dropbox zip bestand beschadigd?

Gestart door KillerbeeNL, oktober 20, 2014, 22:02:08

Vorige topic - Volgende topic

KillerbeeNL

Hallo, heeft iemand wel eens een fotomap gedownload als zip bestand (2gig) welke beschadigd blijkt te zijn?.

Waarmee kan ik deze repareren behalve Winrar 7zip etc.?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

KillerbeeNL

die helpt hier niet maar bedankt voor het meedenken.

Mijn schoonzus zit in Amerika en 2 gig aan fotos en filmpjes op de helft van de 5 weekse vakantie zijn dus foetsie.

Een andere 1e backup 1.4 gig zipbestand staat op mijn laptop en daarvan zijn de fotos en filmpjes nog wel uit te pakken ?

ik vrees met grote vrezen.....

Wordt tijd dat een iphone een externe sdkaart krijgt....
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Erik

Er stond wel van de week iets op internet dat ze een foutje hadden gemaakt bij een aantal users waardoor er wat data onherstelbaar weg was. Filmpjes en foto's zippen is sowieso onnodig aangezien dat al compressed data is. kost alleen maar tijd en in jouw geval ook data. Overiegsn kon je vroeger een zip aanmaken die wat groter was maar daardoor ook herstelbaar als er een stukje mistte.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Citaat van: Erik op oktober 21, 2014, 21:50:45
Er stond wel van de week iets op internet dat ze een foutje hadden gemaakt bij een aantal users waardoor er wat data onherstelbaar weg was. Filmpjes en foto's zippen is sowieso onnodig aangezien dat al compressed data is. kost alleen maar tijd en in jouw geval ook data. Overiegsn kon je vroeger een zip aanmaken die wat groter was maar daardoor ook herstelbaar als er een stukje mistte.

okay dat is balen dat dropbox deze fout juist nu heeft gemaakt.

Dat groter maken van een zip zal ik eens opzoeken misschien dat daar iets mee te redden valt.

thanks

John Wx

Er is wel recovery software van RECUVA
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Kjelt

Zowiezo is het bij onvervangbare data common practice om behalve het origineel nog minstens twee backup bestanden te hebben en dan ook nog in verscheidene vormen dus absoluut niet alles in the cloud maar ook niet alleen maar op 1 hdd. Dit is een leermoment.

MaxxMark

De fout met dropbox is er (zo ik las) eentje die langere geleden plaats heeft gevonden. Gebruikers zouden daarvan ingelicht moeten zijn. Als dat niet het geval is, en het om één bestand gaat acht ik de kans vrij klein dat het aan dropbox heeft gelegen.

Als je het bestand nog steeds hebt; en je probeert zaken te recoveren zorg dan als eerste dat je een kopie maakt van het bestand voor je dingen gaat proberen. Je zult de eerste niet zijn die probeert te recoveren en met dat process zn enige (bron)bestand verpest en alles kwijt is.

Als je bestand nog altijd +-2gb groot is geeft het aan dat er zeker wel data in zit. Als dat corruptie aan het eind is (grote kan) dan zal alles aan het begin nog wel intact zijn. Als het aan het begin is (de definitie van het zip bestand) dan kan het wel eens lastiger zijn omdat lastig te achterhalen wordt hoe het bestand is opgebouwd.

Je kunt in ieder geval proberen om het bestand met winrar te openen. Winrar heeft ook een 'repair' feature die mogelijk wat voor je kan betekenen. Evenals een "test" optie die mogelijk wat meer kan aangeven. En last but not least. Met winrar openen en bij het extracten het vinkje "Keep broken files" aanvinken. Winrar poogt dan alles zo goed mogelijk uit te pakken en behoudt ook alle bestanden die mogelijk stuk zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

KillerbeeNL

winrar reparatie met "keep broken files" heb ik al geprobeerd.

er is voordat ik met de reparaties ben begonnen inderdaad een copy van het orgineel gemaakt en de copy heb ik geprobeerd te repareren.

we gaan weer verder met een volgende poging met een ander programma

KillerbeeNL

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2014, 08:36:47
Zowiezo is het bij onvervangbare data common practice om behalve het origineel nog minstens twee backup bestanden te hebben en dan ook nog in verscheidene vormen dus absoluut niet alles in the cloud maar ook niet alleen maar op 1 hdd. Dit is een leermoment.

Sterker nog, mijn eigen kostbare data staat thuis op een 2,5 inch HD en laptop en op het werk ligt ook een 3,5 inch HD de kast met dezelfde backup.

eens in de 3 maanden ff alles wat op de laptop staat backuppen.

Op vakantie in Amerika kan mijn schoonzus alleen een backup met een iphone op een cloud (in dit geval gekozen voor MIJN Dropbox account) zetten en het blijkt dat zij niet in de gaten heeft gehad dat zij de foto's in mijn Dropbox aan het deleten was (i.p.v. haar account)

Nu blijkt dat je een history recover kan doen bij Dropbox dus dat tijdrovende klusje doet ze als ze thuis is.

Ik blijf het lastig vinden dat Dropbox.
Geef mij maar een paar SDkaartjes die ik kan meenemen....

KillerbeeNL

inmiddels opgelost door op Dropbox pagina alle gedelete files te restoren.

backup loopt weer.

mooie optie maar ik vind het niks dat cloud gedoe....wat een tijd (300kb download bij DB !! ) gaat daar inzitten terwijl ik een 120mb verbinding heb.

😈