Taegukgi

Gestart door take5, maart 4, 2004, 05:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

take5


Dit is de nieuwste fim van de Koreaanse regisseur Je-Gyu Kang, bekend van onder meer Shiri (1999). De film gaat over de Koreaanse oorlog, en dan met name over de onvoorwaardelijke broederliefde tussen de twee hoofdpersonen.
De film deed mij af en toe denken aan "Saving Private Ryan", zowel qua opbouw als qua actiescenes. Je kunt aan deze film duidelijk merken dat er voor Zuid-Koreaanse films steeds grotere budgetten beschikbaar komen. Kosten noch moeite werden gespaard en wat mij betreft doet deze film in geen enkel opzicht onder voor oorlogfilms uit Hollywood.
Het blijft natuurlijk een feit dat er in dit filmgenre vaak weinig interessante plotwendingen voorkomen, maar als je houdt van dit soort films is dit een echte aanrader! Ik denk ook dat hij internationaal heel veel bezoekers zal aantrekken, en daarmee zal helpen om wat meer aandacht te verstigen op Aziatische (of in het bijzonder Zuid-Koreaanse) cinema.

take5

Grindtegel

is ie al uit op dvd dan? ik dacht dat dat nog even zou duren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

take5


Nee hij is nog niet uit op DVD maar ik zou de release zeker in de gaten houden. Zoals ik al zei hij is zeer de moeite waard!

Lynxxx

#3
Zojuist heb ik Tae Guk Gi: "The Brotherhood of War" gezien op DVD en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Absoluut een van de beste oorlogsfilms die ik in tijden heb gezien en op vele punten BETER dan Saving Private Ryan (zowel in storyline, als in effecten). Het verhaal draait om twee broers die ongewild worden geronseld om te vechten in de oorlog tussen noord en zuid korea. Erg goeie film met een zeer realistische (en gruwelijke) weergave van man-to-man combat, een redelijk origineel verhaal  en genoeg diepgang en emotie om nog een paar tranen bij weg te pinken ook. De hoofdrolspeler deed me overigens zeer sterk aan Chow Yun Fat denken.

De soundtrack is erg goed (en heftig). Het geweld is zeer grafisch en zeer realistisch in beeld gebracht (aanzienlijk erger dan SPR.. kan dat? ja dat kan), dus deze film is zeker niet geschikt voor gevoelige maagjes en mensen met gevoelige buren. De eerste granaat heeft hier ongeveer de hele straat wakker gemaakt en bezorgde mij bijna een hartverzakking :)

De regio 3 versie bevat een mooie anamorphic transfer en een DTS-ES soundtrack


Aanrader!


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl