TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

Vorige topic - Volgende topic

SpaceJS

Citaat van: brt op maart 23, 2026, 19:49:23Fascinerend, volgens mij is toch wel de consensus dat deze Connects goed klinken en vaak juist iets beter dan bijvoorbeeld via Roon?

Dat is best knap, Roon gebruikt namelijk verschillende methoden om connectie te maken en daar kan best een verschil in zitten. bijvoorbeeld Roon ready apparaten hebben een ander protocol dan Roon tested en bij Roon tested kan het nog veel meer verschillen. Mijn Meridian is bijvoorbeed verbonden via het Sooloos streaming protocol wat zeg maar de oer versie is alleen wordt er wel de laatste versie van RAAT gebruikt omdat Roon kennelijk nog steeds de kaart in mijn voorversterker kan updaten. Eigenlijk niet gek voor een kaart die al 16 of 17 jaar oud is.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

brt

Ze hee, Tidal verhoogt het familie abonnement van 16,99 naar 21,99 per augustus. Dat is stevig!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Tandwiel

Citaat van: brt op Vandaag om 16:26:08Ze hee, Tidal verhoogt het familie abonnement van 16,99 naar 21,99 per augustus. Dat is stevig!
Overstappen naar Qobuz, al zal die de prijzen dan ook wel verhogen. Maar Qobuz klinkt wel beter.

Sk

Ik kreeg inderdaad ook bericht vandaag. Volgens mij ga ik 1 of 2 euro meer betalen per augustus.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

N1v3K

Ik ga vanaf augustus van €10,99 naar €12,99 per maand  :dry:

Kwabbernoot

:blink:

Echt! We gaan 13 euro per maand betalen voor alle muziek die je zo ongeveer maar kunt bedenken. Daar kocht je vroeger nog geen cd voor.

Groeten...

Fr@nk

Maar we spenderen wel duizenden euries aan hardware...
🔊 Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

🎧 RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

N1v3K

Citaat van: Kwabbernoot op Vandaag om 17:30:15Echt! We gaan 13 euro per maand betalen voor alle muziek die je zo ongeveer maar kunt bedenken. Daar kocht je vroeger nog geen cd voor.

Wat een dooddoener deze reactie.
Het is maar een paar euro, dus wat maakt het uit...?
Met die gedachtengang maakt het dan ook niet uit dat het straks €14,99 wordt en €16,99 en €18,99 en €20,99 enz enz...

We gaan 18% meer betalen voor muziek waar we nooit eigenaar van worden.
How's that?

Citaat van: Fr@nk op Vandaag om 17:38:40Maar we spenderen wel duizenden euries aan hardware...

Ja, bizar. Staat hier gewoon in huis.
Blijkbaar bezit ik die spullen gewoon. En blijf ik daar ook altijd eigenaar van...

chansig

Op Spotify kan ik het album downloaden. Heb ik het ook in mijn bezit.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: N1v3K op Vandaag om 17:43:56Het is maar een paar euro, dus wat maakt het uit...?
Met die gedachtengang maakt het dan ook niet uit dat het straks €14,99 wordt en €16,99 en €18,99 en €20,99 enz enz...

We gaan 18% meer betalen voor muziek waar we nooit eigenaar van worden.
How's that?

Het zal mij een rotzorg zijn. 21 euro is nog steeds verschrikkelijk goedkoop.

Ik snap dat 18% erbij klinkt alsof het veel is maar in geld uitgedrukt is het in dit geval nagenoeg niets.

Groeten...

N1v3K

Citaat van: Kwabbernoot op Vandaag om 18:38:58Het zal mij een rotzorg zijn. 21 euro is nog steeds verschrikkelijk goedkoop.

Ik snap dat 18% erbij klinkt alsof het veel is maar in geld uitgedrukt is het in dit geval nagenoeg niets.

Stel dat je huur ineens 18% omhoog zou gaan, praat je dan ook zo?  ;)

Geef me anders even je account door.
Zal het aan Tidal doorgeven dat jij geen probleem hebt met €21,- per maand.
Kan ik mooi op €11,- blijven .. :P

chansig

Ja want is vwbt de financiële impact echt hetzelfde.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

N1v3K

Citaat van: chansig op Vandaag om 18:53:20Ja want is vwbt de financiële impact echt hetzelfde.

Nee, tuurlijk niet.
Maar je huis is ook veel belangrijker dan je muziek.
Dus geen probleem om 150 euro per maand meer te betalen, toch?

chansig

Ik denk het inderdaad van niet. Consequentie ( als je besluit niet te betalen) is dat je geen huis meer hebt.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

brt

Citaat van: Tandwiel op Vandaag om 17:03:45Overstappen naar Qobuz, al zal die de prijzen dan ook wel verhogen. Maar Qobuz klinkt wel beter.

Is niet handig voor de kinderen, dan liever naar spotify. Of ik slik het, kan ook.

Als ik elke maand 5 tweedehands cd's verkoop, ga ik er financieel niet op achteruit  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kwabbernoot

Citaat van: N1v3K op Vandaag om 18:52:09Stel dat je huur ineens 18% omhoog zou gaan, praat je dan ook zo?  ;)

Geef me anders even je account door.
Zal het aan Tidal doorgeven dat jij geen probleem hebt met €21,- per maand.
Kan ik mooi op €11,- blijven .. :P

Begrijpend lezen blijft moeilijk, nietwaar?

Rogers Hifi

Ik gebruik Tidal nagenoeg alleen maar in de auto. Thuis maak ik er een playlist op aan en dat is het dan ook. Voor die paar opcenten een schijntje als je het me vraagt. Je kan natuurlijk ook weer met cd`tjes beginnen in de auto of DRAB+ .

vanzomereng

De prijzen van Tidal waren de afgelopen 3 jaren constant, dus rekening houdend met de inflatie en dat ze voldoene geld kunnen afdragen aan de rechthebbende producers of muzikanten, wil ik die paar extra euro,s per maand wel afdragen.
13 Euro per maand, vind ik een habbekrats, als je dagelijks kunt kiezen uit miljoenen nummers. ::)

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

N1v3K

Citaat van: Kwabbernoot op Vandaag om 19:58:18Begrijpend lezen blijft moeilijk, nietwaar?

Kijk eerst eens in de spiegel, voordat je dit soort opmerkingen maakt.

Je leest er volledig langs.