Het grote DALI Topic

Gestart door Maneblusser, februari 20, 2015, 10:00:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgpeggeman

Citaat van: Gawain op mei 27, 2016, 17:09:37


Gefeliciteerd :) Zien er strak uit. Heeft hij alleen een baspoort aan de voorkant? Dan een mooi voordeel dat ze waarschijnlijk dichter tegen de achtermuur te plaatsen zijn denk ik.

Inderdaad alleen een reflexpoort aan de voorkant. Bij mij kunnen ze niet zo strak tegen de muur, omdat er een kast tussen staat
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear

pvd_66

Kogel is door de Dali kerk, vandaag wezen luisteren naar de H 400mk2 bij Garwain. Mooie speaker, niet alleen om te zien maar ook om te horen. Had m'n eigen versterking meegenomen en vond t beter klonken als de Rubicons. Kan aan de ruimte liggen, die bij de Rubicons was niet echt ideaal. Maar misschien ook dat de  H's gewoon beter zijn, ze klonken gewoon erg lekker  ;D
Volgende week ophalen maar  ;D

Meteen de nieuwe Euphonias kunnen aanschouwen en horen op de ARs, dat was een mooie combi nu al. Ik denk dat bij een lekkerdere ruimte gaat t dak er helemaal af gaat ;D
Mooie set!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

#252
jgpeggeman: gefeliciteerd met de Zenzor 5 en veel luisterplezier. Ik heb ze nooit beluisterd.

@pvd66: gefeliciteerd  met die zwarte H400's! Is toch officieel geen mk2, Dali Helicon 400 LE 25th? Interessant dat je ze beter vindt dan de Rubicons.. Waarom?

Ik dacht ook dat de Rubicon de opvolger is van de Mentor en dat er een gat zit tussen de Epicon en de Rubicon die nog gevuld wordt met de Helicons? Er zal nog wel een opvolger voor de  Helicon serie komen. Qua bouw en afwerking staan de Helicons wel op een hoger plan dan de Rubicons. Toen ik de Epicon 8 had beluisterd en thuis naar de H800mk2 luisterde vond ik die laatste ook beter klinken, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de betere ruimte en de DSP. Is dan lastig vergelijken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Gawain

Citaat van: doorofnight op mei 27, 2016, 23:20:52
@pvd66: gefeliciteerd  met die zwarte H400's! Is toch officieel geen mk2, Dali Helicon 400 LE 25th?

Is een set mk2's en geen LE 25th. De LE 25th was de eerste die ze in piano black hebben gemaakt, toen dit zo erg gewild bleek te zijn hebben ze ook een piano black versie gemaakt in de mk2 versie voor een meerprijs :D De LE25 herken je aan een gouden badge en het moet op de achterkant vermeld staan. Volgens een duits magazine zit deze tussen de mk1 en mk2 in qua performance.

DofN

Over ingewikkeld gesproken. Je had het volgens mij weleens eerder getikt ergens. Nu ga ik het onthouden. Wel raar dat de MK2 in gloss black iets minder goed zou klinken dan de reguliere MK2. Fantastisch mooie LS. Eigenlijk zou ik mijn Euphonia ms4 wel in gloss black willen hebben (laten spuiten). Zou ik dan 20 jaar geen andere LS meer hoeven? :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Nou, hier komen ze dan eindelijk [emoji1]

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Mooie set, ik vind die rode conussen wel erg grappig  ;D
Netjes opgesteld, gaaf!
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

#257
Citaat van: doorofnight op mei 28, 2016, 10:08:43
Over ingewikkeld gesproken. Je had het volgens mij weleens eerder getikt ergens. Nu ga ik het onthouden. Wel raar dat de MK2 in gloss black iets minder goed zou klinken dan de reguliere MK2. Fantastisch mooie LS. Eigenlijk zou ik mijn Euphonia ms4 wel in gloss black willen hebben (laten spuiten). Zou ik dan 20 jaar geen andere LS meer hoeven? :)

Mk2 in gloss black iets minder? [emoji14] Ik bedoel dat de LE25 qua performance tussen de mk1 en mk2 in zit [emoji4] De mk2 is gewoon een mk2, alleen waarom hij in gloss black iets duurder was, geen idee, dat gebeurd niet vaak bij luidsprekers volgens mij..

Dat lijkt me ook wel mooi inderdaad, je Euphonia's in het zwart. Had ik ook het liefst gewild, past het makkelijkst in het interieur.

Gawain

Citaat van: pvd_66 op mei 27, 2016, 20:58:41
Kogel is door de Dali kerk, vandaag wezen luisteren naar de H 400mk2 bij Garwain. Mooie speaker, niet alleen om te zien maar ook om te horen. Had m'n eigen versterking meegenomen en vond t beter klonken als de Rubicons. Kan aan de ruimte liggen, die bij de Rubicons was niet echt ideaal. Maar misschien ook dat de  H's gewoon beter zijn, ze klonken gewoon erg lekker  ;D
Volgende week ophalen maar  ;D

Meteen de nieuwe Euphonias kunnen aanschouwen en horen op de ARs, dat was een mooie combi nu al. Ik denk dat bij een lekkerdere ruimte gaat t dak er helemaal af gaat ;D
Mooie set!

Blij dat we de boel nog aan de praat kregen met de kabeltjes chaos hier [emoji16] Maar was weer een interessant ochtendje.
En die eindbak van Nad blijf ik een plaatje vinden, daar hebben ze wel een mooie vooruitgang geboekt qua design vergeleken met de vorige master serie [emoji3]

pvd_66

Citaat van: doorofnight op mei 27, 2016, 23:20:52
jgpeggeman: gefeliciteerd met de Zenzor 5 en veel luisterplezier. Ik heb ze nooit beluisterd.

@pvd66: gefeliciteerd  met die zwarte H400's! Is toch officieel geen mk2, Dali Helicon 400 LE 25th? Interessant dat je ze beter vindt dan de Rubicons.. Waarom?

Ik dacht ook dat de Rubicon de opvolger is van de Mentor en dat er een gat zit tussen de Epicon en de Rubicon die nog gevuld wordt met de Helicons? Er zal nog wel een opvolger voor de  Helicon serie komen. Qua bouw en afwerking staan de Helicons wel op een hoger plan dan de Rubicons. Toen ik de Epicon 8 had beluisterd en thuis naar de H800mk2 luisterde vond ik die laatste ook beter klinken, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de betere ruimte en de DSP. Is dan lastig vergelijken.

Dank je doorofnight.
Beetje uitleg, hoewel t moeilijk blijft omdat ik ze in verschillende ruimtes heb gehoord. Echter wel vrijwel met dezelfde apparatuur, eigenlijk alleen de bron was anders. Nu een m50 ipv een node2.
Ik vond de H's veel opener met name in het hoog, hoog was zachter en dan bedoel ik niet dat de Rubicons hard klonken, maar het was ronder, zijdezachter of hoe je t ook mag noemen. Echter nog steeds met voldoende punch en attack.
Ik had t idee dat ik de H's steeds harder wilde zetten omdat t zo lekker klonk en bij de R's vond ik t op een gegeven moment wel genoeg. Dat is voor mij altijd wel belangrijk.
Het laag was prima in orde, alleen bij Patricia Barber ging t laag een beetje mis. Nu zit er in die cd/opname ook wel belachelijk veel laag. Daar liep je echt tegen de beperkingen van de ruimte aan. Maar dat ging eigenlijk ook mis bij de R's.
Blijft natuurlijk een gokje hoe t bij mij thuis klinkt, maar heb er wel vertrouwen in.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Siddartha

Citaat van: pvd_66 op mei 28, 2016, 11:00:34
Mooie set, ik vind die rode conussen wel erg grappig  ;D
Netjes opgesteld, gaaf!

Thanx!
Die conussen hebben de meeste dali's, is een soort houtmengsel.
Ze mogen in principe nog wel wat meer ruimte krijgen, maar goed dat gaat helaas niet. Het klinkt verder prima!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Citaat
Blij dat we de boel nog aan de praat kregen met de kabeltjes chaos hier [emoji16] Maar was weer een interessant ochtendje.
En die eindbak van Nad blijf ik een plaatje vinden, daar hebben ze wel een mooie vooruitgang geboekt qua design vergeleken met de vorige master serie [emoji3]

Hahahah ja zeker, dat was nog een gepuzzel.
Ja hij is gewoon zo mooi gebouwd, soms moet je apparatuur ook niet in een donker rack willen zetten  ;)
Maar zelfde geldt voor jouw eindbak, simpel en zo mooi.
Leuk ook te horen hoe die AR op temperatuur kwam en je Euphonia's steeds meer tot leven bracht en steeds makkelijker gingen spelen. Echt superspeakers  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

jgpeggeman

@Siddartha:

Wat een prachtig setje Dali's! Ik blijf het 'eenvoudige' design van Dali erg prettig vinden!
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear

DofN

Citaat van: Siddartha op mei 28, 2016, 10:25:28
Nou, hier komen ze dan eindelijk [emoji1]

(...)

Staat er mooi bij zo. Keurige set.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Dali's zijn onverwachts sneller binnen  ;D Ik kon ze eerder ophalen bij Gawain.
Mijn eigen speakers waren snel verkocht dus de Dali's konden zo geplaatst worden. Gelukkig vond m'n vriendin ze ook mooi en niet alleen om te horen.
Omdat ik niet echt een goede bron had heb ik maar meteen een Node2 aangeschaft. Via Airplay streamen is ook niet alles.
Nou hoe klinkt het een setje Dali's, anders dan de Avatars. Dat wist ik.
Een korte impressie:
Het hoog is meer open, meer aanwezig zonder scherp te zijn. Het laag is mooi strak, echter met muziek waar super veel laag in zit lopen ze toch wel tegen de akoestische beperkingen op van de woonkamer. Maar dan moet de volumeknop wel ver open.
Voordeel van deze speaker is dat ik op laag volume ook al veel detail en voldoende laag hoor. Soms lijkt het of de speaker wat hoger afbeeld dan ik gewend ben, zal vermoedelijk door de hoger geplaatste tweeters komen.
Kortom al een lekker begin  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

Dat is een leuke meevaller.
Mooi dat ze zo goed bevallen.
Misschien wat plaatjes posten?
Veel luisterplezier :music:

pvd_66

Ja plaatjes komen nog, maar zit ff te twijfelen. Nu staat het oude rack er nog. Eind deze maand begin volgende maand is mn nieuwe rack klaar en dan is het allemaal wat minder rommelig .... (hoop ik  ;) )
Ook zwart hoogglans  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Siddartha

Reden om dan weer nieuwe pics te posten, toch! [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Hahahaha ja die had ik wel verwacht  ;D
Zal eens kijken of ik een beetje orde in de chaos kan schoppen, anders krijg ik mn vriendin achter me aan  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvd_66

#269
Nou bij deze snel 2 pica's


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Siddartha

Ziet er prima uit toch?!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

martien

Vind ik ook!
Beetje een harde ruimte zo te zien, vloerkleed deed bij mij veel goeds. Zou dat een optie zijn?
Erg mooie LS.

Siddartha

Ondanks dat Dali adviseert de ls volledig recht te zetten, had bij mij een beetje toe-in een positief effect. Zou ik ook eens mee spelen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Thanks, op zich gaat ook wel, maar versterker staat te ver naar achter in rack, anders haal ik stopcontact niet ...
De tv (andere op komst want deze is kapot) komt aan de muur en als t goed is komen de kabels bij het toekomstige rack erachter, evenals wat stopcontacten die verplaatst moeten worden. Ik ben voornemen een voorzetwand te plaatsen want misschien dat er boven over de hele breedte een light strip komt, kan ik alle kabels mooi wegwerken.
Dat geeft een rustiger beeld waardoor de Dali's beter uitkomen (qua zicht dan  ;) )

Ik ben nu nog beetje aan schuiven met naar voor en achter, staan nu ruim 60 cm van de achterwand en dan ook maar eens kijken met heel klein beetje toe-in. Benieuwd wat t bij jou doet.

Klopt, ruimte is zeker erg hard, zal eens voorzichtig over een kleedje beginnen  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

Mooie luidsprekers, en staat mooi zo. Nu nog de akoestiek, als ik het goed lees  :pompom: :pompom:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software