Het grote DALI Topic

Gestart door Maneblusser, februari 20, 2015, 10:00:08

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Lyngdorf TDAI 2170 met SDA2400. met de Epicon 6. Die combi heb ik jaren gehad en ik was er ultiem tevreden mee. Ik weet niet hoeveel avonden ik me liet meeslepen door de E6 en Lyngdorf.

De NAD M33 is misschien net iets beter. De nieuwste Lyngdorf 2210 zou weleens perfect kunnen zijn, maar zonder subs.. dan misschien een luxman versterker?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

Citaat van: Perfectionist op mei 23, 2025, 18:51:40Even wat tips vragen vwb versterking van de Dali's Epicon?

Ik denk dat ik je snap. Bij zulke goede LS zoek je ook echt de ultieme versterkers.. Maar.. mijn advies.. niet voor je je akoestiek op orde hebt.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

minplus

En daarna zijn de versterkers zo persoonlijk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Perfectionist

Citaat van: DofN op mei 23, 2025, 19:19:11Ik denk dat ik je snap. Bij zulke goede LS zoek je ook echt de ultieme versterkers.. Maar.. mijn advies.. niet voor je je akoestiek op orde hebt.

Maar wel met je eens om dan voor Lyngdorf te kiezen ivm akoustiek.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Perfectionist

Ik heb nu een aanbod gekregen voor een Atoll In300 EVO of een Hifirose RA280 versterker.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 icm Dali?
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

CinéHome

Ik ken de Atoll als gedetailleerd genoeg om alles uit de Dali's te halen.
Hifirose geen idee.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Perfectionist

De Atoll IN300 EVO is het geworden. Staat in bestelling, ben benieuwd.

IMG_8540.jpeg

DofN

Mooie versterker. Waarom is het deze geworden?

Perfectionist

Heel mooi stereobeeld, door de geheel mono opbouw, veel autoriteit, maar ook verfijning.

Vonde Supernaiti wat te duur, de Hifirose toch wat klinisch, digitaal.

DofN

Van alle kastluidsprekers in dit formaat, ongeacht de prijsklasse, en ongeacht bass-reflex of gesloten - vond ik de Dali E6, mits in een akoestisch aangepaste ruimte, mooier dan welke andere LS in dat formaat dan ook. Niet helemaal neutraal.. Maar pfoe.. zo goed!

(wel met als ondersteuning twee / vier JL-E112 subwoofers en goed ingeregelde subs.)

Zowel de klank als de ruimtelijkheid. Door de geweldige tweetermodule en de fraaie midwoofer... denk ik. De eigenwijze manier van niet indraaien en toch een mooie pinpoint. Een uniek merk als het om de beste modellen gaat.

De Dali E6 is voor het formaat en voor wat het is - een kastluidspreker - een van de allermooist klinkende luidsprekers die ik ken :) Moest ik gedwongen worden om terug te gaan naar kastluidsprekers, dan ga ik terug naar de toplijnen van Dali. Wide dispersion, prima focus... Weinig merken doen dit zo goed als Dali.

AudioGek 2025 🔊

Iemand de nieuwe Sonik serie al gehoord ?

Ralf67

Misschien eens bij Hifiklubben binnenlopen, die hebben een hele Dali reeks staan.
Is een soort van huismerk.

https://www.hifiklubben.nl/dali-sonik-7-vloerluidspreker/dalisonik7bk/

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Ralf67 op februari 15, 2026, 10:05:12Misschien eens bij Hifiklubben binnenlopen, die hebben een hele Dali reeks staan.
Is een soort van huismerk.

https://www.hifiklubben.nl/dali-sonik-7-vloerluidspreker/dalisonik7bk/

Ga ik dat eens doen binnenkort

jasjenl

Ik heb gisteren de Sonik 7 gehoord bij Hifi Klubben tijdens een vinyl avond. Moet zeggen dat ik ze niet verkeerd vond klinken, voor zover je dat bij zo'n gezamenlijke avond echt goed kunt beoordelen. Maar zeker voor wat ze kosten denk ik dat je hier een hele mooie luidspreker aan hebt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5