OnePlus One (€300) vs iPhone 6 Plus (€900)

Started by Erik, September 24, 2014, 13:21:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

#100
ok iets specifieker :)

1) de vorm van de aansluiting op magsafe2. eerst hadden ze die in de lengte nu weer op de oude manier (draad 90graden op het blokje). Ook laat deze te snel los een veel gehoorde klacht.

2) ben met je eens dat als wifi eenmaal weer werkt het prima is, maar ze zijn er altijd mee bezig bij elke OS update doen ze weer iets bijzonder in de software stack daar waardoor er voor veel mensen problemen zijn eerste releases van elk os.

3) heb geen probleem met de aansluitingen van apple vind zowel lightning als thunderbold prima vind usb en vooral alle mini versies van usb maar onhandig. Ik bedoelde simpelweg de kwaliteit van de kabels ze gaan te vaak stuk wat soms zelfs gevaarlijk is. Ze verdienen genoeg aan de hardware zelf laten ze 2x zoveel uitgeven aan de kabels zodat ze simpelweg minder vaak stuk gaan.

3b) en ik raak ze ook te vaak kwijt tijdens mijn werk maar dat komt omdat 'andere' ze te vaak meenemen na meetings/presentaties maar daar kan apple niets aan doen :) Denk dat we als bedrijf iets van 1000 euro per jaar aan apple kabels kwijt zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2014, 08:33:05
Dan bestel je toch gewoon de kabel op internet ?
Het maakt mij niet uit WAAR hij weg komt, de techniek erachter telt voor mij, en opladen met 12V is gewoon ideaal voor bv iPads en iPhones.
Daarnaast vind ik het wel fijn dat ik in het donker gewoon de kabel er elke keer vlekkeloos in druk :D

Ergens bij iOs 7 kreeg ik bij het aansluiten van mijn clone kabels de middelvinger van mijn ipad en moest ik over op belkin omdat Apple zelf geen kabels van 2 meter maakt. 2 X € 30 (twee iPads)

Dat feest werkt dus niet
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

simsatit

Ik heb geen moment spijt gehad dat ik van de aiphone ben afgestapt, was ook bang dat ik de apple interface/integratie zou missen, maar sterker nog ik vind Android veel beter.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#105
Quote from: vik on October  8, 2014, 14:33:15
Kijk dit zijn leuke updates:
RAW formaat schieten na een update op de Oneplus One :
Dat is inderdaad wel een leuke extra optie. Hoeft niet gebruikt maar wil je net die ene foto ophalen en je hebt geen ander toestel dan is dit toch erg leuk.

Btw ook is het accu gebruik behoorlijk verbeterd als ik de geluiden zo hoor.

Plus "One lets you play high resolution music—24 bit, 96/192khz—flac/alac/wav files without resampling)" goede oortjes erbij en je kan feesten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#106
Nog een stuk van over de camera op "the One".
Robin Wong is in de MFT (Micro Four Third wereld een bekende en geliefde reviewer).

Hij heeft de camera getest, heb het nog niet gelezen alleen even kort de conclusie, niet perfect maar beter dan verwacht.

http://robinwong.blogspot.nl/2014/09/oneplus-one-camera-review.html



De geteste App
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.flavionet.android.camera.pro 

Trouwens over apps gesproken. Iedereen kent het vast wel. Je koopt een app of een game en na 10 sec weet je al dit gaat hem echt niet worden, complete bagger. Dus geld weg  :nopompom:
Maar niet als je app een Android app is dan kun je namelijk gewoon zonder gedoe je geld terugkrijgen binnen twee uur na aankoop.  :pompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Daar zitten wel hele knappe platen tussen trouwens!!! 8)

Dat brengt me dan ook meteen op het feit dat de camera van een telefoon (ongeacht welke) verschrikkelijk mooie kiekjes kan maken, maar dat de man of vrouw die ze maakt ook in geval van een telefoon een ongekend grote invloed heeft op de uitkomst. En eigenlijk ook weer logisch..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Verrassend goede kwaliteit 8)
Als je bedenkt dat het een telefoon is die toevallig ook nog foto's kan maken wordt het alleen maar knapper 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Quote from: LittleNinja on October  9, 2014, 22:28:12
Daar zitten wel hele knappe platen tussen trouwens!!! 8)

Dat brengt me dan ook meteen op het feit dat de camera van een telefoon (ongeacht welke) verschrikkelijk mooie kiekjes kan maken, maar dat de man of vrouw die ze maakt ook in geval van een telefoon een ongekend grote invloed heeft op de uitkomst. En eigenlijk ook weer logisch..

Erg mooie plaatjes, wat je ook wel weer ziet is dat hardware de basis is maar de software die ze erachter zetten de verschillen groter/kleiner maken. Er is veel ontwikkelingen op hardware gebied (vooral sony) maar we zien ook bij de verschillende merken wat je met software/image processing kan doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Toch lijkt me de fotograaf het belangrijkst.. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#111
Sinds eergisteren hier ook de oneplus one 64gb,ik heb hem geruild met mijn htc one..

Ik was erg benieuwd hoe het toestel is..
Na twee dagen het toestel flink gebruikt te hebben, moet ik zeggen voor de prijs waar het toestel voor verkocht word een het een zeer mooi toestel is.

De htc one maakte wel betere fotos als er wat minder licht is,maar als er voldoende licht is dan blaast de oneplus one de htc one weg.

Ik was ook bang voor de grote van het toestel,maar door zijn vormgeving ligt hij erg goed in de hand.
Ook het scherm ziet er gewoon erg goed uit.

Ook loopt alles erg vlot zonder enige lag..

Ik ga er nog even verder mee spelen,en kijken hoe hij over een maand nog bevalt.

Erik

Gefeliciteerd met je aanwinst en veel speelplezier. De grootte went snel hoor, ik vind hem nu zelfs al te klein worden.
Ik heb de Camera FV-5 voor foto's tegenwoordig kost 3 euro.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

De app uit de gepostte test. Moet de prestaties flink verbeteren John, dus de moeite waard.

Quote from: Erik on October 15, 2014, 00:25:37
Gefeliciteerd met je aanwinst en veel speelplezier. De grootte went snel hoor, ik vind hem nu zelfs al te klein worden.
Ik heb de Camera FV-5 voor foto's tegenwoordig kost 3 euro.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#114
Quote from: Erik on October 15, 2014, 00:25:37
Gefeliciteerd met je aanwinst en veel speelplezier. De grootte went snel hoor, ik vind hem nu zelfs al te klein worden.
Ik heb de Camera FV-5 voor foto's tegenwoordig kost 3 euro.

Bedankt voor de tip,Heb je ook al eens de app procapture camera geprobeerd.?

Doet het ook erg leuk,die heb ik er nu bij opstaan.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snicky

Kan een invité krijgen.

Heb nu een iPhone 5s. Het kriebelt wel een beetje maar zal ik er niet op achteruit gaan? Zal zeker airplay missen en het gebruiksgemak denk ik.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Erik

#117
Google eens op Android op appletv, zat Android apps te krijgen die airplay aankunnen, muziek foto's en film.
Ik heb zelf nog een ipad liggen en daarom zelf nog geen behoefte gehad om dit allemaal uit te testen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: snicky on October 17, 2014, 22:59:05
Kan een invité krijgen.
Heb nu een iPhone 5s. Het kriebelt wel een beetje maar zal ik er niet op achteruit gaan?
Apple is gewoon toch even ietsje gebruiksvriendelijker. Zoals iemand al zei, voor wie niet veel verstand ervan heeft is iphone een heerlijk toestel die iedereen begrijpt hoe a technisch je ook bent. Bij twijfel lekker bij Apple blijven hangen zou ik zeggen en vooral geen experiment aangaan. 
Dat gezegd hebbend als je wel een beetje nieuwsgierig bent naar dingen buiten je comfort zone. En je in staat bent om zonder handleiding een instellingenmenu kan vinden op je telefoon en zelf een ikoontje in je statusbalk  kan veranderen van vorm/layout dmv een instelling veranderen in datzelfde menu. Dan kan ik me niet voorstellen dat je voor veel verassingen zal komen te staan.

Maar het is net als bij tattoos zetten, bij twijfel vooral NIET doen ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on October 18, 2014, 21:42:58
Apple is gewoon toch even ietsje gebruiksvriendelijker. Zoals iemand al zei, voor wie niet veel verstand ervan heeft is iphone een heerlijk toestel die iedereen begrijpt hoe a technisch je ook bent. Bij twijfel lekker bij Apple blijven hangen zou ik zeggen en vooral geen experiment aangaan. 
Dat gezegd hebbend als je wel een beetje nieuwsgierig bent naar dingen buiten je comfort zone. En je in staat bent om zonder handleiding een instellingenmenu kan vinden op je telefoon en zelf een ikoontje in je statusbalk  kan veranderen van vorm/layout dmv een instelling veranderen in datzelfde menu. Dan kan ik me niet voorstellen dat je voor veel verassingen zal komen te staan.

Maar het is net als bij tattoos zetten, bij twijfel vooral NIET doen ;-)

Dat wel erg dramatisch gebracht. Bij Android kun je meer instellen dan bij Apple en meer customizen maar dat maakt het niet ineens een OS voor HTS'ers. Driekwart van de wereld gebruikt het immers.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

#120
Ik chargeerde een beetje :D Hij klonk zo lekker bang alsof hij 20 stappen achteruit zo gaan en Android nog op versie beta 0,1 zat  ;D
In ieder geval is zijn invite voorbij, benieuwd of hij de stap heeft durven zetten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

snicky

#121
Had voorheen een iPhone 5 en die verkocht ik voor de toen nog nieuwe Nokia lumia 920..

Grootste fout ooit[emoji85] dus dat wil ik geen 2e keer meemaken.

Maar ik zei ik kan een invité krijgen. Ik vraag die pas als ik de stap ga zetten.[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Erik

Lumia 920 is die 6 incher toch? Geen slecht toestel lijkt me. Overigens had zelf ook de vijf hiervoor en was het niet zo'n babymaatje geweest dan had hij nog 2 jaar meegekund maar dat terzijde.

Waarom was het je grootste fout? Ondersteunde hij door jou gebruikte pakketten niet? Vond je hem te moeilijk of onduidelijk?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Kreeg net een mail van OnePlus One dat je op 27 oktober tussen 15:00-16:00 uur de OPO zonder invite kan pre-orden.....


danielo

Quote from: modde239 on October 20, 2014, 19:16:19
Kreeg net een mail van OnePlus One dat je op 27 oktober tussen 15:00-16:00 uur de OPO zonder invite kan pre-orden.....

Blijven maar truukjes bedenken om het aantal telefoons dat ze verkopen te beperken. Geruchten gaan dat ze een aantal onderdelen gebruiken die apple aan het opkopen is en dat ze per 'batch' werken als ze xx aantal van deze onderdelen krijgen.

Top als je de telefoon kan krijgen maar best vaag als model.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.