Smartphone fotografie topic 📱📷

Gestart door LittleNinja, december 30, 2014, 00:50:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BuSpu


BuSpu


LittleNinja

#227
Ik heb afgelopen week een leuk setje lenzen op de kop getikt voor een mobiele telefoon. Grappig! Ik ben nu lekker aan het experimenteren met de set.




Een leuke review van (een deel van) de set.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Een paar voorbeeldjes (uitermate verkleind vanwege het formaat)...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

Citaat van: BuSpu op juli  1, 2015, 08:13:47
mee eens, is dat Griekenland?

Klopt dat is op het eiland karpathos

VTEC_genieter

Ziet er niet slecht uit die voorzetlensjes voor je iPhone!
Want de scherpte kan beter. Ik denk dat ze van kunstofglazen zijn gemaakt.
Plak je ze d'r op of gaat dat via schroefdraad?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Citaat van: VTEC_genieter op juli  1, 2015, 23:35:00
Ziet er niet slecht uit die voorzetlensjes voor je iPhone!
Want de scherpte kan beter. Ik denk dat ze van kunstofglazen zijn gemaakt.
Plak je ze d'r op of gaat dat via schroefdraad?

Klopt. De "super fisheye" lens geeft een idioot grote kijkhoek, maar vervormd hierdoor enorm en het zorgt voor de nodige onscherpte. Zoveel dat ik het niet de fijnste lens vind die er tussen zit. Maar een aantallen lenzen vind ik wel weer mooi werken, zoals het macro lensje, de wide angle, telephoto (2x zoom) en de normale fisheye zijn een stuk bruikbaarder. Er zit ook nog een telephoto lens in met 12x zoom. Deze is redelijk scherp, maar je krijgt hem nooit helemaal goed. De kleine sensor van een smartphone helpt daar niet bij.

Nee, de glazen van deze set zijn van echt glas. De kunststof sets zijn inderdaad nog een stuk minder. Ze klikken allemaal "vast" door een magneet. Ze zitten behoorlijk stevig, al zullen ze door te stoten bijvoorbeeld wel kunnen verplaatsen of vallen als het echt een flinke tik is. De 12x zoom lens schroef je er op. Dat is een erg lange lens en dus wordt de hefboom te groot voor het magneetje, verwacht ik. Sowieso vind ik dat er een beetje klunzig er uit zien.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BuSpu

Ook lullig als je ineens moet bellen  ;D

Nahpets

Alleen als je de telefoon verkeerd vast houdt. Anders valt dat best mee.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

Paar kiekjes van dit weekend..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Nog twee..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Die zonnebril foto kijkt lekker weg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Die maakte ik uit verveling.. Zat te wachten op mensen waar ik een afspraak mee had en ze waren wat laat..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

De foto van de kinderen op de schommel vind ik een goede registratie van "het moment na de zonsondergang van een warme zomerdag" [emoji41] Want de schaduw is goed te zien en de kinderen hebben zomerse kleding aan, kan ik nog net zien en kinderen mogen tot laat in de avond lekker lang buitenspelen van de ouders.

En de laatste foto van het meisje, de foto is gewoon artistiek!
A. Ze doet iets voor (een handstand ofzo), zij doet een "performance" zeg maar, en vaak zijn dat ook artiesten die performances/uitvoeringen doen.
B. De persoon achter de camera maakt ook op zijn eigen wijze een foto van dit moment. Omgekeerd vastgelegd! Beide personen zijn artistiek leuk bezig! [emoji106]

Ik heb gisteren ook een foto gemaakt. Ra ra ra, waar is deze foto gemaakt? [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Thanks VTEC!

Je proeft meteen de zomerse sfeer op die foto!! Heerlijk!! 😎
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

samsung S5+ gemaakt met selectieve focus

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

#241
Gave foto! Stel je die focus in tijdens het schieten of achteraf?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Over een paar jaar hebben we geen camera meer nodig, want alles is mogelijk met je smartphone: parkeren, fotograferen, mailen, je auto mee openen en starten........ [emoji106][emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

En toen ging die kapot. En kon je NIKS meer.

Nee, mij niet gezien als ik een beetje keuze heb. Welke fabrikant was het die afgelopen week de software van zijn auto's aangepast heeft omdat het hackers gelukt was om OP AFSTAND de besturing van de auto over te nemen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Henrie

Citaat van: Christiaan S op juli 24, 2015, 22:38:28
En toen ging die kapot. En kon je NIKS meer.

Nee, mij niet gezien als ik een beetje keuze heb. Welke fabrikant was het die afgelopen week de software van zijn auto's aangepast heeft omdat het hackers gelukt was om OP AFSTAND de besturing van de auto over te nemen?
Dat was Fiat-Chrysler...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

KillerbeeNL

#245
Citaat van: LittleNinja op juli 24, 2015, 20:21:17
Gave foto! Stel je die focus in tijdens het schieten of achteraf?

De camera focust op het middelpunt en de "selectieve focus stand" maakt er een bestand van +/- 32 mb van welke 3 focuspunten heeft waaruit je met de editor kunt kiezen:

-dichtbij
-veraf
-alles scherp

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Leuke en slimme feature met een leuk effect.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

#247
Paardjes tijdens een weekendje Duitsland.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank


Rock Solid