Rega platenspeler topic

Gestart door jpmoree, september 29, 2014, 21:08:52

« vorige - volgende »

Mediator en 1 gast bekijken dit topic.

Rowdy

Citaat van: Hannibal_ op december 31, 2024, 10:43:23Leuk stukje.

Is dat Amerikaans? Best duur daar die elementen
Ja, het is een Amerikaanse site.
Ik lees deze site regelmatig vanwege de muziek recensies op LP.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Jenkins

Citaat van: Hannibal_ op december 31, 2024, 10:48:34Mooi ding!

Maar een p25 ingeruild?
Iconisch ding toch?

Thanks.  :)

Mijn eerste (!) P25 in zwart kocht ik toen ie net uit was.
Beswel lang geleden dus.
Toen mijn schoonvader mijn stereohok ging schilderen, en om het hifimeubel probeerde te manoeuvreren, is hij bovenop het meubel gevallen.
Gelukkig is daarbij alleen de P25 aan gruzelementen gegaan.
De verzekering heeft uiteraard alleen een magere dagwaarde uitgekeerd.

Inmiddels had ik in de RB600 een Incognito kabel laten zetten. Ook zat er een Heed Orbit voeding achter.
Op Marktplaats vond ik naderhand deze kersenhouten P25.
Dat is eigenlijk nooit meer "mijn" P25 geworden. Zag er ook niet zo netjes verzorgd uit.
Van mijn P25 heb ik de arm + motor laten overzetten op de tweedehandse en heb daarna niet meer zoveel gedraaid.
Ik vermoed dat de klap en het overzetten de interne bekabeling gestresst heeft. Want vorige week bleek die op meerdere plekken een breuk te hebben.

Toen ik deze leen-P3 meekreeg en had geïnstalleerd had ik meteen zoiets van...

:-*  :wub:
Jij moet hier blijven. Je verdient een warm nestje.

En zoost gekomen dat die hier nu in dienst is.

Hier zie je nog een glimps van de vorige speler:

IMG_9481.jpeg

Hannibal_

Citaat van: Jenkins op december 31, 2024, 11:18:58Thanks.  :)

Mijn eerste (!) P25 in zwart kocht ik toen ie net uit was.
Beswel lang geleden dus.
Toen mijn schoonvader mijn stereohok ging schilderen, en om het hifimeubel probeerde te manoeuvreren, is hij bovenop het meubel gevallen.
Gelukkig is daarbij alleen de P25 aan gruzelementen gegaan.
De verzekering heeft uiteraard alleen een magere dagwaarde uitgekeerd.

Inmiddels had ik in de RB600 een Incognito kabel laten zetten. Ook zat er een Heed Orbit voeding achter.
Op Marktplaats vond ik naderhand deze kersenhouten P25.
Dat is eigenlijk nooit meer "mijn" P25 geworden. Zag er ook niet zo netjes verzorgd uit.
Van mijn P25 heb ik de arm + motor laten overzetten op de tweedehandse en heb daarna niet meer zoveel gedraaid.
Ik vermoed dat de klap en het overzetten de interne bekabeling gestresst heeft. Want vorige week bleek die op meerdere plekken een breuk te hebben.

Toen ik deze leen-P3 meekreeg en had geïnstalleerd had ik meteen zoiets van...

:-*  :wub:
Jij moet hier blijven. Je verdient een warm nestje.

En zoost gekomen dat die hier nu in dienst is.

Hier zie je nog een glimps van de vorige speler:

IMG_9481.jpeg

Auw... pijnlijk verhaal.
Maar zeer content met de p3, dat is mooi.
Zijn ook fijne spelers
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Mooie tafel hoor zo'n P25. Ik heb hem destijds ook gekocht toen hij uitkwam. Met een exact element en een Eos phonotrap. Mijn eerste supermuzikale combinatie. Zeker als je er wat Siltech aanhing. In dit geval een FTM3. Meer dan de som der delen, etc. Het heeft behoorlijk wat moeite gekost om iets te krijgen die ook 'das gewissene etwas' heeft.

Jenkins

Citaat van: Mediator op december 31, 2024, 15:24:53Mooie tafel hoor zo'n P25.
 Heeft 'das gewissene etwas' heeft.

Mee eens.
Als schoonpa niet op mijn zwarte P25 was gevallen, dan had ik die nu nog steeds gehad.
Die tafel heeft mijn liefde voor Rega zeker aangezwengeld!
Niet dat er niks beters zou zijn.
Dat zou wel erg rozebrillerig zijn.
Maar hun filosofie van gewichtbesparing en omgang met vibraties vind ik heerlijk eigenwijs.
Maar ik neem aan dat Rega in 10 jaar tijd hun producten ook kon verbeteren.
Zodat ik met hun huidige P3 + Neo er niet te beroerd bij zit.

Laan

Heerlijke tafel een p3! Lekker simpel en lekker levendig. Veel plezier! Als je er geen rega element in gaat steken zou ik wel de vta wat aanpassen. Op de foto lijkt het of de boel wat achterover leunt. :)
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Trichord Dino mk3.
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300 | Rega P3 - Exact - Neo psu - Atoll PH 100

Mediator

Je kan ook je mat verwijderen dan komt het ook wel goed uit. Scheelt ook zo'n 2mm. Ik heb nog zo'n spacer liggen. Moet hem alleen even opzoeken. Geef maar een gil dan doe ik hem in de brievenbus post. Wel goed opletten dat je de schroeven van de arm juist aandraait. Niet te vast maar zeker ook niet te los. 

Jenkins

Citaat van: Laan op december 31, 2024, 20:51:17Als je er geen rega element in gaat steken zou ik wel de vta wat aanpassen. Op de foto lijkt het of de boel wat achterover leunt. :)

Scherp oog!
Ga ik wat aan doen.  :D 

Jenkins

Jenkins

Hoe onderscheid ik een Advanced riem van een Reference riem, behalve van de prijs?
Op mijn P3 zit nu een witte riem.

Hannibal_

Citaat van: Jenkins op januari  3, 2025, 14:29:18Hoe onderscheid ik een Advanced riem van een Reference riem, behalve van de prijs?
Op mijn P3 zit nu een witte riem.

Mijn reference is gewoon zwart, zowel op mijn oude als nieuwe speler.

Maar kost ook niet de kop om te vernieuwen trouwens.
35-45€ of zo?
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Jenkins

Citaat van: Hannibal_ op januari  3, 2025, 17:47:27Mijn reference is gewoon zwart, zowel op mijn oude als nieuwe speler.

Maar kost ook niet de kop om te vernieuwen trouwens.
35-45€ of zo?

De meerprijs van de betere snaar is me inderdaad egaal.
Wat mij verward is de kleur wit.
Als ik zoek op Rega snaren dan vind ik alleen afbeeldingen van zwarte snaren, geen witte...

Hannibal_

Citaat van: Jenkins op januari  3, 2025, 20:49:24De meerprijs van de betere snaar is me inderdaad egaal.
Wat mij verward is de kleur wit.
Als ik zoek op Rega snaren dan vind ik alleen afbeeldingen van zwarte snaren, geen witte...

Zoek maar eens op tangospinner of groovetracer.
Misschien komt hij daar vandaan?

Ik vond een half transparante wittige belt laatst in een upgrade kit: Tango spinner upgrade kit

Mediator

Rega maakte tot een paar jaar geleden de zogenaamde white belt. Men heeft bij Rega de afgelopen jaren veel onderzoek gedaan naar de beste snaar ontwikkelen. Daaruit is de nieuwe generatie voortgekomen van snaren die allemaal zwart zijn. Vanaf de P8 wordt geloof ik de reference snaar standaard meegeleverd. Of liever gezegd twee en bij de Naia drie.

Mediator

Ik heb het filmpje gevonden waarin Rega zelf wat uitlegt over de technologie van een snaar.

Jenkins

Zo. Oude witte riem eraf, nieuwe reference belt erop.

IMG_9068.jpeg

Als ik de app mag geloven zit het qua snelheid wel goed.

IMG_9069.png

Want dit meet ie zonder de weerstand van een naald op de plaat.

Rowdy

Bij mij was het bij een Pro-Ject Perspective zonder Pro-Ject SpeedBox, maar met de SBooster BOTW 16 vac voeding in plaats van de originele voeding 33,42 RPM. Heb hetzelfde app gebruikt, ook zonder weerstand van een naald op de plaat.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

drees62

Sinds afgelopen vrijdag staat hier ook een Rega Planar 8 met ND7 element (in) te spelen. Mijn P3/24 met TT-PSU heeft na bijna 15 jaar trouwe dienst mijn set verlaten 😉
Hoewel deze flink was gemodificeerd (Groovetracer subplatter, Michell Technoweight, EBLT belt en Grado Gold 2 element) is dit toch weer een fikse stap vooruit.
Als Phono-voorversterker blijf ik (vooralsnog) de ingebouwde van de Naïm Supernait 3 gebruiken.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Lion of Judah

Citaat van: drees62 op januari 14, 2025, 19:51:03Sinds afgelopen vrijdag staat hier ook een Rega Planar 8 met ND7 element (in) te spelen. Mijn P3/24 met TT-PSU heeft na bijna 15 jaar trouwe dienst mijn set verlaten 😉
Hoewel deze flink was gemodificeerd (Groovetracer subplatter, Michell Technoweight, EBLT belt en Grado Gold 2 element) is dit toch weer een fikse stap vooruit.
Als Phono-voorversterker blijf ik (vooralsnog) de ingebouwde van de Naïm Supernait 3 gebruiken.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Gefeliciteerd, mooie stap! Nog plannen voor een aparte phono amp? Het kan echt stukken beter dan de ingebouwde van de Naim heb ik ervaren. Dat verdiend zo'n P8 wel  :pompom:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML/RigB

drees62

Sluit het niet uit, maar voorlopig blijf ik de pre van de SN3 gebruiken. Naïm heeft hierin echt een fraai exemplaar gebouwd. Het speelt nu zoveel beter, eerst maar even weer genieten van de muziek.

Hannibal_

Ja... gefeliciteerd!
Mooie combi P8/ND7

Ik blijf me ook verbazen

Moet toch ook iets met dat nd7 element zijn dat goede dingen doet

drees62

Citaat van: Hannibal_ op januari 17, 2025, 10:44:05Ja... gefeliciteerd!
Mooie combi P8/ND7

Ik blijf me ook verbazen

Moet toch ook iets met dat nd7 element zijn dat goede dingen doet

Jij ook veel plezier met die prachtige P8!

De ND7 is idd een bijzonder element, dat had ik al gelezen in de diverse recensies op het net. Misschien wel het beste MM element op dit moment?

Hannibal_

Citaat van: drees62 op januari 17, 2025, 13:00:41Jij ook veel plezier met die prachtige P8!

De ND7 is idd een bijzonder element, dat had ik al gelezen in de diverse recensies op het net. Misschien wel het beste MM element op dit moment?

Thx!

Tja, ik monteer niet iedere week andere elementen, dit is mijn 3de pas. In 19 jaar.
Maar als ik het afzet tegen mijn vorige exact element dat toch niet slecht was, tja dan moet er iets goeds zijn aan ND magneetjes

Niet teveel aan denken, gewoon genieten denk ( ??? ) ik

Laan

Het lijkt of het allemaal aan de ND7 ligt. Een nieuwe P8 tegen een 19 jaar oude P2. Wat was er gebeurd als je in de P2 een ND7 had gestoken?
Woonkamer:  Marantz model 40n | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Trichord Dino mk3.
Man-cave: Ayon Spirit V | Sounddeco Alpha F3 | Atoll ST300 | Rega P3 - Exact - Neo psu - Atoll PH 100

Hannibal_

Citaat van: Laan op januari 17, 2025, 19:45:36Het lijkt of het allemaal aan de ND7 ligt. Een nieuwe P8 tegen een 19 jaar oude P2. Wat was er gebeurd als je in de P2 een ND7 had gestoken?

Ahhh ja...
Op eigen draadje vroeg ik me dat ook al af.
Wat is de bijdrage van de speler en wat van het element.

Dat ik het niet kan beoordelen, de p2 met exact is weg.

Maar vraag me inderdaad hetzelfde af.

Wel denk ik dat hoe goed de tafel zelf ook is, het wordt nooit beter dan het element aan kan, toch? Of zie ik dat verkeerd?

PS ik denk dat je een P2 uit die tijd ook niet moet onderschatten. Er was daarnaast nog een 3 en 5 geloof ik in die tijd