Dune HD-TV303 of Dune Base 3D of PCH A-410 of Mede8er MED600X3D ?

Gestart door rytec, december 12, 2014, 10:14:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rytec

Welke mediaspeler heeft bij jullie de voorkeur? Welke zijn ideaal te bedienen via de iphone/ipad ?
Panasonic Viera Plasma 42", Synology DS214+, Mede8er 600-X3D, VU+ Ultimo, Onkyo TX-NR515, Klipsch RP-250F, Klipsch RP-250C, Klipsch R-110SW, Q-Acoustics 2010i als rears, Logitech Harmony One

Hanky Panky

Ik heb inmiddels 4 Dune's en die werken perfect, echte alles eters.

Voor de Dunes is een ipad app beschikbaar en dat werkt goed maar je hebt dan alleen een veredelde afstandbediening.

Je kunt via je ipad scherm geen bestanden uitkiezen oid zonder dat je een beeldscherm of beamer op de Dune hebt aangesloten waarop je kunt zien wat je doet.
De app gebruik ik dus nooit behalve als mijn Harmony AB leeg is  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raymond187

Citaat van: Hanky Panky op december 12, 2014, 10:32:16
Je kunt via je ipad scherm geen bestanden uitkiezen oid zonder dat je een beeldscherm of beamer op de Dune hebt aangesloten waarop je kunt zien wat je doet.
De app gebruik ik dus nooit behalve als mijn Harmony AB leeg is  :D
wtf is dat voor een schrale App dan  :-X

larsonator

Citaat van: Raymond187 op december 12, 2014, 10:40:09
wtf is dat voor een schrale App dan  :-X
voor de andere spelers geldt: wat zijn dat voor schrale mediaspelers....
Mag jij kiezen  :nopompom:

rytec

OK, bedankt en welke Dune is een aanrader die nog beschikbaar is? Ik hoor geruchten dat Dune zich meer gaat focussen op decoders voor bedrijven? Zo kan ik niet meteen die modellen H1 of D1 terugvinden bij de webshops, enkel nog die HDTV-303 en Base 3D.
Panasonic Viera Plasma 42", Synology DS214+, Mede8er 600-X3D, VU+ Ultimo, Onkyo TX-NR515, Klipsch RP-250F, Klipsch RP-250C, Klipsch R-110SW, Q-Acoustics 2010i als rears, Logitech Harmony One

Raymond187

Citaat van: larsonator op december 12, 2014, 10:48:33
voor de andere spelers geldt: wat zijn dat voor schrale mediaspelers....
Mag jij kiezen  :nopompom:
Lief van je dat ik mag kiezen  :wub:
Ik gebruik de Oppo 103 + App. Prima keus.

N1v3K


larsonator

Citaat van: Raymond187 op december 12, 2014, 11:36:09
Lief van je dat ik mag kiezen  :wub:
Ik gebruik de Oppo 103 + App. Prima keus.
zo gebruik ik in de woonkamer een oppo 93 en in mijn HT een oppo 103 :)
zeker een prima keus


Hanky Panky

Citaat van: Raymond187 op december 12, 2014, 11:36:09
Lief van je dat ik mag kiezen  :wub:
Ik gebruik de Oppo 103 + App. Prima keus.

Budgettair gaapt daar wel een kloofje  ;)

Citaat van: rytec op december 12, 2014, 11:22:46
OK, bedankt en welke Dune is een aanrader die nog beschikbaar is? Ik hoor geruchten dat Dune zich meer gaat focussen op decoders voor bedrijven? Zo kan ik niet meteen die modellen H1 of D1 terugvinden bij de webshops, enkel nog die HDTV-303 en Base 3D.

Dune heeft een uitstekende historie op het gebied van updates. Ik heb de allereerste Dune (BD Prime 1.0) nog staan en daar krijg ik nog steeds firmware updates voor en hij speelt ook alles af wat generatie drie ook doet. Bluray menu's  laden alleen beduidend trager in ten opzichte van generatie drie die nu verkocht worden.

Als je een NAS of file-server hebt is de Dune 303D een budget vriendelijke oplossing, als je graag een HDD intern wil plaatsen is een HD Base een betere oplossing als je nieuw wil kopen. Maar voor € 100-125 koop je een gebruikte H1 of D1.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Ik raad ook een Dune aan voor als mediaspeler.
Heb de simpele oud model TV-101 en het apparaat krijgt nog steeds updates.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Deleted member

Ik heb een Dune HD Max en die bevalt zeer goed. Gebruik het loopwerk eigenlijk zelden en stream voornamelijk vanaf het netwerk (er zit en bluray drive en een HDD bay in de HD Max), maar ik sta nog steeds verbaasd hoe gemakkelijk dat apparaat een 50Gb bluray vanaf het netwerk speelt, menu's afspeelt en gewoon veel gebruiksgenot geeft. Echt een topding!
Stereo-fan for life!

Masterkale

De popcorn A410 verslaat de dune op alle fronten... zelfs tussen de a410 en de oppo zit kwalitatief bijna geen verschil. Alleen speelt de a410 meer af.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

jaco

Kan een popcorn hour dan tegenwoordig een full rip van een bluray afspelen compleet met menu etc ?
Alle geluids tracks naar LPCM omzetten lukt ook goed ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raymond187

Citaat van: technative op december 13, 2014, 22:14:57
Ik heb een Dune HD Max en die bevalt zeer goed. Gebruik het loopwerk eigenlijk zelden en stream voornamelijk vanaf het netwerk (er zit en bluray drive en een HDD bay in de HD Max), maar ik sta nog steeds verbaasd hoe gemakkelijk dat apparaat een 50Gb bluray vanaf het netwerk speelt, menu's afspeelt en gewoon veel gebruiksgenot geeft. Echt een topding!
Waarom zo verbaasd? Als je een 10MB switchje heb dan wordt het wel lastig idd :D

Citaat van: Masterkale op december 19, 2014, 01:21:05
De popcorn A410 verslaat de dune op alle fronten... zelfs tussen de a410 en de oppo zit kwalitatief bijna geen verschil. Alleen speelt de a410 meer af.
IS er weinig verschil of zie JIJ weinig verschil?

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raymond187

oudjes wel hoor. Heb er nog mee gewerkt :D .... of ben ik al zo oud  :-X

larsonator

Citaat van: Masterkale op december 19, 2014, 01:21:05
zelfs tussen de a410 en de oppo zit kwalitatief bijna geen verschil. Alleen speelt de a410 meer af.
En als je de speler niet op een oude crt televisie aansluit, maar op een full-HD tv? Zie je het dan nog niet? :P

jaco

Citaat van: Raymond187 op december 19, 2014, 08:54:43
oudjes wel hoor. Heb er nog mee gewerkt :D .... of ben ik al zo oud  :-X
Ik kan me vergissen, de 1e switch waar ik wat mee deed was een kalpana 3000 (overgenomen door cisco -> catalyst 3000
Maar daarvoor zal er ook wel wat gedaan zijn op switching gebied :) ben niet oud genoeg waarschijnlijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raymond187

Bedoel geen zakelijke netwerk switchen, maar voor klein gebruik. Paar jaar geleden (~7 jaar terug) nog op kantoor gehad. Netgear had ze geloof ik 10Mb....of ben ik in de war met een hub. Zit nogal ene verschil in natuurlijk.

jaco

ik heb het over de jaren 90 van de vorige eeuw, 20 jaar terug :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

kermit

Citaat van: Masterkale op december 19, 2014, 01:21:05
De popcorn A410 verslaat de dune op alle fronten... zelfs tussen de a410 en de oppo zit kwalitatief bijna geen verschil. Alleen speelt de a410 meer af.
daar ben ik sinds deze week ook achter gkomen!  Het beeld van de popcorn is echt een stuk scherper en er zit meer diepte en is contrastrijker .Het valt gelijk op ! Ik draai nu met een popcorn en het beeld is echt top! De dune vind ik een flauw en soft beeld hebben!  Had ik dit eerder geweten was ik allang overgestapt naar de popcorn! Ik zag steeds verschil als ik mijn blurays afspeelde ! Het beeld was stukken contrastrijker dan de dune! Nu zie ik geen verschil tussen de popcorn en een bluray schijf

jaco

Zal de nieuwere sigma chip wellicht beter zijn dan die in de oudere dunes zit. of VXP staat aan met kunstmatige verscherping..

En wat doet hij met een cineavia titel ?
En ik zie geen TrueHD passthrough staan bij de opties. Werkt dat niet? (ze hebben rechten issues met Dolby las ik ergens dacht ik)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Masterkale

De popcorn heb ik zelf verkocht aan een vriend van me aangezien de Oppo bij mij de popcorn heeft vervangen. Ik heb een 1 op 1 vergelijking gemaakt en mijn 112 inch is groot genoeg om verschillen waar te nemen. De getunde Oppo doet het wat beter maar de popcorn is volgens mij wel te vergelijken met een standaard Oppo. Speelt gewoon alle formaten af maar geen volledige BD menu`s (alleen lite)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

jaco

En de laatste vraag over de doorgifte van TrueHD bitstream ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm