Battlestar Galactica origineel of nieuw

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 26, 2002, 02:12:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Battlestar Galactica is naar mijn mening één van de allerbeste SF series die ooit gemaakt is. Nu de serie op DVD uit komt (eindelijk) speelt bij mij de vraag, komt de nieuwe serie ook ?

Op zich vindt ik de 2e serie een belachelijke kinderlijke serie, maar toch de episode The Return Of Starbuck is van ongekende kwaliteit.

Wat is jullie mening ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#1
Ja,hier zijn denk ik de meningen over verdeeld bij www.Battlestar Galactica.com hebben ze ook niet zo op de nieuwe serie.Echter ik ben zelf van mening dat als je een serie koopt dan ook de hele serie koopt al zijn ze minder van kwaliteit.Het gaat er bij mij ook een beetje om de verzameling compleet te hebben.

En inderdaad The Return Of Starbuck is zeker een goede episode  en tevens  de laatste die gemaakt is.

JG Smit..
  

Master BuCHu

Verschrikkelijke goeie serie beetje jeugd sentiment wel hoor maar toch het verhaal spreekt goed aan ik vindt dat de veelbesproken Rivival door moet gaan met de hedendaagse technologie moet dat een waanzinnige film of serie worden.
Ik hoop dat het gaat lukken.

J.A.F._Doorhof

Het meest intressante aan BSG vondt ik de "echtheid" van de schepen, het verhaal etc. Geen gadgets zoals transporterstralen maar gewoon rauw en simpel, zoals bv de oorlogsschepen van die tijd eruit zagen, maar dan in de ruimte. En ook de verhaallijn zelf vondt ik geniaal, het gaf direct antwoord op de vragen over de grote beschavingen voor ons en de vraag die iedereen heeft, zijn we alleen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

hoe zou het geluid van de Cylons in surround gaan klinken???

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 31, 2002, 08:38:47Het meest intressante aan BSG vondt ik de "echtheid" van de schepen.
Daar moet ik toch nog iets op zeggen. Ik zat elke keer met een glimlach te kijken als er zo'n een vechtshuttle werd gelanceerd.
Dan zag je eerst de glazen cockpit zakken, maar je zag heel duidelijk een licht/luchtspleet tussen glas en schip als hij dicht was

Volgens moest je bij BG goed je adem kunnen inhouden in de ruimte :)

Maar goed ik begrijp wat je bedoeld hoor Frank  ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

 ;D
Dat zie je helemaal verkeerd jongen.
Die luchtspleet waar jij het over hebt dat is de airco.
Waarom denk je dat ze die helmen altijd op hebben die zijn voor de lucht.

Tja op die shuttle bedenk ik nog wel wat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MAD

Ik ben ook voor de complete serie (en het liefst zo snel mogelijk). Vind de nieuwe reeks minder, maar nog best te pruimen. Die aflevering waar een Cylon schip tijdens Haloween per ongeluk op aarde land / neerstort (en dan die Cylon die helemaal doordraait naast een magnetron - zouden ze dan zo simpel toch te verslaan zijn) vond ik ook nog wel leuk. The Return of Starbuck was ook een favoriet.

J.A.F._Doorhof

Return of Starbuck is fantastisch.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sarjenka

Frank, bedoel je een remake van de serie???

Dat mag van mij wel hoor... ook al vind ik de originele serie ook erg goed.

Spacebass

CitaatIk zat elke keer met een glimlach te kijken

Nou, da's ook wt waard toch  ;D

Als je BG roept denk ik meteen aan die imposante tune....prachtig arrangement!

Heb het er vandaag nog over gehad met een collega....

Prachtige serie....mmm is hij te koop op DVD....oeps...zou de eerste serie zijn die ik op dvd koop!

J.A.F._Doorhof

Sarjenka, de originele serie.

Er is een origineel en een 1980 serie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MAD

#12
En dan is er ook nog een film, maar die is al een tijdje heel goedkoop op DVD te krijgen (zie Battlestar Galactica in "mijn DVD collectie").... Hoop dat de serie (liefst oud + nieuw compleet) nou wel dit jaar in box zal verschijnen.

Voor degenen die deze draad niet helemaal begrijpen (en dat zijn er nogal wat zo te zien ;)). Het gaat dus om deze DVD box die vorig jaar zou uitkomen, maar is uitgesteld:

http://www.region4dvd.net/media_battlestar_galactica_delayed.htm

Zoals hier te lezen is, komt er ook nog een nieuwe mini serie!!!

Hier nog wat meer info en artwork van de box:

http://www.battlestargalacticaclub.com/shop09.html

JG_Smit

Is er al nieuws over release (pre orders)van de serie?
Wacht nog met smart. :(Is namelijk ook een jeugdsentiment van mij :D

JG Smit..

J.A.F._Doorhof

Ja,

Ze waren terug gefloten.
Ik gok nu op de R1 releases.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MAD

Dit jaar is wel het 25 jarig jubileum. Vaak is dat commercieel aantrekkelijk. Laten we hopen dat ze hier gebruik van gaan maken.  ;)