USB A->B

Gestart door mijkie, februari 23, 2015, 14:44:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mijkie

Als je geld wilt horen zou ik een spaarvarken omkeren [emoji1]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

mijkie

Citaat van: Cylon op februari 26, 2015, 10:48:24
Dat is natuurlijk altijd het beste! Blijf er alleen altijd nuchter in staan, ik heb zelf wel eens de neiging om het geld te willen horen. :P

ik heb mezelf een budget gesteld waar ik een USB kabel voor wil kopen, dat is echt de max. kan mij ook niets schelen wat voor merk erop staat, als ik er maar tevreden mee ben !!

voor 300 euro kun je ook de duurdere kabels testen, kijken of dat een meerwaarde voor mij heeft !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Spijkie

Citaat van: Cylon op februari 26, 2015, 10:37:23
USB kabels hoeven alleen maar digitale data, dus geen a/v signaal, dooor te sturen. Een digtaal USB signaal is niets meer dan een serie van 1'tjes en 0'tjes, die worden vertaald naar positieve en negatieve  voltages. Wat ik er destijds van begrepen heb, is dat er in feite vervorming kan optreden door evt. verkeerde timing. Daar hebben we echter lang geleden al iets op gevonden:

Wat in de praktijk volgens mij neerkomt op het simpelweg bufferen van een signaal door pc, dac en/of cd speler.

Ik hoor dan ook totaal geen verschil tussen mijn ogenschijnlijke duurdere kabel (25,-) en t kabeltje wat bij de printer van mijn huisgenoot zat. Enige reden dat ik destijds een iets duurdere kabel heb gekocht is de duurzaamheid.

En de stroomgeleiding dan ?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Raphie

JBL PRX Power!

Cylon

Citaat van: Spijkie op februari 26, 2015, 19:42:46
En de stroomgeleiding dan ?

Dat is toch alleen relevant als het ontvangende apparaat (dac) geen voeding heeft?
Ook daar zie ik niet echt de meerwaarde van een ontiegelijk dure kabel met die paar volt die een usb hub uitspuugt.

Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

mijkie

Citaat van: Cylon op februari 26, 2015, 10:48:24
Dat is natuurlijk altijd het beste! Blijf er alleen altijd nuchter in staan, ik heb zelf wel eens de neiging om het geld te willen horen. :P

ik blijf er ook nuchter in, het klinkt hier beter of niet!! mooier hoeft ie niet te zijn, zie m niet en prijs het laatste waar ik naar kijk, tot 300 euro !!

heb liever iets dat naar mijn zin is, krijg toch spijt als ik het om de prijs zou moeten laten, koop ik hem later toch !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Cylon

Citaat van: mijkie op februari 26, 2015, 20:07:09
ik blijf er ook nuchter in, het klinkt hier beter of niet!! mooier hoeft ie niet te zijn, zie m niet en prijs het laatste waar ik naar kijk, tot 300 euro !!

heb liever iets dat naar mijn zin is, krijg toch spijt als ik het om de prijs zou moeten laten, koop ik hem later toch !!

Dat is ook zeker waar, heel herkenbaar. Bekijken en vergelijken blijft natuurlijk ook juist 1 v/d mooiere aspecten van deze hobby.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Henrie

Citaat van: Spijkie op februari 26, 2015, 19:42:46
En de stroomgeleiding dan ?
Hoeveel stroom denk je dat er loopt door zo'n USB kabel dan? En hoe groot moet de doorsnede van de geleiders dan zijn?
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Raphie

#33
Goed draadje over USB http://www.soundonsound.com/forum/showflat.php?Cat=&Board=MacMus&Number=1107601&Searchpage=1&Main=1107591&Words=snake&topic=&Search=true#Post1107601

Ga a.u.b. niet af op 6-moons type recenties door klojo's die zichzelf een of andere audiofiele halfgod met grootheidswaanzin vinden. Zij hebben het L'Oréal complex en pennen de meest grote onzin op het web. Dit geldt ook voor dealers, die op een "high-end" USB kabel meer marge maken dan de hele DAC die ze er bij verkopen :D

Maar goed.....
JBL PRX Power!

mijkie

#34
Ralphie, ik weet dat je die mening hebt maar, om dat nu elke keer te verkondigen in een topic is imo niet nodig, ik ben inmiddels groot genoeg om mijn eigen beslissingen te maken en daar een conclusie uit te halen, misschien wel t zelfde als jij verkondigd maar, laat me dat zelf ontdekken aub ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Raphie

Citaat van: mijkie op februari 27, 2015, 10:54:11
Ralphie, ik weet dat je die mening hebt maar, om dat nu elke keer te verkondigen in een topic is imo niet nodig, ik ben inmiddels groot genoeg om mijn eigen beslissingen te maken en daar een conclusie uit te halen, misschien wel t zelfde als jij verkondigd maar, laat me dat zelf ontdekken aub ....
natuurlijk, vandaar ook de link om je te helpen met je zoektocht, dit is ook het enige comment wat ik er verder over geef in dit topic.
JBL PRX Power!

mijkie

#36
Dan mag de reactie over l'Oreal ed ook bij de link gerekend worden ??
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Raphie

Citaat van: mijkie op februari 27, 2015, 10:58:43
Dan mag de reactie over l'Oreal ed ook bij de link gerekend worden ??
ja, dat is namelijk hoe ik over dat soort volk denk :D nogmaals ik maak het één keer kenbaar, zal het er verder in dit topic niet over hebben
JBL PRX Power!

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Toni71

Hey Mike.

Zoek eens op Procab....

Daar kan je bij de cable configurator allerlei kabeltjes vinden.
Laten we zeggen, dat ik een non believer ben van "dure" kabels. Zeker digitaal.
Dit zijn mooie kabeltjes, die gewoon hun werk doen.


Raphie

Citaat van: Toni71 op februari 27, 2015, 11:27:16
Hey Mike.

Zoek eens op Procab....

Daar kan je bij de cable configurator allerlei kabeltjes vinden.
Laten we zeggen, dat ik een non believer ben van "dure" kabels. Zeker digitaal.
Dit zijn mooie kabeltjes, die gewoon hun werk doen.
klopt, procab is top, al vele malen getipt! Ook verkrijgbaar bij BAX
JBL PRX Power!

mijkie

Ga morgen eens kijken, nu en vanavond aan het werk [emoji22]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

RZeemering

Citaat van: mijkie op februari 26, 2015, 20:07:09
ik blijf er ook nuchter in, het klinkt hier beter of niet!! mooier hoeft ie niet te zijn, zie m niet en prijs het laatste waar ik naar kijk, tot 300 euro !!
Als je kabels leent probeer dan niet de prijs van de kabels te achterhalen. Maar zoek dat er later bij. Dan weet je zeker dat je niet naar de prijs luistert.

Ik ben erg benieuwd of en welke verschillen je hoort! Ik had hier laatst een 300 euro usb kabel en kon geen verschil horen (gelukkig) Maar wellicht op een andere set wel.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

mijkie

Citaat van: RZeemering op maart  2, 2015, 19:37:02
Als je kabels leent probeer dan niet de prijs van de kabels te achterhalen. Maar zoek dat er later bij. Dan weet je zeker dat je niet naar de prijs luistert.

Ik ben erg benieuwd of en welke verschillen je hoort! Ik had hier laatst een 300 euro usb kabel en kon geen verschil horen (gelukkig) Maar wellicht op een andere set wel.

ik laat mijn meissie kabeltjes wisselen, ga ik luisteren of er een verschil is, zo ja, zoek ik voor mij de beste uit of , ik hoor t niet en dan neem ik gewoon een goede maar, zeker niet 1 van 300 euro  :wacko: :wacko:
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Zodiac

Ik heb n wireworld starlight. Duur, ben vergeten hoe duur. To be honoust: ik hoor niet echt verschil met n eenvoudige kabel, maar ook ik ben niet ongevoelig voor marketing, esthetica en de bewonderende blik van de buurvrouw....[emoji6]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mijkie

had ik gelezen idd, ga t beleven  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

John Wx

Heb ook liever een "mooie" kabel als is het maar voor de ......
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zodiac


Citaat van: John Wx op maart  3, 2015, 10:57:07
Heb ook liever een "mooie" kabel als is het maar voor de ......
....buurvrouw.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

mijkie

Ik niet voor mijn buurvrouw [emoji85]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *