Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted User

Citaat van: Isflicka op maart 17, 2015, 16:33:20
Binnenkort komt er een Aurender S10 op bezoek dus eens kijken wat dat gaat brengen.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben nog niet in de vervangingsmode. De Streaming4Home met JCAT kaart doet het op zich prima, echter het blijft een Windhoos 7 bak. Met alle instellingen vandien kan je een hoop vernaggelen. Vandaar de belangsteling voor dit topic.

eric_audio

Citaat van: Kerkhoffd op maart 16, 2015, 21:18:40
Las (op DevialetChat geloof ik) een vergelijk met de Auralic Aries en de Aurender, waarbij de Aurender klaarblijkelijk toch beter presteerde. Geloof dat Eric er bij was. Misschien dat hij hier iets zinnigs over kan vertellen uit eigen ervaring?

Ja, ik was daar bij. De vergelijking is trouwens niet gedaan op mijn set (Devialet 200 met Magico S1), maar op de set van een devialetchat forumgenoot (Devialet 400 met Martin Logan Montis).

Het was erg leuk om te doen. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik de vergelijking moeilijk vond, omdat mijn gastheer (amabrok van het devialetchat forum) er een blinde test van maakte. Elk fragment werd drie keer afgespeeld (Auralic Aries, Aurender X100 en Melco N1Z), maar ik wist niet in welke volgorde de streamers langs kwamen. Voor mij was de set nieuw, de akoestiek was nieuw, en de meeste muziek ook. Hoe dan ook, onze conclusies kwamen wel overeen. De Melco klonk het meest organisch, met de mooiste tonale balans. De Aurender kort daarachter, en dan de Auralic Aries. Gezien het prijsverschil vond ik de Aries erg goed presteren. Mijn gastheer vond het verschil tussen Aurender en Auralic groter dan ik (maar goed, hij heeft de Aurender en ik de Auralic, beetje owners pride van beide kanten denk ik). Ik zal zijn bevindingen linken:

Review van amabrok op het Devialetchat forum (post #30 op pagina 3):
http://devialetchat.com/showthread.php?tid=793&page=3

Mijn reactie (post #49 op pagina 5):
http://devialetchat.com/showthread.php?tid=793&page=5
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

#102
Citaat van: jazzman op maart 16, 2015, 19:44:39
Ik denk zelfs dat je de Aries moet vergelijken met de Aurender N100 (2890 euries), dan is de Aries vele malen goedkoper. Mooie schijf of NAS erbij, dan ben je echt goedkoper uit denk ik. Deze vergelijking staat bij mij op mijn netvlies.

Klopt, deze vergelijking is eerlijker dan de Aries vergelijken met de X100. Ik verwacht dat de N100 en X100 klankmatig gelijkwaardig zullen zijn. Dan verwacht ik dus dat de Aurender beter zal zijn dan de Aries.

Is het prijsverschil (Aurender bijna 2x Aries) gerechtvaardigd? Uiteindelijk wel denk ik. De Aurender is gebouwd als een tank, en klinkt beter. Aan de andere kant heeft de Aurender app nog geen Qobuz integratie geloof ik. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn.

Voorlopig blijf ik lekker met de Auralic Aries spelen, en ik geniet van mijn muziek. Maar Aurender staat nu wel op mijn wishlist.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Liefhebber

Bedankt voor de toelichting, Eric.


Ben je ook van de mening dat de Aries met de nieuwe firmware misschien een hogere beoordeling  zou kunnen krijgen?

Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

eric_audio

Citaat van: Liefhebber op maart 18, 2015, 09:40:10
Bedankt voor de toelichting, Eric.


Ben je ook van de mening dat de Aries met de nieuwe firmware misschien een hogere beoordeling  zou kunnen krijgen?



Wanneer precies is die firmware uitgekomen?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Liefhebber

#105
Misschien kan Isflicka hierop reageren, zij schreef op 12 februari dit:

CitaatOm toch nog even op de nieuwe 2.1 firmware terug te komen. Het is echt een heel positief verschil t.o.v. de vorige versie. Ik had al begrepen dat bij de Hörtest Hamburg gebruik was gemaakt van deze nieuwste firmware en dat de reacties zeer positief waren maar het effect is echt verbluffend.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

eric_audio

Citaat van: Liefhebber op maart 18, 2015, 10:19:05
Misschien kan Isflicka hierop reageren, zij schreef op 12 februari dit:


Dat was ruim voordat wij de shootout deden, dus hadden wij de nieuwe firmware.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Liefhebber

Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Isflicka

Citaat van: eric_audio op maart 18, 2015, 10:30:06
Dat was ruim voordat wij de shootout deden, dus hadden wij de nieuwe firmware.
Dat is wel vreemd want ik lees twee opvallende dingen: "changed in setting from OpenHome DS (the default) to Legacy UPnP for the USB out to work" en "gapless playback was not supported with LightningDS app" dan lijkt het er toch op dat er een oude firmware versie is gebruikt. Heb je thuis dezelfde problemen?

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

eric_audio

Amabrok had problemen met gapless afspelen met de Melco streamer, niet met de Aries. Dus wellicht heeft hij het wat onduidelijk opgeschreven.

Zelf heb ik geen problemen met gapless afspelen. Lightning DS werkt gewoon goed, ook in combinatie met Qobuz.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Hartstikke leuk dat je dit weer hier deelt Eric. Ooit komt er hier ook een Devialet 200, dus ik lees al vast geïnteresseerd mee. Tegen die tijd kan ik dan luisteren en besluiten of de Akurate DS/1 beter, gelijk of slechter presteert als streamer dan Air, Aries of Aurender.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mordante

Citaat van: Kerkhoffd op maart 18, 2015, 15:59:49
Hartstikke leuk dat je dit weer hier deelt Eric. Ooit komt er hier ook een Devialet 200, dus ik lees al vast geïnteresseerd mee. Tegen die tijd kan ik dan luisteren en besluiten of de Akurate DS/1 beter, gelijk of slechter presteert als streamer dan Air, Aries of Aurender.

Waarom komt er ooit een Devialet 200? Uit nieuwschierigheid.

Isflicka

Citaat van: eric_audio op maart 18, 2015, 15:13:35
Amabrok had problemen met gapless afspelen met de Melco streamer, niet met de Aries. Dus wellicht heeft hij het wat onduidelijk opgeschreven.

Zelf heb ik geen problemen met gapless afspelen. Lightning DS werkt gewoon goed, ook in combinatie met Qobuz.
Het is dan inderdaad heel onduidelijk geschreven: "While the LightningDS app seems to play very well with Auralic Aries, it was noticed that gapless playback was not supported while it was supported on BubbleUPnP on Android!"

Maakt niet uit...het is toch leuk om te lezen. Ik deel overigens wel de mening dat de Aries (te) licht is gebouwd. Waarschijnlijk had de Aries veel beter geweest als de behuizing gelijk was aan bijvoorbeeld de Auralic Vega. Een beetje zware XRL trekt het hele apparaat uit het rack. Ik overweeg het bordje ook over te zetten naar een nette zware kast.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Citaat van: Isflicka op maart 18, 2015, 16:33:32
Het is dan inderdaad heel onduidelijk geschreven: "While the LightningDS app seems to play very well with Auralic Aries, it was noticed that gapless playback was not supported while it was supported on BubbleUPnP on Android!"

Maakt niet uit...het is toch leuk om te lezen. Ik deel overigens wel de mening dat de Aries (te) licht is gebouwd. Waarschijnlijk had de Aries veel beter geweest als de behuizing gelijk was aan bijvoorbeeld de Auralic Vega. Een beetje zware XRL trekt het hele apparaat uit het rack. Ik overweeg het bordje ook over te zetten naar een nette zware kast.

Een zware kast heeft ook vaak een heel ander prijskaartje. Bovendien heb je dan misschien een externe WiFi antenne nodig.

Isflicka

Citaat van: Mordante op maart 18, 2015, 16:36:08
Bovendien heb je dan misschien een externe WiFi antenne nodig.
Daar zit ik ook niet op te wachten. Overigens komt er nog een model boven de Aries en die heeft wel een betere kast + prijskaartje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

Citaat van: Isflicka op maart 18, 2015, 16:50:51
Daar zit ik ook niet op te wachten. Overigens komt er nog een model boven de Aries en die heeft wel een betere kast + prijskaartje.

Zou een houtekast wat zijn, met misschien een deksel van Lexaan of zo? Ben het namelijk wel met je eens het is wat licht allemaal.

Deleted User

Citaat van: Isflicka op maart 18, 2015, 16:50:51
Daar zit ik ook niet op te wachten. Overigens komt er nog een model boven de Aries en die heeft wel een betere kast + prijskaartje.
Waar haal je deze info vandaan?

Kerkhoffd

Citaat van: Mordante op maart 18, 2015, 16:24:40
Waarom komt er ooit een Devialet 200? Uit nieuwschierigheid.

Klinkt een stapje beter in mijn set dan de Primare i32. Heb het een en ander al vergeleken en wacht nu op een mooie ex demo deal of tweedehands 200. Zal dus nog wel even geduld moeten hebben.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

DVDmartinDVD

Iemand ervaring met Deezer op de Aries, moet dit via Airplay?

Ik dub nog tussen Qobuz of Deezer.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

eric_audio

Deezer is toch maximaal mp3 kwaliteit? Als dat goed genoeg is, vraag ik me af waarom een apparaat als de Aries overwogen wordt.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Isflicka

Citaat van: eric_audio op maart 19, 2015, 05:29:12
Deezer is toch maximaal mp3 kwaliteit? Als dat goed genoeg is, vraag ik me af waarom een apparaat als de Aries overwogen wordt.
Volgens mij sinds februari ook FLAC van 1,411 kbps.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

DVDmartinDVD

Nee, voor mp3 zou ik hem ook zeker niet gekocht hebben.

Het moet echt wel van goede kwaliteit zijn, binnenkort eerst maar Qobuz uit proberen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Citaat van: jazzman op maart 18, 2015, 16:58:58
Waar haal je deze info vandaan?
Van de helpdeskmedewerker maar ik heb inmiddels ook al een foto gezien van de behuizing....eigenlijk gelijk aan die van de Vega. Overigens lag het prijsniveau ook ongeveer gelijk.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

DVDmartinDVD

Ben wel benieuwd naar het nieuwe model.

Heb de Aries nu aangesloten via een mooie Audioquest diamond digitale coax kabel, toch weer een verbetering in het geluid.

Nog steed zeer tevreden.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Deleted User

Wat voor kabel gebruikte je hiervoor?