intel nuc, maar het ondersteund ook mac os.

Oftewel, ik kan nu met 1 prachtige user interface al mijn muziek afspelen op al mijn verschillende devices.

Features?

Context & Connections
Artist bios, lyrics, photos, reviews, concerts, credits... Roon finds them all and builds them into a surfable, searchable digital magazine about your music.
See Artists in Living Color

The era of the LP and its gatefold sleeves filled with incredible imagery is in the past. But the images are not. Roon puts them all at your fingertips again.

Classical Music Done Right
There's more to classical music than artists, albums, and tracks. Roon understands composers, conductors, periods, works, instrumentation, and form.

A World of Genres
A single genre like Pop, Rock, or Jazz isn't useful to describe music. Roon creates a multi-layered, detailed genre system to explore your collection in new ways.

Audiophile Reproduction
The people who recorded your music took great care creating it. We take the same care playing it back, with Direct Mode and Signal Path features. More DSP, format, and streaming protocol support is coming!

Focus on Your Music
R&B singles from the 60s? Baroque music for trumpet performed in 1978? Everything Eric Clapton ever played on? Use Focus to display your collection in any way you can imagine.

Truly Personal Radio
Our radio isn't made up of tracks with similar tempo or instrumentation. It's based on relationships between performers and composers, starting from tracks you choose.
Discover (and Rediscover)
Find out about new releases from your favorite artists. Get new insights into the music you know and love, and explore a world of new music based on your tastes.

End points?
Via USB vanaf je nuc of mac mini.
Alle Meridian end points.
Apple TV
PCs\macs met Roon als remote daarop geinstalleerd.

Ze hebben  partnerships met Lin, Auralic, ps audio en DCS, de verwachting is dat op afzienbare termijn die ook als end point beschikbaar komen.

Daarnaast wordt een Rhapsody Pi versie van de software (met i2s dac ondersteuning) verwacht, alsmede op wat langere termijn de mogelijkheid om eea vanaf een nas te draaien.

Waar vind ik wat info?
www.roonlabs.com
https://community.roonlabs.com/
https://twitter.com/roonlabs

reviews:
http://www.hifi-advice.com/Roon-review-1.html

Plaatjes, we zijn immers visueel ingesteld?

Wat kost het?
Abonnement: 119 USD
Life time membership: 499 USD
En nu met 10% early bird korting.

Is het wat?
Wat mij betreft zeker de moeite waard om een topic voor te openen. Draait hier nu 3 dagen en voorlopig is de ervaring al helemaal top en dat terwijl er nog aardig wat features en functions aan zitten te komen.
Beniewd hoe anderen Roon ervaren.
Praktisch gezien?
Roon mixed voor mij twee bronnen:
- lokale files op mijn NAS
- Tidal
En levert dat vervolgens op verschillende end points:
- Mijn Meridian 861v6 ID40 end point
- Mijn DDDAC
- Mijn apple tv
- Mijn imac
Het draait bij mij op een intel nuc, maar het ondersteund ook mac os.

Oftewel, ik kan nu met 1 prachtige user interface al mijn muziek afspelen op al mijn verschillende devices.

Features?

Context & Connections
Artist bios, lyrics, photos, reviews, concerts, credits... Roon finds them all and builds them into a surfable, searchable digital magazine about your music.
See Artists in Living Color

The era of the LP and its gatefold sleeves filled with incredible imagery is in the past. But the images are not. Roon puts them all at your fingertips again.

Classical Music Done Right
There's more to classical music than artists, albums, and tracks. Roon understands composers, conductors, periods, works, instrumentation, and form.

A World of Genres
A single genre like Pop, Rock, or Jazz isn't useful to describe music. Roon creates a multi-layered, detailed genre system to explore your collection in new ways.

Audiophile Reproduction
The people who recorded your music took great care creating it. We take the same care playing it back, with Direct Mode and Signal Path features. More DSP, format, and streaming protocol support is coming!

Focus on Your Music
R&B singles from the 60s? Baroque music for trumpet performed in 1978? Everything Eric Clapton ever played on? Use Focus to display your collection in any way you can imagine.

Truly Personal Radio
Our radio isn't made up of tracks with similar tempo or instrumentation. It's based on relationships between performers and composers, starting from tracks you choose.
Discover (and Rediscover)
Find out about new releases from your favorite artists. Get new insights into the music you know and love, and explore a world of new music based on your tastes.

End points?
Via USB vanaf je nuc of mac mini.
Alle Meridian end points.
Apple TV
PCs\macs met Roon als remote daarop geinstalleerd.

Ze hebben  partnerships met Lin, Auralic, ps audio en DCS, de verwachting is dat op afzienbare termijn die ook als end point beschikbaar komen.

Daarnaast wordt een Rhapsody Pi versie van de software (met i2s dac ondersteuning) verwacht, alsmede op wat langere termijn de mogelijkheid om eea vanaf een nas te draaien.

Waar vind ik wat info?
www.roonlabs.com
https://community.roonlabs.com/
https://twitter.com/roonlabs

reviews:
http://www.hifi-advice.com/Roon-review-1.html

Plaatjes, we zijn immers visueel ingesteld?

Wat kost het?
Abonnement: 119 USD
Life time membership: 499 USD
En nu met 10% early bird korting.

Is het wat?
Wat mij betreft zeker de moeite waard om een topic voor te openen. Draait hier nu 3 dagen en voorlopig is de ervaring al helemaal top en dat terwijl er nog aardig wat features en functions aan zitten te komen.
Beniewd hoe anderen Roon ervaren.

fietser

Die $499 lifetime is inmiddels wel $829🫨

brt

Citaat van: fietser op januari 13, 2025, 23:03:55Die $499 lifetime is inmiddels wel $829🫨

Ik vind dat toch niet heel gek eerlijk gezegd. Als je ziet wat Roon er aan functionaliteit bij heeft gekregen in die jaren plus als je de flinke inflatie meeneemt, is dit toch wel gerechtvaardigd denk ik.

Mijn Focal Sopra's zijn ook een paar duizend euro duurder geworden in 6 jaar tijd, en daar is niks aan doorontwikkeld.

fietser

Citaat van: brt op januari 14, 2025, 10:09:48Ik vind dat toch niet heel gek eerlijk gezegd. Als je ziet wat Roon er aan functionaliteit bij heeft gekregen in die jaren plus als je de flinke inflatie meeneemt, is dit toch wel gerechtvaardigd denk ik.

Mijn Focal Sopra's zijn ook een paar duizend euro duurder geworden in 6 jaar tijd, en daar is niks aan doorontwikkeld.

Het was slechts een correctie op het vermelde bedrag. Vind wel bij software een 'lifetime' wat lastig. Stopt het bedrijf en heb je betaald maar heb je niets meer.
Ik heb 5 jaar geleden de gok genomen en dat heeft goed uitgepakt

RZeemering

Bij lifetimes is het altijd een gok inderdaad. Een soort levenslang in de gevangenis gaan en dan na 15 jaar weer naar buiten stappen ;)
En zelfs 15 jaar is lang in softwareland.
De maandelijkse bijdragen zijn ook duurder geworden. Uitrekenen wanneer je break-even bent en dan de gok nemen dat ze nog bestaan èn dat je de software nog gebruikt.
Bij veel mensen hier heeft die gok erg goed uitgepakt. En ook als mensen nu instappen zal dat over 5 jaar wellicht goed uitpakken.
En ik hoop dat over 5 jaar de lifetime voor Roon ook nog geldig is. Dat het niet met een enorme update Roohn is gaan heten of zo ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

brt

Citaat van: RZeemering op januari 14, 2025, 10:46:11En ik hoop dat over 5 jaar de lifetime voor Roon ook nog geldig is. Dat het niet met een enorme update Roohn is gaan heten of zo ;)

Lifetime is lifetime toch? Zou wel een dikke naaistreek zijn om daarvan af te stappen.
Ze hebben die centjes van de early adaptors ook goed kunnen gebruiken, dus daar mag ook wat tegenover staan. Belofte maakt schuld.

RZeemering

Eens, en de geluiden zijn wat dat betreft ook wel goed, ook na overname.
Toch zullen ze niet de eerste zijn die het doen. Mochten ze het doen.

Kwabbernoot

Ik ben twee jaar geleden ingestapt voor €700,00. Geen moment spijt van gehad. Ik zit nu op 29 euro per maand dus nog twee jaar en ik ben "break-even". Maar voor mij heeft het ondertussen de streamerfunctie helemaal overgenomen en heb ik geen voorversterker meer nodig aangezien mijn luidsprekers Roon endpoints zijn. Zo bezien ben ik nu al goedkoop uit.

Groeten...

RZeemering

Ik bedacht me net dat die lifetime wel eens helemaal niet mijn lifetime betekent maar de lifetime van de software...    ???

vanzomereng

Ik koppelde de software Roon altijd aan het gebruik van een streamerdevice
Kortom als een "schil" (gebruikers-interface) over al je muziek collecties,
bijv. Nas, USB, HD en al je gebruikte streamingsdiensten.
Met hierbij extra functionaliteit, zoals DSP en extra informatie kunnen
ophalen over muziek, nummer, artiesten.

Nu lees ik in mijn handleiding van mijn Rotel, dat deze Roon-tested of Roon-ready is,
echter mijn Rotel versterker heeft wel een ingebouwde DAC meer geen streamer.

Nee ben ik de draad ff kwijt, wat Roon zo al is.  :unsure:

Kan iemand me hier iets meer over uitleggen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Heeft dat te maken met die nieuwe functie dat je muziek over andere apparaten kan laten klinken?
Waar ik zelf nog niet zo veel van snap overigens...