Rega platenspeler topic

Gestart door jpmoree, september 29, 2014, 21:08:52

« vorige - volgende »

tompj

Hier een nieuwe Rega eigenaar. RP8 met RB3000 arm, Neo voeding en Aria voorversterker. Element is de Transfiguration Spirit MKIII.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mediator

Mooie combi die in balans lijkt. Veel luisterplezier  :headbanging:  :pompom:

Liko

Hannibal_

Erg mooi inderdaad, ik hou hier wel van.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Ik heb nog niemand gehoord over de nieuwe Rega elementen. ND3, ND5 en ND7. Ik vond met name de Elys en Exact al erg mooi, tenminste als je ze goed combineert. Dynamiek en mooi middengebied. Ergens wel jammer dat Rega niets doet met moving iron want als je daar als fabrikant je best op doet is het echt een alternatief voor MC elementen. Beiden hebben dan hun eigen sterke punten. En het is maar net waar je het meest gevoelig voor bent wat je het mooist vindt. Hieronder een review van de ND7.

https://the-ear.net/review-hardware/rega-nd7-takes-on-the-best-in-class/

Hannibal_

Citaat van: Mediator op september 15, 2024, 12:47:25Ik heb nog niemand gehoord over de nieuwe Rega elementen. ND3, ND5 en ND7. Ik vond met name de Elys en Exact al erg mooi, tenminste als je ze goed combineert. Dynamiek en mooi middengebied. Ergens wel jammer dat Rega niets doet met moving iron want als je daar als fabrikant je best op doet is het echt een alternatief voor MC elementen. Beiden hebben dan hun eigen sterke punten. En het is maar net waar je het meest gevoelig voor bent wat je het mooist vindt. Hieronder een review van de ND7.

https://the-ear.net/review-hardware/rega-nd7-takes-on-the-best-in-class/

Ik zat te denken aan een P8 met ND7...

peins, peins...
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op oktober 23, 2024, 10:05:22peins, peins...

Ik las bijna wat anders...

Heb je Joost niet gevraagd? Wij hebben een prachtige SP-10 staan van Technics bijvoorbeeld. Maakt gehakt van je P8.  :devil:
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Mediator

Een SP10 is alleen het geraamte. Daar heb je ook nog een case bij nodig. Dan heet hij SL1000 en mag je tegenwoordig 20.000 euro aftikken.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op oktober 28, 2024, 12:33:44Ik las bijna wat anders...

Heb je Joost niet gevraagd? Wij hebben een prachtige SP-10 staan van Technics bijvoorbeeld. Maakt gehakt van je P8.  :devil:

Sp10...

Gehakt van een rega tafel?

Jullie weten gewoon niet wat rega is

Mediator

Een SP10 is echt wel een mooie tafel. Wat die vermoed ik vooral brengt is een stuk 'drive'. Bij Rega is er doorgaans ook geen gebrek aan levendigheid. Ik schat een SP10 wel erg hoog in.

Maar het moet ook passen. Ik heb een Rega Isis gehad. Die legde het ook af tegen mijn huidige speler. Maar dat heeft ook met de setup te maken dat die verschillen zo groot waren. Ik zou de huidige SP10 wel eens willen horen tegen een Naia. In de zin dat ik er daar oprecht benieuwd naar ben. Maar gewoon voor de nieuwsgierigheid. Ik heb geen enkele upgrade behoefte met mijn huidige analoge setup.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op oktober 31, 2024, 17:59:04Een SP10 is echt wel een mooie tafel. Wat die vermoed ik vooral brengt is een stuk 'drive'. Bij Rega is er doorgaans ook geen gebrek aan levendigheid. Ik schat een SP10 wel erg hoog in.

Maar het moet ook passen. Ik heb een Rega Isis gehad. Die legde het ook af tegen mijn huidige speler. Maar dat heeft ook met de setup te maken dat die verschillen zo groot waren. Ik zou de huidige SP10 wel eens willen horen tegen een Naia. In de zin dat ik er daar oprecht benieuwd naar ben. Maar gewoon voor de nieuwsgierigheid. Ik heb geen enkele upgrade behoefte met mijn huidige analoge setup.

Was maar een geintje, dat Rens Rega onderwaardeert.
Doet ie wel, maar is niet erg.

Fijn clubje Rens & Joost en co.

Een aantal tafels van technics staan inderdaad hoog aangeschreven.
Wel leuk vergelijk inderdaad met een naia

ElpeeTwaalf

Ja, technisch gezien is zo'n Technics net een ruimteschip vergeleken met een Rega, klankmatig? Discutabel. Ik neem het tegenwoordig allemaal met een hele grote korrel zout hoor.
Ik heb nogn niet zo lang geleden een LP12 gehad in een low/mid budget spec en technisch gezien was het gewoon een piece of crap opgeleukerde Thorens TD150 wiebeltafel met veel te dure upgrades maar het klonk verbazingwekkend goed voor wat het eigenlijk was.

Peerless Monster

Citaat van: ElpeeTwaalf op november  1, 2024, 17:16:23Ja, technisch gezien is zo'n Technics net een ruimteschip vergeleken met een Rega, klankmatig? Discutabel. Ik neem het tegenwoordig allemaal met een hele grote korrel zout hoor.
Ik heb nogn niet zo lang geleden een LP12 gehad in een low/mid budget spec en technisch gezien was het gewoon een piece of crap opgeleukerde Thorens TD150 wiebeltafel met veel te dure upgrades maar het klonk verbazingwekkend goed voor wat het eigenlijk was.

De p8 mist in mijn oren die de sp-10 zeker wel heeft: drive. Maar goed discutabel? Nee want het is en blijft een mening.

Ik zat natuurlijk Han een beetje te dollen, want een P8 is echt een capabele speler en ieder zijn meug. 😉
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Mediator

Maar nu nog steeds geen antwoord op de vraag: heeft die SP10 die je aanbiedt een case? Of is het alleen de speler zelf?

Ik heb zo'n LP12 in het verleden ook een puist muziek horen maken. Maar het was wel een dure set wat de meesten zich niet direct kunnen veroorloven.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op november  1, 2024, 17:20:30De p8 mist in mijn oren die de sp-10 zeker wel heeft: drive. Maar goed discutabel? Nee want het is en blijft een mening.

Ik zat natuurlijk Han een beetje te dollen, want een P8 is echt een capabele speler en ieder zijn meug. 😉

Ik moet weer eens bij je luisteren, kerel

Peerless Monster

Citaat van: Mediator op november  1, 2024, 19:03:15Maar nu nog steeds geen antwoord op de vraag: heeft die SP10 die je aanbiedt een case? Of is het alleen de speler zelf?

Ik heb zo'n LP12 in het verleden ook een puist muziek horen maken. Maar het was wel een dure set wat de meesten zich niet direct kunnen veroorloven.

We gaan Han niks aansmeren wat hem niet zint. Maar eh waar lees ik jouw vraag over een case? Wij bouwen op afspraak. Dus wij gaan er mee bezig als er interesse is. Gewoon even luisteren naar een gebouwde sp10 kan wellicht bij Joost, mocht je dat willen?

Mediator

Ik was alleen benieuwd Peerles. Ik heb een SP10 in het verleden gehoord. Heel mooie draaitafel met inderdaad 'drive' ofwel het beweegt en swingt al snel bij deze. Als ik geld over zou hebben zou ik hem naast mijn Rega zetten. Maar ik ben meer dan tevreden met hoe het nu is. In ieder geval is dit een draaitafel voor een liefhebber. En waarschijnlijk een end game verhaal.