Headset voor kantoor

Gestart door Morrison, januari 9, 2015, 12:23:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morrison

Ik zit op kantoor vaak met een headset op om via Lync te bellen met collega's, maar vaak luister ik tussendoor muziek om me te kunnen concentreren op mijn werk.
Ik heb echter nu van mijn werkgever een Plantronics Blackwire c320 gekregen, die het prima doet voor bellen, maar teleurstellend voor muziek.

Op mijn werk maak ik gebruik van Spotify om muziek te luisteren, en ik ben dus op zoek naar een headset met microfoon die ik via USB kan aansluiten.

Headset moet voldoen aan:

Fatsoenlijk muziek kunnen weergeven.
Comfortabel zitten voor lang gebruik.
Liefste een knop om de microfoon te muten en volume aan te passen.
Geluid een beetje afschermen zodat ik mijn collega's niet hoor, en ook andersom :)
Aangezien mijn vorige Jabra headset van mijn bureau "geleend :nopompom:" is, zou het fijn zijn om de headset in te kunnen klappen om mee te nemen. Anders kan ik ook een kluisje gebruiken om 'm in te leggen.
Bovendien zou het fijn zijn als het niet een hele hippe game headset is, liefste zwart en niet te lomp :)
Budget is niet heel hoog, rond de 50 euro. Mag wel iets meer zijn als het ook daadwerkelijk beter wordt.

Op mijn werk gebruik ik ook wel eens mijn Shure SE535 in ears, maar het nadeel is dat ik dan niets meer hoor van de omgeving, dus als iemand ineens naast me staat schrik ik me kapot :P

Hebben jullie tips of ervaringen?
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Morrison

Na wat speur werk en internet vergelijken ben ik gegaan voor de Beyerdynamic MMX 2. Deze voor 4 euro boven mijn budget gekocht, vandaag binnen gekregen en mijn eerste reactie is dat deze prima bevalt.
Het is voor mijn doeleinde een erg goede headset. Geen enorm apparaat, zit prima, losse USB geluidskaart met volume en mute knoppen. Ik ben erg tevreden over het geluid, dus een aanrader voor een instap headset :)

Het is een on-ear ontwerp, maar mijn oren passen er precies in. Ik merk dan ook dat het geluid anders is wanneer ik mijn oren er ook 'in doe', dan dat ik 'm op mijn oorschelp zet. Het lijkt dan bassiger te zijn en veel directer(?). Ik weet nog niet echt wat ik fijner vind. Klinkt dit fenomeen bekend bij jullie?
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820