Er is eindelijk een Apple TV4!!

Gestart door LittleNinja, mei 5, 2015, 18:18:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knubbe

Kijk, dat is goed nieuws.

Dus even voor de leek, nu is het dus mogelijk om films te streamen vanuit een NAS naar de ATV4?

Ik neem aan dat er overigens ook een Apple Music app is? (wellicht ook al op oudere ATV's).

Dan zijn we wel zo ver dat er hier in huis ook 2 gaan komen  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dday

Ja films streamen is nu ook mogelijk. Zie de link voor meer informatie die ik gepost heb. Hier staat alles in ;-)

Ik moest wel even handmatig de Plex server updaten op de Synology NAS. Na update werkt alles.... nog niet uitvoerig bekeken, maar speelt vedergeval af...
Bij instellingen geef je aan dat je alle pakketen vertrouwd alvorens je gaat installeren. Anders heb je de kans dat je pakket niet kunt installeren op de NAS.


VTEC_genieter

Streamen vanaf je Synology NAS via de Plex applicatie naar je ATV4..........wel via de netwerkkabel hè?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Dday

#103
Werkt hier in slaapkamer prima met WiFi. (enkel met DVD's getest vob files) Draait op 5GHz ac netwerk. Kabel is geen optie om te trekken. Dus een Apple Airport Extreme in de slaapkamer neer gezet om signaal van de Time capsule op te vangen (5GHz) Met de Airport Express draaide het niet zo stabiel. Woonkamer is wel bedraad.

Volgens mij kan mijn NAS geen MKV BD encoden. Nog nooit getest.

Erik

Maar daar hoef je toch niet voor up te graden naar atv4? Plex draait ook op atv3
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Gisterenavond even zitten spelen met de ATV4. Ik ben eigenlijk wel onder de indruk. Prettige afstandsbediening, door de bluetooth hoef ik niet zo te richten, wat wel lekker is. Een paar grappige spelletjes gedownload met wat leuke gameplay. Doet me wat aan de Wii denken.

De appstore is nog niet af voor mijn gevoel. Je kan wel zoeken, maar bij een beetje browsen door de categorien vindt ie bij mij maar weinig apps. Ik vind vooral veel "openhaard" apps...

Al met al wel een mooie verbetering. Ben benieuwd wat er op app gebied gaat gebeuren.

Jammer dat ie geen master audio heeft. Het lijkt me logisch dat er over een of twee jaar een upgrade komt met meer geluidsopties en 4k.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

VincentG

ATV4 is er nog niet zo lang, dus heeft nog wat tijd nodig, voordat er echt goede apps komen.
Denk dat het alsnog wel rap kan gaan. En ondertussen zullen er volop 'nutteloze' en 'kloon' apps komen, maar dat houd je niet echt tegen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Dday

Citaat van: Erik op november  3, 2015, 21:13:32
Maar daar hoef je toch niet voor up te graden naar atv4? Plex draait ook op atv3
Voor ons is de 4 toch betere oplossing. Geen gedoe met installatie process op de 3 voor plex. En de nieuwe app ziet er voor ons ook wat beter uit.
Waarom upgraden>? omdat het kan ;-)

CineSmurf

@VincentG: klopt. Eigenlijk vond ik het aantal apps nog wel meevallen, gezien de ATV4 minder dan een week op de markt is. Ik vond de app store niet zo intuitief. Op categorie browsen levert heel weinig hits op. Alternatief is zoeken op naam, maar dan moet je minimaal één letter opgeven. Ik heb gisteren dus de apps zitten bekijken door één voor één alle letters van het alphabet af te lopen. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...

Volgens mij moet Apple dus nog even naar de appstore-app zelf kijken, maar dat komt waarschijnlijk wel goed binnenkort. Heb gisteren in elk geval even leuk zitten racen en tennissen.  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

VTEC_genieter

Je koopt een ATV4 toch niet voor spelletjes?
Zo'n apparaat is eigenlijk voor audio/video streaming en dat kan je met de ATV3 ook doen.
[ja, en dat zijn we hier in dit topic bezig met het uitzoeken wat de 4 voor voordelen heeft]

Ik zou voor een Sony Playstation 4 gaan als je wil gamen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

CineSmurf

Hoezo niet dan? Ik heb ook een PS4, maar dit is een heel ander soort spelletjes.

Leuke van ATV4 is in mijn ogen dat het meer is dan een netflix/applemovie speler. Als je dat niet zoekt, moet je vooral een ATV3 kopen, lijkt me.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

#111
Citaat van: VTEC_genieter op november  4, 2015, 13:32:47
Je koopt een ATV4 toch niet voor spelletjes?
Ik zou voor een Sony Playstation 4 gaan als je wil gamen.
Nou dat zou voor mij eigenlijk een de hoofdreden zijn. Misschien net wat andere en goedkopere spellen dan op de PS4.
Een opgevoerde ATV3 alhoewel ik films in de praktijk nog steeds of beter gezegd weer bekijk via VLC op de pc en VLC bestuur ik vanuit de huiskamer met VLC remote op de iPad.
Plex en die andere draadloze apps ondersteunden bepaalde dingen te vaak net even niet niet of er kwam even geen data binnen, zit je maar te wachten op de bank tot film verder gaat. 
Kabel is altijd beter voor mij geen transcoding onder plex meer en beeldkwaliteit blijft zo ook beter.
Blijft over toch de games en dat moet eerst nog groeien in aantal en kwaliteit wat ik nu zie op YT.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Flavio

Jammer dat de ATV4 geen HD Audio ondersteunt (DTS HD Master Audio, Dolby TrueHD) anders had het een goede vervanger voor mijn Dune kunnen zijn.
Via Plex op de ATV4 is dit volgens mij ook niet mogelijk.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nico111

Nee klopt, klopt de AT4 kan het HD audio niet uitsturen. Is niet met een app op te lossen.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

LittleNinja

Vandaag ook even bij de Apple store gekeken. Werkt op zich soepel. De remote vind ik eigenlijk minder prettig omdat je meer aan het zoeken bent.. Hiervoor kon je naar de volgende optie "klikken". Met het swipen ga je er makkelijk aan voorbij. Dus Siri zou handig zijn om rechtstreeks op te starten. Helaas werkt dat (nog?) niet.. Weet iemand wanneer dat gaat komen?

Grafisch prima in orde. Voor HD audio blijf ik sowieso bij de Oppo (zodra hij gerepareerd is)..
Wellicht als er wat leuke apps komen die ik "nodig heb" zal ik wel overstag gaan. 😋😉
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

papaleo

Ook vandaag ff wezen kijken naar deze ATV4,het meeste is al gezegd....

Maar dit is toch de moeite van vermelden waard,volgens de Apple mederewerker aldaar komt er in de nieuwe 9.2 update toch de mogelijkheid om 4K content te streamen op de atv4....hoop niet dat deze dan helemaal dichtgetimmerd gaat worden door Apple,maar dat je van alles en nog wat aan (4K) vanaf je NAS kan gaan weergeven.
En met welke 4k specs,waarschijnlijk over HDMI beperkt tot en met 30fps,aangezien deze 1.4 is.

Als dit werkelijk zo is ga ik er denk ik wel een halen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VTEC_genieter

Onze leven wordt steeds luxer! [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Of hij accepteert 4K en toont het als 1080P dat zie eerder gebeuren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Zou het zo slecht lopen, dat ze nu al in de aanbieding gaan? http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

danielo

Citaat van: CineSmurf op november 20, 2015, 13:34:49
Zou het zo slecht lopen, dat ze nu al in de aanbieding gaan? http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

Zal wel meevallen, was in de states afgelopen week en daar al meerdere fam. leden de verschillen laten zien en ze gaan
allemaal upgraden. 1 heb ik er zelf gedaan voor ze en mee zitten spelen. Het is allemaal even wennen maar voor veel zijn simpele dingen als sneller netflix en kunnen lullen tegen de remote toch wel een ding. Het vreemde 'huh what did he say' vinden veel mensen super. Je ziet dat ze anders dan hiervoor nu ook tv reclame gaan doen in de states en apple zal denk ik proberen hier samen met de apple-watch een kerst aankoop van willen maken. Grootste probleem vind ik dat je echt even moet wennen een de nieuwe remote en bizarre feit dat siri niet voor muziek werkt in de huidige release.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

TopGun2010

Heb er ook uiteindelijk maar een gekocht om eindelijk van Dolby Digital Plus te kunnen genieten bij Netflix. Via Bol, ik kan dus even testen...
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op november 20, 2015, 20:47:19
Heb er ook uiteindelijk maar een gekocht om eindelijk van Dolby Digital Plus te kunnen genieten bij Netflix. Via Bol, ik kan dus even testen...
Zo heb je altijd 'Baas boven baas...   :D
Ik kijk Netflix met een Sony FMP-X5 waar ik van èn DolbyDigital 5.1 èn van 4K/UHD kan genieten  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Ik zie op mijn receiver geen dd plus maar lpcm 7.1. Klopt dit?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

LittleNinja

Citaat van: CineSmurf op november 20, 2015, 13:34:49
Zou het zo slecht lopen, dat ze nu al in de aanbieding gaan? http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

Damn... Leuke aanbieding! Jammer genoeg gemist. 😔
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

papaleo

Citaat van: LittleNinja op november 21, 2015, 08:05:03
Damn... Leuke aanbieding! Jammer genoeg gemist. 😔
Scheelde netto eigenlijk (maar) €13,- 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels